Nee haha, belachelijk!Zoek stok! schreef:Ja die flex ken ik inderdaad. Dan sta je echt zo van 'huh, sta ik hier keurig ook aangelijnd, laat hij z'n hond aan de flex om de mijne heendraaienMoos schreef:Ja, als er gehaast terug wordt geroepen hou ik ze ook wel bij me. Maar de kans dat die hond (die gehaast terug werd geroepen) dan de volle flexi krijgt is ook niet zo grootZoek stok! schreef: Het hangt bij mij erg van de hond en baas af. Komt er relaxed een oudere man met een aangelijnde teckel of beagle aan, dan ga ik daar echt niet voor aanlijnen. Ik kijk wel even en komt er geen reactie, dan mogen ze rustig even snuffen. Nou ja, Bram dan. Roept iemand gehaast z'n DH terug als hij mij ziet, dan roep ik m'n honden ook direct.![]()
![]()
Het zijn hier inderdaad bijna allemaal Teckels, Cockers, en kleine terriers die aan een flexi in losloopgebied lopen (in de wijk zeg maar). Daar lijn ik niet meer voor aan, want die mogen dan toch altijd op mijn honden afkomen aan de flex'. Die leest dus niet op het hondenforum
![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zoooooooo kwaaaaaaaaaad
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
Re: zoooooooo kwaaaaaaaaaad

