Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zoooooooo kwaaaaaaaaaad

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: zoooooooo kwaaaaaaaaaad

Ongelezen bericht door LongFields »

Misschien ligt het er dan aan met wat voor honden je loopt. Ik maak het namelijk best vaak mee.
Zal wel door mijn afschrikwekkende herders komen dan. :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

LongFields schreef:Misschien ligt het er dan aan met wat voor honden je loopt. Ik maak het namelijk best vaak mee.
Haha, ja wie weet :wink:
Ik heb toen Vera deze keer loops was 1 keer meegemaakt dat mensen haar aangelijnd zagen (in aanlijngebied dus he?) en tegen elkaar zeiden "oh, die is aangelijnd" en hun honden dus ook bij zich riepen. Verder loop ik voornamelijk van afstand te roepen "is dat een reu???" omdat mensen of hun hond gewoon los laten, of denken dat het heel gezellig is om aangelijnd te snuffelen, en hun hond de volle lijn geven bij het passeren :19: :mrgreen:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Nakisha schreef:
Carool schreef:Je snapt het niet, he Marc??
Mensen zo aardig om jou te waarschuwen ter bescherming van jou hond en de hunne. Doe ff normaal en lijn je hond aan.

Trouwens die regel ''hond aan de lijn, zelf ook je hond aanlijnen'' is zoveel ouder dan dat het hondenforum bestaat. Die regel was er in mijn jeugd al, alleen mensen zijn die regel blijkbaar vergeten :roll:

Groetjes Carool
Inderdaad... sinds wanneer zou dat een hondenforum-iets zijn? Ik kende die regel vér voor ik ooit van dit forum had gehoord... :denken:
hier in duitsland is dat ook ongeschreven regel. en niemand die hier op het hf zit ;).
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Het lijkt de laatste tijd wel een zonde als je met je sociale hond in een losloopgebied gaat lopen :denken:
Perry en Noah

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Machie schreef:Even een vraagje...

Lees ik nu goed als ik denk te lezen dat vooral honden die een eigen roedel hebben slecht met andere honden kunnen?

Hier loopt een iemand met 2 honden, deze kunnen niet met andere honden. Alle andere honden die ik tegen kom zijn eenlingen en kunnen prima met andere honden.
Of is dit gewoon heel erg toevallig?
dat is toch afhankelijk van het soort honden denk en de karakters van de honden en de combinaties..
mijn teefje zou het liefst met jan en alleman contact maken.. maar wat onstuimig.. en sommigen vinden haar leuk en anderen vinden haar eng en rennen het liefste weg :19: dus.. om maar ook een beetje on topic te blijven .. laat ik haar niet frank en frey lopen omdat ze "niets doet" contact mag gemaakt worden als een andere baas het ook ok vind.. maar vaak signaleer ik al wat van angst wat eventueel tot schnappen kan leiden bij de andere partij... dus laat ik maar netjes doorlopen...of ik roep terug als ik andere honden zie die ik niet ken..
Mijn reu.. is nogal wat op zijn strepen staande hond, deels zeker, deels onzeker.. hij treed behoedzaam tegemoet.. staart wat stijf in de krul omhoog..(niet zo dat hij torenhoog rijst) en nekharen vaak wat overeind.. aangezien ik dat al geen ontspannen houding vindt.. :roll: wil ik hem dus ook niet zomaar bij een hond hebben staan op die manier.. ligt aan mij ook, hij is niet aggressief.. zal geen gaatjes maken.. maar ik kan niet op tijd ingrijpen als de andere hond, puber of volwassen reu iets doet wat hem niet "bevalt" en hij op zijn honds daarop reageert.. geen gaatjes.. maar een hoop kabaal en veel paniek vaak bij eigenaren.. voorkomen dus is beter dan.. denk ik altijd maar
En doordat de reu zo is.. en de teef juist weer het tegenovergestelde heeft.. van ohw wat leuk wie ben jij... en ik vaak met beiden loop.. ben ik zo iemand die even de honden bij me roept als ik andere honden me tegemoet zie komen.. en ik draai om als het een smal pad is.. of op het open veld als een hond toch echt aan komt rennen.. dan lijn ik de reu even aan..
Om een corrigerende reactie te voorkomen... want vaak wordt het toch gezien als aggressief..
En een volle reu die om zijn teef heen gaat draaien zal hij ook niet graag zien denk.. laat mij dan maar even hem aan de lijn hebben of gewoon bij me houden dan is er geen probleem

