Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze reu blijkt een teefje te zijn!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: Onze reu blijkt een teefje te zijn!!

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ergens kan ik er wel om lachen maar het is natuurlijk 200% verkeerd. Hoeveel schuld de TS hier aan heeft weet ik niet (behalve bij het uizoeken van de verkeerde fokker).

@TS: was je toevallig de laatste die hem ophaalde? Wellicht heeft ze zich gewoon vergist in de aantallen en dacht ze ach, ze komen er pas achter als ze er van houden?
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

:smile: het is dat het geen 1 april is.

Maar ik moet er ook wel om lachen hoor. Als het je eerste hond is en je heb verder geen ervaring met honden dan kan ik mij voorstellen dat als een fokker verteld dat het een reu is dat je daar vanuit gaat.

Het praat de fokker niet goed, absoluut dom gewoon en dan al 30 jaar fokken :denken:

Maar in elk geval gefeliciteerd nog met je teefje, het is een heel aandoenelijk puppenkind :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

en toch... en toch.... zelfs de meest ervaren fokker kán een fout maken.
in ons ras is ooit een keer gebeurd dat een zeer ervaren en degelijke fokker, tevens boer, dus niet geheel onbekend met m/v-aangelegenheden, inderhaast mensen moest opbellen die met pup vertrokken waren, kindjes zaten pup al te knuffelen in de auto. Want bij thuiskomst had een ander stel net ontdekt dat ze een pup van ander geslacht hadden meegekregen dan gevraagd.
Kon de hele boel omgewisseld worden, kinderen huilend en al weer terug met knuffel.
Oke, het was niet na 3 weken en er hoefde ook geen da aan te pas te komen.
Maar het gebeurt dus wel en het hoeft niet persé een foute fokker te zijn.

Al met al wel hilarisch.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Woehahahahahah, ik lig helemaal dubbel hiero!! :smile:
Ik geef toe dat de edele delen bij puppyteefjes eruit zien als een soort knobbeltjes, maar dat de plaats niet klopt, lijkt me toch duidelijk? En dan geen zakje of balletjes...

Wel een schatje van een pup trouwens, maar deze vergissing is echt ''priceless''... hoe krijg je 't voormekaar!!! :smile: :lol:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Rinne Roos schreef:en toch... en toch.... zelfs de meest ervaren fokker kán een fout maken.
in ons ras is ooit een keer gebeurd dat een zeer ervaren en degelijke fokker, tevens boer, dus niet geheel onbekend met m/v-aangelegenheden, inderhaast mensen moest opbellen die met pup vertrokken waren, kindjes zaten pup al te knuffelen in de auto. Want bij thuiskomst had een ander stel net ontdekt dat ze een pup van ander geslacht hadden meegekregen dan gevraagd.
Kon de hele boel omgewisseld worden, kinderen huilend en al weer terug met knuffel.

Al met al wel hilarisch.
tja ik zou die fout niet maken, maar ik vind het dit wel iets anders, mensen kunnen toch zelf ook kijken? ik bedoel, als je de pup al in huis hebt, er mee naar de DA bent geweest ( zie eerdere topics)

maar goed, blijkbaar niet dus :mrgreen:
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

yamie schreef:
Rinne Roos schreef:en toch... en toch.... zelfs de meest ervaren fokker kán een fout maken.

Al met al wel hilarisch.
tja ik zou die fout niet maken, maar ik vind het dit wel iets anders, mensen kunnen toch zelf ook kijken? ik bedoel, als je de pup al in huis hebt, er mee naar de DA bent geweest ( zie eerdere topics)

maar goed, blijkbaar niet dus :mrgreen:
Mwa, ik kan me indenken dat bij een eerste hond dit soort dingen fout kunnen gaan, als het gesprek er bij de deirenarts verder ook niet op komt gaat hij er gewoon vanuit dat de eigenaar weet dat het een teef is (lijkt me).
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

tita tovenaar langs geweest?
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Wat een ongelovelijk kinderachtige reacties weer hier :roll:
TS: Natuurlijk zit de fokker fout maar als je niet al teveel ervaring met puppies hebt kan ik het me uitstekend voorstellen dat je de vulva van een jong teefje kan aanzien voor een penisje. Zo heel anders zien je er niet uit en het enige wat echt dramatisch anders is op die leeftijd, is de plaats: het penisje (of eigenlijk de voorhuid want de penis zie je niet eens) zit midden op de buik terwijl de vulva helemaal naar achteren zit.
Maar goed bij mensen liggen ze wel op ongeveer dezelfde plaats dus als je geen ervaring met pups hebt en je krijgt te horen dat het een reutje is kan ik me prima indenken dat je dat gewoon gelooft.

