Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voordeel/nadeel meerdere honden
Moderator: moderatorteam
- Heidi T
- Actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij
voordeel/nadeel meerdere honden
Wat zijn de voor en na delen van meerdere honden hebben?
Groetjes Heidi
Aukje Fenna Út it suden

Aukje Fenna Út it suden

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Re: voordeel/nadeel meerdere honden
Ze hebben elkaar. En dan in de zin dat er een soortgenoot is die volledig dezelfde 'taal' spreekt.
Al hebben Spike en Kelly hier niets aan elkaar omdat Kel niets van Spike moet hebben
Nadeel is dat ze minder makkelijk mee gaan, of dat je minder snel oppas kan regelen als je weg wil. Maar ook daar is een altijd wel iets op te vinden, is mijn ervaring dan.
Voor mij geen één hond meer. Twee of meer vind ik persoonlijk leuker. De interaktie tussen de honden. Zelfs tussen Spike en Kelly is mooi om te zien.
Al hebben Spike en Kelly hier niets aan elkaar omdat Kel niets van Spike moet hebben
Nadeel is dat ze minder makkelijk mee gaan, of dat je minder snel oppas kan regelen als je weg wil. Maar ook daar is een altijd wel iets op te vinden, is mijn ervaring dan.
Voor mij geen één hond meer. Twee of meer vind ik persoonlijk leuker. De interaktie tussen de honden. Zelfs tussen Spike en Kelly is mooi om te zien.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
een paar voordelen ;
tis gezelliger
houden je lekker warm als t koud is
in t donker hoef je niet bang te zijn, enge mannen denken wel een paar x meer na voor ze je wat willen doen
ook extra bewaking voor je huis
nadelen
als ze niet samen kunnen moet je ze altijd gescheiden houden.
als het slecht weer is moet je niet 1 x een rondje maken maar meerdere keren
datzelfde geld ook voor als je ziek bent
maken meer rotzooi
nja de oppas is al genoemt
en je hebt 10x meer blauwe plekken, kneuzingen enz
Maar desalnietteplus wegen de voordelen zwaarder dan de nadelen en hou ik toch wel van mn schatjes
tis gezelliger
houden je lekker warm als t koud is
in t donker hoef je niet bang te zijn, enge mannen denken wel een paar x meer na voor ze je wat willen doen
nadelen
als ze niet samen kunnen moet je ze altijd gescheiden houden.
als het slecht weer is moet je niet 1 x een rondje maken maar meerdere keren
datzelfde geld ook voor als je ziek bent
maken meer rotzooi
nja de oppas is al genoemt
Maar desalnietteplus wegen de voordelen zwaarder dan de nadelen en hou ik toch wel van mn schatjes
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
yvonne dl
- Zeer actief
de voordelen zijn:gezellig,lief,vriendjes in huis.
de nadelen:
ik vind het heel moeilijk om op te schrijven wat de voordelen zijn,de nadelen zijn meer haha,maar ik zou ze voor geen goud meer willen missen.
dus de nadelen:
geen oppas vinden voor 9 honden.
niet meer op vakantie dus een caravan gekocht waar alle honden meemogen.
uitlaten 4 keer per ronde.
als je ziek word,zoals ik nu ben ik door mijn rug gegaan en moeten ze in de tuin plassen,er is niemand die alle honden uit wil laten.
vaak de zeik opruimen van al die oudjes.
ook de stront.
En nu sinds een week 1 er bij waar ik mijn vingers moet na tellen als ik hem aan geraakt hebt haha.
maar wat hou ik van mijn schatjes.
