Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advies gezocht;

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Job
Zeer actief

Re: Advies gezocht;

Ongelezen bericht door Job »

http://www.hondenforum.nl/plaza/cafe-de ... 59362.html" onclick="window.open(this.href);return false;
hier kom je hem zeer regelmatig tegen.
Het is de kleinste smurf met de grootste mond. :mrgreen:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Wat een lief ding!

Ik zat te denken, krabben aan de oren en dunne ontlasting, kan dat ook niet een allergische reactie zijn?

Ik heb ook een mixje, af en toe heeft ie flink rode liezen, dat gaat ook weer over. Kan een reactie zijn op voeding of iets in de omgeving.

Oren: goed in kijken. Zijn ze rood dan zit er een ontsteking. Mijt zieje volgens mij. IK laat de oren van mijn hondje regelmatig schoonmaken (haren eruit) door een trimsalon.

Ogen en oren kunnen kwetsbaar zijn. Mijn hondje heeft beide eens ontstoken gehad. Nu nooit meer.

Het zijn zulke lieve hondjes....

Ik zou de pup zeker naar buiten doen en veel laten zien en meemaken. Dan heb je straks een sociaal en makkelijk hondje. MIjn pup was 7 weken en zat al op een hondenveld!!!
Dat was prima en kon volgens de hondenschool en dierenarts.
Ik zou hem voor de laatste enting niet naar een hondenuitlaat strook laten gaan, maar dat doe ik ook niet nu hij volwassen is. Ruim het dan liever zelf op, heb hem ook direct geleerd het in de struiken of het buitengebied te doen.
an
AnneMarie
Zeer actief

Dat kan gemakkelijk.

Veel succes met je pup! Geniet ervan. :cheer:
Kaje & Tjits
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boomer chihuahua (mama) shih tzu (papa)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kaje & Tjits »

Job schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/cafe-de ... 59362.html
hier kom je hem zeer regelmatig tegen.
Het is de kleinste smurf met de grootste mond. :mrgreen:

We hebben de foto's en de filmpjes bekeken!
Wat een prachtig mooi hondje, hoop dat die van ons ook zo levendig wordt, is die nu ook al wel maar er wordt ook nog veel :slaap:
Afbeelding
Kaje & Tjits
Vaste gebruiker
Contacteer:

AnneMarie schreef:Dat kan gemakkelijk.

Veel succes met je pup! Geniet ervan. :cheer:

We zijn al een paar keer (dankzij de adviezen hier) naar buiten geweest en hij vind het prachtig mooi!

We genieten met de dag meer van onze Gizzz...
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Kaje & Tjits schreef: Het aller aller laatste wat ik over dit onderwerp kwijt wil is dat de kennel waar wij onze pup hebben gekocht alleen maar reutjes wonen en geen 1 enkele teef!
Zou dat ook de reden kunnen zijn dat ze meerdere nestjes hebben!
Het kan wel het laatste zijn dat jij er over kwijt wil, maar dat geldt niet voor iedereen natuurlijk.
Jij hebt de moederhond van jouw pupje niet gezien en dat is al een veeg teken.

De moeder van jouw pupje zit waarschijnlijk ergens in een schuur in haar eigen vuil en krijgt elke keer dat ze loops wordt -waarschijnlijk dus 2 keer per jaar- een nestje met schattige boomertjes en dat haar leven lang, totdat ze niet meer zwanger raakt omdat ze te oud of te ziek is en dan krijgt ze met een hamer een slag op dr hoofd en is haar lijdensweg afgelopen.
Inmiddels zitten er dan weer een stel andere hondjes voor wie dit ongelofelijke lijden nog steeds doorgaat.
Mammahond hoeft niet verkocht te worden en niemand krijgt haar te zien dus het doet er niet toe hoe erg ze er aan toe is, de pupjes daarentegen moeten wel verkocht worden, want de verkoper moet toch zn centen binnenhalen natuurlijk.

Niemand koopt pupjes die in hun eigen vuil zitten, zelfs beginnende hondenhouders niet, dus zijn de pupjes en hun omgeving schoon want dat verkoopt een stuk makkelijker.
De verkoper vertelt een mooi verhaaltje over mensen die hun puppen niet kwijtraken en ze daarom bij hem gebracht hebben, de pupkopers denken verder niet na en voila, daar heb je het verhaal van jouw pupje.