De mensen die hier weer het hardst roepen dat het allemaal schandalig is van TS zijn diezelfde die zich altijd mijlenver verheven voelen boven de rest van de mensheid dus eigenlijk verbaast het me weer niets. Trek je er niet teveel van aan zou ik zeggen.

Groetjes,

Kees
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Casey schreef:Wat een ongelovelijk kinderachtige reacties weer hier :roll:
TS: Natuurlijk zit de fokker fout maar als je niet al teveel ervaring met puppies hebt kan ik het me uitstekend voorstellen dat je de vulva van een jong teefje kan aanzien voor een penisje. Zo heel anders zien je er niet uit en het enige wat echt dramatisch anders is op die leeftijd, is de plaats: het penisje (of eigenlijk de voorhuid want de penis zie je niet eens) zit midden op de buik terwijl de vulva helemaal naar achteren zit.
Maar goed bij mensen liggen ze wel op ongeveer dezelfde plaats dus als je geen ervaring met pups hebt en je krijgt te horen dat het een reutje is kan ik me prima indenken dat je dat gewoon gelooft.

De mensen die hier weer het hardst roepen dat het allemaal schandalig is van TS zijn diezelfde die zich altijd mijlenver verheven voelen boven de rest van de mensheid dus eigenlijk verbaast het me weer niets. Trek je er niet teveel van aan zou ik zeggen.

Groetjes,

Kees
nou kees, als je toch al weken een pup in huis hebt, waar je ook mee naar de DA geweest bent ( en naar de DA voor entingen betekent bij een goede DA ook vaak algehele check, dus ook de geslachtsorganen) kan ik me niet voorstellen dat je het niet kan weten en misschien ben ik dan heel raar, maar het verschil tussen een pup teef en reu zag ik ook als leek wel.

ik vind het gewoon in een bepaalde mate desinteresse tonen in je pup, in een hond, ik voel me verre van verheven boven de mensheid, maar ik vind dit wel gewoon dom ja...
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Tja, niet iedereen zal steeds met z'n neus op een hond z'n tere delen zitten te gluren, zoals sommigen op dit forum blijkbaar.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
yamie
Zeer actief
Contacteer:

sjef schreef:Tja, niet iedereen zal steeds met z'n neus op een hond z'n tere delen zitten te gluren, zoals sommigen op dit forum blijkbaar.
ik hoef er niet steeds naar te gluren om te weten wat het is, 1 keer is genoeg :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

sjef schreef:Tja, niet iedereen zal steeds met z'n neus op een hond z'n tere delen zitten te gluren, zoals sommigen op dit forum blijkbaar.
1 x is genoeg hoor, en dat is de keer dat ik mijn pup ophaal...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

ik "ken" iemand met een DC herplaatser (beestje was iets van een maand of 4)
die na 3 maanden er achter kwam dat zijn "reu" eigenlijk een teef bleek te zijn :smile:
de ballen waren niet ingedaald (beestje is nu een maand of 8) wat kan gebeuren, maar je ziet toch ook dat hij geen pieleke heeft zeker
de fokker had zelfs op zijn website staan bij een nest pups van een paar dagen oud
dat hij de geslachten niet wist, omdat je het gewoon weg niet kan zien op die ouderdom :denken:
en dan te denken dat de fokker met de moeder van zijn laatste nest (waar hij dus van zei dat hij het geslacht nog niet kon zien) de grootste show in Amerika heeft gewonnen voor DC's

het eerste wat onze da doet als we met een pup op controle komen is kijken naar een navelbreuk en bij reutjes om te zien of er 2 ballekes voelbaar zijn of niet
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik heb trouwens wel eens een pekinees kruising pup gezien waar de muts wel op een piemeltje leek maar dat kwam mede door de vele haar wat er bij hing en toen heb ik niet erg close gekeken
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

malinois schreef:je wil toch niet zeggen dat je hier (stukken jonger dan de leeftijd waarop jij je hond hebt gehaald!!) niet kan zien of het een reu of teef is

Afbeelding
Dat is toch het aan- en uitknopje.......?
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

JWF schreef:3 weken geleden Jouke opgehaald. We hadden voorker voor een reu. Toen we laatst bij de DA waren vertelde deze dat het een teefje is. Jouke is een vrouwtje. Nu ben ik dus nog steeds de enige man thuis.
:smile: :smile:

Ik lag je niet uit hoor JWF :neenee: :smile:

Maar mijn koffie spoot bijna (kon mijn mond nog dichthouden) tegen die vierkante bril aan
:lol:

Het idee alleen al dat je en reu in huis denkt te halen en het blijkt ineens ene teef te zijn :N: :wink:

Neem aan dat jullie je hart evengoed al verpand hebben aan het pupsel :wink:

