(heb zelf voor het eerst een puppy, en ik begrijp nu pas wat het inhoudt om van een pup/hondje te houden. Het gevoel is zó groot!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat houdt puppy/honden liefde in?
Moderator: moderatorteam
- Lin&Noa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.
Wat houdt puppy/honden liefde in?
Het is een gevoel. Maar probeer het eens onder woorden te brengen.
(heb zelf voor het eerst een puppy, en ik begrijp nu pas wat het inhoudt om van een pup/hondje te houden. Het gevoel is zó groot!
)

- Isabelle
- Actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier, Jack Russel, Duitse Herder
Re: Wat houdt puppy/honden liefde in?
Da's moeilijk om uit te leggen in woorden.
Voor mij gaat het als volgt, je krijgt die kleine ukkepuk in je armen gedrukt en je bent gewoon helemaal verliefd. Het is zoals een moederkloek gevoel.
Eerst is het verliefdheid, en daarna in de loop van tijd wordt het onvoorwaardelijke liefde.

Voor mij gaat het als volgt, je krijgt die kleine ukkepuk in je armen gedrukt en je bent gewoon helemaal verliefd. Het is zoals een moederkloek gevoel.
Eerst is het verliefdheid, en daarna in de loop van tijd wordt het onvoorwaardelijke liefde.
Rust zacht lieve Sam ° 9-11-2000 + 8-10-2009
- gizmo
- Zeer actief
Moederkloek gevoel geen idee heb geen kinderen
Maar toen ik Gizmo had was ik gelijk verliefd en verknocht
Maar toen ik Gizmo had was ik gelijk verliefd en verknocht

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Toen ik Jamey in mijn armen kreeg was ik gelijk onvoorwaardelijk verliefd, voelde helemaal goed. Nu is het echte verliefde eraf (behalve als ze weer eens iets schattigs of leuks doet), maaris het een vertrouwd gevoel van warmte en dierbaarheid 

You'll be in my heart... Always...
-
Angelique.
met de beste wil van de wereld kan ik niet omschrijven hoe dat voelt 
-
S@ndr@
- Zeer actief
Met Baco had ik het gelijk
verder eigenlijk nooit meer dat moet groeien
verder eigenlijk nooit meer dat moet groeien
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Voor mij is hondenliefde: ook met ze naar bos gaan als ik niet lekker ben, maar zij zo graag even moeten uitrauzen, zorgen dat ze niet de hele dag in de bench hoeven zitten, .... en verder: genieten genieten genieten.... 
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Er eentje die ik mis.....
- wenche
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
- Aantal honden: 2
Met DeeJay heb ik dat gevoel niet zo zeer... die is er gewoon, nooit echt mijn hond geworden...
Met Pip had ik het direct toen ik daar ging kijken met 4 weken... Ze kwam direct bij me op schoot liggen en ging niet meer weg... Al werd met 6 weken pas precies bepaald welke mijn pup werd, al met 4 weken was het duidelijk en is het ook die pup geworden...
Met Pip had ik het direct toen ik daar ging kijken met 4 weken... Ze kwam direct bij me op schoot liggen en ging niet meer weg... Al werd met 6 weken pas precies bepaald welke mijn pup werd, al met 4 weken was het duidelijk en is het ook die pup geworden...

- Moos
- Zeer actief
Het is voor mij voornamelijk een gevoel van gelukzaligheid. Ik kan naar mijn honden kijken, en dan zo'n 'zweem' van geluksgevoel over me heen krijgen.