Zolang mensen deze pupjes blijven kopen, blijft de verkoper (broodfokker) geld verdienen en dus vrouwtjeshonden uitbuiten.
Aangezien wij hier allemaal erg van honden houden, proberen we mensen ervan te overtuigen dat dit een onmenselijke gang van zaken is en dat de enige manier waarop dit voorkomen kan worden is dat mensen niet meer bij zo'n broodfokker gaan kopen.
Vaak lukt dat en soms lukt het niet.

dit zijn hondjes zoals de moeder van jouw pup:
Afbeelding

en zo zijn er honderden, waarschijnlijk nog veel meer zelfs.
klik deze link maar eens aan dan zie je hoe ver broodfokkers gaan met het uitbuiten van hun teefjes:
http://www.marjanka.nl/imm_main/pupmam.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
en zo zou de moeder van jouw hondje er ook uit kunnen zien, wie zal het zeggen. Niemand krijgt haar immers ooit te zien :(

Misschien kun je nu beter begrijpen waarom er -en niet alleen hier- nogal geprotesteerd wordt tegen de broodfok?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

OMG Renée, zijn die foto's in Nederland gemaakt? :O:
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

renee-uk schreef:
Kaje & Tjits schreef: Het aller aller laatste wat ik over dit onderwerp kwijt wil is dat de kennel waar wij onze pup hebben gekocht alleen maar reutjes wonen en geen 1 enkele teef!
Het kan wel het laatste zijn dat jij er over kwijt wil, maar dat geldt niet voor iedereen natuurlijk.

De moeder van jouw pupje zit waarschijnlijk ergens in een schuur in haar eigen vuil en krijgt elke keer dat ze loops wordt -waarschijnlijk dus 2 keer per jaar- een nestje met schattige boomertjes en dat haar leven lang, totdat ze niet meer zwanger raakt omdat ze te oud of te ziek is en dan krijgt ze met een hamer een slag op dr hoofd en is haar lijdensweg afgelopen.
Inmiddels zitten er dan weer een stel andere hondjes voor wie dit ongelofelijke lijden nog steeds doorgaat.
Mammahond hoeft niet verkocht te worden en niemand krijgt haar te zien dus het doet er niet toe hoe erg ze er aan toe is, de pupjes daarentegen moeten wel verkocht worden, want de verkoper moet toch zn centen binnenhalen natuurlijk.

Niemand koopt pupjes die in hun eigen vuil zitten, zelfs beginnende hondenhouders niet, dus zijn de pupjes en hun omgeving schoon want dat verkoopt een stuk makkelijker.
De verkoper vertelt een mooi verhaaltje over mensen die hun puppen niet kwijtraken en ze daarom bij hem gebracht hebben, de pupkopers denken verder niet na en voila, daar heb je het verhaal van jouw pupje.

Zolang mensen deze pupjes blijven kopen, blijft de verkoper (broodfokker) geld verdienen en dus vrouwtjeshonden uitbuiten.
Aangezien wij hier allemaal erg van honden houden, proberen we mensen ervan te overtuigen dat dit een onmenselijke gang van zaken is en dat de enige manier waarop dit voorkomen kan worden is dat mensen niet meer bij zo'n broodfokker gaan kopen.

Afbeelding

klik deze link maar eens aan dan zie je hoe ver broodfokkers gaan met het uitbuiten van hun teefjes:
http://www.marjanka.nl/imm_main/pupmam.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
en zo zou de moeder van jouw hondje er ook uit kunnen zien, wie zal het zeggen. Niemand krijgt haar immers ooit te zien :(

Misschien kun je nu beter begrijpen waarom er -en niet alleen hier- nogal geprotesteerd wordt tegen de broodfok?
Zo hebben wij die mamahondjes pas nog binnen gehad. Van een inbeslagname uit Oisterwijk. Cocker Spaniels en Maltezer leeuwtjes. Vies, langhaar, in de klit. Teefjes die nog nooit daglicht hadden gezien, of misschien een klein deel van hun leven. Pups die bang in de gastgezinnen kwamen en pas na dagen wat durfden te doen. De mama's die bibberen van de angst op het moment dat je ze ook maar aankijkt.

