Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Show stilts

Moderator: moderatorteam

pammetje
Zeer actief

Re: Show stilts

Ongelezen bericht door pammetje »

daar zet ik liever de baas op die dit wil gebruiken
en dan een paar uur laten staan
mogen het nog honden zijn of wat???
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

kzie eerlijk gezegd niet zo heel veel verschil dan een hond ff "vrijwillig" op die poten te laten staan tegenover de kop omhoog trekken (edit:met riem) dat ze de nek nog net niet breken om de hond er maar zo "mooi" mogelijk bij te laten staan zodat dat weer punten of een vermelding opleverd. :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

het lijkt wel zo'n olifant op een krukje :(
wat is er mis met je hond gewoon trainen op staan?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik weet niet hoe nieuw ze vinden dat dit is, maar ik ken al jaaaaaaaren fokkers/showers die op een degelijke manier hun hondje trainen. :19:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

smoekie schreef:kzie eerlijk gezegd niet zo heel veel verschil dan een hond ff "vrijwillig" op die poten te laten staan tegenover de kop omhoog trekken (edit:met riem) dat ze de nek nog net niet breken om de hond er maar zo "mooi" mogelijk bij te laten staan zodat dat weer punten of een vermelding opleverd. :19:
vind ik precies het zelfde
mogen ze ook bij de eigenaar die het doet doen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

yamie schreef:ik weet niet hoe nieuw ze vinden dat dit is, maar ik ken al jaaaaaaaren fokkers/showers die op een degelijke manier hun hondje trainen. :19:
Idd. Wordt al jaren gebruikt en ook in NL.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

pammetje schreef:
smoekie schreef:kzie eerlijk gezegd niet zo heel veel verschil dan een hond ff "vrijwillig" op die poten te laten staan tegenover de kop omhoog trekken (edit:met riem) dat ze de nek nog net niet breken om de hond er maar zo "mooi" mogelijk bij te laten staan zodat dat weer punten of een vermelding opleverd. :19:
vind ik precies het zelfde
mogen ze ook bij de eigenaar die het doet doen

van mij ook, maar er zijn er meer dan genoeg die zo "werken" :N:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

yamie schreef:ik weet niet hoe nieuw ze vinden dat dit is, maar ik ken al jaaaaaaaren fokkers/showers die op een degelijke manier hun hondje trainen. :19:
Ja, ik had er ook al eerder van gehoord. Mensen doen het ook wel met blikjes, dan moeten de honden daar op staan. Maar waar het voor nodig is? Hier ook wel een overbeweeglijk hondje maar ik heb hem aangepraat dat staan leuk is ('Ooh Nilo, mag jij staan! Leuk zeg!)', werkt prima :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

ladybird schreef:
Idd. Wordt al jaren gebruikt en ook in NL.
Precies, deze manier van oefenen voor het staan op shows heb ik al een aantal jaren geleden ergens gezien. Een iets andere uitvoering, in een koffertje en van hout, maar het principe is hetzelfde.
Ik zou zoiets niet snel gebruiken, dan maar een hond die niet perfect, met alle poten exact gelijk zoals het idealiter zou moeten zijn, staat.
smoekie
Zeer actief

Maar wat is dan het verschil tussen je hond op "blikjes" neer te zetten, en te laten staan zodat hij/zij "mooi" staat of je hond bijna ophangen en zijn/haar kop naar boven "trekken" om ervoor te zorgen dat hij/zij "mooi" staat :19:

Principe is toch hetzelfde? Zorgen dat je hondje er zo "mooi" mogelijk bij "staat" om maar die fel begeerde vermelding te behalen :ugh:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

smoekie schreef:Maar wat is dan het verschil tussen je hond op "blikjes" neer te zetten, en te laten staan zodat hij/zij "mooi" staat of je hond bijna ophangen en zijn/haar kop naar boven "trekken" om ervoor te zorgen dat hij/zij "mooi" staat :19:

Principe is toch hetzelfde? Zorgen dat je hondje er zo "mooi" mogelijk bij "staat" om maar die fel begeerde vermelding te behalen :ugh:
Ja maar je hebt "ophangen" en "omhoog houden" :mrgreen: Bij Nilo zorg ik ook dat hij niet al te veel ruimte heeft in zijn showlijn, voor zijn eigen bestwil. Want ontsnapt hij en gaat hij buurten, dan kan dat ook fout aflopen. Ik houd zijn hoofd ook wel eens omhoog om te voorkomen dat hij snuffelt, maar ik hang hem echt niet op. Moet zeggen dat dat er ook zo uit kan zien omdat je dan de riem boven het hoofd wil houden zodat die niet in de weg hangt. Staat wat slordig als die riem er zo losjes omheen hangt. Bij die blikjes speel je in op de angst van de hond. Want die schrikt als die er een paar keer vanaf glijd waardoor die steeds spanning beleefd als hij moet staan, omdat hij die blikjes gewend is.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Wat erg zeg :N:
Niets is meer spontaan, ik zie me al oefenen met Baco op zoiets :smile:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Maeve schreef:
smoekie schreef:Maar wat is dan het verschil tussen je hond op "blikjes" neer te zetten, en te laten staan zodat hij/zij "mooi" staat of je hond bijna ophangen en zijn/haar kop naar boven "trekken" om ervoor te zorgen dat hij/zij "mooi" staat :19:

Ja maar je hebt "ophangen" en "omhoog houden" :mrgreen: Bij Nilo zorg ik ook dat hij niet al te veel ruimte heeft in zijn showlijn, voor zijn eigen bestwil. Want ontsnapt hij en gaat hij buurten, dan kan dat ook fout aflopen. Ik houd zijn hoofd ook wel eens omhoog om te voorkomen dat hij snuffelt, maar ik hang hem echt niet op. Moet zeggen dat dat er ook zo uit kan zien omdat je dan de riem boven het hoofd wil houden zodat die niet in de weg hangt. Staat wat slordig als die riem er zo losjes omheen hangt. Bij die blikjes speel je in op de angst van de hond. Want die schrikt als die er een paar keer vanaf glijd waardoor die steeds spanning beleefd als hij moet staan, omdat hij die blikjes gewend is.
Heb je gelijk in, je hebt "ophangen" en je hebt "omhoog" houden. Maar ik heb redelijk wat foto's voorbij zien komen (ook hier van het HF) dat ik het juist daarom heb over "ophangen"

Met omhoog houden is volgens mij niet zo heel veel aan de hand als je nog enigzins de hond iets van regie in "poten" laat houden. Maar op het moment dat het nodig is de hond "strak" te laten staan door hem nog net niet "op te hangen" verschilt dat mijn inziens toch echt niet zo veel dan door de hond op 4 blikjes te laten staan waar die ook wel op zou blijven staan uit angst "te vallen" ( of wat dan ook) :19:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Dacht eerst aan een leuk photoshopje maar begrijp dat het echt is :N:
Zie mij al oefenen zeg :zweep:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Soppie stond met 6 weken zo op de site van de fokker :hmmm:
Afbeelding
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

smoekie schreef:
Maeve schreef:

Heb je gelijk in, je hebt "ophangen" en je hebt "omhoog" houden. Maar ik heb redelijk wat foto's voorbij zien komen (ook hier van het HF) dat ik het juist daarom heb over "ophangen"

Met omhoog houden is volgens mij niet zo heel veel aan de hand als je nog enigzins de hond iets van regie in "poten" laat houden. Maar op het moment dat het nodig is de hond "strak" te laten staan door hem nog net niet "op te hangen" verschilt dat mijn inziens toch echt niet zo veel dan door de hond op 4 blikjes te laten staan waar die ook wel op zou blijven staan uit angst "te vallen" ( of wat dan ook) :19:
het zijn wel twee hele andere dingen hoor, ik zou zelf niet zo oefenen, maar ik heb het wel gezien, en het gaat er dan puur om, dat hondje weet dat hij zo moet blijven staan en niet nog een pootje vooruit of achteruit moet zetten ( ze vallen ook geen meter naar beneden ofzo hoor) zodra hond staat, commando staaaaa en koekje erin, op een gegeven moment is het ook niet meer nodig en gaat de hond op "staaa: gewoon zo staan of staat iig stil, en daar gaat het om.

ik zie eigenlijk niet heel veel verschil met kunstjes aanleren, met raakvlak training enz, zolang het maar op een normale manier gebeurt ( dus geen uren en niet dat ze zodanig "vallen" dat ze zich zeer doen)

ik ken honden die staan te springen als ze op de stacks mogen, ze worden immers beloond, het is gewoon ook een kunstje, net zoals al de prikker foto's, opzitten enz.

een hond die van nature niet echt lekker kan staan? die leert het zo ook niet hoor, met harde hand is dit ook niet zo aan te leren.

ik heb een jonge hond ook wel eens op tafel gezet, in stand en hondje was aan het friemelen, nou dan schiet hij/zij er op een gegeven moment af met een poot, dat is schrikken, niet meer doen dus, gewoon op de tafel blijven staan.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Nou, inderdaad. In Amerika worden alle 'showdogs' op deze manier getraind, al van (jonge) pup af aan.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Zou het met die doggen niet proberen..... :lol1:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Badu schreef:Zou het met die doggen niet proberen..... :lol1:
Juist met doggen wordt het vanaf pup dus al getraind in Amerika. Dan maken ze houten klossen.

