Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kivo, nog iets extra nodig?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Kivo, nog iets extra nodig?

Ongelezen bericht door Lucia »

Milo staat sinds enkele weken op Kivo ipv Carnibest. Gaat prima.
Jolie, pup heb ik vanaf het begin half op Kivo pupvoer en half op Cavom pupbrokken staan.

Degene waar ik Kivo gehaald heb, raadde mij aan om totdat Jolie een jaar is, brokken én kivo te combineren, dus niet alleen vers te voeren, zodat ik zeker zou zijn dat ze toch alle stoffen nodig hebben.
Ik neig er toch naar om haar helemaal op Kivo te zetten. Wat raden jullie me aan?

Ook raadde zij me aan om wat extra bij het voer te doen, zodat ze meer binnen zouden krijgen, met name Milo die dus helemaal alleen kivo krijgt. Ze had het dan over groenten etc.

Is dit nodig? Moet ik er extra dingen bijgeven? Zoals (ik las ergens): eitjes, yoghurt, groentes etc?

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Ik wil natuurlijk niet dat ze iets tekort komen :mrgreen:
Erwina
Zeer actief

Re: Kivo, nog iets extra nodig?

Ongelezen bericht door Erwina »

Brokken erbij voeren is echt onnodig, en zou ik zeker niet doen. Groenten toevoegen ook niet, aangezien die al in Kivo zitten. Een eitje of yoghurt kan je altijd geven als ze dat lekker vinden. Geef eieren wel rauw en met schil.
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Heb Toya vanaf 7 wkn op kivo staan en voor niets anders bij.
Ze krijgt soms een sardientje omdat ze daar erg gek op is
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Dat is dus al wat ik zelf ook dacht. Tot nu toe heb ik Jolie dus nog wel op de brokken erbij staan, maar ik heb nog niets met het verhaal van de groenten enzo gedaan, vond dat zelf altijd al zo'n onzin.

Bedankt voor de reacties.

De eitjes en de yoghurt tussendoor is dus echt voor de 'lekker' niet omdat er toch iets toegevoegd moet worden.

Dan ga ik ze beiden gewoon helemaal op Kivo zetten en af en toe gewoon wat lekkers tussendoor, maar niets geen gedoe qua poedertjes, groenten, etc.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

je kunt beter verse penslappen gaan bijvoeren, en vleesbotten zo tussendoor (kippenvleugels of poten, hele kip, etc.).
Afbeelding
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Kivo is compleet. De fokker van onze Shelties voert het ook al jaren. Maar wat afwisseling kan natuurlijk nooit kwaad :wink:
Lucia
Zeer actief

Okay bedankt :mrgreen:

Ik heb een te kleine vriezer om andere dingen echt in te slaan, maar een x tussendoor moet misschien wel kunnen.
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

Even een oerhollandse vraag maar hoeveel kost Kivo?Ik hoor er veel goede berichten over en als het goedkoper is dan Carnibest dan wil ik het zeker eens proberen.Ik betaal nu tussen de € 3,50-3,80 per kilo.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Cootje1963 schreef:Even een oerhollandse vraag maar hoeveel kost Kivo?Ik hoor er veel goede berichten over en als het goedkoper is dan Carnibest dan wil ik het zeker eens proberen.Ik betaal nu tussen de € 3,50-3,80 per kilo.

Veel goedkoper. Het hangt een beetje af of je het bij de bron koopt of bij een verkooppunt maar het is veel goedkoper.
Ik vind het prima spul. Ik barf dan weliswaar vrijwel volledig, maar ik heb het graag in huis -achter de hand- of voor logeerpartijen etc. Of gewoon voor als ik lui ben en ter variatie.
Laatst gewijzigd door Madelief op 20 nov 2009 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
*Anita*
Zeer actief

Cootje1963 schreef:Even een oerhollandse vraag maar hoeveel kost Kivo?Ik hoor er veel goede berichten over en als het goedkoper is dan Carnibest dan wil ik het zeker eens proberen.Ik betaal nu tussen de € 3,50-3,80 per kilo.
weet het niet precies maar betaal rond de 1,50 euro per kilo.
Haal meestal meerdere dozen en nog vanalles los vandaar ik het niet exact weet
Afbeelding
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

zo dat is goedkoop!Ik denk dat ik gewoon eens een paar kilo probeer en dan kijk of hij het lust.Bedankt voor jullie reactie. :D
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als je de compleet versie van Kivo hebt (daar dus wel ff op letten!) is het voer compleet en hoef je niets toe te voegen. Natuurlijk mag dat wel, maar dan is het meer "voor de leuk" dan dat het nodig is zeg maar.

