Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zoooooooo kwaaaaaaaaaad

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: zoooooooo kwaaaaaaaaaad

Ongelezen bericht door Budkes »

MARC_S schreef:Dat mens stond je gewoon op te naaien. Ergens begrijp ik haar ook nog wel. Als ik honden had die een aangelijnde hond geen blik waardig gunden zou ik dat grapje misschien ook wel uithalen als jij daar stond :N:
Lekker een beetje provoceren. Jij provoceert ook met je honden. Ik schrik me ook lam als ik de hoek om kom en daar staat iemand met aangelijnde hond-agressieve honden. Is best wel provocerend op mij. 2 zwarte staffies en een bullmastiff en dan ook nog naar mij gaan roepen terwijl ik er voor kies om met lieve sociale honden te lopen. Het zou dus kunnen dat ik je een koekje van eigen deeg zou geven en ik vermoed dat deze vrouw dat ook deed. Volgens mij verteld ze aan iedereen hoe ze jou met je "agressieve vechthonden" zover kreeg dat je helemaal opgenaaid over een sloot ging springen. :smile: Dat terwijl haar honden waarschijnlijk sowieso geen contact maken met andere honden :mrgreen:

In Amsterdam liep iemand met een stafford zonder muilkorf. Hij werd helemaal gek als Cleo los liep om wat te spelen met een andere hond. Als ze hier komen maakt hij ze af! Hij laat nooooiitttt meer losssss! Ze gaan eraan! En meer van dat. Ik kreeg daar ook altijd heel recalcitrante gedachtes bij moet ik bekennen. :N:

Wat een belachelijke reactie. Dus mensen zonder riem hebben per definitie lieve sociale honden ?

Moet je die in waxcoat gestoken muts met dito hoedje eens vertellen die haar flatcoat reu vanaf 200 meter op mijn arme Cento met zere rug liet klappen, die hem omverkegelde en zich vervolgens vastbeet in zijn strot. Kwam ook op d'r dooie gemak aangewandeld, ondertussen met aardappel in d'r strot vragend: "Heb jij wel een riem bij je?" Waarop ik stom verbaasd zei, natuurlijk heb ik dat, ik ben toch met honden aan het lopen." :denken:
Toen ik haar vervolgens vroeg om nu als de wiedeweerga haar hond van Cento af te plukken omdat ik anders nu toch echt Mikey los ging laten (arme Cento kon geen kant op en doet/deed niets terug, daarom had ik hem een paar meter naar voren gestuurd zodat ie als goedmoedige buffer tussen Flat en Mikey kon dienen.) bekeek ze me nog eens met een vuile blik en liep vervolgens snuivend met haar hond weg. Want tsja, ik was in trainingspak (was aan het hardlopen) en ik had 2 herders bij me, plebs dus. Ik vermoed dus dat ze dat voldoende provocerend vond om mij een koekje van eigen deeg te geven of zoiets? :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Jeetje he, wat een heftige reacties. Toen ik zelf met een asociale hond liep hadden mensen regelmatig zoiets van rot op met die kuthond. Ergens begreep ik ze wel. Dus ik begrijp wel dat mensen zo nu en dan moe worden van mensen die ergens met honden zijn die hun honden gaan "vermoorden" als ze in de buurt komen. Stel dat ik tegen jou roep, haal je kinderen bij me weg of hou ze vast want anders schop ik ze. Dat is ook provocerend in mijn ogen maar het zou mijn goed recht moeten zijn ergens te kunnen lopen zonder de koters van een ander in mijn buurt toch? Maar dat kan dus niet en mij roepen om mijn honden aan te lijnen omdat die van jou ze bijten kan wel? En dat jij dan niks kan doen omdat ze vasthouden en doorvechten is doodnormaal en daarvoor moet ik snel en meteen naar mijn honden gaan graaien die niks doen? :denken:

Ik begrijp wel dat mensen van wie de hond een andere hond geen blik waardig gunt daar een hangzak van krijgen ja. Ik schaamde me ook wel een beetje als ik moest roepen "haal die hond weg bij mijn hond want hij pakt 'm en laat niet meer los" En als ik dan schaamte voel zegt dat iets. Dat is alles wat ik wilde aangeven :mrgreen: Ik haal mijn honden wel weg hoor, geen probleem. Maar niet iedereen heeft zin om op commando honden die geen vlieg kwaad doen weg te grissen. Sommige mensen denken dan lazer jij maar op of muilkorf die krengen gewoon. En dat kan ik me ergens nog voorstellen ook.

