En van "haar" wil ik dus geen hond. Ze heeft prachtige honden, maar no way dat ik er een pup vandaan wil. Haar manier van honden houden strookt gewoon te weinig met mijn idee. Dan mogen de puppen nog zo mooi zijn, en moeders/vaders alle titels hebben. Ik wil ze niet.Branka schreef:Tja, het grapppigste is dat Monique volgens mij voorbeelden geeft van deze fokster die al wat ouder zijn. Want tegenwoordig zie ik uitsluitend honden van haar die super aan de rasstandaard voldoen zonder enige overdrijving en inderdaad met geweldig gangwerk.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mooie rasvertegenwoordiger
Moderator: moderatorteam
Re: Mooie rasvertegenwoordiger
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Prachtig.MARC_S schreef:Ik ben het met Suzanne eens. Ik vind ze buiten proporties grof maar dat zou minder opvallen als de poten langer waren. Ik vind ze dus wel mooi ergens maar wel echt te zwaar zo.
Ik zie ze liever zo. Kleur geheel buiten beschouwing gelaten.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
- Aantal honden: 3
Kayleighmassam schreef:edit: staffordshire bull terriers zijn dit
voor mij een heeeeel mooie stafforddame:
![]()

Zeker een hele mooie dame en ook nog een geweldige drive

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik redeneer hierbij niet als fokker.Marjoleine schreef:Het ging mij om dat zinnetje "dat neem ik voor lief". Daar ging mijn haar van overeind.marye schreef:Maar het gaat hier toch om je ideaal beeld.
Ik zou zelf een pup met teveel wit nemen voor de rasstandaard als het verder de perfect pup voor me is
Overigens redeneer ik altijd als fokker denk ik.
In die zin neem ik teveel wit wel mee (bij JRT) maar niet als ik een goede hond wil kiezen.
Dan mag ie paars zijn of zelfs merle.
Want merle, daar houd ik niet van. Maar een goede merle hoort voor een slechte andersgekleurde hond te staan in mijn optiek, ook al houd ik niet van merle.
Als fokker zou het wit me al helemaal niet uitmaken.
Het zegt namelijk niets over de hoeveelheid wit bij de pups.
Rastechnisch vind ik dat er bij de tollers juist naar genetische variatie gekeken moeten worden en dat aftekeningen en zelfs beharing en orenstand e.d. niet een belemmering moeten zijn om een hond voor de fok in te zetten.
Anders is er namelijk straks geen ras meer denk ik.

-
- Zeer actief
Maar daar ging het ook niet om Marion.Marion. schreef:En van "haar" wil ik dus geen hond. Ze heeft prachtige honden, maar no way dat ik er een pup vandaan wil. Haar manier van honden houden strookt gewoon te weinig met mijn idee. Dan mogen de puppen nog zo mooi zijn, en moeders/vaders alle titels hebben. Ik wil ze niet.Branka schreef:Tja, het grapppigste is dat Monique volgens mij voorbeelden geeft van deze fokster die al wat ouder zijn. Want tegenwoordig zie ik uitsluitend honden van haar die super aan de rasstandaard voldoen zonder enige overdrijving en inderdaad met geweldig gangwerk.
Het ging erom wat je een mooie rasvertegenwoordiger vindt en niet om de fokker of fokster en hoe hij of zij fokt en met de honden omgaat (want dat zou ook mijn manier niet zijn)

Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

Ik kan dat gewoon niet los van elkaar zien. Zal mijn gebrek zijnMoniqueDM schreef:Maar daar ging het ook niet om Marion.
Het ging erom wat je een mooie rasvertegenwoordiger vindt en niet om de fokker of fokster en hoe hij of zij fokt en met de honden omgaat (want dat zou ook mijn manier niet zijn).

-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Bullmastiff ruwharige teckel
Ik vind Yster, de mooiste vertegenwoordiger van dit ras.
Dit is ook 1 van de redenen waarom wij voor dit ras gevallen zijn.
Prachtig uiterlijk maar zeker ook heel belangrijk een super karakter.
Alles klopt gewoon enorm mooie bouw kop, snuit.

groetjes Sabine
Dit is ook 1 van de redenen waarom wij voor dit ras gevallen zijn.
Prachtig uiterlijk maar zeker ook heel belangrijk een super karakter.

