Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

She's great on a leash!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

She's great on a leash!

Ongelezen bericht door -Gaby- »

En hoe zou dat nou komen... :denken:

http://www.youtube.com/watch?v=Bbm5nU_M-uI
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: She's great on a leash!

Ongelezen bericht door Nakisha »

Een prikband voor een pup... :jank:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

:jank: :jank:
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Doen we de pup wel een zakdoek om de nek, dan valt de prikband niet zo op..... :jank:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-Gaby-
Zeer actief

Ik dacht eerst wat een geinig hondje! Het was me niet eens opgevallen (was op zoek naar iets), totdat er in beeld verscheen "She's great on a leash!" Zit ook nog een beetje verstopt onder zo'n geinig sjaaltje... Zo'n band is toch niet nodig bij zo'n beestje? Leuk opvangadres joh, voor pupjes.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Volgens mij zit ze in een gemeenschap waar het 'normaal' wordt gevonden om de hond aan een prikker te hebben. Kijk maar naar de andere honden met het spelen... Ze hebben allemaal een prikker en een zakdoek om...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Hup die prikband bij dat mens om :piew:
Zo'n ding om een puppennekje :jank:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-Gaby-
Zeer actief

Jacksel schreef:Volgens mij zit ze in een gemeenschap waar het 'normaal' wordt gevonden om de hond aan een prikker te hebben. Kijk maar naar de andere honden met het spelen... Ze hebben allemaal een prikker en een zakdoek om...
Viel me ook al op, de hond waar ze mee speelt draagt er ook één en de honden op de achtergrond ook. Snap dat niet hoor... :19:
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

op hun site staan er nog veel meer met prikbanden om, verborgen onder een halsdoek :jank:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Hebben jullie dat niet dan?
Mijn hondjes hebben ook allemaal prikbanden om, en voor de puppies die straks geboren gaan worden heb ik ook hele schattige prikbandjes gebreid :pffff:
Ik vind die hond van achteren raar lopen trouwens...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Tsssssssss :piew:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Jacksel schreef:Volgens mij zit ze in een gemeenschap waar het 'normaal' wordt gevonden om de hond aan een prikker te hebben. Kijk maar naar de andere honden met het spelen... Ze hebben allemaal een prikker en een zakdoek om...
Die prikbanden is vrij normaal in Amerika ;)

Daar gaan ze liever voor hét gemak, dan dat ze uberhaupt iets aan training doen met hun honden :ugh:
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik dacht dat die vooroorlogse dingen niet meer gebruikt werden :N:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

:devil: :devil:
Ben dan mans genoeg om te laten zien dat je pup :jank: :jank: aan zo'n k*tband loopt.
Maar nee, dat moet netjes verborgen blijven onder een sjaaltje. :piew:
Je zou als pupje maar bij zo'n lui terechtkomen. :kotz:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Odin is een 5 maanden oude Aussie en die loopt toch echt nog beter aan de riem zonder "hulpmiddelen" (nou ok een koekje) :pffff:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Rhiannon schreef:Ik dacht dat die vooroorlogse dingen niet meer gebruikt werden :N:
Je moest eens weten! ;)
-Gaby-
Zeer actief

Felix schreef: Die prikbanden is vrij normaal in Amerika ;)

Daar gaan ze liever voor hét gemak, dan dat ze uberhaupt iets aan training doen met hun honden :ugh:
Wat verder ook vaak tot de Amerikaanse standaard uitrusting behoort is een Teletac. Zag laatst het filmpje van Heritage kennels staan waar labradors werden getraind, mét prikband en mét TT. Het arme beestje vertoonde allemaal stresssignalen, maar de "trainer" ging gewoon door met aan de prikband trekken. En dat schijnt dus een hele goede kennel te zijn in Amerika, ik geloof zelfs dat die man prijzen had gewonnen op wedstrijden met zijn honden. :roll:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

-Gaby- schreef:

Wat verder ook vaak tot de Amerikaanse standaard uitrusting behoort is een Teletac. Zag laatst het filmpje van Heritage kennels staan waar labradors werden getraind, mét prikband en mét TT. Het arme beestje vertoonde allemaal stresssignalen, maar de "trainer" ging gewoon door met aan de prikband trekken. En dat schijnt dus een hele goede kennel te zijn in Amerika, ik geloof zelfs dat die man prijzen had gewonnen op wedstrijden met zijn honden. :roll:
Tsja, amerika hé .. Hét land van de onbegrensde mogelijkheden, al beperk ik daar zelf ook wel een kentering in de hondentrainingen .. Ja, echt .. Ze krijgen nu pas ook door daar dat een postieve benadering ook kán werken bij honden qua training ;)

