Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Discussie opvoeden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: moet even mijn hart luchten

Ongelezen bericht door Belle »

[quote="renee-
Ik zie niet in wat een peuter/kleuter op een bouwterrein te zoeken heeft, de mijne zou daar ook zeker niet mogen komen. Net als mijn honden hou ik ze graag in het zicht.
Als mijn buren een vijver zouden hebben die een gevaar oplevert voor mijn peuter/kleuter zou ik niet willen dat ie daar ging spelen, dan komt buurkindje maar fijn bij ons.
Zoals ik al zei, er zijn genoeg gevaren waartegen je ze niet kunt beschermen en dus hou ik de risiko's waar ik wel invloed op heb graag zelf in de hand.
Dat geldt wat mij betreft voor kinderen zowel als voor honden.
Ik ben zo iemand die haar pup ook niet laat spelen met onbekende volwassen honden.[/quote]
manonnetje86 schreef:Je zegt in je eerste regel dat ze van jou niet op een bouwterrein mogen spelen. Dat kun je vertellen aan een kind maar of ze er na luisteren is de vraag?
Het kind kan wel tegen jou zeggen ik ga na mijn vriendje en jij bent in de veronderstelling dat die daar is en hij zit gewoon op een bouwterrrein te spelen. En dan gebeurt er wat???
Ben je dan echt een slechte moeder? Kun je dan niet opvoeden? Heb je dan gevaald in je opvoeding?
Zoals Renee al zegt hierboven, zeker als het om een kind van een jaar of 4 gaat, dan houd je die in het zicht en weet je dat ze niet op een bouwterrein rondscharrelen.
En natuurlijk kun je een kind niet tegen alles beschermen en kunnen ongelukken altijd voorkomen en maakt een ongeluk je geen slechte opvoeder. Maar bij kinderen in de peuter/kleuterleeftijd zijn sommige risico's redelijk simpel te vermijden, bijvoorbeeld door honden en kinderen niet alleen te laten. Doe je dat wel en gebeurt er iets, dan vind ik niet dat er sprake is van een ongeluk.
Ook vind ik dat je jezelf hierboven tegenspreekt. In het geval van het bouwterrein ga je ervan uit dat een kind niet luistert, maar je verwacht wel dat een kind van 4 luistert (of zelfs zelf bedenkt) dat hij van de honden af moet blijven.
Laatst gewijzigd door Belle op 18 nov 2009 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

manonnetje86 schreef:
josefientje schreef::scratch:

Dit topic ging toch juist over het oppaskindje? En de reactie van de moeder?

En helemaal niet over de hond an sich?
Ik heb dit topic niet hier over geopend maar gewoon om even te vertellen wat er gebeurd is met mijn hondje. Dat ik dat even kwijt wou.
Ik zou mezelf flink op de donder geven als ik jou was! Je kan van een kind van 4 niet verwachten dat ie met honden kan omgaan.
kinderen spreken geen hondentaal en al zeker niet als ze zo klein zijn.
Hoeveel ongelukken en ongelukjes zijn hier niet uitvoort gekomen. Kind kruipt naar hond toe. oogkontakt maken.
Mijn hond gaat achter de deur bij kleine kindjes. Al hoe dol ze ook op kleintjes is. Het blijven honden en het blijven kindjes.

Kleine kinderen mijn hond knuffelen? Ik durf het niet aan.