Alles klopt gewoon enorm mooie bouw kop, snuit.

groetjes Sabine
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Bij de heidewachtel; een niet te muisachtig frêle type zoals er de laatste jaren helaas gefokt werden.
Deze vind ik wel aantrekkelijk;

Deze vind ik wel aantrekkelijk;

- Marie-Josée
- Erelid
Bij de langhaar; een sierlijk, niet al te gedrongen type.Liefst niet te laag op de poten al heeft Tomas bv wel iets te lange poten.Mooi, maar niet echt bij een langhaar horend.
Ik vind dit type mooi;

Ik vind dit type mooi;

- Marie-Josée
- Erelid
De west siberische laika; een elegante geblokte hoogbenige hond met een mooie kraag en volle krul.
De vader van onze Falco;

De vader van onze Falco;

- Marie-Josée
- Erelid
Ierse setter,niet te iel maar zeker niet grof.Niet overdreven veel stop.Mooie gladde aanliggende vacht, ik zie helaas veel setters met krullende vachten.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Heb jij een West Siberische Laika gehad?Marie-Josée schreef:De west siberische laika; een elegante geblokte hoogbenige hond met een mooie kraag en volle krul.
De vader van onze Falco;
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Meen je dat nou serieus? Van dat schot? Da's toch kul...of ben ik nou gek? Er zijn legio rassen die schotvast moeten zijn en dat ook daadwerkelijk zijn, maar die hoeven daar niet rustig voor te zijn. Ik snap verder niet wat er tegen rustige honden is hoorBranka schreef: Het feit dat Goldens in huis vaak heel rustig zijn komt ook voort uit hun functie: apporteren na het schot. Dus voor het schot moeten ze rustig zijn.
Onze Golden is een adhd-hondje tot en met, maar in huis ligt hij meestal op zijn rug. Vreselijk rustig, maar beslist geen slome hond.

Dat terzijde, houd ik duidelijk meer van het werkhondentype ...dit is mij veel te zwaar gebouwd. Maar ik val op gemiddeld bone en dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Als je hierin gelijk zou hebben zouden Labradors, Flatcoateds, Tollers, Chesapeakes en Curly's ook per definitie rustig zijn in huis.Branka schreef: Het feit dat Goldens in huis vaak heel rustig zijn komt ook voort uit hun functie: apporteren na het schot. Dus voor het schot moeten ze rustig zijn.
Onze Golden is een adhd-hondje tot en met, maar in huis ligt hij meestal op zijn rug. Vreselijk rustig, maar beslist geen slome hond.
Dat zijn ze echt niet.
- Marie-Josée
- Erelid
Ja, FalcoAimee schreef:Heb jij een West Siberische Laika gehad?Marie-Josée schreef:De west siberische laika; een elegante geblokte hoogbenige hond met een mooie kraag en volle krul.
De vader van onze Falco;

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
er zijn er wel meer die ik mooi vindt, maar dit teefje vind ik erg leuk 

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
De foto's die jullie plaatsen, daar vind ik de koppen niet mooi van. Ik vind ze retriever achtig met de vorm, grootte en de lippen. Niks mis met een retriever, maar ik vind een Kooikerhondje dan de verkeerde uitstraling krijgen. Ze moeten een pittiger uiterlijk hebben. Dit is puur mijn eigen mening overigens, maar ja, waarom zou die minder waard zijn dan degenen die de rasstandaard vaststellenRenske schreef:K@ren schreef:Doe mij deze meneer maar (vader van Myrthe, opa van Kenya). Dat zijn bles wat te breed is en de wangen niet gekleurd, kan me niet zoveel schelen.
Ik hou wel van een mooi aanliggende vacht![]()
![]()
Dit is ook een toppertje![]()
, twijfelde tussen Marnix en hem om hier te plaatsen. Marnix is wat 'klassieker'.
Zijn zoon Vincent lijkt ook wel op deze meneer.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja ik wist dat je dat zou opschrijven. Mijn beeld van de reu is niet veranderd hierdoor. Ik vind het een prachtige hond met een prachtig karakter. Niet meer gebruiken voor de fok, maar ook zeker niet nodig om de hond ineens anders te gaan zien.Renske schreef:Misschien fout van mij, maar ik kijk direct verder. Deze reu heeft kooikerverlamming vererft. In één nestje zijn hier 3 pups op de leeftijd van ongeveer een half jaar aan overleden...Zoek stok! schreef: Maar ik heb nog even gegraven in m'n herinnering en wist de naam van de hond die ik zo mooi vind weer: Joris Timmie uit het Griendje.
(foto even weggehaald uit Quote, anders komen er wel heel veel dubbele foto's in dit topic te staan)
Is die beter dan? :smile1: Een reu met ook nog eens een mooi karakter.