De negatieve en denigrerende opmerkingen van de andere moet je maar gewoon lekker links laten liggen :ok: Zelfs onder hen zijn er mensen die hun (1e) hondje bij een broodfokker vandaan hebben en dat in een tijd dat er zelfs toen al lang en breed internet was, dus of je pup nu bij een broodfokker vandaan komt of niet er zijn er genoeg die "eenzelfde" fout hebben gemaakt. Enige verschil is dat zij het geslacht meegekregen hebben waar zij om vroegen of die ze uitgezocht hadden :wink:

Tis net wat Casey al zegt, diegene die je hier het hardste "uitlachen" en roepen dat iets schandalig is voelen zich altijd al ver boven andere verheven en hebben het schijnbaar nodig dus die reacties zijn dan ook niet noemenswaardig en moet je je idd totaal niets van aantrekken. :pffff:

Geniet lekker van je teef :engel: Blijf je toch de men in da house :smile: Enne mocht er ooit een andere pup bijkomen weet je nu waar je naar moet kijken :wink: :smile:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Langhaar schreef:
malinois schreef:je wil toch niet zeggen dat je hier (stukken jonger dan de leeftijd waarop jij je hond hebt gehaald!!) niet kan zien of het een reu of teef is

Afbeelding
ow dan heb ik eindelijk het aan - UIT knopje gevonden eindelijk :eek:
en ik maar denken waarom wil hij nu niet uit :cry:
straks even op dat knopje drukken :engel:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Tja ik kan het me dan wel weer voorstellen. Wij hadden altijd reuen en het leek ons leuk een teefje er bij. Maar het zag er allemaal heel anders uit dan ik dacht. Er hing een soort bruin piemeltje tussen haar achter benen.(witte hond) Bij de eerstvolgende enting toch de da maar laten kijken. :19: Met het schaamrood op de kaken gevraagd of het echt wel een teefje was. Ik vond het dus minder makkelijk te zien hoor. Ik neem het echter de DA wel kwalijk dat hij bij het eerste bezoek niet heeft gecontroleerd of de balletjes niet waren ingedaald. (kijk dat weet ik dan weer wel dat ze dat altijd horen te doen bij een jonge reu)
Afbeelding
gevni havanezers
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik dacht ook dat toen ik thuis kwam met Balou dat het toch een reutje was. Balou is een teefje, maar het zag er nogal reutjesachtig uit vond ik. Dus naar een buurvrouw gelopen met verstand van honden :mrgreen: en die zei dat het een teefje was, maar het een beetje op elkaar leek als ze zo klein waren. Dus ik vind eht niet vreemd hoor. Wel van de fokker, maar vergissen is menselijk zullen we maar denken.

Dus het hoeft geen desinteresse te zijn, maar als leek kun je je makkelijk vergissen bij een pup.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Langhaar schreef:

Afbeelding
Ja jij weet het :cheer: :cheer:
Als ze groter worden, veranderd dat in een schuifregelaar :lol1:
Dan vinden ze 't aan en uit zetten erg plezierig. :lol1:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ri@ schreef:...Dus naar een buurvrouw gelopen met verstand van honden :mrgreen: en die zei dat het een teefje was, maar het een beetje op elkaar leek als ze zo klein waren.
Het zal wel aan mij liggen hoor, maar ik zie de gelijkenis tussen een puppy-reu en een puppy-teef wat de plaats en uiterlijke kenmerken van hun geslachtsapparaat toch overduidelijk hoor. En dat zag ik ook al voordat ik zelf fokte. :19:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Qua uiterlijk (kop) denkt vrijwel iedereen dat onze pup een teefje is, maar dat is hij toh echt niet :D

Toen ik hem meekreeg van de fokker heb ik ook direct nagekeken of het wel de goede was :D
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Nou ja, ik heb in elk geval alweer de slappe lach gehad zo vroeg op de ochtend ......sorry hoor.Fokker niet okee, dierenarts wat slordig, zachtjes uitgedrukt....als je maar van het beestje houdt.
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik kan me wel een beetje voorstellen dat de fokker deze fout maakt. Als alle hondjes zwart waren en erg op elkaar leken maar bv geen gekleurde halsbandjes om ze uit elkaar te halen. Dan sex je ze bij geboorte maar of je ook echt eronder gaat hangen als je ze mee geeft :19: De fokster van Odin deed dit in iedergeval niet, maargoed die honden waren ook heel goed uit elkaar te houden ivm kleur en patronen.

