Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuwe eiwitbron!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

ignit
Zeer actief
Contacteer:

Re: Nieuwe eiwitbron!

Ongelezen bericht door ignit »

Amber schreef:Maar vind het wel een beetje jammer dat in een topic over een andere "eiwitbron" want daar ging het om, dus een andere soort brok dan gebruikelijk men gelijk maar met gruwelverhalen komt over de desbetreffende brok, en "vele andere brokken merken" op deze manier heb je grote kans dat men hier zijn of haar mening over voeding niet meer durft te geven,, en dat vind ik jammer , want er zijn nu eenmaal honden die het niet goed doen op barf en kvv,,
Ik ben zelf ook altijd voorstander geweest en nog, van Kvv of barf,, maar soms heb je geen opties meer.
En moet je wat anders proberen.. Ik zal zelf in ieder geval denk ik, niet meer zo gauw een topic openen over welk voer dan ook.
Amber, gewoon doorgaan met topics openen. :ok:

Ik denk dat het beginnersenthousiasme is, als mensen zo doen - heb me er zelf ook schuldig aan gemaakt een jaar of 10 geleden. Ben er mee gestopt, omdat het niet getuigt van respect - om het woord onbeschoft niet te hoeven gebruiken - voor iemand anders. Die tijd is echt voorbij, dat was vroeger. :pffff:

De situatie in Suriname is anders dan in Nederland - wij worden overspoeld met goedkope troep uit Noord en Zuid Amerika. Ik probeer mensen o.a. in mijn weekrubriek wel goed te informeren over hoe de industrie in deze continenten in elkaar zit en waarom het beter is om wat meer geld uit te geven voor een goede brok uit Nederland of Duitsland. :wink:

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
http://barf-natuurlijk.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

ignit schreef:
Amber schreef:Maar vind het wel een beetje jammer dat in een topic over een andere "eiwitbron" want daar ging het om, dus een andere soort brok dan gebruikelijk men gelijk maar met gruwelverhalen komt over de desbetreffende brok, en "vele andere brokken merken" op deze manier heb je grote kans dat men hier zijn of haar mening over voeding niet meer durft te geven,, en dat vind ik jammer , want er zijn nu eenmaal honden die het niet goed doen op barf en kvv,,
Ik ben zelf ook altijd voorstander geweest en nog, van Kvv of barf,, maar soms heb je geen opties meer.
En moet je wat anders proberen.. Ik zal zelf in ieder geval denk ik, niet meer zo gauw een topic openen over welk voer dan ook.
Amber, gewoon doorgaan met topics openen. :ok:

Ik denk dat het beginnersenthousiasme is, als mensen zo doen - heb me er zelf ook schuldig aan gemaakt een jaar of 10 geleden. Ben er mee gestopt, omdat het niet getuigt van respect - om het woord onbeschoft niet te hoeven gebruiken - voor iemand anders. Die tijd is echt voorbij, dat was vroeger. :pffff:

De situatie in Suriname is anders dan in Nederland - wij worden overspoeld met goedkope troep uit Noord en Zuid Amerika. Ik probeer mensen o.a. in mijn weekrubriek wel goed te informeren over hoe de industrie in deze continenten in elkaar zit en waarom het beter is om wat meer geld uit te geven voor een goede brok uit Nederland of Duitsland. :wink:

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
http://barf-natuurlijk.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je even reëel terug leest, dan maak ik mij in deze nergens schuldig aan. Al zeker niet aan respectloosheid ten opzichte van een topicopener. Je hebt weer een statement gezet om jouw barfnatuurlijk kracht bij te zetten. Dat is prima, maar niet over mijn rug. Over respect gesproken. Ik kan mij jou in tijden herinneren dat de kots van iemands PC afdroop als iets jou niet zinde. Je blijft lachwekkend. :ok:
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