Een volgende keer zit een kindje je hond te sarren als je even weg bent....
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Als ze 4 zijn hoor je nog op de kinderen te letten toch :19: . De grootste verantwoordelijkheid ligt bij je als ouder/gastouder. Je kunt een kind van 4 niet die verantwoordelijkheid geven. Maar fouten kunnen gebeuren dus voortaan een slot op de bench of zorgen dat de kinderen niet in de ruimte met de honden kunnen komen als je er niet bij bent.
manonnetje86
Actief
Mijn ras(sen): Mopshond
petit brabancon
Contacteer:

Ongelezen bericht door manonnetje86 »

nyckle schreef:
manonnetje86 schreef:

Ik heb dit topic niet hier over geopend maar gewoon om even te vertellen wat er gebeurd is met mijn hondje. Dat ik dat even kwijt wou.
Ik zou mezelf flink op de donder geven als ik jou was! Je kan van een kind van 4 niet verwachten dat ie met honden kan omgaan.
Hoeveel ongelukken en ongelukjes zijn hier niet uitvoort gekomen. Kind kruipt naar hond toe. oogkontakt maken.
Mijn hond gaat achter de deur bij kleine kindjes. Al hoe dol ze ook op kleintjes is. Het blijven honden en het blijven kindjes.

Nou iets minder kan ook wel. En wie zegt dat kinderen van 4 jaar met honden om moeten kunnen gaan? Mijn hond zat in een afgesloten bench. En ja ik baal van wat er gebeurd is en nu zit er een slotje op maar ik ga mezelf echt niet op mijn donder geven. Zoiets kun je ook wel anders verwoorden
Afbeelding
Mechelfan
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfan »

manonnetje86 schreef:

En, ben je het kwijt.....is je hart gelucht?
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull

Ongelezen bericht door nana »

we zijn er toch uit, verantwoordelijkheid bij de oppasser en ook verantwoordelijkheid bij de moeder dat haar kind toch moet gaan leren om te luisteren zodat het straks als het buitenspeelt als er geen oppasser is ook niet in een bouwput valt....iedereen blij toch :19:
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

manonnetje86 schreef: Nee een peuter misschien niet maar zodra ze 4 jaar worden zijn ze kleuter en dan gaan ze naar school en tja dan wordt het wat anders. Maar vooruit ik hou er over op. Genoeg zo
Tja vroeger werden kinderen vanaf hun eerste verjaardag niet meer dagelijk in bad gedaan, niet dat ze dan wel zindelijk waren of frisser roken, maar gewoon omdat ze nou eenmaal vanaf die dag 1 jaar waren en baby af.

Ik vind het volkomen belachelijk te stellen dat een kind van 4 jaar verantwoordelijk is voor zijn daden omdat ie 4 jaar is en naar de kleuterschool gaat.
Dan gaat er een knopje om en gedraagt hij zich anders dan de dag ervoor toen ie nog 3 jaar oud was??
Ik zit hier echt met mijn oren te klapperen, waar haal je het vandaan :O:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

manonnetje86 schreef:
nyckle schreef: Ik zou mezelf flink op de donder geven als ik jou was! Je kan van een kind van 4 niet verwachten dat ie met honden kan omgaan.

Nou iets minder kan ook wel. En wie zegt dat kinderen van 4 jaar met honden om moeten kunnen gaan? Mijn hond zat in een afgesloten bench. En ja ik baal van wat er gebeurd is en nu zit er een slotje op maar ik ga mezelf echt niet op mijn donder geven. Zoiets kun je ook wel anders verwoorden
Het zou je sieren als je dat wel deed, iedereen maakt fouten maar als je die niet wil erkennen ben je toch verkeerd bezig in mijn ogen.
Hoe wil je overigens een pup aan 1 poot in het rond dragen dan noemen?
knuffelen?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
manonnetje86
Actief
petit brabancon
Contacteer:

renee-uk schreef:
manonnetje86 schreef: Nee een peuter misschien niet maar zodra ze 4 jaar worden zijn ze kleuter en dan gaan ze naar school en tja dan wordt het wat anders. Maar vooruit ik hou er over op. Genoeg zo
Tja vroeger werden kinderen vanaf hun eerste verjaardag niet meer dagelijk in bad gedaan, niet dat ze dan wel zindelijk waren of frisser roken, maar gewoon omdat ze nou eenmaal vanaf die dag 1 jaar waren en baby af.

