Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

She's great on a leash!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: She's great on a leash!

Ongelezen bericht door ranetje »

Twee jonge honden die aangelijnd en met een prikband om met elkaar spelen .........................
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gertje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gertje »

renee-uk schreef:
Gertje schreef:Ja goed he die dingen zijn echt geweldig!
Ik moest ook eens een duitse herder trainen gaven ze hem ook aan met een prikband ik zo wat moet ik daar mee? Dus ik alles af gedaan en die hond liet meteen al zijn spanningen los en ging rustig zitten terwijl hij daarvoor een brok spanning had en heel fel naar me keek.
heb hem verder getraind zonder ook maar iets, geen riem, geen halsband helemaal niks. Later wel met halsband gedaan en de baasjes dit ook geleerd, de hond kwam naar mij omdat hij veel uitviel en zo vals was. Zodra die prikband af was was het zo'n lieve hond en hij heeft nooit meer wat gedaan.
Wel heb ik ze aangeraden om op politie training te gaan en nu kan hij daar al zijn energie en haplustigheid kwijt. Want hij wou wel graag bijten:P

Dus weg die dingen, maar in Amerika is het bijna een must om zo'n ding te hebben.
Hier in het park loopt er een mechelaar met er een om maar dan andersom met de punten naar buiten. Omdat andere honden hem altijd aanvielen. Nu bijten ze hem niet meer. Nee DUH! een andere hond kan zich daar flink aan bezeren en verwonden. Belachelijk!
dus dat is de manier om dh's af te richten
je doet de prikker af, ze kijken niet meer 'fel' en ze zijn trainbaar zelfs zonder lijn :cheer: :cheer:
Wow, zou je daar je beroep niet van maken, volgens mij kun je er goudgeld mee verdienen :ok:
het is jammer dat ik geen diploma GT heb ander zou ik dat zeker doen. Wil erg graag trainingen geven maar heb ook geen locatie en andere hondenscholen willen mij niet omdat ik geen diploma heb en de ene die mij wel wilt wil ik niet omdat zij niet trainen op mijn manier. Maar wil wel erg graag mensen helpen. het probleem als je het gewoon zo zegt zeggen ze vaak tegen mij. Wat weet jij nou je bent pas 20!
Ja dus, een GT van 30 die het pas 2 jaar doet heeft net zoveel ervaring alleen die is ouder..
Heb ook politie training zelf gedaan echt leuk maar ook best eng XD

En Malinois, Waarom met een hulpmiddel trainen als het niet nodig is? De meeste hulpmiddelen zijn niet erg goed voor de hond. En de 90% van de mensen gebruiken het niet goed.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gertje schreef:En Malinois, Waarom met een hulpmiddel trainen als het niet nodig is? De meeste hulpmiddelen zijn niet erg goed voor de hond. En de 90% van de mensen gebruiken het niet goed.
bij een wildvreemde hond weet jij toch niet of het nodig is? :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Gertje schreef:
renee-uk schreef: dus dat is de manier om dh's af te richten
je doet de prikker af, ze kijken niet meer 'fel' en ze zijn trainbaar zelfs zonder lijn :cheer: :cheer:
Wow, zou je daar je beroep niet van maken, volgens mij kun je er goudgeld mee verdienen :ok:
het is jammer dat ik geen diploma GT heb ander zou ik dat zeker doen. Wil erg graag trainingen geven maar heb ook geen locatie en andere hondenscholen willen mij niet omdat ik geen diploma heb en de ene die mij wel wilt wil ik niet omdat zij niet trainen op mijn manier. Maar wil wel erg graag mensen helpen. het probleem als je het gewoon zo zegt zeggen ze vaak tegen mij. Wat weet jij nou je bent pas 20!
Ja dus, een GT van 30 die het pas 2 jaar doet heeft net zoveel ervaring alleen die is ouder..