- Carool
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders Ronin & Ran
Dat is nu het vervelende als postings niet goed ge-quote worden........saffie schreef:Dat begrijp ik ook niet hoor, ik zou het echt verschrikkelijk vinden als mijn hond een andere hond echt wat zou doen omdat ik andere honden doorgaans ook lief en leuk vind. De buurtende hond in kwestie kan er toch niets aan doen?Moos schreef:Als het je dan verder niet interesseert dat jouw hond een andere hond stuk heeft gebeten. Ja. dan is zoals jij het stelt heel simpel.Carool schreef:Gelukkig is en blijft het heeeeeel makkelijk... De baas van de los lopende hond is en blijft ALTIJD verantwoordelijk en zal dus altijd of zijn eigen schade moeten betalen of de schade die een andere hond heeft opgelopen.
Het is zoooooo simpel, eigenlijk![]()
Wel fijn dat er zoveel mensen (met aangelijnde honden), zoveel moeite doen om die los lopende honden te beschermen tegen hun zelf........ nu die baasjes nog.
En jaaaa tuurlijk hou je je honden even bij je als je dat gevraagd wordt (ik herhaal dat nog maar even), maar de consequentie als een andere hond wel bij de jouwe komt (om wat voor reden dan ook. Zo heeft mijn reutje eens in de bek van een andere hond gehangen omdat een vreemde Lab hem beukte, waardoor hij een paar salto's met sliding over het pad maakte, tegen die agressieve hond aan en HAP daar hing hij. Ik bedoel maar even, het ligt echt niet altijd aan een baas die weigert terug te roepen ofzo) mag dan niet zijn dat hij flink stuk is als hij zelf niks doet.
Heb ik dus even in rood erbij gezet, want dat stukje tekst hoort erbij!!Wel fijn dat er zoveel mensen (met aangelijnde honden), zoveel moeite doen om die los lopende honden te beschermen tegen hun zelf........ nu die baasjes nog.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja joh, ga lekker vallen over "altijd" omdat ik 15 jaar geleden iets anders deed.tineke schreef: Dat je er nu anders over denkt is niet wat ik zo storend vind aan je uitspraken hoor maar wel dat je je denkwijze van nu presenteert als je handelwijze sinds jaar en dag.
Je zegt zelf in dit topic dat je ALTIJD hebt gekozen voor conflctvermijdend gedrag en uit je posts blijkt dus duidelijk dat dat niet zo is.
Een andere mening die je hebt opgedaan kun je dus ook gewoon zo presenteren zonder het vermanende vingertje wat je imo in dit topic laat zien.
Zo van als je niet voor de Marc methode kiest,omlopen of desnoods een sloot inspringen dan deugt het niet,een methode die je klaarblijkelijk ook zelf dus pas later bent gaan toepassen en niet altijd hebt gehanteerd wat je wel beweert in dit topic
Dit is overigens het laatste wat ik hierover tegen jou te zeggen heb want als de hele shit nu weer van voren af aan moet beginnen tussen ons dan pas ik daar bij deze voor.
Laatst gewijzigd door laeken op 13 nov 2009 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Carool
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders Ronin & Ran
Je snapt het niet, he Marc??
Mensen zo aardig om jou te waarschuwen ter bescherming van jou hond en de hunne. Doe ff normaal en lijn je hond aan.
Trouwens die regel ''hond aan de lijn, zelf ook je hond aanlijnen'' is zoveel ouder dan dat het hondenforum bestaat. Die regel was er in mijn jeugd al, alleen mensen zijn die regel blijkbaar vergeten
Groetjes Carool
Mensen zo aardig om jou te waarschuwen ter bescherming van jou hond en de hunne. Doe ff normaal en lijn je hond aan.
Trouwens die regel ''hond aan de lijn, zelf ook je hond aanlijnen'' is zoveel ouder dan dat het hondenforum bestaat. Die regel was er in mijn jeugd al, alleen mensen zijn die regel blijkbaar vergeten
Groetjes Carool
-
tineke
Ik was op zeker niet een van de mensen die daar commentaar op heeft gegeven ,dan ben je met iemand anders in de warMARC_S schreef:Ja joh, ga lekker vallen over "altijd" omdat ik 15 jaar geleden iets anders deed.tineke schreef: Dat je er nu anders over denkt is niet wat ik zo storend vind aan je uitspraken hoor maar wel dat je je denkwijze van nu presenteert als je handelwijze sinds jaar en dag.
Je zegt zelf in dit topic dat je ALTIJD hebt gekozen voor conflctvermijdend gedrag en uit je posts blijkt dus duidelijk dat dat niet zo is.
Een andere mening die je hebt opgedaan kun je dus ook gewoon zo presenteren zonder het vermanende vingertje wat je imo in dit topic laat zien.
Zo van als je niet voor de Marc methode kiest,omlopen of desnoods een sloot inspringen dan deugt het niet,een methode die je klaarblijkelijk ook zelf dus pas later bent gaan toepassen en niet altijd hebt gehanteerd wat je wel beweert in dit topicJij was het die mij jaren geleden een zielige jankert vond omdat ik binnen bleef voor een loslopende mechelaar om te voorkomen dat het bijterij zou worden
Wat is het nou? Ben ik een jankert die teveel moeite doet om shit te voorkomen of een aso die andere mensen sommeert de hond vast te houden of anders pech? Als het dan allemaal weer zo moet ineens dan zou ik zelf ook gewoon consequent zijn in mijn uitspraken.
Natuurlijk blijf je binnen als je een gevecht daarmee kunt voorkomen maar daar gaat het hier toch juist om ,Pammetje vraagt juist aan deze dame haar honden aan te lijnen om problemen te voorkomen sterker nog ze springt er zelfs voor in de sloot maar zelfs dat is klaarblijkelijk niet goed genoeg.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Even een vraagje...
Lees ik nu goed als ik denk te lezen dat vooral honden die een eigen roedel hebben slecht met andere honden kunnen?
Hier loopt een iemand met 2 honden, deze kunnen niet met andere honden. Alle andere honden die ik tegen kom zijn eenlingen en kunnen prima met andere honden.
Of is dit gewoon heel erg toevallig?
Lees ik nu goed als ik denk te lezen dat vooral honden die een eigen roedel hebben slecht met andere honden kunnen?
Hier loopt een iemand met 2 honden, deze kunnen niet met andere honden. Alle andere honden die ik tegen kom zijn eenlingen en kunnen prima met andere honden.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Dat dus. Je kan trainen tot je een ons weegt, je zal nooit 100% zeker kunnen zeggen of een hond meteen terugkomt of niet.Heidi T schreef:Hebben we gelijk geen losloopgebieden meer nodig.monky555 schreef:je mag je hond eigenlijk nergens niet los laten als hij niet 100% luisterd
en hoe goed je hond ook luisterd, dat ie voor 100% luisterd kun je nooit zeggen.
En als je druk traint zal je vroeg of laat de keus moeten maken om je hond voor het eerst los te gooien, dat is ook op hoop van zegen.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Heel toevallig. Hier eentje die voorheen niet met andere honden kon en nu nog maar met een enkeling niet. Is opgegroeid met een andere hond, heeft 2 jaar zonder andere hond geleefd en nu weer sinds een jaar met een andere hond.Machie schreef:Even een vraagje...
De hoogtij dagen van niet met andere honden kunnen was toen hij alleen leefde.
- Moos
- Zeer actief
Dat lijkt me voornamelijk erg toevallig. Honden kunnen zich samen soms sterker voelen en dan vervelender zijn dan wanneer ze alleen zijn. Maar een hond die gewoon niet met andere honden kan, kan dat gewoon niet. Mijn honden zijn bijna altijd gegrepen door een 'eenling' overigensMachie schreef:Even een vraagje...

- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
jij bent volgens mij echt BLOND :N:Moos schreef:Nou wel als die gatenmaker in losloopgebied loopt, en dus schijnbaar meteen HAP zegt als er een hondje voor zijn poten neerkomt.monky555 schreef:
hij had ook aangelijnd ergens van kunnen schrikken en bijvb voor een auto terrecht kunnen komen, dit is echt een ongeluk geweest en dat kan je die gatenmaker echt niet aanrekenen
![]()
Mijn honden kunnen niet aangelijnd onder een auto komen, want ik hou ze altijd zodanig kort naast een weg dat zelfs als ze schrikken ze niet de weg halen. Daar denk ik over na hoor![]()
Mwa, die had Moos niet meteen vast in zijn bek hoor, die Lab.ongelukken gebeuren nou eenmaal en dit is wel een hele vervelende
maar je had ook die rauwdouwer van een lab de schuld kunnen geven, die wierp tenslote moos voor die andere hond![]()
en wat als die rauwdouwer je arme kleine hondje zijn ruggetje had gebroken??
is dan nog steeds een lab en vreselijk lief ras? of is het hele ras dan ook maar gelijk een moordmachine??
Ja daaaag bekijk het even!!en dan nog zou het mijn verantwoordelijk zijn geweest, mijn "loslopende hond" komt in de buurt van een aangelijnde hond
hoe vervelend dat ook zou zijn, het is en blijft mijn eigen schuld
Ik loop in losloopgebied, mijn hond wordt tegen een andere hond aangebeukt en vervolgens in de bek gepakt. En dat is dan MIJN schuld? Dacht ut niet. Overigens, die grijperd liep ook los hoor, maak je geen illusies.
er zit een verschil in als ze allebij los lopen, kan ik dat via mijn computer ruiken ??
ik heb er over en daar gaat het hele verhaal over, dat als er gevraagd wordt of je je hond bij je wil houden, ongeacht of je hond in een aanlijn of losloop gebied loopt, je dat gewoon ff moet doen
mocht dit gebeurt zijn die "gevaarlijke" hond liep vast, en jij met je hond in het losloopbos of waar dan ook loopt, jij nog zelf verantwoordelijk bent!
dus met je loslopende hond ben je altijd de lul, want je bent en blijft gewoon fout, zelfs met een stom ongeluk
dan kan je allemaal zoetsappige verhaaltjes gaan verzinnen van wat als dit of wat als dat omdat jou honden zo perfect luisteren en zo sociaal zijn, als je gewoon rekening met elkaar houdt gebeuren enge dingen gewoon niet

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
toeval, als waar was zouden mijn beide honden hondagressief moeten zijn en dat is niet zo.Machie schreef:Even een vraagje...
Bij Gina's bijtincident werd ze ook niet gesteund door mijn reu, die kwam nl netjes terug toen ik hem riep en is er niet eens in de buurt geweest.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Moos
- Zeer actief
Wat doet het ras er nu opeens toe?monky555 schreef:]en wat als die rauwdouwer je arme kleine hondje zijn ruggetje had gebroken??
is dan nog steeds een lab en vreselijk lief ras? of is het hele ras dan ook maar gelijk een moordmachine??
Als die hond wel aangelijnd geweest was, was hetzelfde gebeurt. En nee, ik zie daar in zo'n geval geen verschil tussen nee. Als je niet kan voorkomen dat het bij een langsrollend hondje HAP is, of iig dan niet meteen LOS kan brullen zodat er daadwerkelijk meteen losgelaten wordt, dan heb je daar maar meer maatregelen voor te treffen dan aanlijnen.
jij bent volgens mij echt BLOND :N:
er zit een verschil in als ze allebij los lopen, kan ik dat via mijn computer ruiken ??
ik heb er over en daar gaat het hele verhaal over, dat als er gevraagd wordt of je je hond bij je wil houden, ongeacht of je hond in een aanlijn of losloop gebied loopt, je dat gewoon ff moet doen![]()
mocht dit gebeurt zijn die "gevaarlijke" hond liep vast, en jij met je hond in het losloopbos loopt, jij nog zelf verantwoordelijk bent!
dus met je loslopende hond ben je altijd de lul, want je bent en blijft gewoon fout, zelfs met een stom ongeluk![]()
Dat is mijn hele punt, dat het dan niet uitmaakt los of vast, je kan dat gewoon niet maken, ook niet voor jezelf zou ik denken
Maar goed, ik begrijp dat jouw standpunt is dat als je hond gegrepen wordt als hij losloopt jijzelf hoe dan ook altijd schuldig bent. Dan zijn we snel uitgepraat, want ik vind dat een ontzettend raar en vervelend standpunt.
Ja, en onder rekening houden met elkaar valt ook voorkomen dat je hond HAP zegt en niet meer loslaat bij een langs komende andere hond.dan kan je allemaal zoetsappige verhaaltjes gaan verzinnen van wat als dit of wat als dat omdat jou honden zo perfect luisteren en zo sociaal zijn, als je gewoon rekening met elkaar houdt gebeuren enge dingen gewoon niet
Ik hou meer dan genoeg rekening met andere hondenbazen hoor, wees daar maar niet bang voor.