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben geen puppy mens dus hoe lief ze er ook uitzien.. ik vind het pas echt leuk als ze volwassen zijn
Maar ik ben wel helemaal gek met mijn 3 musketiers, alles 3 stuk voor stuk hun eigen karaktertjes en eigenaardigheden... zou ze geen dag willen missen.
Maar ik ben wel helemaal gek met mijn 3 musketiers, alles 3 stuk voor stuk hun eigen karaktertjes en eigenaardigheden... zou ze geen dag willen missen.
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Hades als pup was een onweerstaanbaar bolletje wol. Ik vond hem ook gelijk de allerleukste, we waren de eerste dus hadden gelukkig ook eerste keus. Nou ja, ze wilden zelf het teefje houden, maar die vond ik toch niet leuk
. Als pup was hij vooral aandoenlijk en erg druk, lekker rustig kriebelen was er niet bij want dan moest er gelijk gespeeeeeeld worden.
Nu hij wat ouder is geniet ik op een andere manier van 'm. Niet zozeer dat baby-puppedup achtig schattige, maar gewoon wie hij is. En dat is nog steeds z'n puppekop, en streken, af en toe, maar nu hij wat rustiger is kan hij ook heerlijk rustig voor je zitten terwijl je hem helemaal kan knuffelen met armpjes om 'm heen. Heerlijk. Hij zit dan ook echt te genieten. Hij is áltijd vrolijk, nooit chagrijnig, en vooral als ik ongesteld ben (
) kan ik echt soms tranen in m'n ogen krijgen als ik naar 'm kijk. Gewoon van pure blijheid en affectie. Als hij pijn heeft voel ik me oprecht rot en als hij blij is word ik ook vrolijk. Ik zou 'm écht niet meer willen missen, het knurftje hoort er helemaal bij.
Nu hij wat ouder is geniet ik op een andere manier van 'm. Niet zozeer dat baby-puppedup achtig schattige, maar gewoon wie hij is. En dat is nog steeds z'n puppekop, en streken, af en toe, maar nu hij wat rustiger is kan hij ook heerlijk rustig voor je zitten terwijl je hem helemaal kan knuffelen met armpjes om 'm heen. Heerlijk. Hij zit dan ook echt te genieten. Hij is áltijd vrolijk, nooit chagrijnig, en vooral als ik ongesteld ben (
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Moos
- Zeer actief
Oh ja leuk is dat dan he? Vera kan nu ook gewoon lekker rustig knuffelen zonder je meteen een nagel in je lip te meppen van affectieFrederiek schreef: En dat is nog steeds z'n puppekop, en streken, af en toe, maar nu hij wat rustiger is kan hij ook heerlijk rustig voor je zitten terwijl je hem helemaal kan knuffelen met armpjes om 'm heen. Heerlijk.

- K@ren
- Actief
- Contacteer:
Een pup vertedert me en de ene pup trekt me meer aan dan de andere. Maar ik heb er echt nog niets mee als zo'n hummel thuiskomt. Dat moet groeien. Pas nu heb ik met Kuno het idee: we beginnen elkaar echt te begrijpen, ik ga dingen in hem waarderen, de band groeit. Ik zou het nu heel erg vinden als ik hem zou kwijtraken. Daarvoor had ik hem zo weer in willen wisselen voor Myrthe. Dat klinkt misschien heel raar, maar zo voelde ik het wel.
Zoals Kenya nu is kan me niet lang genoeg duren. Ik weet dat ik dat ook dacht bij Myrthe vanaf dat ze 4-5 jaar was: wat heerlijk zo, dit is toch wel een hele fijne leeftijd. Ze was stabiel en we konden lezen en schrijven met elkaar. Daar wil ik uiteindelijk heen met een pup/hond, dan is het echt
Zoals Kenya nu is kan me niet lang genoeg duren. Ik weet dat ik dat ook dacht bij Myrthe vanaf dat ze 4-5 jaar was: wat heerlijk zo, dit is toch wel een hele fijne leeftijd. Ze was stabiel en we konden lezen en schrijven met elkaar. Daar wil ik uiteindelijk heen met een pup/hond, dan is het echt
Groetjes,
Karen