Vind de reacties hier soms ronduit belachelijk..en de reden dat ik nauwelijks nog naar losloopgebieden durf te gaan.. ik hoor het hier van vrienden ook wel hoor.. als een hond losloopt ga ik ervanuit dat ze vriendelijk zijn.. ikzelf heb dan nog een andere vraag.. als je ziet dat die honden continue in een korte circel bij de baas lopen, zelf al geen contact zoeken met andere honden.. een baas die de hond bij zich roept als ze zien dat er een andere hond hun benaderd.. dan kun je toch inschatten dat de baas dat niet voor niets doet.. en roep dan ook even je eigen hond bij je denk ik dan.. genoeg andere honden die het wel leuk vinden om contact te maken.. :19:
Kleine edit over de houding van de staart van de reu.. die staat niet stijf gespitst maar wel hoger en in een gespannen krul.. deels afwachtend in de zin van wie ben jij.. dus niet de hoog hoog van ik laat me anus bloot en ik span in de top om even te laten zien wie ik ben...
Laatst gewijzigd door blondie op 13 nov 2009 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

blondie schreef:
Vind de reacties hier soms ronduit belachelijk..en de reden dat ik nauwelijks nog naar losloopgebieden durf te gaan.. ik hoor het hier van vrienden ook wel hoor.. als een hond losloopt ga ik ervanuit dat ze vriendelijk zijn.. ikzelf heb dan nog een andere vraag.. als je ziet dat die honden continue in een korte circel bij de baas lopen, zelf al geen contact zoeken met andere honden.. een baas die de hond bij zich roept als ze zien dat er een andere hond hun benaderd.. dan kun je toch inschatten dat de baas dat niet voor niets doet.. en roep dan ook even je eigen hond bij je denk ik dan.. genoeg andere honden die het wel leuk vinden om contact te maken.. :19:
Ik roep ze dan niet bij me in eerste instantie omdat ze er bijna nooit heen zullen gaan. Doet Vera dat opeens wel (Saar zal het echt niet doen) dan roep ik haar wel even terug en zeg iets van "hop lopen lopen Veer" en dan loopt ze door :wink:

Ik denk alleen dat heel veel mensen die met hun hond in losloopgebied lopen helemaal niet zo ver opletten :wink: De "gemiddelde hondenbaas" denkt er helemaal niet zoveel bij na. Die signaleert vaak niet eens dat jouw honden geen contact zoeken bijvoorbeeld, en laat zijn hond dan gewoon doorhobbelen in het kader van "hij is toch vriendelijk en ze mogen los".
Ik snap echt serieus heel erg goed hoe irritant dat kan zijn, maar je doet er gewoon niks aan....zo werkt het over het algemeen gewoon vaak. Daarom liep ik toen Saar wat angstig was ook niet in onbekende losloopgebieden. Die honden kwamen toch altijd wel op ons af, ook al liep zij 1 meter achter mij aan te hobbelen. Geen ontkomen aan....
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

LongFields schreef:Misschien ligt het er dan aan met wat voor honden je loopt. Ik maak het namelijk best vaak mee.
Of waar je woont?
Ik maak ook niet anders mee hier dan dat mensen hun hond aanlijnen als ik eraan kom of ze roepen hun hond bij zich.
Het gaat er hier echt heel netjes aan toe, niks geen gegil en geschreeuw naar elkaar of woedende blikken maar gewoon een vriendelijk gedag of even zwaaien naar elkaar in de verte.
Ik kom hier 's ochtends eigenlijk altijd dezelfde mensen tegen en de ene keer sla ik een ander pad in maar het gebeurd ook vaak zat dat zij mij de ruimte geven en opzij gaan.

Maar bij mijn ouders is dat dus wel anders. Daar moet ik mij soms in allerlei bochten wringen omdat mensen hun honden maar laten lopen e.d. Of ze beginnen te schreeuwen dat ik mijn asociale kuthond weg moet houden terwijl hun hond van mijlenver op ons af komt racen.
ECht hoor, zo asociaal allemaal.

Ik ben blij dat ik dat dus hier nooit meemaak.
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Ik vind het heel vindingrijk om over de sloot te springen. Ik zou het je niet nadoen, maar wel creatief bedacht. Lijkt me nog niet zo makkelijk eigenlijk met meerdere honden...