-
laeken
- Zeer actief
Sorry? Waar lees jij ergens dat dit niet genoeg is? Ik vind dat zij dit prima heeft aangepakt. Alleen was ik meteen over de sloot gesprongen en had ik die vrouw met rust gelaten zolang haar honden niet op de mijne af komen rennen.tineke schreef:Pammetje vraagt juist aan deze dame haar honden aan te lijnen om problemen te voorkomen sterker nog ze springt er zelfs voor in de sloot maar zelfs dat is klaarblijkelijk niet goed genoeg.
- monky555
- Zeer actief
dus eigenlijk moeten alle mensen en alle honden maar sociaal zijn
, alleen zo ontzettend jammer dat het in het echte leven niet zo gaat
anders had er geen nieuws geweest en hadden er geen moorden oid gepleegt, dan hadden er nergens ongelukken gebeurt etc.
volgens mij had je liever in een model wereld geleeft, jammer alleen dat zo'n leven nooit heeft bestaan en dat zal ook nooit gebeuren ook
anders had er geen nieuws geweest en hadden er geen moorden oid gepleegt, dan hadden er nergens ongelukken gebeurt etc.
volgens mij had je liever in een model wereld geleeft, jammer alleen dat zo'n leven nooit heeft bestaan en dat zal ook nooit gebeuren ook

-
laeken
- Zeer actief
OK, schijnbaar praat ik zo onduidelijk dat ik de ene na de andere vreemde interpretatie moet gaan weerleggen.monky555 schreef:dus eigenlijk moeten alle mensen en alle honden maar sociaal zijn, alleen zo ontzettend jammer dat het in het echte leven niet zo gaat
![]()
- Moos
- Zeer actief
Jij maakt er een volledig eigen verhaal van. Heeft in ieder geval niks te maken met wat ik schrijf.monky555 schreef:dus eigenlijk moeten alle mensen en alle honden maar sociaal zijn, alleen zo ontzettend jammer dat het in het echte leven niet zo gaat
![]()

- Moos
- Zeer actief
Of ik :N:MARC_S schreef:OK, schijnbaar praat ik zo onduidelijk dat ik de ene na de andere vreemde interpretatie moet gaan weerleggen.monky555 schreef:dus eigenlijk moeten alle mensen en alle honden maar sociaal zijn, alleen zo ontzettend jammer dat het in het echte leven niet zo gaat
![]()

- monky555
- Zeer actief
ik had het niet tegen jouMARC_S schreef:OK, schijnbaar praat ik zo onduidelijk dat ik de ene na de andere vreemde interpretatie moet gaan weerleggen.monky555 schreef:dus eigenlijk moeten alle mensen en alle honden maar sociaal zijn, alleen zo ontzettend jammer dat het in het echte leven niet zo gaat
![]()

- monky555
- Zeer actief
oke misschien wel, maar jou verhaal slaat ook kant nog wal, want daar gaat het helemaal niet overMoos schreef:Jij maakt er een volledig eigen verhaal van. Heeft in ieder geval niks te maken met wat ik schrijf.monky555 schreef:dus eigenlijk moeten alle mensen en alle honden maar sociaal zijn, alleen zo ontzettend jammer dat het in het echte leven niet zo gaat
![]()
het gaat er over dat als iemand vraagt of je je loslopende honden bij je kan houden, als daar om gevraagd wordt
en dat jij daar maar moeilijk mee om kan gaan, dus dan is het jou probleem