Als je met een dolle pup loopt en je kan hem even niet roepen? Eigen schuld als hij gegrepen wordt? Het lopen met hondagressieve honden is gewoon provocerend. Ik zal wel het halve forum over me heen krijgen maar als ik een meisje met 2 staffords en een bullmastif zie lopen dan denk ik ook wel een beetje, kindje toch, wat doe je jezelf aan.... En ik weet er zelf alles van hoor. Ik ben vaak genoeg weggerend met mijn hondagressieve hond. Dat vind ik persoonlijk een meer passende oplossing. Ik heb honden met een probleem en die mevrouw niet. Dus ik zal plaats maken. Zo ben ik altijd geweest met Dapper en Wuilus. Al moest ik een uur omlopen, nooit zou ik brave honden laten aanlijnen omdat mijn hond bijt :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nanna schreef:
MARC_S schreef: Maar dat kan dus niet en mij roepen om mijn honden aan te lijnen omdat die van jou ze bijten kan wel? En dat jij dan niks kan doen omdat ze vasthouden en doorvechten is doodnormaal en daarvoor moet ik snel en meteen naar mijn honden gaan graaien die niks doen? :denken:
Ik vind wel dat je ergens een punt hebt, maar niet in het geval van TS want die liep in aanlijngebied.
Hierachter is het grootste deel losloopgebied en dan wordt het anders. Dan baal ik ook als ik die aso van een sportschoolfiguur al joggend met zijn aangelijnde staff tegenkom onderwijl mij toebijtend "He kut, hou die honden van je eens vast" :eek:
Mee eens. In losloopgebied vind ik het wat anders, en ook in gebied waarvan iedereen weet dat loslopen gedoogd is en er veel honden los lopen. Maar als ik iemand met twee Staffords en een Bullmastif in aanlijngebied tegenkom denk ik alleen maar "netjes" :ok:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Met je niet zo aardige aangelijnde honden in een aanlijngebied staan is provoceren?
Beetje kort door de bocht niet?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Ik vind de term "provoceren" nergens op slaan.
Wat is er nou "provocerend" aan, dat je je niet aardige hond aan de riem houdt.
Dat is juist prima toch?
laeken
Zeer actief

Ik las nergens dat dat een aanlijngebied is. Hier staan bordjes "honden aan de lijn" en anders is het dus een losloopgebied en geen aanlijngebied. Aanlijngebieden zijn aangegeven, losloopgebied is overal buiten de bebouwde kom tenzij anders aangegeven. Er kwam niemand en dus neem ik aan dat je daar geen verboden loslopende honden borden hebt. Heb je die wel dan is het anders. Heb je die niet dan mag die vrouw lopen waar ze wil. Ook met de honden los als die straal voorbij andere honden lopen en niks doen.

Maar nog even waarom dat provocerend is dan. Het is in mijn ogen provocerend als je hond de hond van iemand anders gaat pakken als hij de kans krijgt. Net zo provocerend als met een tijger gaan lopen op een speelplaats voor kinderen. Weet je hoe ik me schaamde als Dapper grommend en grauwend een of ander lief hondje wilde pakken? Dat is echt om je dood te schamen. En dan vind ik een hondagressieve hond dus provocerend. Je dringt hem op aan andere mensen die zich om jouw hond en het gedrag daarvan moeten aanpassen. Hoe ver wil je gaan met je hond opdringen aan mensen die heel andere keuzes hebben gemaakt? Die horen normaal gesproken in NIETS last te hebben van jouw keuzes. Aanlijngebied is iets anders. Dat las ik echter nergens terug. :19: Geen losloopgebied ken ik niet. Honden mogen overal los mits anders aangegeven. Ik heb nog nooit een bordje honden mogen hier los gezien. :roll:
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