Ze hebben misschien alleen reutjes, maar ze zullen niet zomaar dekken. Daar wil zo iemand iets voor terug. Dus die zal best zeggen, ik wil bijv. 3 hondjes van je en dan laat ik een reu jou teefje dekken. Daarbij wordt er niet gekeken naar gezondheid van beide dieren. Er wordt gewoon gedekt, omdat er leuke pups uitkomen.

En idd VBK is niet meer of minder dan een vereniging voor handelaren. Kijk je wel na of de chip van je hondje geregistreerd wordt? Mijn ervaring is namelijk dat dit vaak niet gebeurd. Veel honden die bij de VBK zijn geregistreerd, zijn niet geregistreerd. Dat laten ze vaak aan de nieuwe eigenaar over, die daar vaak ook niet van op de hoogte is. Dus hou het wel in de gaten! Ik weet niet hoe lang je het hondje hebt, maar kijk ook even op http://www.chipnummer.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en vul daar het 15 cijferig nummer is (sticker met barcode in je paspoortje).
Groen pootje wil zeggen, geregistreerd (wel even aanklikken, want vaak staan daar dan niet eens gegevens bij), rood pootje wil zeggen niet geregistreerd!

Ik zou zeggen geniet verder van je pup! Maar we willen je alleen helpen :ok:

Groetjes Marieta
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Renee1966 schreef:OMG Renée, zijn die foto's in Nederland gemaakt? :O:
Helaas kunnen deze praktijken idd nog steeds in Nederland , ja.
En worden ze gepakt dan krijgen ze een boete om daarna gewoon weer door te gaan. :kotz:
renee-uk
Zeer actief

voor zover ik weet wel

en het gaat maar door en door en door :cry:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

renee-uk schreef:

Afbeelding

Oh, wat een heerlijk mooi verhelderend (maar diep-triest) verhaal!! (foute woordkeus!!)

Ik weet natuurlijk dat het een dieptrieste aangelegenheid is, maar mijn reaktie is nu bedoeld om je te complimenteren met de manier waarop je de hele zaak kort en krachtig, rustig en beheerst weet uit te leggen aan TS.

Suzanne
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

renee-uk schreef:
voor zover ik weet wel

En als ze niet in NL worden geboren in een donkere schuur, dan ergens in een oostblokland in een donkere schuur en worden ze in kratten in een oude donkere bus naar NL gebracht. :ugh:

Afbeelding

Zo dus bv:

Afbeelding
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

ladybird schreef:
renee-uk schreef:
voor zover ik weet wel

En als ze niet in NL worden geboren in een donkere schuur, dan ergens in een oostblokland in een donkere schuur en worden ze in kratten in een oude donkere bus naar NL gebracht. :ugh:

Afbeelding

Zo dus bv:

Afbeelding
Die Oostblok-puppies in achterbakken ken ik en ik weet ook van de beruchte farms in België.
Maar dat in Nederland op DIE manier (als op de foto's) gefokt wordt, is niet binnengekomen.
Ken wel de verhalen van honden in een schuur op een boerderij, maar daar had ik een ander "plaatje" bij.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

ladybird schreef:
renee-uk schreef:
voor zover ik weet wel

Afbeelding

Zo dus bv:

Afbeelding
Dát bedoelde ik met mijn eerdere opmerking
Je kan je misschien zelfs afvragen of jouw pup 75 km of 750 km verderop is geboren.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Liesbeth
Zeer actief

Dan is het geen kennel, maar een hondenhandelaar :klaar: . In mijn ogen minstens zo verwerpelijk als een "gewone" broodfokker.

Geloof je nou echt zelf dat deze reuen eigenaar let op (de gezondheid van) de teefjes waar zijn reuen opgezet worden?

AnneMarie
Zeer actief

Gatver, ik begrijp toch werkelijk niet dat dit soort praktijken niet verboden worden.

En dat we niet met zijn allen daar een volksopstand gaan organiseren. Maar dan ben je natuurlijk weer een terrorist die berdeigend is....