Afbeelding

Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

Scooby schreef:
Badu schreef:Zou het met die doggen niet proberen..... :lol1:
Juist met doggen wordt het vanaf pup dus al getraind in Amerika. Dan maken ze houten klossen.

Afbeelding

Afbeelding

ik kende het niet, nog nooit van gehoord

doen ze dit trouwens alleen met Pups of ook met volwassen honden
ik zie nu Darko (dc) nog niet echt op van die blokjes staan :denken:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

vania schreef:doen ze dit trouwens alleen met Pups of ook met volwassen honden
Als je het staan op deze manier van pup af aan zo traint, hoeft het waarschijnlijk niet meer tegen de tijd dat de hond volwassen is, denk ik?
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Misschien mag de blokkendoos mee naar de show... :smile:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Wat lijkt mij dit slecht voor een Briard...met de lengte van zijn rug! Nooit van mijn leven dat ik dit ga uitproberen. Vind het een goed trainingmiddel maar dan voor de wat kleinere rassen.

Ik zou hier dus niet mee werken maar misschien komt dit wel omdat het bij mij totaal onbekend is, en het op mij een gevaarlijke indruk maakt.
vania
Zeer actief

Scooby schreef:
vania schreef:doen ze dit trouwens alleen met Pups of ook met volwassen honden
Als je het staan op deze manier van pup af aan zo traint, hoeft het waarschijnlijk niet meer tegen de tijd dat de hond volwassen is, denk ik?
ik heb er geen idee van
hier kennen ze beide staan (de DC's) maar ze zetten hun
poten dus niet "juist"
Guapa kan het wel, maar alleen als ze haar bal ziet
Darko staat altijd met 1 poot achteruit en als ik die dan
verzet, verstapt hij vanvoor en zo blijf ik dus bezig, tot
ik het opgeef en hem gewoon laat staan, zoals hij wit
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

cool ik leerde ze het op een kartonne doos
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

vania schreef:Darko staat altijd met 1 poot achteruit en als ik die dan verzet, verstapt hij vanvoor en zo blijf ik dus bezig
En dat voorkom je dus als je het van pup af aan traint met deze 'stilts'. ;-)
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:cool ik leerde ze het op een kartonne doos
Afbeelding
Maar dan kunnen ze dus nog wel iets verstappen, toch?
vania
Zeer actief

Scooby schreef:
vania schreef:Darko staat altijd met 1 poot achteruit en als ik die dan verzet, verstapt hij vanvoor en zo blijf ik dus bezig
En dat voorkom je dus als je het van pup af aan traint met deze 'stilts'. ;-)
weet ik al iets dat Jan ineen kan zetten voor als er terug een pup bij komt :smile:
ik kan misschien wel eens zien of ik Darko op 4 "boomstronken" krijg die voor de haard
bedoelt zijn :lol:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hm.... tsja...

Ik kan het me (rasafhankelijk) voorstellen dat het zo gebeurt. Zelf vind ik het tever gaan, maar in alle eerlijkheid; ik laat Tristan ook stilstaan in "showstand" maar dat heb ik 'm niet op deze manier aangeleerd. Je kunt OOK (maar dat is vooral voor de clickertrainers onder ons denk ik) gewoon vierkantjes van een tapijttegel nemen, die vastmaken op een stuk karton (rasafhankelijk heb je dan meer of minder karton nodig :mrgreen: ) en daarop oefenen. Truckje is dan dat Fikkie op elk stukje tegel een pootje zet. Geef de houding een naam (ik mak onderscheid tussen "staan" en "show"-staan (dat laatste heet dus 'show' bij mij) en dan leren ze het vast ook.

Het is niet het feit dat het de hond wordt gleerd, maar wel de manier waarop die alle verschil uitmaakt.

Suzanne
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Scooby schreef:
Mol schreef:cool ik leerde ze het op een kartonne doos
Afbeelding
Maar dan kunnen ze dus nog wel iets verstappen, toch?
neen de doos in instabiel, wanneer ze verstappen vallen ze er af.
Plaats reactie

Terug naar “Show”