Al moet ik wel zeggen dat ik laatst mijn wenkbrouwen lichtelijk optrok toen ik het verzoek kreeg om mijn hond vast te houden "want de mijne maakt haar anders helemaal af"... (keek eens achterom, nee geen andere hond). Mijn hond zat in een tas (vast aan het tuigje), op schoot en ook nog aan de riem. Ehm.... hoe kan ik haar nog beter vasthouden?

(En nee ze blafte ook niet, het was de eerste keer dat ze niet begon te piepen van angst(?) als ze een andere hond van "dichtbij" (<10 meter) afstand zag. De 2de of 3de dag of zo dat ik haar had. Ik was zo trots dat ze gewoon bleef en was ook niet van plan dichterbij te komen (dadelijk verpeste ik het weer). Vandaar dat het verzoek met toen heel vreemd in de oren klonk.

Een paar dagen later toen ik haar zonder hond tegen kwam toch eens gevraagd, ze dacht dat ze los in de tas zat en er ieder moment kon uitspringen en haar hond kon echt niet met andere honden... Tja, lijkt me wel lastig in onze wijk eigenlijk... maar je moet iets.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

estelle schreef:
Of waar je woont?
Ik maak ook niet anders mee hier dan dat mensen hun hond aanlijnen als ik eraan kom of ze roepen hun hond bij zich.
Het gaat er hier echt heel netjes aan toe, niks geen gegil en geschreeuw naar elkaar of woedende blikken maar gewoon een vriendelijk gedag of even zwaaien naar elkaar in de verte.
Ik kom hier 's ochtends eigenlijk altijd dezelfde mensen tegen en de ene keer sla ik een ander pad in maar het gebeurd ook vaak zat dat zij mij de ruimte geven en opzij gaan.

Maar bij mijn ouders is dat dus wel anders. Daar moet ik mij soms in allerlei bochten wringen omdat mensen hun honden maar laten lopen e.d. Of ze beginnen te schreeuwen dat ik mijn asociale kuthond weg moet houden terwijl hun hond van mijlenver op ons af komt racen.
ECht hoor, zo asociaal allemaal.

Ik ben blij dat ik dat dus hier nooit meemaak.
Wat de "ongeschreven regel" betreft.

Ik woon al 40 jaar in dezelfde woonplaats.
Vroegah, als ik mijn honden aanlijnde of met een aangelijnde hond liep, lijnde de ander de hond ook aan, of hield deze automatisch bij zich je hoefde zelden of nooit daarom te vragen.

De laatste 5 jaar is dit helemaal veranderd, met mijn vorige honden merkte ik dat al, met mijn huidige hond (nu 2 jaar ) helemaal.
Ik maak nu zo vaak mee, dat je moet vragen of ze de hond bij zich willen houden, als ik met mijn aangelijnde hond loop.
En 9 van de 10 keer doen ze het dus niet, zo irritant :tong:
Nu doet mijn huidige hond niets, is niet agressief, maar ik wil(de) haar bv leren op mij te letten en dat ze niet met iedere hond mag spelen.
Plus dat ze moest leren om zonder geruk en gesleur naast de kinderwagen te blijven lopen (ondanks passerende honden oid).

Ik erger me er dus dood aan, dat mensen daar totaal geen rekening meer mee houden.
Heb zelfs nog bij ons op de hondenclub gevraagd, of de "ongeschreven regel" niet even vermeld kon worden aan de nieuwe cursisten, zodat hij weer in werking komt. :lol1:

Zo mogelijk nog irritanter, als ik aan het trainen ben, laten mensen hun hond gewoon buurten, terwijl je bijvoorbeeld heel duidelijk een "af en blijf" of "los volgen" aan het oefenen bent.
Ze laten de hond dan gewoon boven op mijn hond duiken :devil:
Met mijn vorige honden gebeurde dat echt niet, mensen zorgden ervoor dat jij ongestoord kon oefenen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Renee1966 schreef:Wat de "ongeschreven regel" betreft.

Vroegah, als ik mijn honden aanlijnde of met een aangelijnde hond liep, lijnde de ander de hond ook aan, of hield deze automatisch bij zich je hoefde zelden of nooit daarom te vragen.