Ik vind het volkomen belachelijk te stellen dat een kind van 4 jaar verantwoordelijk is voor zijn daden omdat ie 4 jaar is en naar de kleuterschool gaat.
Dan gaat er een knopje om en gedraagt hij zich anders dan de dag ervoor toen ie nog 3 jaar oud was??
Tja als ik letterlijk heb opgeschreven dat een kind op zijn 4de verjaardag helaam zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen daden dan mag jij met je oren gaan klapperen :O:
Afbeelding
Belle
Zeer actief

renee-uk schreef: Ik vind het volkomen belachelijk te stellen dat een kind van 4 jaar verantwoordelijk is voor zijn daden omdat ie 4 jaar is en naar de kleuterschool gaat.
Helemaal mee eens. Als ik dit soort uitspraken lees, vraag ik me echt af wat die opleiding voor kinderopvang voorstelt.
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
manonnetje86
Actief
petit brabancon
Contacteer:

Het zou je sieren als je dat wel deed, iedereen maakt fouten maar als je die niet wil erkennen ben je toch verkeerd bezig in mijn ogen.
Hoe wil je overigens een pup aan 1 poot in het rond dragen dan noemen?
knuffelen?[/quote]

Heb ik niet maatregelen getroffen dan zodat het hoop ik nooit weer gebeurd????
Afbeelding
manonnetje86
Actief
petit brabancon
Contacteer:

Belle schreef:
renee-uk schreef: Ik vind het volkomen belachelijk te stellen dat een kind van 4 jaar verantwoordelijk is voor zijn daden omdat ie 4 jaar is en naar de kleuterschool gaat.
Helemaal mee eens. Als ik dit soort uitspraken lees, vraag ik me echt af wat die opleiding voor kinderopvang voorstelt.
Dus jij behandelt een kind van 4 nog als een baby?? :O:
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Het lijkt of je wegloopt voor je verantwoording! Jij neemt kinderen in huis met een jonge hond...... Jij bent weggegaan zonder toezicht te houden op de hond en de peuters...
Ook als de hond zit opgesloten in de bench kan er nog van alles gebeuren. Er eens lekker tegen aanslaan, of hondje prikken bv.

Ik zou de hond op een plaats zetten waar geen kind bij zou kunnen. Dat is veilig voor je hond en de kinderen.

Ik ga het echt niet anders verwoorden, omdat ik anders op jou tere zieltje zou trappen.

Ik vind de situatie erg onprofesioneel overkomen zolang jij de schuld bij een 4 jarige neer legt.
renee-uk
Zeer actief

Belle schreef:
en ben ik godseblij dat ik er niet (meer) van afhankelijk ben!
Afbeelding

Belle
Zeer actief

manonnetje86 schreef:
Belle schreef:
Nee, maar ook zeker niet als een volwassene met de daarbij behorende verantwoordelijkheden.
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

manonnetje86 schreef:
Belle schreef:
Nee die moet je als volwassenen behandelen zeker :piew:
renee-uk
Zeer actief