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Nanna schreef:
Ik betaal € 60,- voor 4 dozen Kivo (40 kilo) Dus idd € 1.50 de kilo.
Dat scheelt een slok op een borrel met andere dure merken als Carnibest of Energique en het bevalt mijn honden en mij meer dan prima.
Ja, klopt, het is in mijn beleving wel wat "vetter" en voora'l "natter" dan Carnibest.
Al met al vind ik Carnibest nog steeds het beste (maar wel meteen het duurste) maar Kivo en Naturis heb ik ook goede ervaringen mee. Al was Naturis in de tijd dat ik het kocht erg fijn gemalen, meer prut dan wat anders. Niet elke smaak viel hier toen in de smaak, maar sindsdien is er naar verluid veel aan veranderd/verbeterd. Toen echter niet opnieuw geprobeerd (nog niet van gekomen)

Suzanne
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Suzanne123 schreef:
Nanna schreef:
Dat scheelt een slok op een borrel met andere dure merken als Carnibest of Energique en het bevalt mijn honden en mij meer dan prima.
Ja, klopt, het is in mijn beleving wel wat "vetter" en voora'l "natter" dan Carnibest.
Al met al vind ik Carnibest nog steeds het beste (maar wel meteen het duurste) maar Kivo en Naturis heb ik ook goede ervaringen mee. Al was Naturis in de tijd dat ik het kocht erg fijn gemalen, meer prut dan wat anders. Niet elke smaak viel hier toen in de smaak, maar sindsdien is er naar verluid veel aan veranderd/verbeterd. Toen echter niet opnieuw geprobeerd (nog niet van gekomen)

Suzanne
Ik vond in het begin ook dat Naturis erg fijn gemalen was, maar dat is zeker veranderd.
Heb laatst een nieuwe lading aangeschaft en mijn honden hadden vandaag de kip-compleet.
Het is vrij grof gemalen, er zitten echt flinke stukken in waar zelfs mijn Macho even op moet kauwen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

Een rauw ei ja? :denken:
Hoe zit het met Salmonella?
Afbeelding
Erwina
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
Nanna schreef:

Suzanne
Carnibest is helaas niet meer wat het geweest. Er worden steeds meer toevoegingen in gedaan, zo zit er nu oa. bietenpulp in :ugh:
Welkom Ollie!
Afbeelding

Lucia
Zeer actief

Even over de prijs nog.
Ik betaal hier 20 euro voor 10 kilo. Voor carnibest was ik 15 euro meer kwijt voor 10 kilo en ze hebben er hier sowieso niet méér van nodig dan van het carnibest.
~Suzanne~
Zeer actief

Erwina schreef: Carnibest is helaas niet meer wat het geweest. Er worden steeds meer toevoegingen in gedaan, zo zit er nu oa. bietenpulp in :ugh:
Hm.. tsja.. ik kan het niet bevestigen, noch ontkennen.
Ik vind dat mijn honden het er het allerbeste op doen, maar ik moet/wil ook aan mijn portmonee denken.
Dus, ik vind een combinatie van diverse merken dan ook geen probleem.

Nu krijgen ze een combi van Carnibest (natuur) en Smuldier (Vleescompleet).
Niet in 1 maaltijd hoor ;-)

Zo zal iedereen bij zijn/haar "eigen" merk voer de beste ervaring hebben ;-)
Dat maakt andere merken niet slecht, toch? ;-)

Suzanne
*Anita*
Zeer actief

Lucia schreef:Even over de prijs nog.
Ik betaal hier 20 euro voor 10 kilo. Voor carnibest was ik 15 euro meer kwijt voor 10 kilo en ze hebben er hier sowieso niet méér van nodig dan van het carnibest.
Dan haal je het vast niet bij Kivo zelf
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Nee klopt, bij een verkooppunt dat hier het dichtste in de buurt is. Het is voor mij een paar uur rijden om het anders bij Kivo zelf te halen, dan heb ik de reiskosten er eigenlijk al wel weer uit.

Voor mij is die 15 euro verschil met de carnibest eigenlijk al best veel en voldoende.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Bietenpulp in CB? :denken:
Waarom in godsnaam? :19:
Dat zat er eerst niet in of wel?
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Lucia
Zeer actief

Ik heb het ook gehoord, de vrouw waar ik kivo haal, had eerst al haar collies (6) op carnibest staan en die kregen allemaal probleempjes, zij heeft het laten onderzoeken, naar wat ik hoorde.

Het verschil in CB en kivo is wel te zien, CB is echt veel roder, dus ik kijk er niet verbaasd van op als er idd bietenpulp bij zit.
Erwina
Zeer actief

wendy71 schreef:Bietenpulp in CB? :denken:
Waarom in godsnaam? :19:
Dat zat er eerst niet in of wel?
Dat klopt dat dat er eerst niet in zat.. Ik hoor steeds meer honden om me heen, die CB gewoon
ineens niet meer eten. Dan zal er toch echt iets met de samenstelling gedaan moeten zijn.
Welkom Ollie!
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Voeding”