Linda, Izzie en Bram
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Jane Doe schreef:Kayleighmassam schreef:edit: staffordshire bull terriers zijn dit
voor mij een heeeeel mooie stafforddame:
![]()
Zeker een hele mooie dame en ook nog een geweldige drive
inderdaad. ik ben al verliefd op haar toen ik haar 2 (??) jaar geleden als puppekind tegenkwam op staffordtimes. heb ik ook nog ergens foto's van

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
ik vind de opa van Jim Knopf een schitterende Boston : Ch Alphas Heres Your Sign .

en Jim Knopf`s halfbroer " Bach " vind ik ook een plaatje.

en Jim Knopf`s halfbroer " Bach " vind ik ook een plaatje.

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ik heb werkelijk nog nooit zo'n mooie Ier gezienInge O schreef:wat een prachtige, ouderwetse setterMarie-Josée schreef:Ierse setter,niet te iel maar zeker niet grof.Niet overdreven veel stop.Mooie gladde aanliggende vacht, ik zie helaas veel setters met krullende vachten.
. ik meen me te herinneren dat je die al een keer eerder hebt getoond, ik blijf echt heimwee hebben naar dit type setter, al helemaal ook bij de engelse.

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Als ik ooit met een Dalmaat thuiskom wil ik er wel één van hem ja. Alles klopt gewoon aan hem.Nanna schreef:Ik heb niet veel met het ras, maar deze reu bezorgde mij jaren geleden kippevel, iedere keer als ik hem zag. Een blikvanger en topper.
"Selwyn"

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Hij is idd errug mooi!Nanna schreef:Ik heb niet veel met het ras, maar deze reu bezorgde mij jaren geleden kippevel, iedere keer als ik hem zag. Een blikvanger en topper.
"Selwyn"
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Marie-Josée schreef:Ierse setter,niet te iel maar zeker niet grof.Niet overdreven veel stop.Mooie gladde aanliggende vacht, ik zie helaas veel setters met krullende vachten.
Wat een beauty!Da's iets anders dan wat je op dit moment meestal ziet.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- K@ren
- Actief
- Contacteer:
Ieder zijn meningZoek stok! schreef:De foto's die jullie plaatsen, daar vind ik de koppen niet mooi van. Ik vind ze retriever achtig met de vorm, grootte en de lippen. Niks mis met een retriever, maar ik vind een Kooikerhondje dan de verkeerde uitstraling krijgen. Ze moeten een pittiger uiterlijk hebben. Dit is puur mijn eigen mening overigens, maar ja, waarom zou die minder waard zijn dan degenen die de rasstandaard vaststellen

Hier is ie nog eens van de voorkant

Groetjes,
Karen

Myrthe *22-03-00 +30-11-07
Kenya *06-10-03 +20-10-19
Kuno *03-05-08
Karen

Myrthe *22-03-00 +30-11-07
Kenya *06-10-03 +20-10-19
Kuno *03-05-08
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja daar kijkt hij al een stuk pittiger. Ik vind Kenya trouwens een erg mooi Kooikerteefje. Net als Noelle.K@ren schreef:Ieder zijn meningZoek stok! schreef:De foto's die jullie plaatsen, daar vind ik de koppen niet mooi van. Ik vind ze retriever achtig met de vorm, grootte en de lippen. Niks mis met een retriever, maar ik vind een Kooikerhondje dan de verkeerde uitstraling krijgen. Ze moeten een pittiger uiterlijk hebben. Dit is puur mijn eigen mening overigens, maar ja, waarom zou die minder waard zijn dan degenen die de rasstandaard vaststellenEn ik vind een te grote kop met droopy eyes en teveel lip ook niet mooi. Een kooikerhondje moet inderdaad een pittige uitstraling hebben. Maar dat vind ik nou juist wel van de hond die ik heb neergezet. Misschien toont zijn kop retrieverachtig, wellicht doordat hij zijn bek open heeft. Maar hém vind ik nou juist een fantastische uitdrukking hebben. Ik zag dat ook duidelijk terug in Myrthe (en in Maica en een beetje in Vincent)
Hier is ie nog eens van de voorkant

Linda, Izzie en Bram
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind dit een mooie border

Hoewel ik ook rankere borders heel erg mooi kan vinden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Zoek stok!
- Zeer actief
Lysette!! Die poten!!Lysette schreef:Ik vind dit een mooie border

Linda, Izzie en Bram
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik kan het echt geen border vinden, sorryZoek stok! schreef:Lysette!! Die poten!!Lysette schreef:Ik vind dit een mooie border

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik dacht al dat het aan mij lag, maar ik vind dit inderdaad ook.marye schreef:
Ik kan het echt geen border vinden, sorry