En Malinois, Waarom met een hulpmiddel trainen als het niet nodig is? De meeste hulpmiddelen zijn niet erg goed voor de hond. En de 90% van de mensen gebruiken het niet goed.
jammer dat je het sarcasme niet proeft in mijn post.
Als dat de manier was om werkhonden af te richten, denk je dan niet dat het allang zo gedaan zou worden?
Dat zou toch heerlijk zijn, je doet ze eerst een prikker om en dan weer af en in plaats van een brullende leeuw heb je op slag een spinnend poesje aan de lijn, oh nee, die lijn is ook af .... :denken:
Ik ken een heleboel dh's die nooit een prikker om (gehad) hebben en die toch een felle blik hebben.... waar zou dat dan aan liggen?

Ik heb maar zo het idee dat die hondenscholen waarbij je niet aangenomen wordt niet zo'n hoge pet op hebben van jouw kunnen en niet dat dat ligt aan het feit dat je geen diploma GT hebt.
Maar wat let je om dat te gaan halen?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief

Gertje schreef:het is jammer dat ik geen diploma GT heb ander zou ik dat zeker doen. Wil erg graag trainingen geven maar heb ook geen locatie en andere hondenscholen willen mij niet omdat ik geen diploma heb en de ene die mij wel wilt wil ik niet omdat zij niet trainen op mijn manier. Maar wil wel erg graag mensen helpen. het probleem als je het gewoon zo zegt zeggen ze vaak tegen mij. Wat weet jij nou je bent pas 20!
Wat bedoel je?
Willen ze je niet omdat je geen diploma hondentrainer hebt of geen diploma GT? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Gertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hondentrainer diploma heb ik niet. GT ook niet maar dat is ook eens stapje verder.

Verder renee nee ik kan geen sarcasme lezen ... niet zo heel raar.
En ik zei niet dat dit bij alle DHs werkt maar bij die wel. Wat doe je moeilijk zeg..
Laat mij lekker mijn ding doen bij mensen die mij wel vertrouwen en dan ga jij lekker moeilijk zitten doen bij andere oke?
Laat mensen in hun waarde...

Misschien heb jij gewoon hele felle duitse herders weet ik veel daar ga ik verder niet over he. Maar de honden die ik getraind heb zijn allemaal geweldig lieve honden zonder problemen.
Is het nou zo moeilijk te geloven dat het ook anders kan dan hoe jij het doet? Of heb je gewoon een laag zelfvertrouwen en moet je andere mensen de grond in boren om je beter te voelen over jezelf?
Nou veel succes mij krijg je de grond echt niet in.
Misschien moet je eens proberen aardig te zijn voor mensen, misschien werkt dat wat beter voor je.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gertje schreef:Hondentrainer diploma heb ik niet. GT ook niet maar dat is ook eens stapje verder.

En ik zei niet dat dit bij alle DHs werkt maar bij die wel. Wat doe je moeilijk zeg..
Laat mij lekker mijn ding doen bij mensen die mij wel vertrouwen en dan ga jij lekker moeilijk zitten doen bij andere oke?

Misschien heb jij gewoon hele felle duitse herders weet ik veel daar ga ik verder niet over he. Maar de honden die ik getraind heb zijn allemaal geweldig lieve honden zonder problemen.
Is het nou zo moeilijk te geloven dat het ook anders kan dan hoe jij het doet? Of heb je gewoon een laag zelfvertrouwen en moet je andere mensen de grond in boren om je beter te voelen over jezelf?
Misschien moet je eens proberen aardig te zijn voor mensen, misschien werkt dat wat beter voor je.
ook de gemiddelde werkduitser is niet de gemakkelijkste hond hoor :denken:
Ik heb er eentje gekend nou, die had jij zo mogen africhten :eek: Hij heeft op 1 dag 3 mensen gebeten
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief

Gertje schreef:Hondentrainer diploma heb ik niet. GT ook niet maar dat is ook eens stapje verder.

Ik ben ontzettend aardig voor de meeste mensen kan er alleen niet zo goed tegen als mensen grote onzin als waarheid gaan brengen. Daar ga ik met plezier tegenin :D
Geweldig lieve honden zonder problemen trainen is ook niet zo moeilijk natuurlijk, je kundigheid als trainer komt pas naar voren als die honden wel problemen hebben, maar daar heb je geen ervaring mee begrijp ik nou :?