manonnetje86 schreef: Tja als ik letterlijk heb opgeschreven dat een kind op zijn 4de verjaardag helaam zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen daden dan mag jij met je oren gaan klapperen :O:
nee letterlijk heb je dat niet geschreven dat klopt, maar je legt wel een donderse hoeveelheid verantwoordelijkheid neer bij een kind van 4 jaar.
Dit is de hele quote:
renee-uk schreef: Ik zie niet in wat een peuter/kleuter op een bouwterrein te zoeken heeft, de mijne zou daar ook zeker niet mogen komen. Net als mijn honden hou ik ze graag in het zicht.
Als mijn buren een vijver zouden hebben die een gevaar oplevert voor mijn peuter/kleuter zou ik niet willen dat ie daar ging spelen, dan komt buurkindje maar fijn bij ons.
Zoals ik al zei, er zijn genoeg gevaren waartegen je ze niet kunt beschermen en dus hou ik de risiko's waar ik wel invloed op heb graag zelf in de hand.
Dat geldt wat mij betreft voor kinderen zowel als voor honden.
Ik ben zo iemand die haar pup ook niet laat spelen met onbekende volwassen honden.
manonnetje86 schreef:Je zegt in je eerste regel dat ze van jou niet op een bouwterrein mogen spelen. Dat kun je vertellen aan een kind maar of ze er na luisteren is de vraag?
Het kind kan wel tegen jou zeggen ik ga na mijn vriendje en jij bent in de veronderstelling dat die daar is en hij zit gewoon op een bouwterrrein te spelen. En dan gebeurt er wat???
Ben je dan echt een slechte moeder? Kun je dan niet opvoeden? Heb je dan gevaald in je opvoeding?
renee-uk schreef:Ja kijk, ik laat een peuter niet maar overal naartoe gaan, dat zei ik ook al in die post.
Als ie bij een vriendje gaat spelen breng ik hem daar zelf heen en als ik er niet op kan vertrouwen dat de moeder van dat vriendje die peuters/kleuters (want daar hebben we het toch over?) in de gaten houdt, komt vriendje maar fijn bij ons spelen.

*zin liep niet
manonnetje86 schreef:Nee een peuter misschien niet maar zodra ze 4 jaar worden zijn ze kleuter en dan gaan ze naar school en tja dan wordt het wat anders. Maar vooruit ik hou er over op. Genoeg zo
Afbeelding

manonnetje86
Actief
petit brabancon
Contacteer:

inderaad er staat zodra ze 4 worden wat het we wat anders. Dat betekent oa dat ze naar school gaan, vriendjes krijgen, bij een ander willen spelen, wat meer zelf willen en dat je ze een beetje los moet laten en moet accepteren dat ze bij andere gaan spelen en dat je ze niet meer altijd in het oog hebt.
maar ik heb met geen woord gezegd dat ze verantwoordelijk zijn.
Afbeelding
manonnetje86
Actief
petit brabancon
Contacteer:

Dus jij behandelt een kind van 4 nog als een baby?? :O:[/quote]
Nee, maar ook zeker niet als een volwassene met de daarbij behorende verantwoordelijkheden.[/quote]

Tja dat maak jij ervan maar er is nog wel degelijk verschil tussen een kind van 4 en een volwassene.
Afbeelding
juliaa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door juliaa »

[
Laatst gewijzigd door juliaa op 18 jan 2010 17:35, 2 keer totaal gewijzigd.
manonnetje86
Actief
petit brabancon
Contacteer:

juliaa schreef:
manonnetje86 schreef: toen ik beneden kwam zag ik een gastkindje met Cyra door de kamer heen lopen
en weet je hoe!!!! aan 1 poot hoog in de lucht houden :eek: :evil:
Ik wordt niet gauw kwaad maar nu ben ik toch echt wel even goed uit mijn slof geschoten. Ik heb hem ook een beste straf gegeven. Cyra liet zich gewoon mee trekken en liep daarna weer gewoon verder
Hoezo hond zat in de bench? :scratch:
Ik reageerde op het feit dat een kind alleen bij de hond zat en krijg als antwoord hond zat in de bench,als de hond
opgesloten zit kan het kindje toch niet met hond lopen :scratch:
Maar een kind van 4 jaar heeft dus blijkbaar wel door hoe je een bench openmaakt en dan is het hondje er snel genoeg uit
Afbeelding
juliaa
Vaste gebruiker