Maar goed, ik zie hier ook regelmatig mensen die b.v. een clicker als een soort van afstandsbediening gebruiken voor hun hond, en die hond maar denken wat er nou weer van hem of haar wordt verwacht ;)

Mensen willen gewoon graag een té snel resultaat boeken met de training van hun hond, iets wat helaas niet mogelijk is :)
Gertje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gertje »

Ja goed he die dingen zijn echt geweldig!
Ik moest ook eens een duitse herder trainen gaven ze hem ook aan met een prikband ik zo wat moet ik daar mee? Dus ik alles af gedaan en die hond liet meteen al zijn spanningen los en ging rustig zitten terwijl hij daarvoor een brok spanning had en heel fel naar me keek.
heb hem verder getraind zonder ook maar iets, geen riem, geen halsband helemaal niks. Later wel met halsband gedaan en de baasjes dit ook geleerd, de hond kwam naar mij omdat hij veel uitviel en zo vals was. Zodra die prikband af was was het zo'n lieve hond en hij heeft nooit meer wat gedaan.
Wel heb ik ze aangeraden om op politie training te gaan en nu kan hij daar al zijn energie en haplustigheid kwijt. Want hij wou wel graag bijten:P

Dus weg die dingen, maar in Amerika is het bijna een must om zo'n ding te hebben.
Hier in het park loopt er een mechelaar met er een om maar dan andersom met de punten naar buiten. Omdat andere honden hem altijd aanvielen. Nu bijten ze hem niet meer. Nee DUH! een andere hond kan zich daar flink aan bezeren en verwonden. Belachelijk!
-Gaby-
Zeer actief

Felix schreef:
-Gaby- schreef:

Tsja, amerika hé .. Hét land van de onbegrensde mogelijkheden, al beperk ik daar zelf ook wel een kentering in de hondentrainingen .. Ja, echt .. Ze krijgen nu pas ook door daar dat een postieve benadering ook kán werken bij honden qua training ;)

Maar goed, ik zie hier ook regelmatig mensen die b.v. een clicker als een soort van afstandsbediening gebruiken voor hun hond, en die hond maar denken wat er nou weer van hem of haar wordt verwacht ;)

Mensen willen gewoon graag een té snel resultaat boeken met de training van hun hond, iets wat helaas niet mogelijk is :)
Nou, inderdaad. :roll:

Maar goed, ik moet er in alle eerlijkheid wel even bij vermelden dat de herder van mijn opa ook nog een prikband droeg toen ik jonger was. Opa had zijn hele leven zelf zijn honden getraind, ze luisterden erg goed allemaal, maar voor de laatste herder was hij eigenlijk te oud en kon het allemaal niet meer zo. Hij greep naar de prikband. Ik deed dat onding altijd af als ik met de hond liep en had als meisje van een jaar of 13/14 die hond ook prima onder controle. Zónder prikband. Toen kreeg ik ook te horen dat ik me niet zo aan moest stellen. Het is een hond en een hond behoort te luisteren! Ben blij dat ik die uitgangspunten niet klakkeloos heb overgenomen.
Mijn vader is ook nog wel van het harde brullen, bij het nekvel pakken en geen koekjes gebruiken. Ik vind het wel geinig, want mijn hond luistert ab-so-luut niet naar hem, hij ontwijkt hem en gaat heel hard blaffen als mijn vader een commando geeft. Aan de ene kant knullig, maar aan de andere kant ook zijn eigen schuld. Heb hem vaak genoeg gewaarschuwd dat zulke methodes niet werken bij Rhodin. Een Catahoula luistert ook alleen bij wederzijds respect, als je zo'n hond fysiek gaat onderdrukken dan kun je het krijgen. :mrgreen: Hij luistert dus nog beter naar mijn nichtje van 2 dan naar mijn vader. :oeps:

@ Gertje, goed zo! Fijn voor die hond dat jij hem die band hebt afgedaan en een uitlaatklep voor hem hebt geregeld. Volgens mij is je hond bezig houden en geestelijk uitdagen een sleutel tot succes voor een goed luisterende en tevreden hond. ;)
Afbeelding
Gertje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gertje »

