Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje ? Mensen uit Nijmegen ? Hatert

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maich
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Vraagje ? Mensen uit Nijmegen ? Hatert

Ongelezen bericht door Maich »

Zijn er mensen uit Nijmegen en dan uit de wijk Hatert ?

Maich.
A Man and his Dog
M@ri@nne
Zeer actief

Re: Vraagje ? Mensen uit Nijmegen ? Hatert

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Hoezo?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Marloes*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marloes* »

M@ri@nne schreef:Hoezo?
Straks verteld hij/zij hier geweldige verhalen over verschrikkelijke buurvrouwen, en blijkt de persoon in kwestie mee te lezen :N:. 't zou je maar gebeuren.
Nee, denk dat ie misschien wil afspreken om te lopen ofzo?
Maich
Actief
Contacteer:

Een aantal weken geleden is een kat van mij doodgebeten en andere kat flink toegetakelt door een Husky en een Kangal. De Husky is ouder en loopt al een jaar of 4 met enige regelmaat hier door de buurt te zwerfen hierbij is hij niet geintereseert in mensen maar des te meer in alles met 4 poten. Helaas sinds een jaar ongeveer brengt hij bij deze zwerftochten ook zijn vriend en huisgenoot de Kangal mee. Verschillende katten schijnen al te zijn afgeslacht door deze twee. Nu ken ik de eigenaar van deze honden wel van het soms buiten tegenkomen als hij ze uitlaat (Waarbij hij ze trouwens wel netjes aan de riem heeft.) maar ik weet niet precies waar hij woont. Zodoende ben ik benieuwd of er misschien meer mensen uit de wijk ervaringen hebben met deze 2 honden.Vind het niet echt een prettig idee dat deze 2 elk moment weer op kunnen duiken.

Maich.
A Man and his Dog
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Wat een verhaal.
Ik zal eens navraag doen bij wat kennissen van mij.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
arwen-elza
Actief
Mijn ras(sen): duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door arwen-elza »

ik ken ook wat mensen uit hatert, zal het eens gaan vragen. En ik moet vanwege de wegomleiding nu door hatert heen zo'n 4x per dag dus ik zal eens gaan opletten.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik ken ze helaas niet. wat een rotsituatie zeg!

ik zal ook eens wat navraag doen voor je :ok:
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Ik ken ze ook niet, maar ik kom zelf ook niet uit de wijk Hatert.
Ik zal ook eens navraag doen bij kennissen. Nare situatie zeg..
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Maich
Actief
Contacteer:

Heb inmiddels een aantal mensen gesproken en vele kennen de honden wel...Logisch...een Kangal valt nogal op .Misschien ontsnapt de Husky regelmatig ( rastypisch ) en sleept hij de Kangal hier in mee ?

Ik weet dat de eigenaar een Turkse man is die de honden altijd netjes aan de riem heeft en ook altijd netjes heeft gemeld aan andere hondeneigenaren dat zijn hond (Kangal ) erg lomp en sterk is maar niks kwaads in de zin heeft.Dus op dat gebied gaat hij wel verantwoord met zijn honden om.

Maar goed van de andere kant heb ik mijn andere kat een keer voorbij zien stormen met die Husky achter zich aan en toen ik naar buiten liep om te kijken wat er was kwam de man er aan met de riem in de hand....Sorry...jou kat ?? sorry... doet niks wil alleen spelen!! Weggelopen !! Maar dat spelen is nu veranderd in een ander ''spelletje'' en de honden kunnen hier weinig aan doen maar de eigenaar wel.Mijn dochtertje van 5 en haar vriendjes / vriendinnetjes spelen hier ook voor de deur en dat zit me toch niet helemaal lekker.

Alvast Bedankt.
Maich.
A Man and his Dog
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Maich schreef:Heb inmiddels een aantal mensen gesproken en vele kennen de honden wel...Logisch...een Kangal valt nogal op .Misschien ontsnapt de Husky regelmatig ( rastypisch ) en sleept hij de Kangal hier in mee ?

Ik weet dat de eigenaar een Turkse man is die de honden altijd netjes aan de riem heeft en ook altijd netjes heeft gemeld aan andere hondeneigenaren dat zijn hond (Kangal ) erg lomp en sterk is maar niks kwaads in de zin heeft.Dus op dat gebied gaat hij wel verantwoord met zijn honden om.

Maar goed van de andere kant heb ik mijn andere kat een keer voorbij zien stormen met die Husky achter zich aan en toen ik naar buiten liep om te kijken wat er was kwam de man er aan met de riem in de hand....Sorry...jou kat ?? sorry... doet niks wil alleen spelen!! Weggelopen !! Maar dat spelen is nu veranderd in een ander ''spelletje'' en de honden kunnen hier weinig aan doen maar de eigenaar wel.Mijn dochtertje van 5 en haar vriendjes / vriendinnetjes spelen hier ook voor de deur en dat zit me toch niet helemaal lekker.