H
Laatst gewijzigd door juliaa op 18 jan 2010 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief

manonnetje86 schreef:inderaad er staat zodra ze 4 worden wat het we wat anders. Dat betekent oa dat ze naar school gaan, vriendjes krijgen, bij een ander willen spelen, wat meer zelf willen en dat je ze een beetje los moet laten en moet accepteren dat ze bij andere gaan spelen en dat je ze niet meer altijd in het oog hebt.
maar ik heb met geen woord gezegd dat ze verantwoordelijk zijn.
daar heb je gelijk in, maar dat loslaten gaat geleidelijk toch?
Het lijkt me niet dat je een kind vanaf zn 4e verjaardag maar zelf overal naar toe laat gaan als je dat voor die tijd niet deed. Ik doe dat niet in elk geval.
Je begeleidt je kind in het ouder en zelfstandiger worden en ja daar hoort loslaten ook bij, maar wel pas als ze daar aan toe zijn.
Het ene kind is niet hetzelfde als het andere en dat heeft niks te maken met 4 jaar worden en naar school gaan.
Op school zijn ze ook onder toezicht en als mijn kind op die leeftijd bij een vriendje zou gaan spelen stel ik aan de moeder van dat vriendje (of degene die op dat moment voor hem zorgt en dat hoeft niet per sé de moeder te zijn) dezelfde eisen als wanneer mijn kind jonger is.
En garanderen ze me die niet gaat ie er niet heen en komt vriendje maar bij ons spelen.
Later als ie groot is kan ie doen wat ie wil, zolang het nog een peuter/kleuter is maak ik dat uit,
Afbeelding

manonnetje86
Actief
petit brabancon
Contacteer:

juliaa schreef:Had net mijn antwoord gewijzigd toen je reageerde,heb inderdaad gelezen dat kind de bench opengemaakt heeft,
maar het is toch jouw taak om te zorgen dat dit niet kan gebeuren.
Het was daar voor ook nog nooit gebeurd dus dan denk je dat het wel goed is zo, maar nu heeft hij de bench een keer opengemaakt en nu zit er dus een slotje op dus mijn taak is weer vervuld :wink:
Afbeelding
juliaa
Vaste gebruiker

[
Laatst gewijzigd door juliaa op 18 jan 2010 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Belle
Zeer actief

Ik ben blij te lezen dat je nu wel je maatregelen hebt genomen. Waar ik vooral moeite mee heb is de manier waarop je de verantwoordelijkheid bij het kind lijkt te leggen en de verwachtingen die je lijkt te hebben van een kind van 4. Kinderen van 4 (en ouder) overzien de consequenties van hun daden niet, zien niet de gevaren die wij wel zien.
Uit onderzoek blijkt zelfs dat de hersenen van tieners nog niet zodanig ontwikkeld zijn dat zij altijd de consequenties van hun daden goed kunnen overzien, o.a. omdat zij nog niet goed op een abstract niveau kunnen denken.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Belle schreef:Ik ben blij te lezen dat je nu wel je maatregelen hebt genomen. Waar ik vooral moeite mee heb is de manier waarop je de verantwoordelijkheid bij het kind lijkt te leggen en de verwachtingen die je lijkt te hebben van een kind van 4. Kinderen van 4 (en ouder) overzien de consequenties van hun daden niet, zien niet de gevaren die wij wel zien.
Uit onderzoek blijkt zelfs dat de hersenen van tieners nog niet zodanig ontwikkeld zijn dat zij altijd de consequenties van hun daden goed kunnen overzien, o.a. omdat zij nog niet goed op een abstract niveau kunnen denken.
Precies, was trouwens een boeiend onderzoek :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Stelletje WIJVEN bij elkaar hier zeg, ik word er misselijk van.
Zodra ik dit topic opende zag ik al meteen waar dit op uit zou draaien. Iemand maakt een fout en wordt er gelijk op afgerekend, niet te geloven zeg!

Het is mooi om er naar te streven kinderen (en honden of met honden) altijd in het oog te houden en uit elkaar te houden op het moment dat je ze niet in zicht hebt. Maar is het realistisch om te verwachten dit ten alle tijde waar te maken?

