Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vaccinatie vs show
Moderator: moderatorteam
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Vaccinatie vs show
Voor een show moet de hond voldoende gevaccineerd zijn.
Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat honden – evenals de mens – voor de meeste virusziekten voldoende antistoffen aanmaken na de eerste serie vaccinaties. http://www.home.zonnet.nl/peter.hoogend ... ineren.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaarlijks vaccineren is dus helemaal niet nodig. Bovendien wordt in dit artikel vermeld dat een aantal reguliere vaccins van de merken Vanguard en Nobivac 3 jaar geldig zijn.
Hoe gaan jullie om met vaccinaties?
Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat honden – evenals de mens – voor de meeste virusziekten voldoende antistoffen aanmaken na de eerste serie vaccinaties. http://www.home.zonnet.nl/peter.hoogend ... ineren.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaarlijks vaccineren is dus helemaal niet nodig. Bovendien wordt in dit artikel vermeld dat een aantal reguliere vaccins van de merken Vanguard en Nobivac 3 jaar geldig zijn.
Hoe gaan jullie om met vaccinaties?
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Vaccinatie vs show
Tja, ik ga naar shows...en laat dus de vaccinaties zetten.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
hier worden ze gewoon elk jaar geënt
ps; moeten buitenlandse honden op show voor iets "speciaals" geënt worden??
anders moet ik zien dat Darko die nog krijgt
ps; moeten buitenlandse honden op show voor iets "speciaals" geënt worden??
anders moet ik zien dat Darko die nog krijgt
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als je ent met Nobivac wat dus maar om de 3 jaar moet, mag je dan ook niet naar shows? Nilo werd tot nu toe elk jaar geent maar onze nieuwe DA houd zo'n 3-jaren schema aan. Maar als dit niet mag voor shows heeft hij alsnog pech 
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Nobivac is officieel geregistreerd voor drie jaar. Lijkt me wel dus.Maeve schreef:Als je ent met Nobivac wat dus maar om de 3 jaar moet, mag je dan ook niet naar shows? Nilo werd tot nu toe elk jaar geent maar onze nieuwe DA houd zo'n 3-jaren schema aan. Maar als dit niet mag voor shows heeft hij alsnog pech
Ik ent volgens 'het boekje'. Elke drie jaar en jaarlijks Weil en kennelhoest. Die laatste is verplicht bij de dagopvang.

Linda, Izzie en Bram
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dan toch wel volgens het vaccinatieschema van de producent? 3 jaar geldig.Madelief schreef:Tja, ik ga naar shows...en laat dus de vaccinaties zetten.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij de show wordt gevraagd om 'voldoende geënt'. Als de producent aan geeft dat een vaccinatie 3 jaar geldig is moet er in het boekje ook een datum worden opgenomen die drie jaar in de toekomst ligt. Voor de steekproefgewijze controle op de show moet die datum voldoende zijn om aan te nemen dat de hond 'voldoende geënt' is.Maeve schreef:Als je ent met Nobivac wat dus maar om de 3 jaar moet, mag je dan ook niet naar shows? Nilo werd tot nu toe elk jaar geent maar onze nieuwe DA houd zo'n 3-jaren schema aan. Maar als dit niet mag voor shows heeft hij alsnog pech
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Bij 'voldoende geënt' zou ik vinden dat titeren en daar op gebaseerd vaccineren ook voldoende zou moeten zijn.Badu schreef:Bij de show wordt gevraagd om 'voldoende geënt'. Als de producent aan geeft dat een vaccinatie 3 jaar geldig is moet er in het boekje ook een datum worden opgenomen die drie jaar in de toekomst ligt. Voor de steekproefgewijze controle op de show moet die datum voldoende zijn om aan te nemen dat de hond 'voldoende geënt' is.Maeve schreef:Als je ent met Nobivac wat dus maar om de 3 jaar moet, mag je dan ook niet naar shows? Nilo werd tot nu toe elk jaar geent maar onze nieuwe DA houd zo'n 3-jaren schema aan. Maar als dit niet mag voor shows heeft hij alsnog pech

