Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heb jij dat nu ook weleens ?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rhiannon
Zeer actief

Heb jij dat nu ook weleens ?

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Heb jij dat nu ook weleens,?

Dat je bukt om het tuig aan te doen en meteen je gezicht nat hebt van de heerlijke penslebbers ???
Heb jij dat nu weleens dat er een pupsel van 4 maanden besluit het hele rondje mee te lopen hangend aan je broekspijp :crazy: en dat die zelfde broek steeds lager gaat hangen omdat je 5 kilo kwijt bent.
Heb jij dat nu ook weleens dat je broek veel zwaarder is vanwege het slijk wat er onder aan hangt ?
Dat je leuk loopt te genieten van de mooie herfstkleuren en ineens je arm uit de kom hebt liggen omdat je hond een erg leuke reiger van dichtbij wil zien.

Of dat je midden in de nacht naar het toilet moet en in de pikkedonker met je blote voeten in een heerlijk warm poepje staat ?

Of dat zoonlief rond de klok van 11 naar beneden komt en zegt dat Belle hem het bed uit gewerkt heeft omdat madam ook eens lekker wilde liggen :lollol:

Heb jij dat nu ook weleens dat de hondjes besluiten dat spelen in het midden van de nacht ook heul leuk kan zijn, en dat de baasje dan iedere keer weer gezellig wakker worden?

Heb jij dat ook weleens dat je net alles aan de kant hebt en dat er een paar gezellige ruiende hondjes leuk op de bank gaan spelen ?

Wat heb jij nu weleens?
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Heb jij dat nu ook weleens ?

Ongelezen bericht door Machie »

:D

Ik heb een hele brave relaxte hond die zulke dingen niet doet :D
Behalve dat als we wandelen en hij zit aan de riem dat hij echt een stukje riem in zn bek wil, anders loopt ie niet :engel:
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magic »

Eerlijk gezegd? Nee, geen van dit allen...
Afbeelding
Iedere dag feest!
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

ja regelmatig... en dan is mijn jongste hond al 2,5 jaar :mrgreen:
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

O das fijn te weten dat het niet over gaat :smile:
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door petra1 »

Ik heb weleens dat ik net de stofzuiger weg heb gezet, mezelf omdraai en dan zie dat de kamer is veranderd in een zee van krantensnippers :cheer:
Ik heb ook weleens dat ik de tuin instap en dan mijn enkels bijna breek in een kuil die er 5 minuten daarvoor nog niet was :mrgreen:
Maar oh, wat zijn ze dan weer lief als ze lekker bij je op de bank komen liggen.
Dan weet ik namelijk ook meteen wie de schuldige was van het kuilen graven, want zodra er 1 opstaat zie je dan een prachtige hoop zand liggen :smile:
En ja, meestal is dat de oudste van 9 jaar :smile:
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ja! En ik vind het helemaal geweldig!! :cheer: :cheer:

En daarbij heb ik ook weleens dat ik schoon heb gemaakt en er een bejaarde hond van bijna 15 besluit dat in het natte zand liggen en graven ook heel leuk, en nog leuker is als je dan binnen je waterbak in een modderbak gaat veranderen. O. en de vloer ook natuulijk :cheer:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Ik heb wel eens een zuiver deken op de bank liggen en dan komen ze met hun zever lippen langs het deken en mijn boek wrijven. heb ik net alles gedweild en ga ik wandelen gaat onze Bobby altijd plat met zijn modderbuik over de vloer schrafelen. Of hebben ze geen zin om verder te wandelen omdat ze ergens snuffelen, dan gaan ze gewoon plat op de buik liggen en lopen ze gewoon niet meer totdat ze klaar zijn. Of hebben ze een nieuwe deken of zo en zit er de dag erna al een gat in enz.enz.enz. :D
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Of hondje is ietwat modderiger dan je in eerste instantie had gezien (lang leve een zwarte vacht) en hij laat zich bevallig langs de witte keukenmuur op de grond glijden, een enorme zwarte kleivlek in zijn spoor op de muur achterlatend :blauwoog: .

Of je kijkt op van je film en je beseft dat die gekke ronde vlek op de muur, die zojuist verschenen is, een vorm van non-existent behang is.

Of je zoekt overal waar die kussen/knuffel vulling toch vandaan komt die in vlokjes door de kamer ligt, tot puppeschat met je lievelingssloffen aan komt zetten.

Of, in het kader van de poezebeesten; poes zit in de kamer, niets aan de hand terwijl je je kipjes snijdt, je pakt in twee seconden iets uit de koelkast en je kip is weg. Weg weg. Poes likt zich nog eens om haar bekje op het woonkamerkleed :19: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

ja.....dat heb ik allemaal wel eens.Lachen joh...