Myrthe *22-03-00 +30-11-07
Kenya *06-10-03 +20-10-19
Kuno *03-05-08
Karen

Kuno *03-05-08
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Jij en Myrthe zijn ook altijd een twee-eenheid geweest. Die unieke band zul je je hele leven blijven koesteren.K@ren schreef:Pas nu heb ik met Kuno het idee: we beginnen elkaar echt te begrijpen, ik ga dingen in hem waarderen, de band groeit. Ik zou het nu heel erg vinden als ik hem zou kwijtraken. Daarvoor had ik hem zo weer in willen wisselen voor Myrthe. Dat klinkt misschien heel raar, maar zo voelde ik het wel.
Voor mij is hondenliefde een een klik, een gevoel, een unieke band tussen de hond en mij. Voor mij geldt ook dat dit met een pup moet groeien, hoe lief en schattig ik een pup ook vind. Hoe ouder en langer je de hond hebt, hoe intenser de band wordt. Het is heel bizar, maar met Vincent was de klik er direct en bij dag twee dat hij bij ons was had ik dat gevoel al, ondanks dat hij 9,5 jaar is!
Zou het soms erfelijk kunnen zijn, de klik, de band die je met een hond kunt hebben? Myrthe en Vincent zijn tenslotte nestbroer en zus...
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik begin ze liever te zien als ze ouder worden, ik heb het niet zo met die jonge platte pups. Vanaf 6 maand vind ik ze leuker, dan leren ze al wat en zijn ze beter te hanteren
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Precies!K@ren schreef:Een pup vertedert me en de ene pup trekt me meer aan dan de andere. Maar ik heb er echt nog niets mee als zo'n hummel thuiskomt. Dat moet groeien. Pas nu heb ik met Kuno het idee: we beginnen elkaar echt te begrijpen, ik ga dingen in hem waarderen, de band groeit. Ik zou het nu heel erg vinden als ik hem zou kwijtraken. Daarvoor had ik hem zo weer in willen wisselen voor Myrthe. Dat klinkt misschien heel raar, maar zo voelde ik het wel.
Zo'n band had ik met Zoë, daar kon ik mee lezen en schrijven (heel snel al trouwens, na 1 a 1,5 jaar)
Pas nu begint het met Suus een beetje te komen.
De afgelopen 2 jaar heb ik vaak gedacht, kon ik Suus maar ruilen voor Zoë.
De laatste weken krijg ik eindelijk het gevoel, dat ik met Suus ook zo'n band zou kunnen ontwikkelen.
Maar pas als ze een jaar of 4/5 is, ik verwacht dat we dan pas zo ver zijn
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Echt waar?Renee1966 schreef:Precies!K@ren schreef:Een pup vertedert me en de ene pup trekt me meer aan dan de andere. Maar ik heb er echt nog niets mee als zo'n hummel thuiskomt. Dat moet groeien. Pas nu heb ik met Kuno het idee: we beginnen elkaar echt te begrijpen, ik ga dingen in hem waarderen, de band groeit. Ik zou het nu heel erg vinden als ik hem zou kwijtraken. Daarvoor had ik hem zo weer in willen wisselen voor Myrthe. Dat klinkt misschien heel raar, maar zo voelde ik het wel.
Zo'n band had ik met Zoë, daar kon ik mee lezen en schrijven (heel snel al trouwens, na 1 a 1,5 jaar)
De laatste weken krijg ik eindelijk het gevoel, dat ik met Suus ook zo'n band zou kunnen ontwikkelen.
Daar kan ik me zo helemaal niks bij voorstellen.
Ondanks dat ik Jouster zo verschrikkelijk miste heb ik echt nooit gedacht dat ik Luca voor hem in wilde ruilen.
Luca was Luca en had zn eigen plekje bij me en zo was het eigenlijk al mijn honden.
Met Jan was de klik er al vanaf dat hij drie dagen oud was en die werd nog veel intenser toen ie mee naar huis mocht met 7 weken.
Natuurlijk kijk ik anders tegen een pup aan dan tegen een volwassen hond; die pup moet je nog kneden, je volwassen hond is het resultaat daarvan, maar dat 'jij en ik = 1' is er altijd geweest en zal er altijd blijven.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
*Ellen*
Als je bij de dierenarts bent voor de keizersnee en er komt een pupje uit de buik en die krijg je in je handen, dat gevoel kan ik niet beschrijven. Dat is zo intens.
Ik heb staan janken als een kind toen ze allemaal geboren waren, wat een geluk.
En met voeden gaat het vaak te gulzig aan de tepels, dan komt er melk uit de neus.
Dat zuig je dan uit het neusje, met je mond.
Ik heb staan janken als een kind toen ze allemaal geboren waren, wat een geluk.
En met voeden gaat het vaak te gulzig aan de tepels, dan komt er melk uit de neus.
Dat zuig je dan uit het neusje, met je mond.
- Renee1966
- Zeer actief
Ja, ik vond/vind het ook lullig van mijzelf, maar het is niet anders.renee-uk schreef:Echt waar?Renee1966 schreef:Precies!K@ren schreef:Een pup vertedert me en de ene pup trekt me meer aan dan de andere. Maar ik heb er echt nog niets mee als zo'n hummel thuiskomt. Dat moet groeien. Pas nu heb ik met Kuno het idee: we beginnen elkaar echt te begrijpen, ik ga dingen in hem waarderen, de band groeit. Ik zou het nu heel erg vinden als ik hem zou kwijtraken. Daarvoor had ik hem zo weer in willen wisselen voor Myrthe. Dat klinkt misschien heel raar, maar zo voelde ik het wel.