- Moos
- Zeer actief
Echt waar hoor, waar je dat leest is mij ook een raadsel. Ik heb in dit topic nota bene meerdere keren gezegd dat ik niet alleen ALTIJD mijn honden bij me roep als iemand dat vraagt. Maar ik heb zelfs nog gezegd dat ik vind dat iedereen altijd aan zo'n verzoek moet voldoen, ik meen met iets van een voorbeeld over schurft erbij.monky555 schreef:
het gaat er over dat als iemand vraagt om je loslopende honden bij je kan houden, als daar om gevraagd wordt![]()
Dus ik snap niet waarom je daarover op mij reageert.

-
tineke
Ik denk eerlijk geegd dat je Marloes niet helemaal begrijpt in dit topic ,zoals je haar hier beschrijft herken ik haar in ieder geval niet.Kortom er zijn massa's ergere bazen om tegen te komen dan Marloesmonky555 schreef:oke misschien wel, maar jou verhaal slaat ook kant nog wal, want daar gaat het helemaal niet overMoos schreef:Jij maakt er een volledig eigen verhaal van. Heeft in ieder geval niks te maken met wat ik schrijf.monky555 schreef:dus eigenlijk moeten alle mensen en alle honden maar sociaal zijn, alleen zo ontzettend jammer dat het in het echte leven niet zo gaat
![]()
het gaat er over dat als iemand vraagt of je je loslopende honden bij je kan houden, als daar om gevraagd wordt![]()
- Moos
- Zeer actief
Dank jetineke schreef:
Ik denk eerlijk geegd dat je Marloes niet helemaal begrijpt in dit topic ,zoals je haar hier beschrijft herken ik haar in ieder geval niet.Kortom er zijn massa's ergere bazen om tegen te komen dan Marloes

- monky555
- Zeer actief
jeetje denk je dat het daar omgaat, ik vindt marloes helemaal geen slechte baas oid
en ik vindt het ook niet kunnen dat mijn honden en beest op zouden vreten, volgens mij is daar helemaal overheen gelezen
mijn honden bijten geen gaatjes en ik loop met aangelijnde honden door het losloopbos, daar is niks mis mee
ik wordt aangesproken omdat ik dit of dat vindt, omdat je blijkbaar hier geen andere mening mag hebben
iedereen heeft zijn eigen waarheden, het gaat mij erom waarom de 1 wel iets mag en de ander niet
en ik vindt het ook niet kunnen dat mijn honden en beest op zouden vreten, volgens mij is daar helemaal overheen gelezen
mijn honden bijten geen gaatjes en ik loop met aangelijnde honden door het losloopbos, daar is niks mis mee
ik wordt aangesproken omdat ik dit of dat vindt, omdat je blijkbaar hier geen andere mening mag hebben
iedereen heeft zijn eigen waarheden, het gaat mij erom waarom de 1 wel iets mag en de ander niet

- Moos
- Zeer actief
Daar is ook niks mis mee, maar ik denk dat niemand daar wel iets mis mee vindt.monky555 schreef: mijn honden bijten geen gaatjes en ik loop met aangelijnde honden door het losloopbos, daar is niks mis mee![]()

-
tineke
Dat zeg ik ook niet ik zeg slechtere bazen om tegen te komen als in zij zal haar honden roepen indien nodigmonky555 schreef:jeetje denk je dat het daar omgaat, ik vindt marloes helemaal geen slechte baas oid![]()
:
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Oh.... chocoladecake, daar heb ik zin inpammetje schreef:ik ga dadelijk lekker mn chocolade cake uit de oven halen
en wie zin heeft mag een stukje komen halen