De laatste 5 jaar is dit helemaal veranderd, met mijn vorige honden merkte ik dat al, met mijn huidige hond (nu 2 jaar ) helemaal.
Ik maak nu zo vaak mee, dat je moet vragen of ze de hond bij zich willen houden, als ik met mijn aangelijnde hond loop.
Nu doet mijn huidige hond niets, is niet agressief, maar ik wil(de) haar bv leren op mij te letten en dat ze niet met iedere hond mag spelen.
Plus dat ze moest leren om zonder geruk en gesleur naast de kinderwagen te blijven lopen (ondanks passerende honden oid).

Ik erger me er dus dood aan, dat mensen daar totaal geen rekening meer mee houden.
Heb zelfs nog bij ons op de hondenclub gevraagd, of de "ongeschreven regel" niet even vermeld kon worden aan de nieuwe cursisten, zodat hij weer in werking komt. :lol1:

Zo mogelijk nog irritanter, als ik aan het trainen ben, laten mensen hun hond gewoon buurten, terwijl je bijvoorbeeld heel duidelijk een "af en blijf" of "los volgen" aan het oefenen bent.
Met mijn vorige honden gebeurde dat echt niet, mensen zorgden ervoor dat jij ongestoord kon oefenen.
Wij hebben de hondenetiquette in het puppyboekje.
Niet meer ongeschreven dus :wink:

De dierenbescherming maakt er ook veel werk van :ok:
Er zijn prima lezingen van ze.
Je eigen hondenschool zou bijvoorbeeld een avond kunnen plannen? :idea:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Renee1966
Zeer actief

ranetje schreef:
Renee1966 schreef:Wat de "ongeschreven regel" betreft.

Wij hebben de hondenetiquette in het puppyboekje.
Niet meer ongeschreven dus :wink:

De dierenbescherming maakt er ook veel werk van :ok:
Er zijn prima lezingen van ze.
Je eigen hondenschool zou bijvoorbeeld een avond kunnen plannen? :idea:
Nou tijdens de puppy-, EG- en VEG-cursussen, wordt uitgebreid aandacht besteed aan theorie, als ze het daarin verwerken, dan zijn we er al.
Zal het nog wel een keertje aankaarten.
Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

Heb zelfs nog bij ons op de hondenclub gevraagd, of de "ongeschreven regel" niet even vermeld kon worden aan de nieuwe cursisten, zodat hij weer in werking komt.

Dat is een heeeele goeie! :E:
Afbeelding
Carool
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders Ronin & Ran

Ongelezen bericht door Carool »

Daarom schreef ik ook, dat mensen die regel vergeten schijnen te zijn.
Ik denk dat het ook komt, doordat veel mensen tegenwoordig een hond nemen, terwijl ze er niet mee "opgevoed" zijn. Leuk.......... kinderen, gezin en daarbij een hond. (niemand hoeft zich aangesproken te voelen, hoor. Ik bedoel het niet verkeerd, maar gewoon even als het om dit onderwerp gaat, "moet" ik het zo neerzetten)
Deze mensen genieten vaak geweldig van hun hond, lezen misschien hier en daar wat, maar hebben nooit geleerd om met honden op straat om te gaan en wat hun los loop gedoe voor andere honden en mensen kan betekenen.
Inderdaad.... MIJN hond doet niets hoor, hoor je veel. Ondertussen staat zo een hond wel bekken te trekken en ander gedrag te vertonen naar mijn honden. Wordt het ze dan teveel, dan hebben mijn honden het gedaan :oohja: Ik kan het die mensen inprincipe niet kwalijk nemen, maar wisten ze toch gewoon maar van die regel..... het zou zoveeeeeel makkelijker worden voor iedereen.

Groetjes Carool
"Alles van waarde is weerloos"
Lucebert 1924-1994

Foto's
Stamboom Ronin
Stamboom Ran
blondie
Zeer actief

Carool schreef:Daarom schreef ik ook, dat mensen die regel vergeten schijnen te zijn.
Ik denk dat het ook komt, doordat veel mensen tegenwoordig een hond nemen, terwijl ze er niet mee "opgevoed" zijn. Leuk.......... kinderen, gezin en daarbij een hond. (niemand hoeft zich aangesproken te voelen, hoor. Ik bedoel het niet verkeerd, maar gewoon even als het om dit onderwerp gaat, "moet" ik het zo neerzetten)
Deze mensen genieten vaak geweldig van hun hond, lezen misschien hier en daar wat, maar hebben nooit geleerd om met honden op straat om te gaan en wat hun los loop gedoe voor andere honden en mensen kan betekenen.
Inderdaad.... MIJN hond doet niets hoor, hoor je veel. Ondertussen staat zo een hond wel bekken te trekken en ander gedrag te vertonen naar mijn honden. Wordt het ze dan teveel, dan hebben mijn honden het gedaan :oohja: Ik kan het die mensen inprincipe niet kwalijk nemen, maar wisten ze toch gewoon maar van die regel..... het zou zoveeeeeel makkelijker worden voor iedereen.

