Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tja.. smaken verschillen zoveel honden zoveel soorten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Tja.. smaken verschillen zoveel honden zoveel soorten

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

tienus schreef: Inderdaad, dit - de labradoodle en het castratie/sterilisatie-issue - heb ik dus zoooooo vaak gelezen. Gelukkig komen ook de leuke karakters naar voren, niet dat ik dat niet heb gelezen trouwens. (smaken verschillen)

Ergens las ik dat alle dieren ooit gemixt zijn. En zo is het.
Nou ja, eigenlijk vroeg tienus helemaal niks:

Ik vind honden geweldig, de ene hond spreekt me meer aan dan de ander, maar goed. Smaken verschillen nietwaar?

Ik ben zelf inmiddels in het bezit van onze tweede labradoodle, we zijn er erg blij mee. Deze honden zijn voor ons geweldig en kunnen zelfs bij ons in huis in verband met ernstige allergieen. Dit gaat goed, geen andere hond (uiteraard getest) kon bij ons komen zonder ziek te worden.

Wat ik jammer vind is dat er zoveel kritiek op de labradoodle is. Tuurlijk is castratie/ sterilisatie vroeg, dat vind ik ook hoor. Maar dit neemt niet weg dat iedereen kiest voor een bepaald soort hond. Ik ben wat meer gefocust op de labradoodle, maar steeds de kritiek vind ik ondertussen een beetje irritant worden.
Ik heb er niet eens behoefte aan om andere rassen / mixen te bekritiseren, waarom en wat voor nut heeft het? Geen denk ik.

Ik plaats bewust niet veel, omdat ik geen zin heb aan die eeuwige discussie over de labradoodles. Wij zijn er blij mee en anderen die ze hebben ook. Net als jullie het ook fijn vinden jullie eigen hond(en) te hebben. Prima toch. Het zijn allemaal honden, ze stammen af van de wolf en allemaal lijken ze opelkaar en zijn ook verschillend. Net zoals er allemaal verschillende mensen zijn, die op elkaar lijken maar ook weer anders zijn.
Ik vind honden geweldig, de ene hond spreekt me meer aan dan de ander, maar goed. Smaken verschillen nietwaar?

Ik ben zelf inmiddels in het bezit van onze tweede labradoodle, we zijn er erg blij mee. Deze honden zijn voor ons geweldig en kunnen zelfs bij ons in huis in verband met ernstige allergieen. Dit gaat goed, geen andere hond (uiteraard getest) kon bij ons komen zonder ziek te worden.

Wat ik jammer vind is dat er zoveel kritiek op de labradoodle is. Tuurlijk is castratie/ sterilisatie vroeg, dat vind ik ook hoor. Maar dit neemt niet weg dat iedereen kiest voor een bepaald soort hond. Ik ben wat meer gefocust op de labradoodle, maar steeds de kritiek vind ik ondertussen een beetje irritant worden.
Ik heb er niet eens behoefte aan om andere rassen / mixen te bekritiseren, waarom en wat voor nut heeft het? Geen denk ik.

Ik plaats bewust niet veel, omdat ik geen zin heb aan die eeuwige discussie over de labradoodles. Wij zijn er blij mee en anderen die ze hebben ook. Net als jullie het ook fijn vinden jullie eigen hond(en) te hebben. Prima toch. Het zijn allemaal honden, ze stammen af van de wolf en allemaal lijken ze opelkaar en zijn ook verschillend. Net zoals er allemaal verschillende mensen zijn, die op elkaar lijken maar ook weer anders zijn.
Hij weet nu alleen weer waarom er kritiek is op de doodles. En dat gaat dus NIET specifiek over het mixen van rassen. Wel over die castraties, maar daar wil hij niet over praten blijkbaar. En over de marketing en de oplichting en bedrog....
tienus
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door tienus »