Mijn reu is een vrij probleemloze hond, maar die heeft bij de training toch echt wel een hele strakke leiding nodig en een uh is absoluut niet voldoende om hem met ongewenst gedrag te doen stoppen.
Dan heb ik het alleen nog maar over het appèl gedeelte en zwijg over hoe het gaat bij pakwerk als ie nog hogerin zn driften zit.
Ik heb nog nooit meegemaakt bij een werkhond in actie dat een enkele stemcorrectie als uh hielp trouwens ;)
Echt Gertje, praat over dingen waar je wel verstand van hebt en breng jouw mening eens niet alsof dat dé waarheid is.
Ik weet in elk geval van mezelf dat ik dan een stuk vriendelijker word :cool2:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

ranetje schreef:Twee jonge honden die aangelijnd en met een prikband om met elkaar spelen .........................
Ja dat vond ik helemaal vreemd... en nog aan de redelijk korte lijn houden, zodat als ze een bepaalde sprong maken ze die penneband voelen.. maar goed.. ik denk dat deze pups die prikkeling inmiddels gewend zijn en het dus hebben leren negeren tijdens spel .. de staf wordt losgelaten op een gegeven moment.. maar dan vind ik de lus in de lijn weer heel eng...
ranetje
Zeer actief

blondie schreef:
ranetje schreef:Twee jonge honden die aangelijnd en met een prikband om met elkaar spelen .........................
Ja dat vond ik helemaal vreemd... en nog aan de redelijk korte lijn houden, zodat als ze een bepaalde sprong maken ze die penneband voelen.. maar goed.. ik denk dat deze pups die prikkeling inmiddels gewend zijn en het dus hebben leren negeren tijdens spel .. de staf wordt losgelaten op een gegeven moment.. maar dan vind ik de lus in de lijn weer heel eng...
Ik denk dat ze dan eerder die pennen helemaal leren negeren?
Afbeelding
Gertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

renee-uk schreef:

Ik ben ontzettend aardig voor de meeste mensen kan er alleen niet zo goed tegen als mensen grote onzin als waarheid gaan brengen. Daar ga ik met plezier tegenin :D
Geweldig lieve honden zonder problemen trainen is ook niet zo moeilijk natuurlijk, je kundigheid als trainer komt pas naar voren als die honden wel problemen hebben, maar daar heb je geen ervaring mee begrijp ik nou :?

Mijn reu is een vrij probleemloze hond, maar die heeft bij de training toch echt wel een hele strakke leiding nodig en een uh is absoluut niet voldoende om hem met ongewenst gedrag te doen stoppen.
Dan heb ik het alleen nog maar over het appèl gedeelte en zwijg over hoe het gaat bij pakwerk als ie nog hogerin zn driften zit.
Ik heb nog nooit meegemaakt bij een werkhond in actie dat een enkele stemcorrectie als uh hielp trouwens ;)
Echt Gertje, praat over dingen waar je wel verstand van hebt en breng jouw mening eens niet alsof dat dé waarheid is.
Ik weet niet hoe goed jij leest maar ik gewoon veel probleem honden getraind en over dat pakwerk. Nee ik heb er geen verstand van en heb het 1 keer gedaan met de hond van een vriendin.. Deze was al volledig getraind en stopte trouwens wel op je stem maar goed. Ik heb geen pakwerk training geven en doe dit ook niet zelfs. Dus ik kan mooi wel zeggen dat de stem voldoende is want 9 van de 10 keer is dit ook genoeg. Ik ben genoeg ervaring dus maakt mij niet uit wat je zegt ik ken mezelf. En ja ik heb nog genoeg te leren ben nog lang niet klaar maar wat ik wel weet weet ik ook..
Maar we zijn al te ver off topic dus ik hou hier mee op omdat ik met jou toch niet kan praten en ik het zat ben mezelf te verdedigen tegen mensen die ik toch niet ken. het intreseerd mij niet wat jij van me denkt.. Dus tabe en veel plezier met je honden.
renee-uk
Zeer actief