Alvast Bedankt.
Maich.

duidelijk verhaal maar wat hebben kinderen te maken met honden die achter katten aanjagen??
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

nana schreef:duidelijk verhaal maar wat hebben kinderen te maken met honden die achter katten aanjagen??
Oh ja, gaan we op die toer? :roll: In hun jacht op katten kunnen ze mensen en kinderen wel enorm aan het schrikken maken of omver lopen dus ik kan me goed voorstellen dat TS zich daar niet prettig bij voelt.
Die honden horen gewoon niet zonder baas rond te lopen. Punt.
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Panna schreef:
nana schreef:duidelijk verhaal maar wat hebben kinderen te maken met honden die achter katten aanjagen??
Oh ja, gaan we op die toer? :roll: In hun jacht op katten kunnen ze mensen en kinderen wel enorm aan het schrikken maken of omver lopen dus ik kan me goed voorstellen dat TS zich daar niet prettig bij voelt.
ja dat kan inderdaad gebeuren, dacht dat de insteek meer was straks gaan ze nog kinderen bijten.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Maich
Actief
Contacteer:

nana schreef:
Panna schreef:
ja dat kan inderdaad gebeuren, dacht dat de insteek meer was straks gaan ze nog kinderen bijten.
Die honden horen hier idd niet rond te lopen.
Een hond kan best eens weglopen...heb er zelf ook 2 en die zijn er ook wel eens er vandoor gegaan maar dan krijgen ze niet de kans om ongestoord een aantal uurtjes buiten te lopen. Volgens diverse mensen is de kat rond 6.00 uur s,morgens gegrepen toen ik rond half elf vanuit mijn werk even langs huis moest kwam ik die honden onderweg tegen bij het winkelcentrum om de hoek.Toen liepen ze toch al een uurtje of 4 buiten. Dat vind ik niet normaal.

Misschien een raar iets over kinderen en katten.
Hoe reageert de Kangal als kinderen hem aan zien komen en voor hem en zijn Huskyvriend op de vlucht slaan ?? Rennende kinderen....Honden....?? Instinct...?? alles wat vlucht ''kan'' prooi zijn. Of in het geval van een oerherdershond als de Kangal een ''ontsnappend kuddedier'' ?

Misschien draaf ik door...ben ook geen Kangalkenner maar een Kangal is voor het overgrote deel een hond gefokt voor zijn functie en niet voor zijn lieve karakter.

Maich.
A Man and his Dog
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

Maich schreef: Misschien een raar iets over kinderen en katten.
Hoe reageert de Kangal als kinderen hem aan zien komen en voor hem en zijn Huskyvriend op de vlucht slaan ?? Rennende kinderen....Honden....?? Instinct...?? alles wat vlucht ''kan'' prooi zijn. Of in het geval van een oerherdershond als de Kangal een ''ontsnappend kuddedier'' ?

Misschien draaf ik door...ben ook geen Kangalkenner maar een Kangal is voor het overgrote deel een hond gefokt voor zijn functie en niet voor zijn lieve karakter.

Maich.

nee rennende kinderen en honden heb ik het ook nooit op gehad hoor, simpelweg het is gewoon niet veilig. je weet het nooit
Maich
Actief
Contacteer:

Martijn schreef:Zijn kleine kinderen op straat wel veilig zonder honden?

Ik denk dat het praktischer is om je kinderen gewoon binnen of in de tuin te laten spelen als het honderd procent veilig moet.
Daarnaast denk ik dat 100% veilig opgroeien verre van gezond is. Er wordt hier gesproken over "Kinderen kunnen wel schrikken of omvallen".
Ja. Dat kan. Is dat zo erg, dan? Kinderen schrikken en vallen toch sowieso de godganselijke dag?

Maar goed, feit blijft dat honden niet onbeheerd op straat horen. Dat klopt natuurlijk gewoon.
100 % veilig opgroeien bestaat zeker niet , daar heb je gelijk in.
Ik ben ook niet een type vader die moeilijk doet over vallen en opstaan enz. Als mijn dochter van 5 op een muurtje klimt en er vanaf dondert is dat haar eigen schuld en leert ze daar ( hopelijk ?) ook van. Dat hoort er allemaal bij. Maar vallen en opstaan en e.v.t gewond raken door andermans onverantwoordelijk gedrag is niet normaal. Daar leer je als kind niks van.

Als een kind aangereden word door een automobilist of van de fiets dondert van schrik door een actie van een idiote automobilist is het dan ook zo dat het er gewoon allemaal bij hoort....?? Er zijn grenzen.

Maich.
A Man and his Dog
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”