SandraH schreef:Zoals je wellicht weet, beheer ik ook een erg informatief voedingsforum waar in een aparte rubriek ook ruimte is voor een 'eerlijk' brokkenmerk. Vandaar dat ik meer info wilde over dit merk, dat ik dus niet ga opnemen in mijn lijst. Dat jij het jammer vindt of wellicht jouw interpretatie ervan, dat mijn reacties bedoelt zijn om brokkenvoerder te tergen, is jouw probleem. Als ik dat al van plan was, had ik dat eerder op een hele andere manier in gedachten. En oogkleppen ophouden in een zaak die nu heden ten dage nog steeds speelt, is wel het minste wat ik zou doen als het gaat om een gezonde voeding voor mijn honden. Het lijkt me toch prettig voor brokvoerders om hier wel van op de hoogte te zijn en te blijven. Maar goed, dat is uiteraard ieder voor zich.
Ik denk niet dat hier thuishoort, of iets wel of niet op jou lijst zal komen te staan, ik heb daar namelijk niet zoveel mee te maken , Misschien moet je zelf een topic ergens hier openen over wel of geen "eerlijke brokken zoals jij dit noemt" volgens mij wordt ook nergens gevraagd, zeker niet door mezelf of dit brokken merk op de lijst van "eerlijke brokken:" mag komen te staan. Het topic ging over een andere soort eiwitbron,, Ik ken ook zat verhalen over verontreinigde brokken, en zelfs vlees bij de slachterijen waar van alles aan mankeert, maar ga dat niet in dit topic melden.
Dan had ik het topic wel genoemd, wel of geen eerlijke brokken! Ik denk dat hier genoeg over gediscusseerd word., Daar heb ik namelijk helemaal geen zin in.

En als mensen willen weten of een bepaald soort voer of brok wel "goedgekeurd" is , heeft men denk ik genoeg te lezen hier!

En nu terug naar het topic :D
Het gaat iets beter , verharen word wat minder, lucht ook!
Dus ik wacht nog even af, heb alleen nog geen nieuwe zak besteld , wil eerst zeker weten of Mack zijn klachten wegblijven. Ontlasting is nog steeds prima!
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
mwillow

SandraH schreef:
Shima schreef: Nutro is blijkbaar wel vaker negatief in het nieuws. http://www.consumeraffairs.com/news04/2 ... _foia.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik neem tenminste aan dat dit hetzelfde bedrijf is?
Nee, de link die jij laat zien is de Nutro Choice van Mars die (net als vele andere bekende brokkenmerken) ook in 2007 betrokken was bij 1 van de grootste langdurige brokkenschandalen in Amerika en daarbuiten waarbij heel veel honden zwaar ziek en dood bleven. De claims lijken niet meer op te houden....
http://www.nutroproducts.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nutro.eu/nl/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Aan Amber nog maar een keer, omdat lezen en interpreteren van het geheel blijkbaar niet makkelijk is. Jouw reactie naar mij toe slaat kant noch wal, eerlijk gezegd. Als jij vindt dat ik hier niet op 'mag' reageren, dan moet JIJ geen topic hierover openen, niet mij aan banden leggen met het reageren op reacties die te maken hebben met een recent ander brokkenschandaal omdat het jou niet uitkomt. Je geeft alleen maar voer voor provocaties door 'mensen' die dat blijkbaar erg goed uitkomt en waar anderen ongetwijfeld enorm van genieten. Ik hou met name van eerlijkheid en recht door zee mentaliteit. Nergens ben ik in mijn reacties niet correct geweest, dus ik vind het op zijn zachts gezegd nogal een flauwe tegenreactie van je.

Voor de rest is het fijn dat jouw hond klachtvrij is.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

SandraH schreef:
SandraH schreef:
Shima schreef: Nutro is blijkbaar wel vaker negatief in het nieuws. http://www.consumeraffairs.com/news04/2 ... _foia.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik neem tenminste aan dat dit hetzelfde bedrijf is?
Nee, de link die jij laat zien is de Nutro Choice van Mars die (net als vele andere bekende brokkenmerken) ook in 2007 betrokken was bij 1 van de grootste langdurige brokkenschandalen in Amerika en daarbuiten waarbij heel veel honden zwaar ziek en dood bleven. De claims lijken niet meer op te houden....
http://www.nutroproducts.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nutro.eu/nl/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Aan Amber nog maar een keer, omdat lezen en interpreteren van het geheel blijkbaar niet makkelijk is. Jouw reactie naar mij toe slaat kant noch wal, eerlijk gezegd. Als jij vindt dat ik hier niet op 'mag' reageren, dan moet JIJ geen topic hierover openen, niet mij aan banden leggen met het reageren op reacties die te maken hebben met een recent ander brokkenschandaal omdat het jou niet uitkomt. Je geeft alleen maar voer voor provocaties door 'mensen' die dat blijkbaar erg goed uitkomt en waar anderen ongetwijfeld enorm van genieten. Ik hou met name van eerlijkheid en recht door zee mentaliteit. Nergens ben ik in mijn reacties niet correct geweest, dus ik vind het op zijn zachts gezegd nogal een flauwe tegenreactie van je.