Daar kan ik me zo helemaal niks bij voorstellen.
Ondanks dat ik Jouster zo verschrikkelijk miste heb ik echt nooit gedacht dat ik Luca voor hem in wilde ruilen.
Luca was Luca en had zn eigen plekje bij me en zo was het eigenlijk al mijn honden.
Met Jan was de klik er al vanaf dat hij drie dagen oud was en die werd nog veel intenser toen ie mee naar huis mocht met 7 weken.
Natuurlijk kijk ik anders tegen een pup aan dan tegen een volwassen hond; die pup moet je nog kneden, je volwassen hond is het resultaat daarvan, maar dat 'jij en ik = 1' is er altijd geweest en zal er altijd blijven.
Ik heb voor Suus 2 honden gehad, eerst Ko (met 7 maand) en na 2 jaar kwam Zoë (vanaf 10 weken) erbij.
Ko was een ex-asielhond, die meerdere malen zwervend was aangetroffen en meerdere malen in het asiel had gezeten.
Daar had ik ook die band niet mee, ik zei wel eens:
"Als je met Ko loopt ben je een soort begeleider van een TBS-er met proefverlof.
Je bent meer bezig haar uit de problemen te houden, dan dat je "leuk" samen bezig bent."
Die liep echt voor zichzelf buiten, daar had je amper interactie mee
En toen kwam Zoë
Samen met de bal, trainen, ze vond alles geweldig als ze het maar met mij mocht doen.
Enorme "will to work" (zoals jij zegt) en altijd binnen een straal van 10 meter van mij te vinden.
Waar ik liep, liep die hond.
Kon overal los, luisterde 100%, ik vond haar super.
Ze had heus ook mindere trekjes (ik idealiseer niets), maar daar kon ik goed mee leven.
Ik dacht met Suus ook snel zo'n band te kunnen hebben omdat ze ook als pup kwam net als Zoë (hoe naïef
Dat wilde ook zo graag weer, omdat ik het geweldig vind om zo'n twee-eenheid te zijn met je hond.
Nu weet ik dat het vooral het karakter van Zoë is geweest, waardoor ze zo aan mij hing en dat het niets met mijn opvoeding, of het feit dat ik haar van pup af aan opvoedde, te maken had.
Suus heeft een compleet ander karakter, die zoekt vaak de grenzen op van wat ik nog tolereer en wat niet.
Als ze wat in de kop heeft, heeft ze het niet in de kont en is moeilijk op andere gedachten te brengen.
Het heeft me heel wat bloed, zweet en echte tranen gekost om het begin van die "band" te vormen, zover als we nu zijn.
En ik hoop, ik hoop echt, over een jaar of 2, dat we er dan "zijn", daar kijk ik enorm naar uit
- Rinne Roos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
- Aantal honden: 9
Ja, zo'n band heb ik wel met Rinne Roos, de klik was er meteen al, wederzijds. Nou moet ik ook bekennen dat ik helemaal hoteldebotel stapelvliefd was op dat krullkoppie met die Henriette Potter bliksemflits op d'r voorhoofd.
Nu ze ouder is en nog altijd net zo maf, krijg ik nog steeds datzelfde warme gevoel van binnen als ik alleen al naar haar kijk of aan haar denk
Zou haar het liefst in een doosje willen stoppen en overal mee naar toe willen nemen
Ik vind onze stabij's heel leuk, zou ze niet willen missen, maar dat enorme verliefde gevoel heb ik niet bij ze. Ze zijn ook minder "mijn" honden.
Nu ze ouder is en nog altijd net zo maf, krijg ik nog steeds datzelfde warme gevoel van binnen als ik alleen al naar haar kijk of aan haar denk
Ik vind onze stabij's heel leuk, zou ze niet willen missen, maar dat enorme verliefde gevoel heb ik niet bij ze. Ze zijn ook minder "mijn" honden.
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik moet bekennen dat ik het echt enorm jammer vind dat Hades niet lekker in bed kan knuffelen. Zolang we de slaapkamer beestjesvrij houden is onze allergie prima onder controle te houden, maar als hij in bed zou slapen hebben m'n vriendin en ik daar écht heel erg veel last van. Ik wil ook niet dat hij één keertje op bed mag, dan beseft hoe heerlijk het is en dan nooit meer, dus hij mag gewoon helemaal niet op bedMoos schreef:Oh ja leuk is dat dan he? Vera kan nu ook gewoon lekker rustig knuffelen zonder je meteen een nagel in je lip te meppen van affectieFrederiek schreef: En dat is nog steeds z'n puppekop, en streken, af en toe, maar nu hij wat rustiger is kan hij ook heerlijk rustig voor je zitten terwijl je hem helemaal kan knuffelen met armpjes om 'm heen. Heerlijk.Ik heb gisterenavond een hele tijd met haar op bed gelegen, beetje kroelen, beetje aaien, en dan ligt ze heel stil te genieten met zo'n hondenglimlach op d'r bekkie. Lekker is dat dan
![]()