Groetjes Carool
Je zegt nu wat... de hoeveelheid honden die hier door kinderen onder de tien jaar uitgelaten wordt... dat zijn er echt veel... en anderzijds.. er zijn gewoon heel veel honden die heel makkelijk zijn als het om andere hond contacten gaat.. toch vaak de jachthonden die van origine in roedels te leven zijn heel makkelijk en sociaal met anderen..
een herder achtige is toch vaak wat solitair... en dat is wat veel mensen vergeten..
ik geniet van andere honden die lekker dollen samen elkaar ontmoeten en denken lekker spelen
ik zie dat vaak niet terug bij het ras waar ik mee loop.. die kunnen dat wel met honden die ze hebben leren kennen.. maar zijn niet actief bezig om maatjes te vinden als ze loslopen.. en spel... alleen met bekenden die ze echt leuk vinden en waar het contact wederzijds is..
Dat een ander niet wil zien dat niet alle honden in de jippie spelen stand schieten bij een begroeting.. daar moet ik vaker mijn schouders bij gaan ophalen
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

bam-bam&tank schreef:
Maeve schreef:Wat raar! Ik geloof er niks van, dat als je honden hebt die niet luisteren én niet met andere honden kunnen, je de riemen vergeet. Dat kan toch niet :denken: In ieder geval was ik minder netjes geweest dan jou. Gewoon blijven staan en komen die honden jullie kant op? Jammer dan.

Jah ik was ook gewoon blijven staan is dan toch haar probleem als der dan wat gebeurt was was ut nog haar schuld geweest.. ik snap dat je ut niet op gaat zoeken maar sommige mensen zijn gewoon zo ............

Ik had ut laast ook , doe netjes me honden aan die riem want er kwame honden aan die ik nog niet eerder gezien en hun laten ze juist gewoon los ik had egt zo iets jah als er nu wat gebeurt is ut niet mijn schuld.. ik heb ze netjes aan de riem.. en nog roeppe uit de vertte jah ze doen niks hoor.. En ik jah maar die van mij eigenlijk ook niet maar sommige honden moeten ze gewoon niet en dan kunnen ze best lelijk doen...ohohoh.. nou ze kwamen met ze 4e op me afgestormt ik me honden al een beetje laten viere.. en jah hoor zat er dus een ritter bij als mij honden ergens niet van houde is ut wel als der op ze geritt word dus die van mij ging behoorlijk te keer en ik die hond er maar proberen der af te krijge.. tot dat die van mij een behoorlijke harde snauw gaf .die hond janken.. dat baasie helemaal over de zeik dat mijn hond die van haar zou hebben gebeten terwijl ze gewoon van zich af snauwde.. Dus ik jah had je dat K*t beest maar aan moeten lijnen.. Ik heb ze niet voor niks vast bij vreemde honden die ze niet kennen.. nou en ik had pitbulls en bla bla bla je kent dat wel
ik zeg mevrouw loop maar door heb geen zin in dezd discussie..
:L:
Jah egt sommige mensen..Grrrrr!!!

Wat is een ritter ? en wat betekend ut ?
blondie
Zeer actief

Rhiannon schreef:
bam-bam&tank schreef:
Maeve schreef:Wat raar! Ik geloof er niks van, dat als je honden hebt die niet luisteren én niet met andere honden kunnen, je de riemen vergeet. Dat kan toch niet :denken: In ieder geval was ik minder netjes geweest dan jou. Gewoon blijven staan en komen die honden jullie kant op? Jammer dan.

Jah ik was ook gewoon blijven staan is dan toch haar probleem als der dan wat gebeurt was was ut nog haar schuld geweest.. ik snap dat je ut niet op gaat zoeken maar sommige mensen zijn gewoon zo ............