MARC_S schreef:Ik las nergens dat dat een aanlijngebied is. Hier staan bordjes "honden aan de lijn" en anders is het dus een losloopgebied en geen aanlijngebied. Aanlijngebieden zijn aangegeven, losloopgebied is overal buiten de bebouwde kom tenzij anders aangegeven. Er kwam niemand en dus neem ik aan dat je daar geen verboden loslopende honden borden hebt. Heb je die wel dan is het anders. Heb je die niet dan mag die vrouw lopen waar ze wil. Ook met de honden los als die straal voorbij andere honden lopen en niks doen.

Maar nog even waarom dat provocerend is dan. Het is in mijn ogen provocerend als je hond de hond van iemand anders gaat pakken als hij de kans krijgt. Net zo provocerend als met een tijger gaan lopen op een speelplaats voor kinderen. Weet je hoe ik me schaamde als Dapper grommend en grauwend een of ander lief hondje wilde pakken? Dat is echt om je dood te schamen.

Dat je je schaamt in die situatie, is wat anders dan dat zij hier zou provoceren.

pro·vo·ce·ren -ceerde, h geprovoceerd door woorden of daden uitdagen tot, uitlokken van ongeoorloofd gedrag

En dan vind ik een hondagressieve hond dus provocerend. Je dringt hem op aan andere mensen die zich om jouw hond en het gedrag daarvan moeten aanpassen. Hoe ver wil je gaan met je hond opdringen aan mensen die heel andere keuzes hebben gemaakt? Die horen normaal gesproken in NIETS last te hebben van jouw keuzes.

Ze hebben geen last, want haar honden zijn vast.
En zij hoeft toch ook geen last te hebben, van andermans hond, dus mag ze vragen of je ze bij je houdt.
Werkt 2 kanten op jouw redenatie.

Aanlijngebied is iets anders. Dat las ik echter nergens terug. :19: Geen losloopgebied ken ik niet. Honden mogen overal los mits anders aangegeven. Ik heb nog nooit een bordje honden mogen hier los gezien. :roll:

"Geen losloopgebied" , lijkt mij hetzelfde als "aanlijngebied" beetje flauw.
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
MARC_S schreef:Ik las nergens dat dat een aanlijngebied is.
TS schreef toch écht:
het is geen losloopgebied en ik heb ze aan de lijn
;-)
Losloopgebieden bestaan niet. Je hebt gebieden met aanlijnplicht en de rest is dus vanzelf losloopgebied. Als er geen bordje losloopgebied staat mag je hond nog wel los als het niet in de bebouwde kom is. Dat mag alleen niet als er aan aanlijnplicht geldt. Ik ben nog nooit een bordje losloopgebied tegen gekomen buiten de bebouwde kom dus dan zou niks een losloopgebied zijn. :19: :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Maar dan nog. Dan sta je daar te wachten met je honden aangelijnd om aanlijngebied in te gaan. Je zal daar toch naartoe moeten lopen ook. Dan kan je ook best rekening houden met elkaar en je honden even bij je houden. Sowieso vind ik dat je altijd aan die vraag moet voldoen, al vragen mensen het omdat ze denken dat alle kleine witte hondjes schurft hebben ofzo bijvoorbeeld :mrgreen: :wink:

Wat ik me wel voor kan stellen is dat je drie stevige honden die een andere hond willen grijpen gewoon niet kan houden in je eentje, en wat dat betreft zou ik daar misschien wat voorzichtiger mee zijn. Of je nou andere honden tegenkomt die lief zijn, of niet lief.
Maar het is van de zotten hoeveel moeite mensen vaak lijken te hebben met de vraag "kan je ze even bij je houden".
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoeveel verschillende bordjes wil je hebben ? :mrgreen:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
laeken
Zeer actief

Die bordjes geven uitzonderingen aan :pffff: :mrgreen:

Ik vraag me af waar dat gebied is met dat pasje. Als dat een gebied is zoals ik denk dat het is dan mag je daar wel los lopen met de honden :pffff:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

MARC_S schreef:Die bordjes geven uitzonderingen aan :pffff: :mrgreen:

Ik vraag me af waar dat gebied is met dat pasje. Als dat een gebied is zoals ik denk dat het is dan mag je daar wel los lopen met de honden :pffff:
* Verwijderd door moderator. Dringend verzoek de één-tweetjes naar elkaar te laten voor wat het is op het forum . Andere forummers hoeven niet hiermee niet geconfronteerd te worden.*
renee-uk
Zeer actief

MARC_S schreef: Weet je hoe ik me schaamde als Dapper grommend en grauwend een of ander lief hondje wilde pakken? Dat is echt om je dood te schamen. En dan vind ik een hondagressieve hond dus provocerend. Je dringt hem op aan andere mensen die zich om jouw hond en het gedrag daarvan moeten aanpassen. Hoe ver wil je gaan met je hond opdringen aan mensen die heel andere keuzes hebben gemaakt? Die horen normaal gesproken in NIETS last te hebben van jouw keuzes.
En toen jullie Dapper nog wel hadden deed jij wat?
Die liet je niet meer uit? Die had een muilkorf om?
In laten slapen om dat gedrag heb je hem ook niet toch?

Ik vind het ronduit belachelijk dat nu je zelf niet meer zo'n hond hebt, een ander met een eendere hond plotsklaps niks meer goed kan doen.
Ook hondagressieve honden moeten uitgelaten worden en als iemand netjes zn verantwoording voor zo'n soort hond neemt vind ik niet dat anderen wat te klagen hebben.
Aan iemand vragen of ie z'n hond bij zich wil houden is nooit verkeerd, de hond aan de lijn kan ook geblesseerd zijn om maar een dwarsstraat te noemen.

Provoceren zoals die mevrouw volgens jou misschien in de starttopic deed zou helemaal belachelijk zijn.
Je gaat toch geen statement maken door je hond op het spel te zetten?
Als je dat wel doet lijkt er me toch een steekje los aan zo iemand eerlijk gezegd.

*typo
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laeken
Zeer actief

renee-uk schreef:
MARC_S schreef: Weet je hoe ik me schaamde als Dapper grommend en grauwend een of ander lief hondje wilde pakken? Dat is echt om je dood te schamen. En dan vind ik een hondagressieve hond dus provocerend. Je dringt hem op aan andere mensen die zich om jouw hond en het gedrag daarvan moeten aanpassen. Hoe ver wil je gaan met je hond opdringen aan mensen die heel andere keuzes hebben gemaakt? Die horen normaal gesproken in NIETS last te hebben van jouw keuzes.
En toen jullie Dapper nog wel hadden deed jij wat?
Die liet je niet meer uit? Die had een muilkorf om?
In laten slapen om dat gedrag heb je hem ook niet toch?

Ik vind het ronduit belachelijk dat nu je zelf niet meer zo'n hond hebt, een ander met een eendere hond plotsklaps niks meer goed kan doen.
Ook hondagressieve honden moeten uitgelaten worden en als iemand netjes zn verantwoording voor zo'n soort hond neemt vind ik niet dat anderen wat te klagen hebben.
Aan iemand vragen of ie z'n hond bij zich wil houden is nooit verkeerd, de hond aan de lijn kan ook geblesseerd zijn om maar een dwarsstraat te noemen.

Provoceren zoals die mevrouw volgens jou misschien in de starttopic deed zou helemaal belachelijk zijn.
Je gaat toch geen statement maken door je hond op het spel te zetten?
Als je dat wel doet lijkt er me toch een steekje los aan zo iemand eerlijk gezegd.