En ik ben wel bang in het donker hun ook dus ik heb geen wakers hihi
Ik zou het zo weer doen.
maar wat moet je nu bij de voordelen zetten?
ja leuk en gezellig hihi
de nadelen:
ik vind het heel moeilijk om op te schrijven wat de voordelen zijn,de nadelen zijn meer haha,maar ik zou ze voor geen goud meer willen missen.
dus de nadelen:
geen oppas vinden voor 9 honden.
niet meer op vakantie dus een caravan gekocht waar alle honden meemogen.
uitlaten 4 keer per ronde.
als je ziek word,zoals ik nu ben ik door mijn rug gegaan en moeten ze in de tuin plassen,er is niemand die alle honden uit wil laten.
vaak de zeik opruimen van al die oudjes.
ook de stront.
En nu sinds een week 1 er bij waar ik mijn vingers moet na tellen als ik hem aan geraakt hebt haha.
maar wat hou ik van mijn schatjes.
En ik ben wel bang in het donker hun ook dus ik heb geen wakers hihi
Ik zou het zo weer doen.
maar wat moet je nu bij de voordelen zetten?
ja leuk en gezellig hihi
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Ik zit wel eens over een tweede hond te denken, maar ik vraag me af hoe jullie dat doen met uitlaten. Bij 9 kan ik me indenken dat je meerdere keren loopt, maar bij 2? Ze moeten dan naast lopen denk ik tot ze los kunnen (~ 5 min lopen voor mij), maar wat als ze niet los kunnen...?

-
yvonne dl
- Zeer actief
Je hebt toch 2 handen?
Dus ik zie het probleem niet hoor,haha.
gewoon 1 aan je ene hand en 1 aanje andere.
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Werpstok, bal etcyvonne dl schreef:Je hebt toch 2 handen?
Het gaat mij er meer om dat ze er dan strak naast lopen, terwijl Max het bijv leuk vindt om hier en daar even zn poot op te tillen etc.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Voordelen: je geniet van de interactie tussen twee honden
meer leven in de brouwerij, ook door onderlinge concurrentie
je stelt je zelf gerust dat je hond niet helemaal alleen thuis is.
Nadelen: kost meer
meer uitlaten als je honden hebt met verschillende behoeften.
onhandiger met riemen.
meer leven in de brouwerij, ook door onderlinge concurrentie
je stelt je zelf gerust dat je hond niet helemaal alleen thuis is.
Nadelen: kost meer
meer uitlaten als je honden hebt met verschillende behoeften.
onhandiger met riemen.
- sjef
- Zeer actief
Voordelen: Ze hebben gezelschap aan elkaar en spelen met elkaar.
Ze kunnen beter alleen thuisblijven.
Met z'n drieen zijn ze sterker.
Nadelen: Ze stoken elkaar op
Ze kunnen beter alleen thuisblijven.
Met z'n drieen zijn ze sterker.
Nadelen: Ze stoken elkaar op
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
- Moos
- Zeer actief
Twee is een makkie hoor. Gewoon twee riemen in 1 hand, en lopen maarsjaak-k schreef:Ik zit wel eens over een tweede hond te denken, maar ik vraag me af hoe jullie dat doen met uitlaten. Bij 9 kan ik me indenken dat je meerdere keren loopt, maar bij 2? Ze moeten dan naast lopen denk ik tot ze los kunnen (~ 5 min lopen voor mij), maar wat als ze niet los kunnen...?
De kans dat je twee honden hebt die allebei niet los kunnen als je daar niet min of meer voor gekozen hebt (al dan niet door raskeuze ook) lijkt me niet zo groot?
Ik vind twee honden zoveel voordelen hebben dat de nadelen te verwaarlozen zijn. Ze hebben elkaar, hebben altijd een vriendje, en ze zijn daarom ook nooit echt alleen thuis waardoor je weer wat makkelijker weg gaat (ik althans). En de interactie onderling is ontzettend leuk om naar te kijken.
Elkaar opjutten op wat voor manier dan ook heb ik nooit (noemenswaardig) last van (gehad).

- Moos
- Zeer actief
Dat ligt allemaal natuurlijk erg aan het soort hond(en).** Angela ** schreef:een paar voordelen ;
Ik kan het wel schudden met mijn extra bewaking enzo

-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb 3 honden waarvan er 1 bijna niet los kan, de ander op veilige plekken los kan en nog 1 die bijna overal wel los kan.