Ik had ut laast ook , doe netjes me honden aan die riem want er kwame honden aan die ik nog niet eerder gezien en hun laten ze juist gewoon los ik had egt zo iets jah als er nu wat gebeurt is ut niet mijn schuld.. ik heb ze netjes aan de riem.. en nog roeppe uit de vertte jah ze doen niks hoor.. En ik jah maar die van mij eigenlijk ook niet maar sommige honden moeten ze gewoon niet en dan kunnen ze best lelijk doen...ohohoh.. nou ze kwamen met ze 4e op me afgestormt ik me honden al een beetje laten viere.. en jah hoor zat er dus een ritter bij als mij honden ergens niet van houde is ut wel als der op ze geritt word dus die van mij ging behoorlijk te keer en ik die hond er maar proberen der af te krijge.. tot dat die van mij een behoorlijke harde snauw gaf .die hond janken.. dat baasie helemaal over de zeik dat mijn hond die van haar zou hebben gebeten terwijl ze gewoon van zich af snauwde.. Dus ik jah had je dat K*t beest maar aan moeten lijnen.. Ik heb ze niet voor niks vast bij vreemde honden die ze niet kennen.. nou en ik had pitbulls en bla bla bla je kent dat wel

Ik schat zo in.. een hond die gaat rijden... hoeven ze bij mijn reu ook niet te doen.. ook al heb ik hem aangelijnt.. een hond die gaat rijden... daar laat ik mijn hond ook echt wel in zijn waarde.. aangelijnt of niet.. als een andere hond op hem gaat rijden mag hij reageren.. de lijn hoeft niet te betekene dat hij alles hoeft te pikken :hmmm:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

net met baukje wezen fietsen
loopt er een vrouw met dr hond los op het fietspad
ik rem wat af en ga heel langzaam fietsen
en mevrouw snapte direct de hint en lijnde haar hond aan
we hebben elkaar netjes gegroet :E: :E:
zo kan het dus ook
gewoon ff rekening met elkaar houden
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Je zegt nu wat... de hoeveelheid honden die hier door kinderen onder de tien jaar uitgelaten wordt... dat zijn er echt veel... en anderzijds.. er zijn gewoon heel veel honden die heel makkelijk zijn als het om andere hond contacten gaat.. toch vaak de jachthonden die van origine in roedels te leven zijn heel makkelijk en sociaal met anderen..
een herder achtige is toch vaak wat solitair... en dat is wat veel mensen vergeten..
ik geniet van andere honden die lekker dollen samen elkaar ontmoeten en denken lekker spelen
ik zie dat vaak niet terug bij het ras waar ik mee loop.. die kunnen dat wel met honden die ze hebben leren kennen.. maar zijn niet actief bezig om maatjes te vinden als ze loslopen.. en spel... alleen met bekenden die ze echt leuk vinden en waar het contact wederzijds is..
Dat een ander niet wil zien dat niet alle honden in de jippie spelen stand schieten bij een begroeting.. daar moet ik vaker mijn schouders bij gaan ophalen
Hoeveel mensen bij ons komen voor een hond, waarvan de kleine van 5 tot 10 ermee moet gaan wandelen, alleen.
Ik zeg ook altijd dat dat niet verstandig is, omdat als een hond hun hond uitdaagd en hun hond wil er vandoor, dat (bij een grote hond) de kleine hem helemaal niet kan houden. Of dat een andere hond misschien hun hond aan kan vallen en een kind dus niks kan doen en in paniek raakt. Ook met een kleine hond waarschuw ik hiervoor.
Normale reactie is dan: oh ja dat weet ik en daar houden we ook rekening mee.....MAAR hij moet er wel mee kunnen lopen, want dna kan hij hem tussen de middag ook uitlaten. Vaak gaat het om grote honden die, als ze willen, een kind makkelijk mee kunnen slepen.
Ik geloof dan veel mensen daar niet aan willen denken.

Als hun hond aangevallen wordt, dan houdt het kind zelf er nog eens trauma's aan over. Wat moet een kind doen als er 2 honden elkaar aanvliegen? Ik vindt dat onverantwoord eerlijk gezegd. Maar je kunt het blijven zeggen, die mensen die willen het niet begrijpen helaas.