- Madelief
- Zeer actief
- Contacteer:
Nouja, dat sowieso natuurlijk. Maar dat hangt wel helemaal van de producent afBadu schreef:Maar dan toch wel volgens het vaccinatieschema van de producent? 3 jaar geldig.Madelief schreef:Tja, ik ga naar shows...en laat dus de vaccinaties zetten.
Het is niet zo dat ik eis dat er ieder jaar een driejarig vaccin gezet moet worde

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik weet dat dit ook wel probleemloos gebeurd is. Of het altijd bij iedere toegang zo gaat weet je natuurlijk niet, maar 't is dus wel mogelijk.marye schreef:
Bij 'voldoende geënt' zou ik vinden dat titeren en daar op gebaseerd vaccineren ook voldoende zou moeten zijn.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ook Vanguard is nu (in Nederland) geregistreerd voor 3 jaar. Maar ik weet niet hoe het op shows, pensions etc werkt. Ik zou er echt niet vaker om gaan enten als "men" daar moeilijk over doet, dan maar geen show.Zoek stok! schreef:Nobivac is officieel geregistreerd voor drie jaar. Lijkt me wel dus.Maeve schreef:Als je ent met Nobivac wat dus maar om de 3 jaar moet, mag je dan ook niet naar shows? Nilo werd tot nu toe elk jaar geent maar onze nieuwe DA houd zo'n 3-jaren schema aan. Maar als dit niet mag voor shows heeft hij alsnog pech
Ik ent volgens 'het boekje'. Elke drie jaar en jaarlijks Weil en kennelhoest. Die laatste is verplicht bij de dagopvang.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Melanie 74
Volgens mij moeten ze tegen hondsdolheid ingeënt zijn ?
- Madelief
- Zeer actief
- Contacteer:
In Nederland niet. Maar als je over de grens wil weer wel.Melanie 74 schreef:Volgens mij moeten ze tegen hondsdolheid ingeënt zijn ?

-
jeanine
- Actief
ik show alleen nog met senna. die heeft de driejarige van nobivac gehad, zowel dhp als rabies, daarnaast elk jaar weil.
ben dit jaar 2 x met hem in tsjechie geweest voor een show, daar vroegen ze elk jaar rabies. heb ik niet gedaan, was geen probleem op de show wel een verse gezondheidsverklaring.
afgelopen weekend ben ik met hem naar kortrijk geweest, daar vroegen ze ook nog kennelhoest. vindt ik een onzin enting. ook niet gedaan dus. zijn boekje is op de show wel gecontroleerd maar er is niks van gezegd.
de terriers worden alleen nog voor weil geent voorderest helemaal niet meer,
ben dit jaar 2 x met hem in tsjechie geweest voor een show, daar vroegen ze elk jaar rabies. heb ik niet gedaan, was geen probleem op de show wel een verse gezondheidsverklaring.
afgelopen weekend ben ik met hem naar kortrijk geweest, daar vroegen ze ook nog kennelhoest. vindt ik een onzin enting. ook niet gedaan dus. zijn boekje is op de show wel gecontroleerd maar er is niks van gezegd.
de terriers worden alleen nog voor weil geent voorderest helemaal niet meer,

- Jeannettebo
- Zeer actief
ik hou ook het driejarige schema aan. Maar ik wil wel Bo en Taiga neer elkaar toe laten gaan zodat ik ze op een gegeven moment tegelijk kan enten. dit houdt in dat ik Bo dit keer later laat enten. hij heeft ondertussen meer opgebouwd als Taiga dus dat doe ik het liefste bij hem, zowiezo hoeft hioj niet mee naar shows.
moet even zn boekje nakijken wat er nu geënt moet gaan worden, dacht alleen weill.
moet even zn boekje nakijken wat er nu geënt moet gaan worden, dacht alleen weill.