*typo
Volgens mij mis je mijn punt. Zij staat met honden die een probleem hebben op een weg. Er komt iemand aan die geen probleem heeft (ga ik van uit). Dan moet diegene maatregelen nemen om haar honden heel te houden. Toen ik Dapper nog had liep ik weg. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht mensen om mij heen instructies te gaan geven over hoe en wat te doen rondom mijn honden. Ik sprong dus zonder mokken over een sloot als dat moest. Wat, ik liep zo 50 meter door de blubber een bos in om mensen vrij pad te geven met hun hond. Eerder dan een hele reeks doe dit en datten naar vreemde mensen toe. Denk dat die vrouw ook dacht "ga zelf effe aan de kant dan en hou je honden onder controle ofzo" :roll: . Dus die vrouw heeft het zo gedraaid dat ze haar zin kreeg. Dat degene met het probleem effe lekker zelf over de sloot ging springen :ok: :mrgreen:

Ik begrijp de opgefokte reacties niet zo :wink: Maar dat zal zeker aan mij liggen. Ik hou ook niet zo van intructies krijgen van een wildvreemde met een probleem. Maargoed, ook dat zal wel aan mij liggen. Ik heb er bv ook een hekel aan als mensen met een tweeling-kinderwagen vragen of ik even aan de kant wil gaan. Ik denk dan wacht gewoon ff want jij neemt dat brede gevaarte mee in de supermarkt en ik ben over 10 seconde klaar met de appels uitzoeken :roll:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Marion. schreef:
MARC_S schreef:Die bordjes geven uitzonderingen aan :pffff: :mrgreen:

* Verwijderd door moderator. Dringend verzoek de één-tweetjes naar elkaar te laten voor wat het is op het forum . Andere forummers hoeven niet hiermee niet geconfronteerd te worden.*
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

misschien mis jij mijn punt wel.
Als ik met mijn hondonvriendelijke teef loop zit ze aan de riem, ze krijgt van mij geen gelegenheid een andere hond te pakken.
Als ik dan iemand tegenkom die honden los heeft lopen, waarschuw ik dat de mijne niet vriendelijk is en verzoek ik vriendelijk of ie z'n honden bij zich wil houden.
Als ie dat niet doet omdat hij vindt dat hij meer recht heeft daar te lopen dan zijn de gevolgen voor hem. Ik ga echt niet omdraaien, ben daar een beetje gek :piew:

Om problemen te voorkomen zul je ons niet in een druk losloop gebied zien, dát vind ik dan weer niet kunnen met een hondonvriendelijke hond.
Maar in aanlijngebieden of op een stil stuk (waar ze nog steeds aan die lijn zit)..... geen haar op mn hoofd die er aan denkt om me in onmogelijke bochten te wringen omdat iemand anders zn honden niet even bij zich wil houden. Echt niet!
Afbeelding

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

MARC_S schreef:Losloopgebieden bestaan niet. Je hebt gebieden met aanlijnplicht en de rest is dus vanzelf losloopgebied. Als er geen bordje losloopgebied staat mag je hond nog wel los als het niet in de bebouwde kom is. Dat mag alleen niet als er aan aanlijnplicht geldt. Ik ben nog nooit een bordje losloopgebied tegen gekomen buiten de bebouwde kom dus dan zou niks een losloopgebied zijn. :19: :mrgreen:
Hier heb je wel degelijk losloopgebieden die als zodanig aangegeven staan buiten de bebouwde kom.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

renee-uk schreef:misschien mis jij mijn punt wel.
Als ik met mijn hondonvriendelijke teef loop zit ze aan de riem, ze krijgt van mij geen gelegenheid een andere hond te pakken.
Als ik dan iemand tegenkom die honden los heeft lopen, waarschuw ik dat de mijne niet vriendelijk is en verzoek ik vriendelijk of ie z'n honden bij zich wil houden.
Als ie dat niet doet omdat hij vindt dat hij meer recht heeft daar te lopen dan zijn de gevolgen voor hem. Ik ga echt niet omdraaien, ben daar een beetje gek :piew:

Om problemen te voorkomen zul je ons niet in een druk losloop gebied zien, dát vind ik dan weer niet kunnen met een hondonvriendelijke hond.
Maar in aanlijngebieden of op een stil stuk (waar ze nog steeds aan die lijn zit)..... geen haar op mn hoofd die er aan denkt om me in onmogelijke bochten te wringen omdat iemand anders zn honden niet even bij zich wil houden. Echt niet!
En wat nou als ik geen zin heb in jouw instructies? Ik spreek geen Nederlands? Of ik een jonge hond heb die even niet wil luisteren? Mijn probleem? Ik heb geen probleem. Ik heb een lieve hond en ik ben een aardige kerel. Jij hebt een probleem want jouw hond is hond-agressief en jij verwacht dat ik daar dan snel even op aanpas. Dat terwijl ik net heerlijk heb gewandeld en mijn hond heerlijk heeft gespeeld met andere honden. Daar is niks mis mee maar hou mij er maar gewoon buiten. Ik heb meerdere agressieve honden gehad en dus was IK degene die daar naar handelde. Lekker snachts wandelen of op afgelegen plaatsen. Weg gaan zodra iemand komt met een hond etc etc. Dat is de correcte manier waarop je met een probleem omgaat :wink: Je gaan beroepen op je hond mag niet los dus hij gaat eraan vind ik nogal bizar. Helemaal als ik om mijn hond heel te houden allemaal instructies krijg van "wat is Uw naam eigenlijk?"
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

en waar staat er in het losloopgebied dan dat je daar niet met je aangelijnde honden mag lopen :19:
volgens mij moeten honden ten alle tijden gehoorzaam zijn, zijn ze dat niet en gaan naar een aangelijnde hond dat heb jij een probleem, niet die gene met de aangelijnde hond :pffff:

althans zo denk ik, gaan mijn loslopende honden uit hun zelf naar een aangelijnde hond en er wordt gehakt van gemaakt, ja dan is dat mijn schuld maar misschien ben ik wel zo tolorant omdat ik altijd een aantal honden heb aangelijnd :wink:

daarnaast loop ik altijd met mijn aangelijnde honden door het losloopbos (in de buurt en andere omgevingen) en ik heb werkelijk waar bijna nooit problemen, misschien ook omdat mijn honden geen gehakt maken van andere honden :mrgreen: ondanks dat ze niet met alle honden kunnen :wink:
ik heb juist vaker problemen met loslopende honden in de buurt of parkjes waar loslopen dus op een paar kleine stukjes mag en niemand rekening met elkaar houdt omdat ze verdomd zijn om naar het bos te lopen :N:

en wat mensen met loslopende honden die niet luisteren van mij vinden, tja zal mij een worst wezen :pffff:
de wereld en de bossen zijn niet alleen voor mensen die "sociale" honden hebben :19:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
renee-uk
Zeer actief

MARC_S schreef:
renee-uk schreef:misschien mis jij mijn punt wel.

En wat nou als ik geen zin heb in jouw instructies? Ik spreek geen Nederlands? Of ik een jonge hond heb die even niet wil luisteren? Mijn probleem? Ik heb geen probleem. Ik heb een lieve hond en ik ben een aardige kerel. Jij hebt een probleem want jouw hond is hond-agressief en jij verwacht dat ik daar dan snel even op aanpas. Dat terwijl ik net heerlijk heb gewandeld en mijn hond heerlijk heeft gespeeld met andere honden. Daar is niks mis mee maar hou mij er maar gewoon buiten. Ik heb meerdere agressieve honden gehad en dus was IK degene die daar naar handelde. Lekker snachts wandelen of op afgelegen plaatsen. Weg gaan zodra iemand komt met een hond etc etc. Dat is de correcte manier waarop je met een probleem omgaat :wink: Je gaan beroepen op je hond mag niet los dus hij gaat eraan vind ik nogal bizar. Helemaal als ik om mijn hond heel te houden allemaal instructies krijg van "wat is Uw naam eigenlijk?"
wat een onzin zeg
een vriendelijk verzoek zijn instrukties?
Als ik met mijn wel vriendelijke reu loop en er wordt me gewoon gevraagd of ik hem even bij me wil houden doe ik dat, wat zijn 2 minuten op een hondenwandeling? Geloof echt niet dat jij altijd maar op incourante tijden ging wandelen met Dapper en je andere hondonvriendelijke honden, dat klinkt wel leuk maar lijkt me toch wat bijzijde de waarheid.

Een jonge hond die nog niet goed luistert of een pup vind ik heel wat anders dan een volwassen hond, die laat je als het goed is sowieso niet loslopen als hij niet luistert lijkt me en dan heb ik het nog niet eens over de aanlijnplicht die voor IEDEREEN geldt.