Heb jij wel eens tot diep in de avond ene stel langharige gekken onder protest gekamd, nagels, oren alles schoongemaakt, gewassen, creme spoeling,gefeund, nagekamd terwijl ze de volgende morgen vroeg met zijn allen in de vieze gore groene prutsloot sprongen terwijl je nee doorlopen zei?En gingen ze toen ook schudden in de kamer die manlief diezelfde avond even snel gesausd had, terwijl je toch zeker wist dat de tussendeur dicht zat?
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

:smile: :smile: je wilt niet weten hoe de onderkant van de muur in mijn gang eruit ziet :N:

En dat de honden denken dat het wollen vloerkleed een soort wit gras is waar ze leuk in kunnen graven :ugh: en dat je daarom overal wol tegen komt en je kleed steeds dunner word .
Dat je denkt wat is Bumper lief aan het slapen maar dat ie onder op je computer tafel heel zachtjes al je printpapier een nieuwe vorm aan het geven is.
Dat je een paar beren zonder hoofd vind onder je bed :smile:
Ellepel
Zeer actief

Heb je wel eens onder schooltijd, dus dat dochterlief het niet ziet, heel stilletjes een hele stal onthoofde barbies weggegooid...de vloerbedekkingman gebeld voor nieuwe op de trap, vannacht een tree kaalgekauwd....de krant van de buren geleend, omdat jouw eigen versnipperd door de kamer lag....een stuk drol, een stuk deken, een stuk drol en weer een stuk deken uit je hond zijn kont gtrokken om 6 uur 's morgens...je zou haast zeggen dat ze een tikje vermoeiend zijn vandaag :boos:
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Stiekem barbie's weggooien niet, wel legopoepjes en onthoofde enge monsters :smile:
Wel heb ik meerder keren wol poepjes mogen verwijderen nadat ik eerst een flink blad heb mogen zoeken.
En dan maar hopen dat je sneller bent dan de hond die toch wel wil zitten met dat nare hangdrolletje .
Ellepel
Zeer actief

lachen he met honden.....wat saaaaaai zou het anders zijn, ik bedoel wat moet je anders doen zo heel in de vroegte :smile:
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Uitslapen en genieten van een schoon huis :mrgreen: *lees schoon en saai huis*
Ellepel
Zeer actief

:smile: doooooodsaai
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

De modderkleren neem ik voor lief.
Het is enkel oppassen dat ze niet aan de wc rollen kunnen en sommige slopen de dekens in hun bench.
Nachtelijk spelen kunnen ze nietn ze liggen elks in hun eigen bench.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

De modderkleren neem ik voor lief.
Het is enkel oppassen dat ze niet aan de wc rollen kunnen en sommige slopen de dekens in hun bench.
Nachtelijk spelen kunnen ze nietn ze liggen elks in hun eigen bench.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Met de honden die ik nu heb niet. Die zijn bejaard en rustig.
Maar over een week of 6 zal daar heel erg verandering in komen in huis.... pupsel erbij :N:
Rhiannon
Zeer actief

O leuk is dat :D kom je dingen tegen waarvan je ze vergeten bent :mrgreen:
Krijg je van die oja momenten, ik nog 4 weken wachten :cheer: duurt wel erg lang he ?

Heb ik weer twee jonkie,s in huis :mrgreen: gezellig * denkt aan een jaar terug *
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Daisy@ schreef:Met de honden die ik nu heb niet. Die zijn bejaard en rustig.
Maar over een week of 6 zal daar heel erg verandering in komen in huis.... pupsel erbij :N:
je kunt vast oefenen :mrgreen:
Wat staat me eigenlijk te wachten als ik aan een pup begin?

Kom vast in de stemming...

1. Schenk op diverse plaatsen een scheut koude appelsap over de vloerbedekking en ga in het donker blootsvoets rondlopen

2. Draag een sok met een flink gat ter hoogte van je teen

3. Ga zodra je wakker wordt buiten in de regen staan en zeg: 'Kom op, brave pup zijn, plasje doen, schiet op!'

4. Bedek al je goede kleren met hondenhaar. Witte haren op donkere pakken, donkere haren op lichte kleding. Laat ook wat haar in je eerste kop koffie van de dag drijven

5. Doe een vangspelletje met een kletsnatte tennisbal

6. Ren met je blote voeten de sneeuw in om het tuinhek dicht te doen

7. Keer een mand met schone was om en verspreid de inhoud over de hele vloer

8. Laat je ondergoed op de vloer van de woonkamer liggen, dat is namelijk de plaats waar de pup het straks toch naar toe zal sjouwen (vooral als je visite hebt)

9. Spring vlak voor het eind van je favoriete televisieprogramma uit je stoel en ren naar de deur, terwijl je roept: 'Nee, nee! Dat moet je BUITEN doen!' Zorg dat je het eind van het programma mist

10. Leg 's ochtends een klodder chocoladepudding op de vloerbedekking, en ruim die niet op voordat je 's avond thuiskomt van je werk

11. Bewerk de poot van de eettafel een paar keer met een schroevendraaier - je pup gaat er straks toch op kauwen

12. Pak een warm, zacht dekentje uit de kast en trek dat over je heen. Zo voelt het straks als je een slapende pup op je schoot hebt liggen
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Oh, maar ik weet het zó weer hoor :mrgreen:
Plasjes, poepjes, tig keer naar buiten in regen en wind. Broekbijten, handen bijten...
Eeeeh, waar begin ik eigenlijk aan????? :smile:
Ellepel
Zeer actief