Zolang er partijen als het CDA aan de macht zijn, zal dit steevast doorgaan.

Ik reageerde positief op de pup omdat het beestje er al is, en als iedereen nu zo negatief gaat doen is het enige resultaat dat topicstarter weggaat hier en geen advies meer kan of wil. En mensen leren hier nu eenmaal veel. Ik heb ook veel behoefte gehad aan info toen ik een pup had.....

Hoe dan ook, we zijn een enorm onbeschoft land als het gaat om de omgang met dieren. Een dier is een ding volgens de wet. We eten nog steeds bio industrie vlees en kip, vis wordt levend op het schip gegooid, de ganzelever is maar nèt afgeschaft in de dure restaurants en we eten allemaal veel te veel vlees.
Dons wordt van levende dieren geplukt (zie Kassa) en de hondjes uit het Ooslblok mogen hier gewoon verkocht worden.

WAT IK WEL LASTIG VIND: stel iemand zegt je ik wil een mix pupje. Dan ken ik dus geen goede adressen.
Ik
renee-uk
Zeer actief

Liesbeth schreef:
Dan is het geen kennel, maar een hondenhandelaar :klaar: . In mijn ogen minstens zo verwerpelijk als een "gewone" broodfokker.

Geloof je nou echt zelf dat deze reuen eigenaar let op (de gezondheid van) de teefjes waar zijn reuen opgezet worden?
deze handelaar verkoopt de puppen, die kan geen rotzooi gebruiken en zal een zo normaal mogelijke indruk willen maken. Het is zelfs helemaal niet gezegd dat die reutjes door hem als dekreu gebruikt worden.
Teven brengen geld op als ze puppen produceren, dus die zal hij niet 'voor de sier' daar laten lopen.

Óf hij werkt samen met degene waar de teven verblijven, of die teven zijn van hemzelf en worden elders gehouden.
Maar hij weet donders goed waar die pupjes vandaan komen hoor!
Afbeelding

AnneMarie
Zeer actief

Ik kan niet meer in 1 bericht zetten, dus een nieuw aangemaakt.

Dus, ik ben extreem tegen broodfokkers, ik vind het walgelijk. Ik snap de mens niet en ik vind mensen die dieren dit aandoen misdadigers.

Het enige om dit mede te doen stoppen, is als er andere goede fokkers komen of zijn die mixjes verkopen. Ik begrijp dat fokkers dit vaak niet willen, om principeele redenen. Er wordt ook wel erg veel gekruist. Ook gezelschaps en jachthonden of pluk en knipvacht honden. Of dat nu zo'n goede ontwikkeling is....

Ik heb mijn hond van een particulier. Daar was ook commentaar op, de moeder was te jong.

Ik vind ook dat de dierenartsen die meewerken aan dergelijke broodfokkersbedrijven, uit hun ambt gezet moeten kunnen worden.
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Maar AnneMarie, waarom zou je dan zo per se een mixje willen?
Wat hebben die te bieden boven een rashond?

Als je dan zo graag een kruising wil, dan kan je denk ik het beste bij een asiel terecht.
Afbeelding
Iedere dag feest!
Liesbeth
Zeer actief

renee-uk schreef:
Liesbeth schreef:

deze handelaar verkoopt de puppen, die kan geen rotzooi gebruiken en zal een zo normaal mogelijke indruk willen maken. Het is zelfs helemaal niet gezegd dat die reutjes door hem als dekreu gebruikt worden.
Teven brengen geld op als ze puppen produceren, dus die zal hij niet 'voor de sier' daar laten lopen.