Toen ik onze kat meenam vond ik het ook heel moeilijk om hem te sexen hoor. Bij jongen katjes vind ik dat een stuk moeilijker dan bij honden dus kan me voorstellen dat daar vaker fouten gemaakt worden (dat hoor je dan ook vaak)
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

LongFields schreef:
Ri@ schreef:...Dus naar een buurvrouw gelopen met verstand van honden :mrgreen: en die zei dat het een teefje was, maar het een beetje op elkaar leek als ze zo klein waren.
Het zal wel aan mij liggen hoor, maar ik zie de gelijkenis tussen een puppy-reu en een puppy-teef wat de plaats en uiterlijke kenmerken van hun geslachtsapparaat toch overduidelijk hoor. En dat zag ik ook al voordat ik zelf fokte. :19:
Ja dat zal best zo zijn, maar ik dus niet :mrgreen: En blijkbaar meer mensen niet. :wink: Ik twijfelde echt, en ik was geen ongeintereseerde pupeigenaar. Ik was al in alle staten omdat ik mijn pup niet weer weg wilde doen en ik had begrepen dat twee reutjes niet bij elkaar konden. :wink: Dus ik zag al weer een doemscenario voor me. Nu zou ik het ook direct zien maar toen niet.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

corason del perro schreef:Ik kan me wel een beetje voorstellen dat de fokker deze fout maakt. Als alle hondjes zwart waren en erg op elkaar leken maar bv geen gekleurde halsbandjes om ze uit elkaar te halen. Dan sex je ze bij geboorte maar of je ook echt eronder gaat hangen als je ze mee geeft :19: De fokster van Odin deed dit in iedergeval niet, maargoed die honden waren ook heel goed uit elkaar te houden ivm kleur en patronen.

Toen ik onze kat meenam vond ik het ook heel moeilijk om hem te sexen hoor. Bij jongen katjes vind ik dat een stuk moeilijker dan bij honden dus kan me voorstellen dat daar vaker fouten gemaakt worden (dat hoor je dan ook vaak)

Toen ik Bente meekreeg werd er echt nog wel aan alle kanten gekeken of ik de goede mee kreeg :wink:
De chip werd ook afgelezen(maar ja,de fokker was dierenarts).
Buiten alle uiterlijke kenmerken zie je trouwens toch aan de manier van plassen of het een reu of teef is?Alhoewel ik me daar nog wel een vergissing bij kan voorstellen als het je eerste hond is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

marian* schreef:Toen ik Bente meekreeg werd er echt nog wel aan alle kanten gekeken of ik de goede mee kreeg :wink:
Buiten alle uiterlijke kenmerken zie je trouwens toch aan de manier van plassen of het een reu of teef is?Alhoewel ik me daar nog wel een vergissing bij kan voorstellen als het je eerste hond is.
Een pup reu van pakweg 8 wkn tilt toch nog niet zijn poot op?. Die gaat toch net als een teef door de hurken? Ik kan me hierin vergissen hoor. Maar wij hadden volgens mij wel eens reuen die zelfs met een paar maanden nog niet hun poten optilde en nog steeds als een "teef" plaste. Dus aan de manier waarop ze plassen kun je volgens mij niet altijd zien of het een reu of een teef is :19: Blijft natuurlijk het feit dat ik het me net als jij echt wel kan voorstellen dat (zeker als het je 1e hond is) je je daarin kunt vergissen. :smile:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

smoekie schreef:
marian* schreef:Toen ik Bente meekreeg werd er echt nog wel aan alle kanten gekeken of ik de goede mee kreeg :wink:
Een pup reu van pakweg 8 wkn tilt toch nog niet zijn poot op?. Die gaat toch net als een teef door de hurken? Ik kan me hierin vergissen hoor. Maar wij hadden volgens mij wel eens reuen die zelfs met een paar maanden nog niet hun poten optilde en nog steeds als een "teef" plaste. Dus aan de manier waarop ze plassen kun je volgens mij niet altijd zien of het een reu of een teef is :19: Blijft natuurlijk het feit dat ik het me net als jij echt wel kan voorstellen dat (zeker als het je 1e hond is) je je daarin kunt vergissen. :smile:
hier plaste de pup reuen toch anders als de pupteven
reuen echt staand met een wat holle rug, terwijl de teefjes toch echt gingen zitten

van het weekend was hier ff een teefje op bezoek en die hefte haar poot hoger op als de reuen :smile: dat was totaal geen gezicht (teefje was trouwens 2 jaar)
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn ervaring is dat tevenpups net als grote teven bijna zitten en puppyreuen leunen nog wat naar voren waardoor de achterpoten achter uitsteken..

hoe leg je dit uit joh! :piew: :mrgreen:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

massam schreef:mijn ervaring is dat tevenpups net als grote teven bijna zitten en puppyreuen leunen nog wat naar voren waardoor de achterpoten achter uitsteken..

Ja,het verschil is duidelijk te zien :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”