Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advies gezocht;

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Advies gezocht;

Ongelezen bericht door renee-uk »

Kaje & Tjits schreef:
AnneMarie schreef:Misschien beter een nieuw topic aanmaken waarin iedereen zijn frustratie over de broodfok kan uiten?

Topicstarter heeft een vraag, laten we daar op antwoorden. Op deze manier wordt haar plezier in de pup wel helemaal kapotgemaakt.

Het beestje is er al :U:

Als mensen met een vraag komen of ze ergens een pup moeten halen en wij zien dat het foute boel is, dan is dit terecht.

Dit gaat zijn doel voorbij hier.....

bedankt voor je reactie!
Het zou fijn zijn als je aan de hand van wat je hier leest toch eens nadenkt over die broodfok en misschien is het toch een leer voor de volgende keer?
Ik heb dat verhaaltje hier niet geplaatst om vervelend te doen over jouw hondje en ik hoop oprecht dat jullie lang van elkaar mogen genieten.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Kaje & Tjits schreef:
AnneMarie schreef:Misschien beter een nieuw topic aanmaken waarin iedereen zijn frustratie over de broodfok kan uiten?

Topicstarter heeft een vraag, laten we daar op antwoorden. Op deze manier wordt haar plezier in de pup wel helemaal kapotgemaakt.

Als mensen met een vraag komen of ze ergens een pup moeten halen en wij zien dat het foute boel is, dan is dit terecht.

bedankt voor je reactie!
In het geval van Gizmo is het te laat om je te informeren over wat hondenhandel/broodfok nou echt in kan houden. Geeft niet, het belangrijkste is nu dat je pup uitgroeit tot een gezonde, leuke hond. En ik hoop van harte dat je je hier blijft informeren, het is namelijk een heel interessant en informatief forum.

Neemt niet weg dat je die fukker goed blijft praten, terwijl echt alles erop wijst dat het een handelaar is die broodfok in stand houdt. Misschien fokt hij niet zelf op een slechte manier, maar hij laat dat anderen wel doen doordat hij nesten opkoopt. Kan je een beetje vergelijken met heling van gestolen goederen, alleen is broodfok en de handel in honden niet strafbaar.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Kaje & Tjits schreef:

bedankt voor je reactie!
zit dat lekker zo, met je kop in het zand? :19:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

misschien geeft dit duidelijkheid:

http://www.hondenforum.nl/plaza/fokken- ... 78110.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ik hoop dat je het leest.
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Meestal dring het pas bij zon mensen door als de pup doodpleurt.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

De TS beschouwt mensen hier op het forum misschien niet als objectief. Misschien moeten we hem eens vragen dan de situatie te beschrijven bij de dierenbescherming of de hondenbescherming. Eens kijken wat zij er van zeggen. Misschien neemt hij het van hen dan wel aan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Kaje & Tjits schreef:Het aller aller laatste wat ik over dit onderwerp kwijt wil is dat de kennel waar wij onze pup hebben gekocht alleen maar reutjes wonen en geen 1 enkele teef!
Zou dat ook de reden kunnen zijn dat ze meerdere nestjes hebben!
Topic doorgelezen en mij meerdere malen verbaasd. Maar bij deze reactie viel mijn mond open ....
Dat betekent dus dat je de moeder niet hebt gezien en ook geen idee hebt onder wat voor omstandigheden die leeft.
Grote kans dat het nest ook in 1x bij de moeder wat voor de teef ook een enorme verandering is geweest. En hoe lang hebben de pups bij de handelaar (fokker kan je dit niet noemen) gelegen?
Nee, jouw pupje is er niet bij gebaat om hier een discussie te voeren over broodfok en hondenhandel. Maar je kan wel een idee krijgen van de oorzaak van de ziekte van jouw pup.
En steek alsjeblieft niet meer je kop in het zand, haal bij deze handelaar nooit meer een hond!
Afbeelding
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Ik wens je veel plezier met je puppie

