Hij lijkt nog steeds geen echte klachten te hebben en ik heb het gevoel dat sinds hij voedingssupplementen (visolie en Glucosamine/Chrondoïtrine) krijgt hij ook vrijwel niet meer stijf is bij het opstaan.
Alleen soms heb ik toch weer een onderbuikgevoel. Het vervelende met deze gevoelens is dat ze tot nu toe altijd kloppen.
Ik vind hem ook altijd een beetje verstrakken als ik zijn heupen en achterpoten afdroog. Niet op een rare manier, maar in tegenstelling tot zijn voorkant en rug drogen wat hij heerlijk vindt, lijkt het alsof hij huiverig is als ik begin met zijn achterkant. En laatst zag hij een hond (lompe Amerikaanse bull) waarmee hij veel speelde, zij kwam er aan gerend en beukte tegen zijn achterkant aan. Rhodin rende daarna naar ons toe en had geen zin meer om te spelen met haar. Rende daarna gewoon wel weer zonder problemen verder en wilde ook wel weer met andere honden spelen. Ik dacht dat hij misschien bang was om zich pijn te doen als hij door zou gaan met spelen met deze hond.
Goed, geen verschrikkelijke problemen dus, maar mijn vragen zijn of het zou kunnen dat hij pijn heeft en wat ik daar aan zou kunnen doen. Ook zou ik graag ervaringen willen horen van mensen met honden die HD hebben en of zij er pijn aan hebben. Hoe kwam je daar achter? Zou ik het ook zelf kunnen testen of hij pijn heeft? Ik zou het behoorlijk rot vinden als ik nu al met pijnstilling zou moeten beginnen, hij is net 1,5 jaar oud!