Gertje schreef:
renee-uk schreef:

Ik weet niet hoe goed jij leest maar ik gewoon veel probleem honden getraind en over dat pakwerk. Nee ik heb er geen verstand van en heb het 1 keer gedaan met de hond van een vriendin.. Deze was al volledig getraind en stopte trouwens wel op je stem maar goed. Ik heb geen pakwerk training geven en doe dit ook niet zelfs. Dus ik kan mooi wel zeggen dat de stem voldoende is want 9 van de 10 keer is dit ook genoeg. Ik ben genoeg ervaring dus maakt mij niet uit wat je zegt ik ken mezelf. En ja ik heb nog genoeg te leren ben nog lang niet klaar maar wat ik wel weet weet ik ook..
Maar we zijn al te ver off topic dus ik hou hier mee op omdat ik met jou toch niet kan praten en ik het zat ben mezelf te verdedigen tegen mensen die ik toch niet ken. het intreseerd mij niet wat jij van me denkt.. Dus tabe en veel plezier met je honden.
misschien weet jij niet zo goed wat je schrijft?
ik kan uit het dikgedrukte in de post waar ik op reageerde toch echt niks anders halen dan het trainen van honden zonder problemen hoor :?
Afbeelding

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Hier 2 herders (uit werklijnen) met felle ogen die als huishonden worden gehouden. Ik kan je vertellen dat ze in volle drift lastig met stem te stoppen zijn. En nee, ik gebruik geen prikkers, TT's of slipkettingen :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gertje schreef: Ik heb geen pakwerk training geven en doe dit ook niet zelfs. Dus ik kan mooi wel zeggen dat de stem voldoende is want 9 van de 10 keer is dit ook genoeg. Ik ben genoeg ervaring dus maakt mij niet uit wat je zegt ik ken mezelf.
maar je kent jezelf en je weet dat je totaal geen verstand hebt van pakwerk... dussss... waar praat je dan over? Heb je enig idee hoe hoog een hond in zn drift kan komen hiervan en wat je dan moet doen om hem nog te bereiken?
Afbeelding
Gertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Het ging toch ook helemaal niet over pakwerk? Het ging over dat ik een duitse herder heb getraind en die mensen geadviseerd heb om dat te gaan doen. Verder heb ik het een keer gedaan, zowel sturen als in het pak staan maar verder heb ik hier geen verstand van.
Het ging over honden trainen in het algemeen.. niet over duitse herders, die halen jullie er bij...

En dat trainen zonder problemen bedoel ik dat ze nu lieve honden zonder problemen zijn.. niet daar voor..

zucht ik hou hier echt mee op.. Want zoals ik al zei, we zijn way off topic..
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gertje schreef:Het ging toch ook helemaal niet over pakwerk? Het ging over dat ik een duitse herder heb getraind en die mensen geadviseerd heb om dat te gaan doen. Verder heb ik het een keer gedaan, zowel sturen als in het pak staan maar verder heb ik hier geen verstand van.
Het ging over honden trainen in het algemeen.. niet over duitse herders, die halen jullie er bij...

En dat trainen zonder problemen bedoel ik dat ze nu lieve honden zonder problemen zijn.. niet daar voor..

zucht ik hou hier echt mee op.. Want zoals ik al zei, we zijn way off topic..
niet alle honden zijn zo makkelijk zoals die hond waar jij de prikker van af hebt gedaan en zomaar ineens in een engeltje veranderde... dat proberen wij te zeggen.
Afbeelding
Gertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Dat zeg ik toch ook niet? maar veel honden zijn ontzettend gespannen met een prikker of slipketting. Zodra je die afdoet zie je ze ontspannen. Denk je dat ik toen klaar was met die DH toen ik die prikker af deed? Ik heb daarna nog 2 maanden met die mensen gewerkt.
renee-uk
Zeer actief

