Mijn vriend heeft een nichtje en een neefje, broer en zus, die krijgen nergens straf voor, zijn 2 verwende krengen die denken dat ze alles kunnen maken.
Kan me nog goed herinneren hoe ze Pablo aan het terroriseren waren
Toen was het nog een pupje van een maand of 6, kindjes waren toen 4 en 6, ze bleven hem maar achterna lopen, proberen op te pakken, een aantal keren hebben mijn vriend en ik ze netjes uitgelegd dat Pablo hier niet van gediend was en of ze hem met rust wilde laten, moeder zag het allemaal met lede ogen toe en zei niks!
Op een gegeven moment was de maat vol en pakte ik Pablo bij me, probeerde dat meisje, het kreng, hem uit mijn handen te trekken :M:
Toen ben ik dus gewoon boos geworden, echt uit m'n vel gesprongen en toen was het ook meteen klaar.
Toen ie een maand of 11 was en de kleine net was geboren kwamen ze op visite, toen was dat ventje zo irritant bezig dat Pablo meteen een flinke snauw gaf, moeder zei niks, ja dat het zijn eigen schuld was, en dat was het ook zeker!
Vriendin van mij daarintegen, waar ik weer contact mee had, we zaten samen altijd op school, heeft een zoontje, hij was toen 3 jaar oud.
Hij begon Pablo ook een beetje hardhandig te benaderen, vriendin van mij waarschuwde hem 1 keer en vertelde hem dat het hondje het niet fijn vond, daarna ging ie vrolijk door, toen moest ie van zijn moeder in de hoek gaan staan, dat deed ie ook, kwam na 10 minuten uit de hoek en zei netjes sorry en heeft Pablo vanaf toen altijd zachtjes en vriendelijk benaderd
Zij legt hem altijd netjes uit waarom sommige dingen niet mogen, gaat hij dan toch door dan moet hij in de hoek gaan staan, en komt daarna altijd uit zichzelf netjes sorry zeggen, ik zie daar het probleem niet zo van in, als ik het verschil bekijk met haar zoontje en het neefje en het nichtje van mijn vriend zie ik een wereld van verschil.
Dat kleine manneke was met zijn 3 jaar oud al beleefder als het nichtje van mijn vriend met 6 jaar.
Ik vind ook dat kinderen vaak te flauw worden aangepakt
Beetje discipline kan echt geen kwaad, en ik ben ook niet van plan die kleine hier als zo'n halfzacht ei op te gaan voeden.
En als moeder het er niet mee eens is dat je dat ventje straf hebt gegeven moet ze hem lekker zelf opvoeden