Maar ik wil je ook vragen om beter naar deze fokker tekijken
Jaren terug dacht ik ook dat ik een leuk pupje had gekocht bij een goeie kennel
Ze hadden daar meerdere puppie's tekoop allemaal even schattig en de kennels zagen er schoon uit, zo ook de puppie's
De meeste mensen hier kennen deze kennel wel de lakokennels
In die tijd was er niet veel bekent over broodfok( dan praat ik over zo'n 15 a 16 jaar terug) , dus ik dacht dat ik er goed aandeed
Het was een leuke hond met een zeer pittig karakter ( kruising mechelaar, husky)
Hij was nadat we hem ophaalden ook erg aan de diarree, een virus waar hij gelukkig snel van herstelde
Hij is helaas maar 6 jaar geworden door ernstige artrose in zijn heupen

Bij deze kennel zag alles er spik en span uit maar heb zijn moeder of vader nooit gezien
Ik kan je wel vertellen als ik toen wist wat ik nu wist had ik daar nooit een pup weggehaald, hoe goed het er ook uitziet.

Ik wens jouw heel veel plezier met je hondje en ik hoop dat je hier veel bij leerd op het forum :ok:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

De twee voornaamste redenen dan mensen bij een broodfokker kopen zijn ten eerste onwetendheid en ten tweede geld.
Hopelijk hebben we TS van zijn onwetendheid af kunnen helpen ( dat ligt eraan of hij openstaat voor mensen met ervaring), en wat het financiële deel betreft, vaak blijkt achteraf, helaas voor de hond, dat de dierenartskosten veruit de aanschafkosten van een pup bij een goede fokker overstijgen.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik vind het leuk dat je geniet van je pup en hoop ook zeker dat je je hier vaker meldt, is gezellig.

Wat ik echter ook deel met andere reacties hier, is dat ik echt hoop dat je toch even met je pootjes op aarde komt en gaat inzien dat de fokker wellicht niet zo best was als je dacht. Ze zijn erg goed in misleiding. Jij bent echt niet de enige die erintrapt.
Het zou doodzonde zijn als niet alleen de moeder van jouw pup een tragisch leven heeft, ook al wil je dat eigenlijk niet weten, maar je bijdraagt dat dit maar door blijft gaan.

Er zullen best mensen zijn die aan je vragen waar je je pup vandaan hebt. Ik vraag het vaak aan mensen met mixjes en helaas moeten ze vaak bekennen, dat ze er nu pas achter gekomen zijn dat dit helemaal niet zo'n goede fokker was!

Ik hoop echt dat je nu kan zeggen; okay was niet handig :U: , ik zie het, en ik ga nu het beste doen voor mijn pup, ervan genieten en het beestje een mooi leven geven!!!! :ok:
patricia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

ook een interessante site over broodfok
http://www.broodfok.be/v2/nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Patries
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Op zijn minst apart te noemen hoe TS haar kop in het zand steekt mbt broodfokkers.
Zodra er foto's van broodfok praktijken te zien zijn reageert zij niet (meer)..

Schokkend om te lezen dat zij er zo weer een pup vandaan zou halen. :kotz:
Alleeen maar aan haar eigen denken, wat er met de ouderdieren gebeurt zal haar worst wezen. :cry:
Te triest voor woorden, echt waar.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dan hou je niet werkelijk van honden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

loony schreef:Meestal dring het pas bij zon mensen door als de pup doodpleurt.
:mrgreen: Heel lullig, maar wel helemaal waar.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Hanneke2 schreef:
Ik weet niet wat er in die mensen om gaat. Inmiddels heb ik al 2x gehoord van 2 verschillende personen dat ze een pup gered hadden. Anders waren de pups dood gegaan bij de broodfokker.
Beiden hebben er veel medische kosten aan gehad.
Gelukkig lopen de honden er nu olijk bij.
Beide mensen waren er echt van overtuigd dat ze een pup hadden gered.
Ik heb daarom geen preek gehouden maar wel verteld dat ze nooit meer hond bij zo'n 'fokker' vandaan moesten halen en daar waren ze het onafhankelijk van elkaar mee eens. Wellicht alleen al om de medische kosten die ze hebben gehad. Ik weet het niet.
Wel heb ik ze gewezen op radar die dit soort praktijken vaak aan kaart. Soms wil je meer doen dan dat je kan.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik denk dat mensen door een hoop kosten aan zo'n puppie met hun neus op de feiten gedrukt worden en broodfok verhaal dan ook aannemelijker voor ze wordt.
En dat mensen bij wie het wel goed gaat gewoon niet willen geloven dat er meer achter zit want: het was er toch schoon en hun pup doet het toch goed.

