Tapas gaat dagelijks mee naar mijn werk, op een manege- cq pensionstal. Ik werk op kantoor, maar loop regelmatig door het bedrijf voor van alles en nog wat. Mijn baas heeft een harlekijn koningspoedelpup die een paar weken ouder is dan Tapas, en die 2 zijn echt geweldige maatjes.
Maar ze zijn ook geweldig ondeugend, ze zijn er nu al een paar keer in volle vaart vandoor gerend om samen in de mesthoop rond te springen. :N:
Op zich nog niet zo heel erg, als ze het daarbij zouden laten. Maar na het rondspringen in de mesthoop moet er ook nog even door de meest blubberige plassen heen gerend en gesprongen worden, waarbij de modder om hun beider oren vliegt.
Dan nog even door de buitenbak sjezen, en als we mazzel hebben komen ze dan weer terug.
Nou ja, mazzel.... De geur komt je van verre al tegemoet, de poedel is meer bruin dan bruin-wit en allebei hebben ze ineens zwartbruine poten.
Het grote voordeel bij Tapas is, dat de rotzooi bij haar heel gemakkelijk uit haar vacht valt, dit in tegenstelling tot de poedel van mijn baas. Hij moet zijn hond soms echt wassen om hem weer een klein beetje toonbaar te krijgen.
Je hoeft niet te vragen of die 2 het naar hun zin hebben daar!