Voor de rest is het fijn dat jouw hond klachtvrij is.
Ik denk dat jij het verkeerd interpreteerd, ik meld niet dat jij hier niet op mag reageren hoor,, dat gene wat je Quote is niet van mij. Maar je moet er geen dingen bijhalen die hier niets mee te maken hebben!! Kijk dat iemand met een ander brokkenschandaal komt, komt wel voort uit het inkoppertje wat jij geeft., en dat bedoel ik. En dan zeg je dat ik provoceer,, " de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet"
Maar het maakt niet uit hoor, ik was voor een aantal jaartjes geleden ook zo fanatiek,,, alleen ik heb geleerd dat je niet zo maar alles neer moet schrijven wat je in een opwelling denkt!!
Er wordt hier door niemand gevraagd wat men van het voer vindt, daar gaat het niet over. Dan had het topic wel geheten " Wat vinden jullie van...."!!!
Dus denk dat ik de plank hier niet zo mis sla hoor!!
Blijkbaar wind je, je er erg over op!! Maar het zal mij voor de rest niet zo boeien,, ieder moet doen wat hij of zij denkt , en laat gewoon ieder in zijn of haar waarde... PFFFFT.

Misschien dat de tijd leert dat mensen niet zo belachelijk fanatiek moeten reageren!!
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
mwillow

Amber schreef:Ik denk dat jij het verkeerd interpreteerd, ik meld niet dat jij hier niet op mag reageren hoor,, dat gene wat je Quote is niet van mij. Maar je moet er geen dingen bijhalen die hier niets mee te maken hebben!! Kijk dat iemand met een ander brokkenschandaal komt, komt wel voort uit het inkoppertje wat jij geeft., en dat bedoel ik. En dan zeg je dat ik provoceer,, " de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet"
Maar het maakt niet uit hoor, ik was voor een aantal jaartjes geleden ook zo fanatiek,,, alleen ik heb geleerd dat je niet zo maar alles neer moet schrijven wat je in een opwelling denkt!!
Er wordt hier door niemand gevraagd wat men van het voer vindt, daar gaat het niet over. Dan had het topic wel geheten " Wat vinden jullie van...."!!!
Dus denk dat ik de plank hier niet zo mis sla hoor!!
Blijkbaar wind je, je er erg over op!! Maar het zal mij voor de rest niet zo boeien,, ieder moet doen wat hij of zij denkt , en laat gewoon ieder in zijn of haar waarde... PFFFFT.

Misschien dat de tijd leert dat mensen niet zo belachelijk fanatiek moeten reageren!!
Laten we het nog even voor het gemak erbij pakken. Er wordt zo vaak vergeten waar het nu echt over ging. Ik zie nog steeds niet in wat jou het recht geeft om zo te reageren. Dan heb jij het over mensen in hun waarde laten. :smile:
Je hebt een optie om iemand in de negeerstand te zetten. Als het jou zo hoog zit, dat ik in jouw topic reageer, dan zou ik het waarderen daar gebruik van te maken. Maar niet op zo'n misselijkmakende manier je statement duidelijk te maken die naar mijn beleving nog steeds nergens op is gebaseerd. De enige fanatiekeling en mensen niet in hun waarde latend die ik hierin herken, ben jijzelf.... :denken:
SandraH schreef:
Amber schreef:
SandraH schreef:Is Dogsense van WH Pet Products in Duitsland? Ik heb daar tijdens mijn vakantie ingekocht en verkooppunten in Nederland kunnen daarvan betrekken. Ze hebben nog veel meer in andere diersoorten. Op een nederlandse site wordt ook Caniland verkocht samen met Dogsense.
http://www.wh-petproducts.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb er even gekeken ik kon zo gauw Dogsense niet vinden,, op de site die je noemt, :D ik ga even op de zak koekeloeren.,
Ik kan alleen vinden AquaNutro South Africa.
Het is een blauwe zak van 10 kilo..
Het is van:
http://www.nutroscience.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Daaronder valt ook AquaNutro South Africa. Als je daarop googled zijn ze in 2006 betrokken geweest bij een recall, omdat er antivries in het voer zat. Veel honden zijn toen ook dood gegaan. Jammer dat er op de site niets van de inhoud vermeld staat.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”