Ik maak veel wandelingen aan d elijn en dat gaat allemaal vrij makkelijk hoor, geen probleem.
Voordelen vind ik dat je honden nooit alleen zijn ze zijn altijd met 2 of meer.
het is gezelliger
nadeel
ik heb 2 oudere honden en 1 jongere hond en hun eisen aan de wandelingen zijn verschillend dus vaak moet ik ze in 2 of 3 uitlaten...
vakantie oppas is iets moelijker voor meerdere honden.
Ik maak veel wandelingen aan d elijn en dat gaat allemaal vrij makkelijk hoor, geen probleem.
Voordelen vind ik dat je honden nooit alleen zijn ze zijn altijd met 2 of meer.
het is gezelliger
nadeel
ik heb 2 oudere honden en 1 jongere hond en hun eisen aan de wandelingen zijn verschillend dus vaak moet ik ze in 2 of 3 uitlaten...
vakantie oppas is iets moelijker voor meerdere honden.
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Het is zo gezellig 2 honden, heb de tweede pas sinds april maar had het véél eerder moeten doen. Lexie is er zo door opgeknapt.
We wandelen 's morgens en `s middags samen los, 's avonds één voor één aan de lijn. Lexie is een enorme teut en T-Boy heeft goed de pas erin. Aan de lijn schiet dat niet op en ben niet van elastiek.
Kan eigenlijk geen nadelen bedenken behalve de al genoemde.
We wandelen 's morgens en `s middags samen los, 's avonds één voor één aan de lijn. Lexie is een enorme teut en T-Boy heeft goed de pas erin. Aan de lijn schiet dat niet op en ben niet van elastiek.
Kan eigenlijk geen nadelen bedenken behalve de al genoemde.
Groetjes, Terry
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Voordeel is inderdaad dat ze elkaar hebben, als het klikt spelen ze heel wat af.
Je hebt altijd een hond waarmee je iets kunt gaan doen, trainen, rondje fietsen enz enz
Ze zijn niet meer alleen als je moet werken
Maar de nadelen zijn er wel zeker; meerdere honden zijn vaak meer op elkaar gericht dan op de baas, de eerste periode als je er een pup bij neemt onderneem ik alles maar dan ook alles alleen met de pup, ik wil niet dat die vervelende eigenschappen van mijn andere honden over kan nemen, ze moeten leren op zichzelf te vertrouwen, contact leren maken met de baas.
Vakantiehuisjes zijn wat moeilijker te vinden voor twee of meer honden, evenals oppas.
Dierenarts, voer, pension, cursus kosten zijn hoger.
Maar voor mij zijn de voordelen zoveel leuker dan de eventuele nadelen dat ik nooit weer maar 1 hond neem, nu ik zo terug kijk heb ik maar heel kort 1 hond gehad, we hebben er daarna altijd meerdere gehad.
Je hebt altijd een hond waarmee je iets kunt gaan doen, trainen, rondje fietsen enz enz
Ze zijn niet meer alleen als je moet werken
Maar de nadelen zijn er wel zeker; meerdere honden zijn vaak meer op elkaar gericht dan op de baas, de eerste periode als je er een pup bij neemt onderneem ik alles maar dan ook alles alleen met de pup, ik wil niet dat die vervelende eigenschappen van mijn andere honden over kan nemen, ze moeten leren op zichzelf te vertrouwen, contact leren maken met de baas.
Vakantiehuisjes zijn wat moeilijker te vinden voor twee of meer honden, evenals oppas.
Dierenarts, voer, pension, cursus kosten zijn hoger.
