MoniqueDM schreef:TvanEmst schreef:Ik hou niet van die witte dikke beesten. Vind ik helemaal niks. En de meeste golden baasjes voeren ze ook nog eens te dik, dat ligt niet eens alleen aan de bouw. Plus dat ze na (pak 'm beet, het grootste deel dan) 2 jaar oud luie beesten worden die een beetje achter je aan sjokken. Niks voor mij,
maarja, een golden is sowieso niks voor mij
Daar getuigen je uitspraken ook van.
Deze honden zijn niet dik. Wel eens gehoord van "bone".
Ik heb zelf ook Golden met veel bone en die zijn echt niet dik of lui, sjokken niet en fungeren ook niet als haardkleedje.
Wat een vooroordelen zeg

.
Daar heb ik dus bij gezet, het grootste deel

Oh, en ik vind goldens inderdaad te lui o.h.a., en ze zien er imo vaak dikkig uit. Dit kan ook liggen aan het type mens wat de golden gemiddeld koopt, wil wel de voordelen van een leuke gezinshond maar niet de nadelen (zoals bijvoorbeeld uitlaten)(En nee, weer is dit niet iedereen, maar wel het type wat hier zo rondloopt). Dit was dus echt geen aanval op jou honden of de honden die jij mooi vindt hoor

Maar er zijn genoeg Amerikaanse werkgoldens die ik wél mooi vind mét 'bone' hoor. En ja, daar heb ik wel eens van gehoord. Hoezo haal je dat er opeens bij? Waar haal je dat vandaan, dat ik niet weet wat bone is, als ik zulke grove laag-potige goldens niet mooi vind?