Ik weet inderdaad allang wat de kritiek is, daar erger ik me aan. Dat is steeds wat ik lees als ik labradoodles intyp.Of ik er over wil discussieren? Nee, dat wordt al gedaan en er is al heeeeeeeeeeeel veel gezegd, lijkt me. Mijn irritatie is herhaling... dit herhalen wil ik dus niet meer. Dat het vroeg is, is duidelijk, vind ik ook.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

tienus schreef:Ik weet inderdaad allang wat de kritiek is, daar erger ik me aan. Dat is steeds wat ik lees als ik labradoodles intyp.Of ik er over wil discussieren? Nee, dat wordt al gedaan en er is al heeeeeeeeeeeel veel gezegd, lijkt me. Mijn irritatie is herhaling... dit herhalen wil ik dus niet meer. Dat het vroeg is, is duidelijk, vind ik ook.
Maar nou vraag IK me toch wel heel erg af waarom je je irriteert. Is het niet zo dat je er eigenlijk van baalt dat je in zo'n (stomme, vind ik) hype bent getrapt?
Want zeg nou zelf, er zijn meer zogenaamde hypoallergene rassen/kruisingen die, A. niet zo vreselijk duur zijn en B. niet gecastreerd de deur uitgaan.
Doet niks af aan jouw (of alle andere labradoodles) hond an sich, dat zal (stuk voor stuk) een wereldhond zijn :ok: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
tienus
geregistreerd lid

Een tijd geleden leek het me leuk om lid te zijn van een hondenforum. Deze. Vooral de opvoeding, kennis die jullie hebben delen en eventueel reageren, mocht ik dit kunnen of willen.
Maar ik heb het gevoel dat jullie me niet begrijpen. Ik heb ook het gevoel dat dit niet gaat gebeuren. Jammer, want ik begrijp jullie wel. Fokpraktijken, castraties/sterilisaties. Geld, hype. Dat er meer soorten honden zijn. De vraag of ik me misschien irriteer omdat ik in en hype ben getrapt etc.
Ik ben niet in een hype getrapt, sterker nog toen was het nog geen hype.
De irritatie is de herhaling, dit dus. Weer opnieuw uitleggen. Niet meer en niet minder. Ik hoef mij hier niet te verdedigen, het enige wat ik wilde laten weten is wat ik gepost heb, met daarbij de reacties die ik gegeven heb.

That's all.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dan ligt het misschien aan mij, maar ik snap het nut van dit topic niet zo goed?
Als je wat wil weten over opvoeding dan kun je dat toch in dat forum neerzetten, dan krijg je ook geen discussie over labradoodles.
Op deze manier juist wel :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

tienus schreef:Een tijd geleden leek het me leuk om lid te zijn van een hondenforum. Deze. Vooral de opvoeding, kennis die jullie hebben delen en eventueel reageren, mocht ik dit kunnen of willen.
Maar ik heb het gevoel dat jullie me niet begrijpen. Ik heb ook het gevoel dat dit niet gaat gebeuren. Jammer, want ik begrijp jullie wel. Fokpraktijken, castraties/sterilisaties. Geld, hype. Dat er meer soorten honden zijn. De vraag of ik me misschien irriteer omdat ik in en hype ben getrapt etc.
Ik ben niet in een hype getrapt, sterker nog toen was het nog geen hype.
De irritatie is de herhaling, dit dus. Weer opnieuw uitleggen. Niet meer en niet minder. Ik hoef mij hier niet te verdedigen, het enige wat ik wilde laten weten is wat ik gepost heb, met daarbij de reacties die ik gegeven heb.

That's all.
Tsja. Je had dit soort reacties kunnen verwachten. Die waren er ook gegeven als een willekeurig ander persoon toegaf een hond, willekeurig welk ras, op een dergelijke leeftijd gecastreerd en voor een dergelijk bedrag te hebben gekocht. Daarin discrimineer ik zeker niet. :pffff: Het is notabene je tweede labradoodle; dus je kent de fokmethode; je hebt je er dus al in verdiept en je geeft je goedkeuring door opnieuw een hond, op een dergelijke manier gefokt, te kopen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

renee-uk schreef:dan ligt het misschien aan mij, maar ik snap het nut van dit topic niet zo goed?
Als je wat wil weten over opvoeding dan kun je dat toch in dat forum neerzetten, dan krijg je ook geen discussie over labradoodles.
Ik denk dat ik het wel begrijp.
Er werd het een en ander over de labradoodels gezegd dat in haar ogen erg onaardig was, want ze heeft er zelf een en daar is ze dolgelukkig mee.
Daarom heeft ze dat in dit topic neergezet.
Dat was alles :wink:

Geen topic om vragen te stellen of zoiets, maar gewoon om te zeggen dat ze gelukkig is met haar hond.