Maar voor mij zijn de voordelen zoveel leuker dan de eventuele nadelen dat ik nooit weer maar 1 hond neem, nu ik zo terug kijk heb ik maar heel kort 1 hond gehad, we hebben er daarna altijd meerdere gehad.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Het enige nadeel vind ik de kosten. Als ik wegga laat ik ze veel fijner thuis, dat vond Sjon helemaal niks toen ie nog alleen was. Oppas heb ik juist dankzij de tweede.
De voordelen zijn in mijn ogen oneindig als je honden het goed met elkaar kunnen vinden. Eén hond is geen hond.

- *Linda*
- Zeer actief
Voordelen: ze hebben elkaar en daarom ook veel interactie onderling. En ik vind het reuze gezellig
Nadeel: kosten, oppasadres vinden.

- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Ik wil toch ook de keerzijde even benadrukken.
Wij hebben een herplaatser erbij genomen. Van te voren wisten we dat dit een lastig hondje ging worden.
De 1e 3 maanden hebben me uitgewoond, echt waar.
Bijten, niet samen uit kunnen, visite was lastig.
Mijn 1e hond ging altijd mee. Met de 2e erbij gaat dat niet meer. ik had dat aspect mezelf wel anders voorgesteld.
Het is niet perse gezelliger hier met 2 honden. Iets wat ik wel hoopte.
Wij hebben een herplaatser erbij genomen. Van te voren wisten we dat dit een lastig hondje ging worden.
De 1e 3 maanden hebben me uitgewoond, echt waar.
Bijten, niet samen uit kunnen, visite was lastig.
Mijn 1e hond ging altijd mee. Met de 2e erbij gaat dat niet meer. ik had dat aspect mezelf wel anders voorgesteld.
Het is niet perse gezelliger hier met 2 honden. Iets wat ik wel hoopte.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Eén hond is absoluut makkelijker.
Maar meer is leuker.
Voordelen:
ze hebben elkaar
alleen is makkelijker
altijd wat te doen
ze nemen goede dingen van elkaar over
het is leuk en gezellig
Nadelen:
oppas is lastig
meenemen nog lastiger
ze nemen ook slechte dingen over
het is duurder
soms hebben ze mot
Overigens loop ik met meer honden ook gewoon hoor, geen probleem.
Maar meer is leuker.
Voordelen:
ze hebben elkaar
alleen is makkelijker
altijd wat te doen
ze nemen goede dingen van elkaar over
het is leuk en gezellig
Nadelen:
oppas is lastig
meenemen nog lastiger
ze nemen ook slechte dingen over
het is duurder
soms hebben ze mot
Overigens loop ik met meer honden ook gewoon hoor, geen probleem.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Voordelen zijn al genoemd.
Nadelen vind ik dat ze soms helemaal niet zo leuk zijn samen en soms ook zorgen dat bepaalde dingen moeilijker worden. Twee honden onder controle hebben is moeilijker dan een. Wij hebben een zeer goed luisterende herder en een wat minder luisterende huskiemiks. Gevolg is dan dus dat je niet overal kan lopen ivm de huskiemiks en dat de herder soms ook even wegrent om te jagen. Alleen zouden wij meer met de honden kunnen ondernemen omdat ze allebei zo anders zijn. Wij hebben wel de mazzel dat er maar 1 trainbaar is dus met de huskiemiks doen wij sowieso niks anders dan alleen wandelen en spelen. Voordeel is dus dat je meer kan op gebied van honden omdat je meer hondentypes kan hebben
Nadelen vind ik dat ze soms helemaal niet zo leuk zijn samen en soms ook zorgen dat bepaalde dingen moeilijker worden. Twee honden onder controle hebben is moeilijker dan een. Wij hebben een zeer goed luisterende herder en een wat minder luisterende huskiemiks. Gevolg is dan dus dat je niet overal kan lopen ivm de huskiemiks en dat de herder soms ook even wegrent om te jagen. Alleen zouden wij meer met de honden kunnen ondernemen omdat ze allebei zo anders zijn. Wij hebben wel de mazzel dat er maar 1 trainbaar is dus met de huskiemiks doen wij sowieso niks anders dan alleen wandelen en spelen. Voordeel is dus dat je meer kan op gebied van honden omdat je meer hondentypes kan hebben
- Moos
- Zeer actief
Ik vind 1 hond niet makkelijker, omdat ik die veel minder makkelijk alleen laat. Niet dat ik ze samen 10 uur per dag 'alleen' laat zitten
Maar ik heb als ze met zijn tweetjes zijn geen moeite met bijvoorbeeld 's ochtends 3-4 uur, dan een lekkere lange wandeling, en dan weer 3-4 uur. Een hond helemaal alleen heb ik daar veeeel meer moeite mee, wat dan ook weer best kan beperken.