Mensen hier op het forum doen alsof ten alle tijde ongelukken voorkomen kunnen worden en in veel gevallen is dit ook wel zo maar NIET altijd. Je kunt niet alles altijd 100% in de hand hebben.
Ik zelf heb geen bench in huis, dus ik sluit ook nooit een hond op in de bench, ik vind het eigenlijk ook geen oplossing. Een hond wordt opgesloten vanwege evt. misdragingen van kinderen en daar heb ik om te beginnen al moeite mee. Ook als ik hier kinderen had gehad, had ik nog altijd geen bench in huis, ik heb er gewoon geen plaats voor. Verder worden er hier in huis NOOIT honden opgesloten of buiten gesloten. Daar is nooit reden voor, en dat zijn ze dus ook niet gewend.
Kinderen moeten zich gewoon leren aanpassen en daar moet je vroeg mee beginnen. Dat lukt niet als je altijd situaties uit de weg gaat.

In dit geval was het beter geweest als de TS die teringtubbie niet alleen had gelaten bij haar hond, want de teringtubbie is onberekenbaar met honden. Maar goed, dat weet ze nu. Ik denk niet dat haar dat nog zal overkomen. Maar dan nog zal ze nooit ALLES kunnen voorkomen, want dat kan niemand.

En ik vind het dan zo zielig van mensen om daar met z'n allen overheen te vallen. Hou dus die smerig opstaande wijsvingertjes van jullie in godsnaam bij je!

Zo. En nu heb ik mijn hart gelucht. :wink:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
renee-uk
Zeer actief

iones schreef:Stelletje WIJVEN bij elkaar hier zeg, ik word er misselijk van.
Zodra ik dit topic opende zag ik al meteen waar dit op uit zou draaien. Iemand maakt een fout en wordt er gelijk op afgerekend, niet te geloven zeg!

Het is mooi om er naar te streven kinderen (en honden of met honden) altijd in het oog te houden en uit elkaar te houden op het moment dat je ze niet in zicht hebt. Maar is het realistisch om te verwachten dit ten alle tijde waar te maken?

Mensen hier op het forum doen alsof ten alle tijde ongelukken voorkomen kunnen worden en in veel gevallen is dit ook wel zo maar NIET altijd. Je kunt niet alles altijd 100% in de hand hebben.
Ik zelf heb geen bench in huis, dus ik sluit ook nooit een hond op in de bench, ik vind het eigenlijk ook geen oplossing. Een hond wordt opgesloten vanwege evt. misdragingen van kinderen en daar heb ik om te beginnen al moeite mee. Ook als ik hier kinderen had gehad, had ik nog altijd geen bench in huis, ik heb er gewoon geen plaats voor. Verder worden er hier in huis NOOIT honden opgesloten of buiten gesloten. Daar is nooit reden voor, en dat zijn ze dus ook niet gewend.
Kinderen moeten zich gewoon leren aanpassen en daar moet je vroeg mee beginnen. Dat lukt niet als je altijd situaties uit de weg gaat.

In dit geval was het beter geweest als de TS die teringtubbie niet alleen had gelaten bij haar hond, want de teringtubbie is onberekenbaar met honden. Maar goed, dat weet ze nu. Ik denk niet dat haar dat nog zal overkomen. Maar dan nog zal ze nooit ALLES kunnen voorkomen, want dat kan niemand.

En ik vind het dan zo zielig van mensen om daar met z'n allen overheen te vallen. Hou dus die smerig opstaande wijsvingertjes van jullie in godsnaam bij je!

Zo. En nu heb ik mijn hart gelucht. :wink:
Ja en een geweldige constructieve bijdrage aan dit topic geleverd.
Dank je wel dat je jouw verkwikkende maar zeker niet verrassende inzichten met ons wil delen :ok:
Afbeelding

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik vind het zeker constructief van mij om mensen er even op te wijzen hoe misselijk ze met elkaar om gaan. Daar mag gerust even bij stil worden gestaan. Misschien is er dan iemand bij die tot inzicht komt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”