- bam-bam&tank
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): American staffordshire terriers..:D
Maeve schreef:Wat raar! Ik geloof er niks van, dat als je honden hebt die niet luisteren én niet met andere honden kunnen, je de riemen vergeet. Dat kan toch nietIn ieder geval was ik minder netjes geweest dan jou. Gewoon blijven staan en komen die honden jullie kant op? Jammer dan.
Jah ik was ook gewoon blijven staan is dan toch haar probleem als der dan wat gebeurt was was ut nog haar schuld geweest.. ik snap dat je ut niet op gaat zoeken maar sommige mensen zijn gewoon zo ............
Ik had ut laast ook , doe netjes me honden aan die riem want er kwame honden aan die ik nog niet eerder gezien en hun laten ze juist gewoon los ik had egt zo iets jah als er nu wat gebeurt is ut niet mijn schuld.. ik heb ze netjes aan de riem.. en nog roeppe uit de vertte jah ze doen niks hoor.. En ik jah maar die van mij eigenlijk ook niet maar sommige honden moeten ze gewoon niet en dan kunnen ze best lelijk doen...ohohoh.. nou ze kwamen met ze 4e op me afgestormt ik me honden al een beetje laten viere.. en jah hoor zat er dus een ritter bij als mij honden ergens niet van houde is ut wel als der op ze geritt word dus die van mij ging behoorlijk te keer en ik die hond er maar proberen der af te krijge.. tot dat die van mij een behoorlijke harde snauw gaf .die hond janken.. dat baasie helemaal over de zeik dat mijn hond die van haar zou hebben gebeten terwijl ze gewoon van zich af snauwde.. Dus ik jah had je dat K*t beest maar aan moeten lijnen.. Ik heb ze niet voor niks vast bij vreemde honden die ze niet kennen.. nou en ik had pitbulls en bla bla bla je kent dat wel
ik zeg mevrouw loop maar door heb geen zin in dezd discussie..
Jah egt sommige mensen..Grrrrr!!!
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Inderdaad... sinds wanneer zou dat een hondenforum-iets zijn? Ik kende die regel vér voor ik ooit van dit forum had gehoord...Carool schreef:Je snapt het niet, he Marc??
Trouwens die regel ''hond aan de lijn, zelf ook je hond aanlijnen'' is zoveel ouder dan dat het hondenforum bestaat. Die regel was er in mijn jeugd al, alleen mensen zijn die regel blijkbaar vergeten![]()
Groetjes Carool

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Volgens mij is het ook te veel eer voor het hondenforum om deze ongeschreven regel aan het forum te koppelen.Nakisha schreef:Inderdaad... sinds wanneer zou dat een hondenforum-iets zijn? Ik kende die regel vér voor ik ooit van dit forum had gehoord...Carool schreef:Je snapt het niet, he Marc??
Trouwens die regel ''hond aan de lijn, zelf ook je hond aanlijnen'' is zoveel ouder dan dat het hondenforum bestaat. Die regel was er in mijn jeugd al, alleen mensen zijn die regel blijkbaar vergeten![]()
Groetjes Carool
Afgelopen maandag liep ik met mijn 3 honden een stuk aangelijnd op het strand, en lijnde iemand anders die mij tegemoet liep zijn hond ook aan. Was zeker te weten geen hondenforum-lid.
Ik lijn mijn honden aan als iemand er om vraagt, ongeacht de toon waarop of de reden waarom.
Eigenlijk lijn ik als ik mensen aan zie komen in de verte altijd Nozem en sinds Tapas er is ook haar aan. Die 2 hebben nogal eens de neiging om hard op de naderende honden af te rennen, al dan niet blaffend, en dat wil ik gewoon niet hebben. Als ik ze aanlijn, kunnen ze dat niet en kan de naderende hond gewoon onze richting uit lopen. Als we op gelijke hoogte zijn en ik even contact gemaakt heb met de eigenaar van de hond, kunnen de honden gewoon los en is de lol van het keihard er op af stuiven ook weg.
- Moos
- Zeer actief
Maar toch is het volgens mij geen ontzettend bekende 'regel'. Ik zie het echt zelden, dat mensen aan gaan lijnen omdat er een aangelijnde hond aankomt. Ik zie voornamelijk dat mensen dan gewoon hun hond laten buurten totaaaal niet nadenkende over of dat wel of niet handig is.
Ik zeg zelfs weleens tegen mensen, als ik even oploop, "oh, die is aangelijnd" en roep dan mijn honden bij me, en dan kijken ze me wat raar aan en laten hun hond gewoon gaan buurten
Tuurlijk zijn er mensen die het wel doen, dat zie ik ook weleens
, maar ik zie veeeel vaker van niet. Alleen al met loslopende honden in de wijk die bij mijn honden langs komen (die dan dus altijd aangelijnd zijn).
Ik zeg zelfs weleens tegen mensen, als ik even oploop, "oh, die is aangelijnd" en roep dan mijn honden bij me, en dan kijken ze me wat raar aan en laten hun hond gewoon gaan buurten
Tuurlijk zijn er mensen die het wel doen, dat zie ik ook weleens