Het risico op discussie was in dit geval wel groot omdat er ook een paar dingen gebeuren door fokkers die minder geslaagd zijn :?
Maar daarvoor moet je denk ik wat langer op dit forum hebben gelezen om dat een beetje redelijk in te kunnen schatten.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Anne&Taar schreef:Tsja. Je had dit soort reacties kunnen verwachten. Die waren er ook gegeven als een willekeurig ander persoon toegaf een hond, willekeurig welk ras, op een dergelijke leeftijd gecastreerd en voor een dergelijk bedrag te hebben gekocht. Daarin discrimineer ik zeker niet. :pffff: Het is notabene je tweede labradoodle; dus je kent de fokmethode; je hebt je er dus al in verdiept en je geeft je goedkeuring door opnieuw een hond, op een dergelijke manier gefokt, te kopen.
helemaal mee eensch
renee-uk
Zeer actief

ranetje schreef:
renee-uk schreef:dan ligt het misschien aan mij, maar ik snap het nut van dit topic niet zo goed?
Ik denk dat ik het wel begrijp.
Er werd het een en ander over de labradoodels gezegd dat in haar ogen erg onaardig was, want ze heeft er zelf een en daar is ze dolgelukkig mee.
Daarom heeft ze dat in dit topic neergezet.
Dat was alles :wink:

Geen topic om vragen te stellen of zoiets, maar gewoon om te zeggen dat ze gelukkig is met haar hond.

Het risico op discussie was in dit geval wel groot omdat er ook een paar dingen gebeuren door fokkers die minder geslaagd zijn :?
Maar daarvoor moet je denk ik wat langer op dit forum hebben gelezen om dat een beetje redelijk in te kunnen schatten.
oh ok, ja dat kan inderdaad wel.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Dus.. Het nut van dit topic? :19:
renee-uk
Zeer actief

LéonieHonden schreef:Dus.. Het nut van dit topic? :19:
ranetje schreef: Geen topic om vragen te stellen of zoiets, maar gewoon om te zeggen dat ze gelukkig is met haar hond.
dit denk ik en waarom ook eigenlijk niet?
Afbeelding

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

MARC_S schreef:Ik begrijp niet waarom mensen niet gewoon een ongecastreerde doodle kopen van iemand in NL die gewoon een grote poedel op een labrador zet? Ik vind dat als je pups koopt die gecastreerd zijn je minstens net zo verantwoordelijk bent als degene die ze gefokt heeft en heeft laten castreren. Er is geen enkele reden om een gecastreerde pup te kopen en er is ook geen enkele reden om te doen alsof deze honden hypoalergeen zouden zijn. Als ze dat al zijn voor iemand komt dat door de poedel. Neem je toch een poedel? :19: Die hoeft niet onder narcose met 7 weken om de geslachtsorganen te laten amputeren. Dus nogmaals, koop je een gecastreerde pup dan werk je die praktijken in de hand en ben je daar mede verantwoordelijk voor. :ok:
Gewoon een Labrador x Poedel gaat niet werken, die F1 generatie is namelijk nooit hypoallergeen. Bij die F1 kruisen ze weer Poedel in om het hypoallergene te bereiken en dan weer wat Labrador zodat het niet te veel op een Labrador lijkt. Maar inderdaad, een Poedel is misschien qua karakter nog wel makkelijker ook.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Maeve schreef:
MARC_S schreef:Ik begrijp niet waarom mensen niet gewoon een ongecastreerde doodle kopen van iemand in NL die gewoon een grote poedel op een labrador zet? Ik vind dat als je pups koopt die gecastreerd zijn je minstens net zo verantwoordelijk bent als degene die ze gefokt heeft en heeft laten castreren. Er is geen enkele reden om een gecastreerde pup te kopen en er is ook geen enkele reden om te doen alsof deze honden hypoalergeen zouden zijn. Als ze dat al zijn voor iemand komt dat door de poedel. Neem je toch een poedel? :19: Die hoeft niet onder narcose met 7 weken om de geslachtsorganen te laten amputeren. Dus nogmaals, koop je een gecastreerde pup dan werk je die praktijken in de hand en ben je daar mede verantwoordelijk voor. :ok:
Gewoon een Labrador x Poedel gaat niet werken, die F1 generatie is namelijk nooit hypoallergeen. Bij die F1 kruisen ze weer Poedel in om het hypoallergene te bereiken en dan weer wat Labrador zodat het niet te veel op een Labrador lijkt. Maar inderdaad, een Poedel is misschien qua karakter nog wel makkelijker ook.
En goedkoper en van bekende afstamming en ongecastreerd en nog wat van die dingen, maar die mag je niet zeggen in dit topic ;-)