Gertje schreef:Dat zeg ik toch ook niet? maar veel honden zijn ontzettend gespannen met een prikker of slipketting. Zodra je die afdoet zie je ze ontspannen. Denk je dat ik toen klaar was met die DH toen ik die prikker af deed? Ik heb daarna nog 2 maanden met die mensen gewerkt.
gertje nogmaals
wij reageren alleen op wat jij zegt en dit zei jij
Gertje schreef:Ik moest ook eens een duitse herder trainen gaven ze hem ook aan met een prikband ik zo wat moet ik daar mee? Dus ik alles af gedaan en die hond liet meteen al zijn spanningen los en ging rustig zitten terwijl hij daarvoor een brok spanning had en heel fel naar me keek.
heb hem verder getraind zonder ook maar iets, geen riem, geen halsband helemaal niks. Later wel met halsband gedaan en de baasjes dit ook geleerd, de hond kwam naar mij omdat hij veel uitviel en zo vals was.
Stel dat het afdoen van die prikker afdoende was voor die hond (alhoewel ik dat niet geloof als het idd een felle hond was) dan wil dat toch niet zeggen dat zoiets werkt bij iedere hond
Bovendien wordt niet iedere hond 'gestresst en fel' van het omhebben van een prikker en al zeker niet van het omhebben van een slipketting.
Want zoals ik al eerder zei alle honden in de africhting zijn gewend een slipketting om te hebben, zelfs al wordt daar niet als zodanig mee gewerkt.
Het dragen van een slipketting is namelijk verplicht op wedstrijden en examens en zoals je zult begrijpen schiet het niet op als je dan een vanwege zn 'halsband' gestresste hond hebt.
Daar haal je je examens niet mee en wedstrijden kun je helemaal wel vergeten.

Verder heb ik ernstige twijfels over een onervaren trainer die een 'valse' duitse herder in een paar seconden (want zo lang duurt het afdoen van een prikband) omturned naar een goedzak.
In mijn idee was die hond dan al niet 'vals', want een werkelijk agressieve dh wordt om te beginnen al niet minder agressief door het afdoen van een prikband en laat zich ten tweede ook niet handelen door iemand die hij niet kent.
Zelfs een niet agressieve dh zal met dat laatste moeite hebben, dat hoort nou eenmaal bij het ras.

Dus als het inderdaad allemaal zo gegaan is als jij zegt heb je een uitzonderlijke hond getroffen, niet een standaard dh en kun je er zeker niet van uitgaan dat die manier ook dé manier is om een dh te kunnen trainen.
Je hebt dan gewoon geluk gehad dat je een zo dociele -of misschien hele jonge- hond getroffen hebt.

Je moet op dit forum behoorlijk opletten op wat je zegt.
Er zijn hier namelijk een hoop mensen die heel veel ervaring hebben met honden, je zult dus ook je stellingen moeten kunnen onderbouwen.
Als je zomaar met wilde kreten strooit zal er altijd wel iemand zijn die het daar niet mee eens is en er over met je in discussie gaat, zoals nu ook gebeurd is.
Daar is niks mis mee in mijn ogen, want daar ga je alleen maar door nadenken en daarvan leer je weer!
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
Gertje schreef:Dat zeg ik toch ook niet? maar veel honden zijn ontzettend gespannen met een prikker of slipketting. Zodra je die afdoet zie je ze ontspannen. Denk je dat ik toen klaar was met die DH toen ik die prikker af deed? Ik heb daarna nog 2 maanden met die mensen gewerkt.
gertje nogmaals
wij reageren alleen op wat jij zegt en dit zei jij
Gertje schreef:Ik moest ook eens een duitse herder trainen gaven ze hem ook aan met een prikband ik zo wat moet ik daar mee? Dus ik alles af gedaan en die hond liet meteen al zijn spanningen los en ging rustig zitten terwijl hij daarvoor een brok spanning had en heel fel naar me keek.
heb hem verder getraind zonder ook maar iets, geen riem, geen halsband helemaal niks. Later wel met halsband gedaan en de baasjes dit ook geleerd, de hond kwam naar mij omdat hij veel uitviel en zo vals was.
Stel dat het afdoen van die prikker afdoende was voor die hond (alhoewel ik dat niet geloof als het idd een felle hond was) dan wil dat toch niet zeggen dat zoiets werkt bij iedere hond
Bovendien wordt niet iedere hond 'gestresst en fel' van het omhebben van een prikker en al zeker niet van het omhebben van een slipketting.
Want zoals ik al eerder zei alle honden in de africhting zijn gewend een slipketting om te hebben, zelfs al wordt daar niet als zodanig mee gewerkt.
Het dragen van een slipketting is namelijk verplicht op wedstrijden en examens en zoals je zult begrijpen schiet het niet op als je dan een vanwege zn 'halsband' gestresste hond hebt.
Daar haal je je examens niet mee en wedstrijden kun je helemaal wel vergeten.