Nu heb ik ook wel eigenlijk 1.5 hond
Vera telt als "de hond", en dan heb ik er nog iets bij van een paar kilo die sowieso het tot een kunst heeft verheven om zich onzichtbaar te maken. Niet als ze alleen met mij en Vera is, maar mee op bezoek enzo gaat het eigenlijk om Vera die meekomt, niet om "mij zie je niet" Saartje 
Ze zijn allebei van nature aardig gehoorzaam en willen helemaal niet de hort op, dus daarin kunnen ze elkaar ook niet beinvloeden.
Nu heb ik ook wel eigenlijk 1.5 hond
Ze zijn allebei van nature aardig gehoorzaam en willen helemaal niet de hort op, dus daarin kunnen ze elkaar ook niet beinvloeden.

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik zie helemaal geen nadelen, alleen maar voordelen. En het grootste voordeel is natuurlijk dat de honden altijd een soortgenoot om zich heen hebben. Ik merk aan alles dat mijn honden dat enorm op prijs stellen. Als het even kan zal ik altijd meer dan een hond hebben. 
-
Sita
- Zeer actief
Met twee honden zie ik het nadeel nog niet echt dat je ze niet makkelijk meeneemt. Ik neem ze beide net zo makkelijk mee, als toen alleen Sita er nog was. Dit is wel een punt wat mij nog tegenstaat aan een eventuele nummer drie. Ik kan me dan voorstellen dat je dan wel met heel veel hond aan komt zetten.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
miekmiek
Met twee makkelijke kleine honden kan ik zeggen dat voor mij het enige nadeel is dat het wat meer kost. (maar tja...nog steeds niet zoveel als 1 grote hond)
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Voordelen:
Ze hebben wat aan elkaar.
Het is gezelliger.
Je hebt meerdere honden om mee te trainen.
Een wandeling met meerdere honden voelt efficienter.
Makkelijker met alleen zijn. Vincent kwam als herplaatser van 9,5 jaar en hij kon niet alleen zijn. Met een hondje erbij is dit helemaal geen probleem.
Nadelen:
Als er eentje blaft gaan de anderen meedoen, zowel in huis als buiten.
Wandelen met drie honden vind ik best lastig, bij twee had ik er geen problemen mee
.
Ze hebben wat aan elkaar.
Het is gezelliger.
Je hebt meerdere honden om mee te trainen.
Een wandeling met meerdere honden voelt efficienter.
Makkelijker met alleen zijn. Vincent kwam als herplaatser van 9,5 jaar en hij kon niet alleen zijn. Met een hondje erbij is dit helemaal geen probleem.
Nadelen:
Als er eentje blaft gaan de anderen meedoen, zowel in huis als buiten.
Wandelen met drie honden vind ik best lastig, bij twee had ik er geen problemen mee
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik onthou me maar van commentaar
hoeveel ik ook van allebei mijn honden hou denk ik dat ze allebei en sammy vooral liever alleen geweest waren.
hier zullen niet snel meer 2 honden zijn.
hoeveel ik ook van allebei mijn honden hou denk ik dat ze allebei en sammy vooral liever alleen geweest waren.
hier zullen niet snel meer 2 honden zijn.

- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
het is gewoon het allerleukste om meerdere honden te hebben
ik heb niet zoveel nadelen eigenlijk
,
tja misschien dat ik altijd in 2en moet naar buiten maar dat vindt ik niet zo erg, anders had ik er ook geen 5 gehad
1 & 3 honden vondt ik het allerminste leuk, 2 honden was leuk, 4 & 5 merk ik eigenlijk niet
met de 3de moest ik me het meest aanpassen ivm dubbel uitlaten en zo, en vondt ik het dus niet gezellig om 1 ronde met 1 hond te lopen
ik heb niet zoveel nadelen eigenlijk
tja misschien dat ik altijd in 2en moet naar buiten maar dat vindt ik niet zo erg, anders had ik er ook geen 5 gehad
1 & 3 honden vondt ik het allerminste leuk, 2 honden was leuk, 4 & 5 merk ik eigenlijk niet
met de 3de moest ik me het meest aanpassen ivm dubbel uitlaten en zo, en vondt ik het dus niet gezellig om 1 ronde met 1 hond te lopen

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
voordeel:
- gezellig
- hebben veel aan elkaar als wij weg zijn
- 2 dikke vriendjes
- 2 dikke maatjes voor ons
- geniet van de interactie tussen die 2
nadeel:
- ivan kent nog geen volgen dus die wil nog af en toe trekken aan de lijn.
- het is meer werk als 1 hond (al maakt mij dat niet uit (kan een nadeel voor anderen zijn))
- bij ons gaat er veel tijd in zitten met beiden honden trainen (maar maakt mij ook niet uit eigenlijk maar kan een nadeel voor anderen zijn)
- durf ze gerust mee te nemen in het donker, ze schrikken mensen dan wel af
- bewaakt je huis
- als vriendje vroeg weg moet voor werk of laat thuis is dan voel ik me veiliger met die 2 joekels van ons
- vriendje vind het ook prettiger dat die 2 honden er zijn als ik alleen thuis ben savonds of als hij smorgens vroeg moet gaan werken.
Overigens gaan ze soms apart maar ook vaak samen mee wandelen.
Ik was degene die mijn hartje altijd al open had voor een 2e hond. mijn vriend totaal niet. En uiteindelijk is er toch een 2e gekomen omdat het toch ontzettend kriebelde om ook aan de slag te gaan met een hond.
En ik zou nooit meer deze beslissing terug willen draaien! Ben dol op ze!
- gezellig
- hebben veel aan elkaar als wij weg zijn
- 2 dikke vriendjes
- 2 dikke maatjes voor ons
- geniet van de interactie tussen die 2
nadeel:
- ivan kent nog geen volgen dus die wil nog af en toe trekken aan de lijn.
- het is meer werk als 1 hond (al maakt mij dat niet uit (kan een nadeel voor anderen zijn))
- bij ons gaat er veel tijd in zitten met beiden honden trainen (maar maakt mij ook niet uit eigenlijk maar kan een nadeel voor anderen zijn)
- durf ze gerust mee te nemen in het donker, ze schrikken mensen dan wel af
- bewaakt je huis
- als vriendje vroeg weg moet voor werk of laat thuis is dan voel ik me veiliger met die 2 joekels van ons
- vriendje vind het ook prettiger dat die 2 honden er zijn als ik alleen thuis ben savonds of als hij smorgens vroeg moet gaan werken.
Overigens gaan ze soms apart maar ook vaak samen mee wandelen.
Ik was degene die mijn hartje altijd al open had voor een 2e hond. mijn vriend totaal niet. En uiteindelijk is er toch een 2e gekomen omdat het toch ontzettend kriebelde om ook aan de slag te gaan met een hond.
En ik zou nooit meer deze beslissing terug willen draaien! Ben dol op ze!
- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Contacteer:
Mij bevalt twee honden ook heel goed. Ik probeer wel zoveel mogelijk met ze apart te doen. Wat minder fijn is, is dat ze de hele dag maar met elkaar aan het spelen zijn
En bij mensen die niks met honden hebben op visite gaan word wel lastiger. Eén hond werd dan misschien nog gedoogd, maar met twee hoef je echt niet meer aan te komen. Verder zie ik niet echt nadelen.