Ik ben ook helemaal trots als hij heel leuk speelt met een andere hond en de andere baasjes zeggen dat het zo'n ontzettend leuk beest is, of gewoon vreemden op straat. Ik bloei helemaal op op zo'n moment, krijg daar toch wel een soort van 'ha, das de mijne
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Eerst even zeggen dat ik het niet als kritiek bedoelde hoor, het was meer verbazing.Renee1966 schreef: Ja, ik vond/vind het ook lullig van mijzelf, maar het is niet anders.
Ik heb voor Suus 2 honden gehad, eerst Ko (met 7 maand) en na 2 jaar kwam Zoë (vanaf 10 weken) erbij.
Ko was een ex-asielhond, die meerdere malen zwervend was aangetroffen en meerdere malen in het asiel had gezeten.
Daar had ik ook die band niet mee, ik zei wel eens:
"Als je met Ko loopt ben je een soort begeleider van een TBS-er met proefverlof.
Je bent meer bezig haar uit de problemen te houden, dan dat je "leuk" samen bezig bent."
Die liep echt voor zichzelf buiten, daar had je amper interactie mee.
En toen kwam Zoëen dat was echt mijn hond, die wilde graag bij me zijn en heul graag met mij bezig zijn, heerlijk vond ik dat.
Samen met de bal, trainen, ze vond alles geweldig als ze het maar met mij mocht doen.
Enorme "will to work" (zoals jij zegt) en altijd binnen een straal van 10 meter van mij te vinden.
Waar ik liep, liep die hond.
Kon overal los, luisterde 100%, ik vond haar super.
Ze had heus ook mindere trekjes (ik idealiseer niets), maar daar kon ik goed mee leven.
Ik dacht met Suus ook snel zo'n band te kunnen hebben omdat ze ook als pup kwam net als Zoë (hoe naïef).
Dat wilde ook zo graag weer, omdat ik het geweldig vind om zo'n twee-eenheid te zijn met je hond.
Nu weet ik dat het vooral het karakter van Zoë is geweest, waardoor ze zo aan mij hing en dat het niets met mijn opvoeding, of het feit dat ik haar van pup af aan opvoedde, te maken had.
Suus heeft een compleet ander karakter, die zoekt vaak de grenzen op van wat ik nog tolereer en wat niet.
Als ze wat in de kop heeft, heeft ze het niet in de kont en is moeilijk op andere gedachten te brengen.
Het heeft me heel wat bloed, zweet en echte tranen gekost om het begin van die "band" te vormen, zover als we nu zijn.
En ik hoop, ik hoop echt, over een jaar of 2, dat we er dan "zijn", daar kijk ik enorm naar uit.
Het lijkt er voor mij een beetje op alsof je niet een onbevangen relatie bent aangegaan met de nieuwe hond, heel begrijpelijk hoor vooral als je zo'n intense band met het eerdere hondje had.
Jouster was 15 november 10 jaar dood (geen idee waar de tijd blijft) maar ik kan nog steeds maar met moeite zijn foto met droge ogen afstoffen.
Had me voorgenomen na hem geen witte herder meer te nemen omdat ik bang was te gaan vergelijken en van te voren al wist dat ik met geen enkele hond ooit zo'n band kon krijgen als ik met hem had.
We zijn ook bij diverse herplaatsers van andere rassen wezen kijken, maar hoewel dat hele leuke honden waren was het het steeds niet voor mij.
Ik kan me nog heel goed herinneren dat we van zo'n bezoek naar huis reden en onderweg een witte herder zagen lopen.
Ik heb zelden zo hard gehuild als toen en het enige dat ik kon zeggen was 'ik wil mijn hond terug'
Maar ondanks dat alles heb ik na een maand of wat toch weer een witte herder genomen en was ik er van overtuigd dat ik daar goed aan deed omdat ik voor mezelf wist dat hij niet de plaats van Jouster in kon en hoefde te nemen.
Luca was ook een heel ander soort hond en hoewel ik stapel op hem was en nog ben (hij is in Nld bij mijn ex gebleven) is de band die ik met hem had niet dezelfde als de band die ik met Jouster had, hij had gewoon zn eigen plek en dat was meer dan voldoende.
Ik heb de raad die ik indertijd van een amerikaanse vriendin van me kreeg heel goed in mijn hersens geknoopt:
nothing can replace the dog you lost, but you can always find a new one to love
En tot nu toe gaat me het leven naar dat gezegde heel goed af eigenlijk.
Jan is ook zo'n hond die gaat waar ik ga, ik loop vaak te zingen van 'me and my shadow'
Maar Jan is ook geen Jouster en hoeft dat ook niet te zijn voor me. Detzelfde soort ongelofelijk baasgerichte honden maar toch een ander soort gedrag. Moeilijk uit te leggen, het zit meer in nuances dan in iets echt tastbaars
Ik ben blij dat ik die scheiding wel kan maken en hoop dat het jou ook lukken zal, of in elk geval dat je eenzelfde soort band krijgt met Suus als je met Zoë had.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Dat heb ik ookMoos schreef:Het is voor mij voornamelijk een gevoel van gelukzaligheid. Ik kan naar mijn honden kijken, en dan zo'n 'zweem' van geluksgevoel over me heen krijgen.