:mrgreen:
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

:smile: :smile:

Zo heb ik ook nog wat tips als je je pup op de foto wilt zetten:

Haal het kapje van uw lens af en zet de camera aan.
Haal het kapje weer uit de bek van uw puppy en als het erg kapot is gooi het in de vuilnisbak.
Haal uw puppy uit de vuilnisbak en haal de afvalresten van zijn snuit. Uw pup is immers veel mooier zonder.
Zoek een passende achtergrond voor de foto. (Supertip: zorg voor een achtergrond ZONDER katten).
Zet weer uw camera aan en maak hem gereed voor de eerste opname.
Zoek uw puppy en haal de vieze sok uit zijn bek.
Zet uw puppy op de plaats die u in gedachten had en neem enige afstand voor de foto.
Zet uw puppy terug op deze plaats en geef hem de commando's ZIT en BLIJF (met enige nadruk uitspreken).
Vergeet die mooie achtergrond en kruip met de camera in de aanslag op uw knieën uw pup achterna.
Stel uw camera met de ene hand in en lok uw puppy met in de andere hand iets lekkers.
Haal een zachte doek en veeg de neusafdrukken zorgvuldig van de lens van de camera.
Zet de kat tijdelijk buiten en behandel de krabben op de neus van uw puppy met een beetje gel.
Leg de asbak en de tijdschriften terug op de salontafel.
Probeer de aandacht van uw puppy te krijgen door een piepbeestje boven uw hoofd te houden.
Zet uw bril weer goed en fatsoeneer uw haar weer. Haal de camera weer onder de bank vandaan en controleer of deze nog werkt.
Spring tijdig overeind, neem uw puppy op en zeg: foei dat moet je buiten doen!
Roep uw partner om bij het opruimen van het ongelukje te helpen.
Neem een dubbele whisky met ijs.
Ga in een gemakkelijke leunstoel zitten en neem u voor morgenochtend ZIT en BLIJF te gaan oefenen.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Haha leuk :cheer:
Sommige dingen heel herkenbaar :smile:

Heb jij wel eens 2 kronen moeten plaatsen omdat je een liefdeskopstoot van je hond kreeg
Heb jij wel eens met een arts in discussie moeten gaan dat het echt de hond was die je neus gebroken heeft en niet je man.
Heb jij wel eens dat je met hond en al in de sloot ligt
Heb jij wel eens, och jee ik stop maar :smile: :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Rhiannon
Zeer actief

chrico schreef:Haha leuk :cheer:
Sommige dingen heel herkenbaar :smile:

Heb jij wel eens 2 kronen moeten plaatsen omdat je een liefdeskopstoot van je hond kreeg
Heb jij wel eens met een arts in discussie moeten gaan dat het echt de hond was die je neus gebroken heeft en niet je man.
Heb jij wel eens dat je met hond en al in de sloot ligt
Heb jij wel eens, och jee ik stop maar :smile: :smile:
Nee, dat heb ik niet :mrgreen:

Wel een blauw oog en een man die moest verklaren hoe hij aan die krassen op zijn rug kwam terwijl ik er niet was :smile:
Ook heb ik weleens languit gelegen met hond omdat het wel erg glad was :mrgreen:
En uit moeten leggen in een voile lift dat de hond scheten liet en niet ik :oeps:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Heeft mijn pup toch iets gedaan...

mijn vriend mocht uitleggen dat hij zich niet gesneden had met scheren maar dat een pup gewoon nog erg scherpe nagels heeft...

Verder doet ie echt niks :D
Hij is begonnen met wisselen, tenminste, onder zitten tandjes los en hij pakt keurig zijn bot om op te kauwen :D
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik heb weleens dat ik Tsuki leer om te zitten bij het oversteken, dan krijgt ze een koekje. En dan heb ik weleens dat ik vergeet een koekje te geven. Dan heb je weleens een geobsedeerd hondje naast je lopen die strak naast loopt, je strak aankijkt en je bij elke gelegenheid klemloopt om alsnog dat verdiende koekje op te eisen. En dan heb ik weleens gigantisch de slappe lach :mrgreen:
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

ach heerlijk zijn het die honden; :engel:

loop je in het donker en dan word je vanachter ineens aangevallen door je hond (lees; hij springt tegen we rug op) gelukkig mezelf nog net tegen kunnen houden.

ga je met hem fietsen knal je bijna tegen een boom omhoog

wil je een leuke lange wandeling doen, heeft meneer 1 ding in zijn hoofd ik wil zwemmen in de rivier. Enigste nadeel ik zit nog aan de riem vast, gelukkig was er nog een boom.

Is het heel erg modderig, en Elmo rent vrolijk naar voren, jij huppelt een beetje mee. Glijd uit over de modder en word een eindje door je hond naar voren gesleept.

Mensen in de zomer moet uitleggen dat de blauwe plekken op je benen van je hond zijn. En dat die dan afvragen wat van hond dat in heaven's sake moet zijn.

Elke keer dat jij een schone broek 's ochtends aantrekt je hond bij de wandeling 2 fraaie poot afdrukken achterlaat.

Voor de rest is het zo'n :ok: hond
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”