Omwille van het uitbannen van de broodfok zou je eigenlijk moeten hopen dat die puppen allemaal een hoop kosten met zich mee brengen, maar ik hou toch teveel van hondjes om inderdaad zo te denken :?
Niet vanwege de portemonnaie van de nieuwe eigenaar die broodfok klant geworden is want ik ben onaardig genoeg om die een hoop kosten toe te wensen, zeker als ze wisten wat ze deden, maar wel vanwege de pijn en de ellende voor zo'n pup, die gun ik dat echt niet.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

renee-uk schreef:ik denk dat mensen door een hoop kosten aan zo'n puppie met hun neus op de feiten gedrukt worden en broodfok verhaal dan ook aannemelijker voor ze wordt.
En dat mensen bij wie het wel goed gaat gewoon niet willen geloven dat er meer achter zit want: het was er toch schoon en hun pup doet het toch goed.

Omwille van het uitbannen van de broodfok zou je eigenlijk moeten hopen dat die puppen allemaal een hoop kosten met zich mee brengen, maar ik hou toch teveel van hondjes om inderdaad zo te denken :?
Niet vanwege de portemonnaie van de nieuwe eigenaar die broodfok klant geworden is want ik ben onaardig genoeg om die een hoop kosten toe te wensen, zeker als ze wisten wat ze deden, maar wel vanwege de pijn en de ellende voor zo'n pup, die gun ik dat echt niet.
Mee eens, ik gun geen enkele hond, of wat voor dier dan ook die slecht is behandeld, door toedoen van de 'fokker' een slechte medische start.

Ik weet zoals zovelen hier, niet hoe je die pupkopers kan prikkelen om bij broodfokkers geen pup te halen :19: "De mijne is gezond en is al 14 jaar" zijn geen uitzonderlijke uitspraken.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

wendy71 schreef:Op zijn minst apart te noemen hoe TS haar kop in het zand steekt mbt broodfokkers.
Zodra er foto's van broodfok praktijken te zien zijn reageert zij niet (meer)...
:klaar: Ik kan me voorstellen dat ze niet meer reageert, gezien het feit dat iedereen over haar heen rolt en het merendeel van de reacties nogal aanvallend en verwijtend naar haar als persoon zijn....
Ik zou ik ook denken.... :tong:
Afbeelding
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

de boodschap wel duidelijk denk zo.
Misschien kunnen jullie weer naar het oorspronkelijke onderwerp terug te gaan
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

moderatorteam schreef:de boodschap wel duidelijk denk zo.
wat was dat ook al weer :mann:
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Ma-Rianne schreef:
wendy71 schreef:Op zijn minst apart te noemen hoe TS haar kop in het zand steekt mbt broodfokkers.
Zodra er foto's van broodfok praktijken te zien zijn reageert zij niet (meer)...
:klaar: Ik kan me voorstellen dat ze niet meer reageert, gezien het feit dat iedereen over haar heen rolt en het merendeel van de reacties nogal aanvallend en verwijtend naar haar als persoon zijn....
Ik zou ik ook denken.... :tong:
Je zou ook eens kunnen gaan NADENKEN waarom er gewaarschuwd voor deze fokker en haar/hem zijn fokpraktijken.
Er gewoon eens eerlijk naar kijken en niet zo in de verdediging schieten en je kop in het zand douwen.
Dan denk ik ook.. :tong: :tong:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Sorry, deze post over het hoofd gezien..
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Sas schreef:
Dat was dit :wink:
Kaje & Tjits schreef:Hallo allemaal,

Ik heb 2 vragen over onze Gizmo die nu 2 maand oud is. :U:

* Gizmo krapt zichzelf veel / vaak in en rondom zijn oren. Is dit iets waar ik mij ongerust om moet maken? :denken:

* Als Gizmo moet poepen komt er eerst een stevige sliert uit en vlak daarna alleen maar vloeibare drits. Kan dit komen doordat hij zoveel drinkt of wordt het tijd om van het puppy voer af te stappen? (merk Eukanuba dit krijg hij al vanaf de geboorte??? )

Verder is het een reuze vrolijk mannetje en hebben we het er best wel makkelijk mee :I: (hadden het veel moeilijker verwacht)
Gaat het nu goed met de poeperij van Gizmo? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Sas schreef:
:S:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Cleo schreef:
Hanneke2 schreef:
Ik weet niet wat er in die mensen om gaat. Inmiddels heb ik al 2x gehoord van 2 verschillende personen dat ze een pup gered hadden. Anders waren de pups dood gegaan bij de broodfokker.
Beiden hebben er veel medische kosten aan gehad.
Gelukkig lopen de honden er nu olijk bij.
Beide mensen waren er echt van overtuigd dat ze een pup hadden gered.
Ik heb daarom geen preek gehouden maar wel verteld dat ze nooit meer hond bij zo'n 'fokker' vandaan moesten halen en daar waren ze het onafhankelijk van elkaar mee eens. Wellicht alleen al om de medische kosten die ze hebben gehad. Ik weet het niet.
Wel heb ik ze gewezen op radar die dit soort praktijken vaak aan kaart. Soms wil je meer doen dan dat je kan.
Op zich zit er ook wel iets van waarheid in, je redt 1 pup. Maar tegelijkertijd veroordeel je die arme moederhond tot nog een nest, een paar broertjes en zusjes tot een akelige dood en anders minstens tot die horror-reis naar de winkel, en al met al slaat de weegschaal toch heel duidelijk door naar 'foute beslissing'. Want zelfs al biedt je zo'n individueel puppeding een geweldig leven, je financiert de ellende van een hoop andere honden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Er zitten er hier genoeg op het HF die hun hond uit de "broodfok" vandaan hebben. Waarom dan altijd andere veroordelen om de fouten die jezelf gemaakt hebt? Goed als die fouten gemaakt zijn ten tijde dat het medium internet zijn intrede nog niet gedaan had en je je daarachter zou kunnen verschuilen, maar 6-7 jr geleden stond internet al nagenoeg tot ieders beschikking :scratch:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

smoekie schreef:Er zitten er hier genoeg op het HF die hun hond uit de "broodfok" vandaan hebben. Waarom dan altijd andere veroordelen om de fouten die jezelf gemaakt hebt? Goed als die fouten gemaakt zijn ten tijde dat het medium internet zijn intrede nog niet gedaan had en je je daarachter zou kunnen verschuilen, maar 6-7 jr geleden stond internet al nagenoeg tot ieders beschikking :scratch:
Heb je echt geen internet voor nodig hoor, alleen wat voorbereiding en niet de neiging hebben om impulsief te kopen. In ieder boek over puppy's wat ik gelezen heb (zijn er heel wat) staat uitgebreid beschreven bij welke fokkers je niet moet kopen...
Gr. Marijke
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

smoekie schreef:Er zitten er hier genoeg op het HF die hun hond uit de "broodfok" vandaan hebben. Waarom dan altijd andere veroordelen om de fouten die jezelf gemaakt hebt? Goed als die fouten gemaakt zijn ten tijde dat het medium internet zijn intrede nog niet gedaan had en je je daarachter zou kunnen verschuilen, maar 6-7 jr geleden stond internet al nagenoeg tot ieders beschikking :scratch:

daarom is mijn laatste broodfokhond (lako kennels huissen) op dit moment 15 jaar :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

noem eens namen dan? van mensen die andere veroordelen, maar wel zelf een broodfok hond hebben? wie zijn die mensen dan?
Marie-Josée
Erelid

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Moon schreef:
Heb je echt geen internet voor nodig hoor, alleen wat voorbereiding en niet de neiging hebben om impulsief te kopen. In ieder boek over puppy's wat ik gelezen heb (zijn er heel wat) staat uitgebreid beschreven bij welke fokkers je niet moet kopen...
Inderdaad, ikzelf, maar ook mijn ouders, hebben nooit een hond bij een broodfokker gekocht.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”