- Renee1966
- Zeer actief
renee-uk schreef: Eerst even zeggen dat ik het niet als kritiek bedoelde hoor, het was meer verbazing.
Het lijkt er voor mij een beetje op alsof je niet een onbevangen relatie bent aangegaan met de nieuwe hond, heel begrijpelijk hoor vooral als je zo'n intense band met het eerdere hondje had.
Ik dacht echt, zo'n band heel makkelijk te kunnen opbouwen, door veel bezig te zijn met je hond.
Dus in die zin was ik niet onbevangen idd .
Jouster was 15 november 10 jaar dood (geen idee waar de tijd blijft) maar ik kan nog steeds maar met moeite zijn foto met droge ogen afstoffen.
Had me voorgenomen na hem geen witte herder meer te nemen omdat ik bang was te gaan vergelijken en van te voren al wist dat ik met geen enkele hond ooit zo'n band kon krijgen als ik met hem had.
We zijn ook bij diverse herplaatsers van andere rassen wezen kijken, maar hoewel dat hele leuke honden waren was het het steeds niet voor mij.
Ik kan me nog heel goed herinneren dat we van zo'n bezoek naar huis reden en onderweg een witte herder zagen lopen.
Ik heb zelden zo hard gehuild als toen en het enige dat ik kon zeggen was 'ik wil mijn hond terug'
Maar ondanks dat alles heb ik na een maand of wat toch weer een witte herder genomen en was ik er van overtuigd dat ik daar goed aan deed omdat ik voor mezelf wist dat hij niet de plaats van Jouster in kon en hoefde te nemen.
Luca was ook een heel ander soort hond en hoewel ik stapel op hem was en nog ben (hij is in Nld bij mijn ex gebleven) is de band die ik met hem had niet dezelfde als de band die ik met Jouster had, hij had gewoon zn eigen plek en dat was meer dan voldoende.
Dat zie ik nu ook, het wordt een andere band en dat is goed.
Ik heb de raad die ik indertijd van een amerikaanse vriendin van me kreeg heel goed in mijn hersens geknoopt:
nothing can replace the dog you lost, but you can always find a new one to love
Dat is een hele goede raad, ik houd deze in het achterhoofd.
En tot nu toe gaat me het leven naar dat gezegde heel goed af eigenlijk.
Jan is ook zo'n hond die gaat waar ik ga, ik loop vaak te zingen van 'me and my shadow'
Maar Jan is ook geen Jouster en hoeft dat ook niet te zijn voor me. Detzelfde soort ongelofelijk baasgerichte honden maar toch een ander soort gedrag. Moeilijk uit te leggen, het zit meer in nuances dan in iets echt tastbaars
Ik ben blij dat ik die scheiding wel kan maken en hoop dat het jou ook lukken zal, of in elk geval dat je eenzelfde soort band krijgt met Suus als je met Zoë had.
Ik heb alle vertrouwen dat ik met Suus ook zo'n soort band zal krijgen,we zullen elkaar de komende jaren steeds beter begrijpen.
Trouwens, een grote plus van Suus is, dat ik door haar heel creatief leer te zijn in mijn opvoeding, iets wat ik ook steeds meer ga waarderen.
Suus en ik komen er wel![]()
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Met elmo had ik bijna gelijk wel iets, zo'n klein wit ratje met heel erg lichte vlekjes. Toen het dus duideijk werd dat Elmo Elmo werd
was ik al helemaal blij. Het is zo'n ontzettende slijmbal zo'n schoothondje
Gewoon al je als naar hem kijkt moet je al lachen. En als je je eens zwaar k**** voelt dan moet je toch altijd weer lachen door hem. En als je erg verdrietig bent gooit ie zijn 2 voorpoten om je nek heen en worden de tranen gewoon weggesopt je oren mee gewassen en door zoiets moet je wel gewoon lachen. Hoe hij mij in de gaten houd tijdens het lopen (werd een keer niet lekker tijdens het lopen, en het kleine mannetje stond stijf naast me koppie omhoog. Echt zo van 'blijf jij maar ff staan vrouwtje, ik ben bij je'. Dan smelt ik. De band die we nu al hebben (hoe hij mij aanvoelt, en ik hem). Ben ik heel benieuwd hoe het is als hij ouder is (hij is net 1). Ach jah ben gewoon helemaal weg van mijn hondje 
- K@ren
- Actief
- Contacteer:
Dat is zeker wel het geval geweest bij mij. Myrthe zat nog zo enorm in mij, ik wist ook meteen dat zo'n band niet snel weer zou krijgen met een hondrenee-uk schreef:Eerst even zeggen dat ik het niet als kritiek bedoelde hoor, het was meer verbazing.
En Kuno is een geweldig kereltje met op zich veel eigenschappen die Myrthe ook had. Hij geeft zich helemaal. Ik kan Myrthe nu na 2 jaar eindelijk een beetje loslaten geloof ik....
Groetjes,
Karen