@ Gertje, goed zo! Fijn voor die hond dat jij hem die band hebt afgedaan en een uitlaatklep voor hem hebt geregeld. Volgens mij is je hond bezig houden en geestelijk uitdagen een sleutel tot succes voor een goed luisterende en tevreden hond. ;)

Dat vind ik nu ook. En natuurlijk duidelijke rangorde hebben, want dat kan de hond ook rare dingen laten doen.
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

jeeetje, had zon ding nog nooit gezien maar wat vreselijk, zo jong en hij ziet eruit alsof hij ook wel zonder dat ding kan!
zie hem ook spelen, lekker als er dan iemand op je nek spingt met 2 poten elke keer.
Afbeelding
Marloes*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marloes* »

Bo hier loopt beter aan de lijn met 5 maanden, en zonder prikband :ugh:.
Echt erg, al die pups met zo'n prikding..
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Nee, als ik zo'n ding omhad ging ik ook wel netjes meelopen! :N:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

prikker is niks mis mee als ie maar op de goede manier gebruikt wordt, net als alle andere hulpmiddelen (halti, gentle leader etc.)
Voor een pup vind ik het trouwens absoluut not-done een prikker te gebruiken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

wat mij dan weer opvalt is het beroerde lopen van die pup. typisch gevalletje HD vrees ik.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Gertje schreef:Ja goed he die dingen zijn echt geweldig!
Ik moest ook eens een duitse herder trainen gaven ze hem ook aan met een prikband ik zo wat moet ik daar mee? Dus ik alles af gedaan en die hond liet meteen al zijn spanningen los en ging rustig zitten terwijl hij daarvoor een brok spanning had en heel fel naar me keek.
heb hem verder getraind zonder ook maar iets, geen riem, geen halsband helemaal niks. Later wel met halsband gedaan en de baasjes dit ook geleerd, de hond kwam naar mij omdat hij veel uitviel en zo vals was. Zodra die prikband af was was het zo'n lieve hond en hij heeft nooit meer wat gedaan.
Wel heb ik ze aangeraden om op politie training te gaan en nu kan hij daar al zijn energie en haplustigheid kwijt. Want hij wou wel graag bijten:P

Dus weg die dingen, maar in Amerika is het bijna een must om zo'n ding te hebben.
Hier in het park loopt er een mechelaar met er een om maar dan andersom met de punten naar buiten. Omdat andere honden hem altijd aanvielen. Nu bijten ze hem niet meer. Nee DUH! een andere hond kan zich daar flink aan bezeren en verwonden. Belachelijk!
dus dat is de manier om dh's af te richten
je doet de prikker af, ze kijken niet meer 'fel' en ze zijn trainbaar zelfs zonder lijn :cheer: :cheer:
Wow, zou je daar je beroep niet van maken, volgens mij kun je er goudgeld mee verdienen :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

estelle schreef:wat mij dan weer opvalt is het beroerde lopen van die pup. typisch gevalletje HD vrees ik.
Denk je?
Het schaap loopt voortdurend heel voorzichtig in telgang, tja, maar ze trekt niet hoor :pffff:
Maar ik denk dat ze alleen zo loopt vanwege die band en het niet-mogen-trekken.

Zoals ze springt tijdens dat spelen ziet er toch goed uit.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Marjoleine schreef:
estelle schreef:wat mij dan weer opvalt is het beroerde lopen van die pup. typisch gevalletje HD vrees ik.
Denk je?
Het schaap loopt voortdurend heel voorzichtig in telgang, tja, maar ze trekt niet hoor :pffff:
Maar ik denk dat ze alleen zo loopt vanwege die band en het niet-mogen-trekken.

Zoals ze springt tijdens dat spelen ziet er toch goed uit.
op 26 sec. tot 31 seconden zoiets vind ik het er niet goed uitzien hoe die rechterachterpoot beweegt.

over het gebruik van die prikker zullen we maar niks zeggen. :(: :boos:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

estelle schreef:op 26 sec. tot 31 seconden zoiets vind ik het er niet goed uitzien hoe die rechterachterpoot beweegt.
Stram in de knieën bedoel je, he?
Ja, dat zag ik ook.
Ik kom er alleen niet ut of het door het telgangen is of niet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”