En bij mensen die niks met honden hebben op visite gaan word wel lastiger. Eén hond werd dan misschien nog gedoogd, maar met twee hoef je echt niet meer aan te komen. Verder zie ik niet echt nadelen.
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Ikzelf vind 2 honden leuker als ze goed met elkaar kunnen opschieten. Miura heeft jarenlang samengeleefd met haar half broer, samen waren ze een soort 2 éénheid. Toen Aquilo overleed heb ik lang getwijfeld of ik er een nieuw hondje bij zou nemen, toch gedaan en in het begin ging het best redelijk. Ze accepteerden elkaar maar echt superdol waren ze niet op elkaar. Nu wordt Fenja echt volwassen en is het de laatste tijd flink knokken met elkaar.
Ik heb zelf geen spijt van Fenja omdat ik het een heel leuk hondje vindt. Maar van Miura had het echt niet gehoeven een nieuw hondje. Mocht Fenja komen te overlijden dan weet ik wel heel zeker dat ik er geen nieuw hondje bij zet, hoe jammer ik dat zelf ook vindt.
Het kan dus heel leuk zijn 2 honden maar als je een mis match hebt zoals ik is het soms lastig 2 honden.
Ik heb zelf geen spijt van Fenja omdat ik het een heel leuk hondje vindt. Maar van Miura had het echt niet gehoeven een nieuw hondje. Mocht Fenja komen te overlijden dan weet ik wel heel zeker dat ik er geen nieuw hondje bij zet, hoe jammer ik dat zelf ook vindt.
Het kan dus heel leuk zijn 2 honden maar als je een mis match hebt zoals ik is het soms lastig 2 honden.
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
voordelen:
-mijn man en ik hebben nu ieder een "eigen" hond, waar we ook mee trainen. we nemen ook onze hond regelmatig alleen mee, zodat ze ook persoonlijke aandacht krijgen.
-de interactie tussen de honden is erg leuk, het wandelen als ze los zijn is daarom ook leuker, veel spelen en samen op ontdekkingstocht
-ze hebben altijd elkaar, dus ook als wij even weg zijn.
-de honden nemen elkaars goeie gewoontes over.
-je hebt meer honden om van te houden
iedere hond is uniek en met iedere hond heb je een andere band.
nadelen:
- 2 honden is moeilijker onder controle te hebben en houden, dus als de een wegrent dan rent de ander makkelijker mee.
- de honden nemen elkaars slechte gewoontes over.
- 2 honden neem je niet zomaar mee op visite.
- dubbele kosten.
wij hebben ook erg getroffen met ons duo, ze passen heel goed bij elkaar en vullen elkaar aan.
het lijkt me allemaal een stuk moeilijker als de honden niet bij elkaar passen
-mijn man en ik hebben nu ieder een "eigen" hond, waar we ook mee trainen. we nemen ook onze hond regelmatig alleen mee, zodat ze ook persoonlijke aandacht krijgen.
-de interactie tussen de honden is erg leuk, het wandelen als ze los zijn is daarom ook leuker, veel spelen en samen op ontdekkingstocht
-ze hebben altijd elkaar, dus ook als wij even weg zijn.
-de honden nemen elkaars goeie gewoontes over.
-je hebt meer honden om van te houden
nadelen:
- 2 honden is moeilijker onder controle te hebben en houden, dus als de een wegrent dan rent de ander makkelijker mee.
- de honden nemen elkaars slechte gewoontes over.
- 2 honden neem je niet zomaar mee op visite.
- dubbele kosten.
wij hebben ook erg getroffen met ons duo, ze passen heel goed bij elkaar en vullen elkaar aan.
het lijkt me allemaal een stuk moeilijker als de honden niet bij elkaar passen