Groetjes Marieta
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Inderdaad onverantwoord gedrag .
Moos
Zeer actief

blondie schreef: Dat een ander niet wil zien dat niet alle honden in de jippie spelen stand schieten bij een begroeting.. daar moet ik vaker mijn schouders bij gaan ophalen
Ik denk dat dat het enige is wat je kan doen, maar ik snap ook dat het gewoon heel vervelend voor je is als jij met name je reu netjes bij je houdt, en dan met andermans hond zit opgescheept :roll: :wink:
Ik heb natuurlijk makkelijker praten met mijn honden, maar ik kan me ook heel erg ergeren aan mensen die hun hond losklikken als ze zien dat de mijne aangelijnd aan komen lopen (in de wijk dus he, niet in losloopgebied). Ik heb alleen tegenwoordig besloten dat ik Vera dan ook los doe, en dan zoeken ze het maar uit (ik woon in een wijk met woonerven, dus geen wegen ofzo waar ze naast kunnen lopen). Ik moet zeggen, het haalt bij mij wel al een deel van de ergernis weg. (en als Vera dan net heeft gezwommen en ook de baas nog even gaat begroeten met een natte kwispelstaart heeft die baas lekker pech, oohhh erg he :mrgreen: ).
Maar nogmaals, ik heb makkelijk praten natuurlijk, want als ik de combi Moos en Saar nog had gehad had ik ook niet kunnen denken "dan gaat die van mij ook los".
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Marieta schreef:Als hun hond aangevallen wordt, dan houdt het kind zelf er nog eens trauma's aan over. Wat moet een kind doen als er 2 honden elkaar aanvliegen? Ik vindt dat onverantwoord eerlijk gezegd. Maar je kunt het blijven zeggen, die mensen die willen het niet begrijpen helaas.
Groetjes Marieta
Ik denk dat veel mensen het best begrijpen, maar het komt ze niet uit.
Want dan kunnen hun plannen niet doorgaan. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Rhiannon schreef:
bam-bam&tank schreef:Ik had ut laast ook , doe netjes me honden aan die riem want er kwame honden aan die ik nog niet eerder gezien en hun laten ze juist gewoon los ik had egt zo iets jah als er nu wat gebeurt is ut niet mijn schuld.. ik heb ze netjes aan de riem.. en nog roeppe uit de vertte jah ze doen niks hoor.. En ik jah maar die van mij eigenlijk ook niet maar sommige honden moeten ze gewoon niet en dan kunnen ze best lelijk doen...ohohoh.. nou ze kwamen met ze 4e op me afgestormt ik me honden al een beetje laten viere.. en jah hoor zat er dus een ritter bij als mij honden ergens niet van houde is ut wel als der op ze geritt word dus die van mij ging behoorlijk te keer en ik die hond er maar proberen der af te krijge.. tot dat die van mij een behoorlijke harde snauw gaf .die hond janken.. dat baasie helemaal over de zeik dat mijn hond die van haar zou hebben gebeten terwijl ze gewoon van zich af snauwde.. Dus ik jah had je dat K*t beest maar aan moeten lijnen.. Ik heb ze niet voor niks vast bij vreemde honden die ze niet kennen.. nou en ik had pitbulls en bla bla bla je kent dat wel
Ik kan niet voor de anderen spreken, maar als je wilt dat ik je serieus neem, please, het is niet ut maar het en dat is echt zo. En dat geritt daar begin ik maar niet eens over.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

christo schreef:
Rhiannon schreef:
bam-bam&tank schreef:Ik had ut laast ook , doe netjes me honden aan die riem want er kwame honden aan die ik nog niet eerder gezien en hun laten ze juist gewoon los ik had egt zo iets jah als er nu wat gebeurt is ut niet mijn schuld.. ik heb ze netjes aan de riem.. en nog roeppe uit de vertte jah ze doen niks hoor.. En ik jah maar die van mij eigenlijk ook niet maar sommige honden moeten ze gewoon niet en dan kunnen ze best lelijk doen...ohohoh.. nou ze kwamen met ze 4e op me afgestormt ik me honden al een beetje laten viere.. en jah hoor zat er dus een ritter bij als mij honden ergens niet van houde is ut wel als der op ze geritt word dus die van mij ging behoorlijk te keer en ik die hond er maar proberen der af te krijge.. tot dat die van mij een behoorlijke harde snauw gaf .die hond janken.. dat baasie helemaal over de zeik dat mijn hond die van haar zou hebben gebeten terwijl ze gewoon van zich af snauwde.. Dus ik jah had je dat K*t beest maar aan moeten lijnen.. Ik heb ze niet voor niks vast bij vreemde honden die ze niet kennen.. nou en ik had pitbulls en bla bla bla je kent dat wel
Ik kan niet voor de anderen spreken, maar als je wilt dat ik je serieus neem, please, het is niet ut maar het en dat is echt zo. En dat geritt daar begin ik maar niet eens over.
ben na 1 regel gestopt met lezen... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marieta
Zeer actief