Verder heb ik ernstige twijfels over een onervaren trainer die een 'valse' duitse herder in een paar seconden (want zo lang duurt het afdoen van een prikband) omturned naar een goedzak.
In mijn idee was die hond dan al niet 'vals', want een werkelijk agressieve dh wordt om te beginnen al niet minder agressief door het afdoen van een prikband en laat zich ten tweede ook niet handelen door iemand die hij niet kent.
Zelfs een niet agressieve dh zal met dat laatste moeite hebben, dat hoort nou eenmaal bij het ras.

Dus als het inderdaad allemaal zo gegaan is als jij zegt heb je een uitzonderlijke hond getroffen, niet een standaard dh en kun je er zeker niet van uitgaan dat die manier ook dé manier is om een dh te kunnen trainen.
Je hebt dan gewoon geluk gehad dat je een zo dociele -of misschien hele jonge- hond getroffen hebt.

Je moet op dit forum behoorlijk opletten op wat je zegt.
Er zijn hier namelijk een hoop mensen die heel veel ervaring hebben met honden, je zult dus ook je stellingen moeten kunnen onderbouwen.
Als je zomaar met wilde kreten strooit zal er altijd wel iemand zijn die het daar niet mee eens is en er over met je in discussie gaat, zoals nu ook gebeurd is.
Daar is niks mis mee in mijn ogen, want daar ga je alleen maar door nadenken en daarvan leer je weer!
precies... ik kan ze hier een slipketting, prikker of TT omdoen, maar ik heb geen gestresste honden :19:
Een pup krijgt hier al een slipketting om, niet om te gebruiken wel om te wennen aan het gerammel, dit kun je eveneens met een TT dummie doen... misschien wordt ie wel nooit gebruikt een TT :19:
Afbeelding
Gertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

En ik ken genoeg DHs die wel zo zijn. Dat onze ervaringen anders zijn zegt nog niet dat een van ons het fout heeft. Je mag best discuseren met mij daar heb ik geen problemen mee maar als mensen meteen gaan zeggen dat ik onzin vertel en nergens verstand van heb ja dan wil ik nog wel eens flink mezelf verdedigen. Raar he. Maar goed jullie jullie methodes en ervaringen ik de mijne..
Ik blijf honden lekker trainen zoals ik wil en waar ik goede ervaringen mee heb. Dat is dus zonder hulp middelen..

Alweer veel plezier met jullie honden en succes verder met alles.
renee-uk
Zeer actief

met die houding zul je erg ver komen!
ik wens je veel succes in je nog op te bouwen trainingscarrière :E:
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gertje schreef:En ik ken genoeg DHs die wel zo zijn. Dat onze ervaringen anders zijn zegt nog niet dat een van ons het fout heeft. Je mag best discuseren met mij daar heb ik geen problemen mee maar als mensen meteen gaan zeggen dat ik onzin vertel en nergens verstand van heb ja dan wil ik nog wel eens flink mezelf verdedigen. Raar he. Maar goed jullie jullie methodes en ervaringen ik de mijne..
Ik blijf honden lekker trainen zoals ik wil en waar ik goede ervaringen mee heb. Dat is dus zonder hulp middelen..

Alweer veel plezier met jullie honden en succes verder met alles.
misschien eens kijken of je methode bij diverse honden werkt ipv bij 1 hond... en dan wel een hond met een beetje karakter.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”