Óf hij werkt samen met degene waar de teven verblijven, of die teven zijn van hemzelf en worden elders gehouden.
Maar hij weet donders goed waar die pupjes vandaan komen hoor!
Hij wel, maar de pupkopers niet :19: . Toch ben ik bezorgd over de gezondheid van en de omstandigheden waarin die teefjes leven en mee gefokt wordt.

renee-uk
Zeer actief

Liesbeth schreef: Hij wel, maar de pupkopers niet :19: . Toch ben ik bezorgd over de gezondheid van en de omstandigheden waarin die teefjes leven en mee gefokt wordt.
Nou die teven leven dus in erbarmelijke omstandigheden, want anders kosten ze geld en dat is niet de bedoeling van broodfok, daar moet geld uitkomen en niet ingaan.
Als ze ziek worden krijgen ze een klap met een hamer, want een spuitje bij de DA kost ook geld natuurlijk en neemt het volgende teefje de leeggevallen plek in totdat die niet meer verder kan enzovoort enzovoort.
Levende broedmachines zijn het niks meer en niks minder.
Soms worden ze in beslag genomen en krijgt de houder een boete waarna hij weer fijn verder kan.
Zie de post van Marieta hierboven.

Om te janken is het dat er niks tegen gedaan wordt, maar ja wat wil je als een hond wettelijk gezien wordt als een ding.
Afbeelding

AnneMarie
Zeer actief

Misschien beter een nieuw topic aanmaken waarin iedereen zijn frustratie over de broodfok kan uiten?

Topicstarter heeft een vraag, laten we daar op antwoorden. Op deze manier wordt haar plezier in de pup wel helemaal kapotgemaakt.

Het beestje is er al :U:

Als mensen met een vraag komen of ze ergens een pup moeten halen en wij zien dat het foute boel is, dan is dit terecht.

Dit gaat zijn doel voorbij hier.....
Liesbeth
Zeer actief

renee-uk schreef:
Liesbeth schreef: Hij wel, maar de pupkopers niet :19: . Toch ben ik bezorgd over de gezondheid van en de omstandigheden waarin die teefjes leven en mee gefokt wordt.
Nou die teven leven dus in erbarmelijke omstandigheden, want anders kosten ze geld en dat is niet de bedoeling van broodfok, daar moet geld uitkomen en niet ingaan.
Als ze ziek worden krijgen ze een klap met een hamer, want een spuitje bij de DA kost ook geld natuurlijk en neemt het volgende teefje de leeggevallen plek in totdat die niet meer verder kan enzovoort enzovoort.
Soms worden ze in beslag genomen en krijgt de houder een boete waarna hij weer fijn verder kan.

Om te janken is het dat er niks tegen gedaan wordt, maar ja wat wil je als een hond wettelijk gezien wordt als een ding.
Heel zeker weet je dat (in dit geval) niet. Daarom wil ik ALTIJD de moeder zien als ik een pup koop. Een pup hoort totdat die verkocht wordt bij de moeder te blijven. Uitzonderingen daar gelaten, maar daar gaat het hier niet om.
Deze "kennel" laat teven elders dekken en/of koopt nesten op, dat is heel kort door de bocht gewoon hondenhandel, hoe je het ook wend of keert.

Het wordt idd hoog tijd dat de wet aangepast wordt en dit soort praktijken daadwerkelijk aangepakt kunnen worden.
Tot die tijd zal dit helaas blijven bestaan omdat mensen in de mooie praatjes trappen.

Zo zit er in het noorden ook een "kennel" die 'rijkserkend' is. Ja het enige dat erkend is is dat hij op papier bestaat, maar het klinkt hartstikke goed. Blijft een broodfokker :klaar: .

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

@Annemarie, denk dat iedereen (ik in elkgeval) er hier vooral over vallen dat TS aangeeft zo weer een pup op dat adres te halen.
renee-uk
Zeer actief

Liesbeth schreef:
renee-uk schreef:

Heel zeker weet je dat (in dit geval) niet. Daarom wil ik ALTIJD de moeder zien als ik een pup koop. Een pup hoort totdat die verkocht wordt bij de moeder te blijven. Uitzonderingen daar gelaten, maar daar gaat het hier niet om.
Deze "kennel" laat teven elders dekken en/of koopt nesten op, dat is heel kort door de bocht gewoon hondenhandel, hoe je het ook wend of keert.

Het wordt idd hoog tijd dat de wet aangepast wordt en dit soort praktijken daadwerkelijk aangepakt kunnen worden.
Tot die tijd zal dit helaas blijven bestaan omdat mensen in de mooie praatjes trappen.