FGijn dat je blij bent met je hond, tienus :ok:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

renee-uk schreef:
LéonieHonden schreef:Dus.. Het nut van dit topic? :19:
ranetje schreef: Geen topic om vragen te stellen of zoiets, maar gewoon om te zeggen dat ze gelukkig is met haar hond.
dit denk ik en waarom ook eigenlijk niet?
Okee prima. Fijn dat je gelukkig bent met je honden. Ben wel erg benieuwd naar foto's trouwens. :mann: Das nooit verboden haha!
tienus
geregistreerd lid

Ik heb niet gezegd dat het niet gezegd mag worden hoor. Echter is dit wat ik heel vaak heb gelezen, de herhaling dus. Nut van dit topic. Ik wilde gewoon zeggen dat ik me aan de herhaling irriteer.

That's all!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

tienus schreef:Ik heb niet gezegd dat het niet gezegd mag worden hoor. Echter is dit wat ik heel vaak heb gelezen, de herhaling dus. Nut van dit topic. Ik wilde gewoon zeggen dat ik me aan de herhaling irriteer.

That's all!
Ik zie het echt anders Tienus. Nut van het topic? Nog een keer de hele herhaling creëren. Je openingspost is letterlijk een herhaling van wat je niet meer wilde horen, uit je eigen handen nog wel. Dan krijg je daar reacties op van mensen en die reacties zou je ook zat zijn en niet willen horen? Hoor eens, als ik geen zin heb om over poedeltjes te praten en daar gek van wordt dan open ik daar natuurlijk ook geen topic over. :denken:

Maargoed, ik begrijp sowieso niet waar het probleem zit. HOE kan iemand jou nu gek maken of beledigen als je achter wat je doet staat? Als mensen hier over Belgische herders gaan zeiken dan geniet ik nog net zoveel van mijn hond en heel eerlijk gezegd denk ik dan, so what, weten zij veel. Jij weet wel beter toch? Dus is het toch goed? Je klinkt nu erg onzeker over je eigen keuzes en met dit topic lijk je wel steun of bevestiging te zoeken. Waarom? Jij bent toch blij met je keuzes. Hou het dan lekker bij jezelf en laat je niet zo kennen. :ok:
Afbeelding
tienus
geregistreerd lid

Ten eerste laat ik me niet kennen en ben ik niet beledigd
Ten tweede ben ik blij met mijn keuze en zeker niet onzeker
Ten derde vind ik het niet erg dat jullie het nut van deze topic anders zien
Ten vierde bepaal ik zelf wat ik inbreng

Ten vijfde is wat ik bedoel, slechts de herhaling dus, niet uit te leggen blijkbaar.
Ten zesde begrijp ik gelukkig zelf wel wat ik bedoel
Ten zevende mogen jullie het nut van dit topic best anders zien
Ten achtste heeft niemand hoeven reageren, heb ik niet om gevraagd

Ten negende is de enige reden dat ik reageer, dat wanneer je in gesprek bent, normaal gesproken ook terug praat.
Ten tiende ga ik nu weer lekker van mijn honden genieten

Tenslotte: ga ik er vanuit dat jullie dit ook doen.
ineke-m
Actief
Mijn ras(sen): labradors
Contacteer:

Ongelezen bericht door ineke-m »

Zeeuwse labjes schreef:Toch vind ik het niet helemaal fair om te zeggen dat als je een labradoodle wilt je ook gewoon in Nederland een kruising labrador met poedel kunt nemen (nog even helemaal los van het al dan niet castreren van pups, daar heb ik het hier niet over).
Bijna alle rassen zijn ontstaan door kruisingen om bepaalde gewenste eigenschappen te verkrijgen. Het ene ras is recenter ontstaan dan een ander, die misschien al 100 jaar bestaat. De labradoodle is weliswaar nog geen erkend ras, maar er wordt wel al zo'n 20-30 jaar naar een bepaalde standaard gestreefd. Op dit moment is de doodle dus officieel nog altijd als kruising te classificeren (in ieder geval nog niet als ras), maar om dat nou gelijk te schakelen met een willekeurige kruising van een poedel met een labrador gaat mij toch iets te ver.
helemaal mee eens

gr ineke
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

:19:
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Misschien een stomme vraag :oeps: maar je bent toch niet alleen lid geworden om over je eigen raskeuze te praten?
Ik ben hier gekomen om wat meer te leren, je kunt verder toch ook posten over andere dingen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”