ranetje schreef:
Marieta schreef:Als hun hond aangevallen wordt, dan houdt het kind zelf er nog eens trauma's aan over. Wat moet een kind doen als er 2 honden elkaar aanvliegen? Ik vindt dat onverantwoord eerlijk gezegd. Maar je kunt het blijven zeggen, die mensen die willen het niet begrijpen helaas.
Groetjes Marieta
Dat bedoelde ik ook met iets niet WILLEN begrijpen :mrgreen: :wink:

Groetjes Marieta
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Marieta schreef:
ranetje schreef:
Groetjes Marieta
Dat bedoelde ik ook met iets niet WILLEN begrijpen :mrgreen: :wink:

Groetjes Marieta
Puur uit belangstelling: verkoop je dan een pup aan "die mensen" die aangeven dat een heel jong kind ermee "moet" gaan lopen?

Suzanne
Marieta
Zeer actief

Nee, als we enigszins ook maar denken dat het niet goed zit, dan kijken we verder naar een ander persoon. Ik vindt het persoonlijk onverantwoord. En het gaat niet alleen om pups (die hebben we bijna niet), maar gewoon volwassen honden

Natuurlijk zal het nooit door iedereen verteld worden, dat de kinderen ermee gaan wandelen. Ik denk dat je dat helaas niet altijd kunt tegenhouden.
Maar als ik het enigszins kan voorkomen doe ik dat.

Groetjes Marieta
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Jip schreef:
Zo kwam ik eens in een losloopgebied een man tegen met 3 rottweilers die vast zaten en ik riep mijn hond bij me ,die was toen nog erg jong dus dat ging niet zo snel en ik zag de bui al hangen ........maar hij kwam wel en vervolgens kreeg ik een boos: Ze doen niks hoor ze zitten vast!!!! te horen..... :19:
Ja haha, dat heb ik ook al een paar keer gehad! Dat mensen boos worden omdat je aanlijnt want "ze doen niks hoor!!'.
Je kan het vaak gewoon niet goed doen :mrgreen:
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik had nog nooit over die regel gehoord voor ik op dit forum kwam.
toen ik Ragyo net in NL had maakte ik me ook niet zo druk over de hond-hondcontacten (daarvoor in Roemenie al helemaal niet want daar was Ragyo de enige hond in het dorp die uberhaupt wel eens aan de lijn liep en dat was puur omdat ik dat met hem wilde oefenen). de meeste mensen lieten de honden los in bos of park waar ik kwam en het ging allemaal goed,viel wel eens een grauw of snauw maar daar bleef het bij. er was 1 meisje met een hond die geen contact mocht zoeken en ik vond dat toen ook sneu en ik begreep het niet. wel hield ik Ragyo dan uit haar buurt want ik dacht als iemand dat niet wil, prima dan zorg ik er wel voor dat ie niet daarheen gaat.
inmiddels een 2 jaar verder begrijp ik die regel stukken beter en kan ik mezelf eraan ergeren als mensen in aanlijngebied hun honden op de mijne af laten stuiven... maar ik snap best dat het voor mensen niet een vanzelfsprekend iets is om de hond bij zich te houden.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Tassebas
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): SBT's!

Ongelezen bericht door Tassebas »

Ik kan me je boosheid helemaal voorstellen Pammetje. Ik snap dat ook niet. Hier lopen ook van die mensen met bijters en dan alles lekker losgooien. Als mijn honden bijten vinden ze dat niet erg want 'dan leert hij het tenminste'. Ik maak dan altijd dat ik wegkom. Hoe dan ook. Straks moeten die van mij een korfje om.
Sommige mensen geef je nog geen goudvis...
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief

Jip schreef:en als mijn vriend dan met onze enge herder aan de lijn loopt komt er een hovawart reu aan stormen die meteen in zijn hals duikt......zonder verwondingen hoor maar dan roept er een vrouw ,ja geef hem maar een schop..... :denken:
Hey, dat advies kreeg ik ook een keer (van het baasje van een kruising mechelaar/staff) :piew:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”