Zo zit er in het noorden ook een "kennel" die 'rijkserkend' is. Ja het enige dat erkend is is dat hij op papier bestaat, maar het klinkt hartstikke goed. Blijft een broodfokker :klaar: .
Als broodfokkers open en bloot hun hele verwerpelijke hebben en houden tentoon zouden spreiden, kocht er natuurlijk geen mens meer een pup bij ze.
Dat stadium zijn de meeste broodfokkers echt al wel voorbij

Ik wil er mijn kop onder verwedden dat er ook hier geen sprake is van zuivere koffie.
Mooie verhalen, schone omgeving en geen teef te bekennen.
Perfectie, nageleefd vanuit het broodfokkershandboek!
Afbeelding

Liesbeth
Zeer actief

AnneMarie schreef:Misschien beter een nieuw topic aanmaken waarin iedereen zijn frustratie over de broodfok kan uiten?

Topicstarter heeft een vraag, laten we daar op antwoorden. Op deze manier wordt haar plezier in de pup wel helemaal kapotgemaakt.

Als mensen met een vraag komen of ze ergens een pup moeten halen en wij zien dat het foute boel is, dan is dit terecht.

Ben ik niet met je eens. Wel dat die pup er is (ontzettend lekker ding zo te zien) en dat de eigenaar er bij gebaat is om geholpen te worden.
Maar een topic openen over broodfok/hondenhandel lijkt me weinig zinvol. In principe is er al genoeg over gezegt, maar als iemand toch blijft volhouden, ondanks alle tekenen, dat de "kennel" waar hij een pup gekocht heeft niet aan die praktijken meedoet, dan vind ik dat hij er best op gewezen mag worden dat alles aan die "kennel" stinkt. Zelfs als die klinisch schoon is.

renee-uk
Zeer actief

crutz schreef:@Annemarie, denk dat iedereen (ik in elkgeval) er hier vooral over vallen dat TS aangeeft zo weer een pup op dat adres te halen.
ja hoor, ik ook, vandaar mijn verhaaltje over hoe broodfok in zn werk gaat.
Hopelijk gaan daarmee de ogen van TS open en komt de volgende hond van een beter adres.
Afbeelding

Kaje & Tjits
Vaste gebruiker
Contacteer:

AnneMarie schreef:Misschien beter een nieuw topic aanmaken waarin iedereen zijn frustratie over de broodfok kan uiten?

bedankt voor je reactie!
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

Ja daar heb je helemaal gelijk in!

Het is wel triest dat je door aankoop van zo'n pup zo'n akelige praktijk steunt. Als iemand er een keer ingetrapt is, is dat erg genoeg maar dan moet dat wel een stevige les zijn.........

Ik denk dat als je meerdere nestjes ziet zitten en zeker meerdere rassen, er al grote alarmbellen moeten gaan rinkelen!

Voor klanten mag het er mooi uitzien maar wat zit erachter. Ik heb vader en moeder gezien van mijn hond. Alle pups waren goed in orde, niet angstig of wat ook. Stonden bij de voordeur en hadden door huis gekropen.
Ik heb er een geweldig leuk lief en gezond goed hondje aan.
Ik ken gelukkig maar een paar, maar toch, honden die uit een foute farm komen, en die zijn allen of lichtelijk agressief, angstig of depressief......
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door cybert2 »

Ach, ik ben al blij dat je pupje nog leeft. Want dit soort lui kopen nesten op, pleuren ze in een schuur en verkopen ze aan mensen zoals jij. JIJ houdt de broodfok in stand en dat is het meest verwerpelijke aan dit verhaal. Er zijn legio pups van broodfokkers die sterven aan Parvo of iets anders. Gewoon omdat dit soort eikels een nest kopen voor weinig, weinig geld erin steken (zoals inentingen), weinig tijd (een goede socialisering kost heel veel tijd) maar er heel veel geld aan verdienen. Oh ja, en natuurlijk heb je garantie: als je pup dood gaat, kan je zo een nieuwe komen halen. En die zal net zo "gezond" zijn als je dode pupje.

Veel plezier met je pup maar luister aub naar de mensen hier en haal NOOIT meer een pup bij dat soort figuren!!!
Laatst gewijzigd door cybert2 op 22 nov 2009 02:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Janine
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”