Kuno *03-05-08
Karen

Kuno *03-05-08
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Dat heb ik nou precies met Frenk.. Sterker nog, ik heb het vanochtend nog tegen hem lopen zingen :N:Rinne Roos schreef:Zou haar het liefst in een doosje willen stoppen en overal mee naar toe willen nemen![]()

- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Het is heel moeilijk te omschrijven hoe het voelt om "iemands heelal" te zijn. Maar dat is wat ik ben voor mijn honden. Ze houden meer van mij dan van Frolic, en dat is voor mij de wereld waard. Het geeft een gevoel van intense zorgzaamheid, ze hebben mij nodig, dus moet ik er voor ze zijn. Ze vertrouwen mij, dus doe ik er alles aan dat vertrouwen nooit te beschamen, al moet ik er hemel en aarde voor bewegen.
Ik kan het echt niet uitleggen. Enige wat ik weet is dat niets op aard ooit zoveel liefde in mij losgemaakt heeft als mijn honden. Roos net zoveel, ondanks dat ze volwassen bij ons is gekomen. Misschien is het juist ook zo mooi omdat het zo ongrijpbaar is, hondenliefde. Geen idee. Maar ik weet wel dat ik niet meer zonder kan, het is echt een verrijking van mijn leven.
Ik kan het echt niet uitleggen. Enige wat ik weet is dat niets op aard ooit zoveel liefde in mij losgemaakt heeft als mijn honden. Roos net zoveel, ondanks dat ze volwassen bij ons is gekomen. Misschien is het juist ook zo mooi omdat het zo ongrijpbaar is, hondenliefde. Geen idee. Maar ik weet wel dat ik niet meer zonder kan, het is echt een verrijking van mijn leven.
- Klijntjuh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
precies dat!Moos schreef:Het is voor mij voornamelijk een gevoel van gelukzaligheid. Ik kan naar mijn honden kijken, en dan zo'n 'zweem' van geluksgevoel over me heen krijgen.
En het intens kunnen genieten als je roedeltje aan het spelen is! of over het strand rent!
Ik denk dan altijd: 'dus zo voelt een moeder zich als haar kinderen het naar hun zin hebben!'