Sorry Marc maar ik vind werkelijk dat je grote onzin uitslaat, ben je een beetje aan het provoceren misschien?
Afbeelding

Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Hier is alles aanlijngebied, tenzij anders aangegeven, OOK buiten de bebouwde kom. Naar mijn weten is dit eerder regel dan uitzondering in de meeste Nederlandse gemeentes.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 12 nov 2009 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
laeken
Zeer actief

Ik ben sowieso aan het provoceren maar ik ben het daarnaast wel echt heel erg oneens met het aan de lijn houden van alle honden die nog jong zijn en soms niet luisteren. De enige reden dat die niet los kunnen zijn agressieve honden die niet onder controle staan. Ik vind een riem met daaraan een hond die zijn bek om een andere hond krijgt en hem dan toetakelt verre van je hond onder controle hebben. Ik vind het echt van de zotte dat mensen doodleuk melden dat honden die naar ze toe komen pech hebben want hun hond is immers aangelijnd. Zo ken ik er nog wel een paar. Klinkt op mij een beetje als doorrijden ondanks dat er iemand voor je auto loopt op de weg. Tja, ik doe niks verkeerd dus dan heb jij pech of in dit geval je hond. Zo werkt het niet hoor. Doe maar lekker een muilkorfje om als je je hond niet onder controle kan houden waardoor hij onschuldige lieve honden naar de tering bijt. Begrijp je nu dat ik hondagressieve honden wel degelijk provocerend vind? Ik vind pistolen en knuppels ook provocerend.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

monky555 schreef:en waar staat er in het losloopgebied dan dat je daar niet met je aangelijnde honden mag lopen :19:
volgens mij moeten honden ten alle tijden gehoorzaam zijn, zijn ze dat niet en gaan naar een aangelijnde hond dat heb jij een probleem, niet die gene met de aangelijnde hond :pffff:

althans zo denk ik, gaan mijn loslopende honden uit hun zelf naar een aangelijnde hond en er wordt gehakt van gemaakt, ja dan is dat mijn schuld maar misschien ben ik wel zo tolorant omdat ik altijd een aantal honden heb aangelijnd :wink:
Onzin natuurlijk. Als jij met een agressieve klapkaak loopt die gaatjes maakt als een hond te dichtbij komt, ongeacht de bedoelingen van zo'n bezoekende hond, dan moet je lekker wegblijven uit een losloopgebied. :pffff:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik ben sowieso aan het provoceren maar ik ben het daarnaast wel echt heel erg oneens met het aan de lijn houden van alle honden die nog jong zijn en soms niet luisteren. De enige reden dat die niet los kunnen zijn agressieve honden die niet onder controle staan. Ik vind een riem met daaraan een hond die zijn bek om een andere hond krijgt en hem dan toetakelt verre van je hond onder controle hebben. Ik vind het echt van de zotte dat mensen doodleuk melden dat honden die naar ze toe komen pech hebben want hun hond is immers aangelijnd. Zo ken ik er nog wel een paar. Klinkt op mij een beetje als doorrijden ondanks dat er iemand voor je auto loopt op de weg. Tja, ik doe niks verkeerd dus dan heb jij pech of in dit geval je hond. Zo werkt het niet hoor. Doe maar lekker een muilkorfje om als je je hond niet onder controle kan houden waardoor hij onschuldige lieve honden naar de tering bijt. Begrijp je nu dat ik hondagressieve honden wel degelijk provocerend vind? Ik vind pistolen en knuppels ook provocerend.
Hier ben ik het mee eens, alleen ik zie niet zo wat dat te maken heeft met TS die over een sloot springt om te zorgen dat er niks gebeurt?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Moos schreef:
MARC_S schreef:Ik ben sowieso aan het provoceren maar ik ben het daarnaast wel echt heel erg oneens met het aan de lijn houden van alle honden die nog jong zijn en soms niet luisteren. De enige reden dat die niet los kunnen zijn agressieve honden die niet onder controle staan. Ik vind een riem met daaraan een hond die zijn bek om een andere hond krijgt en hem dan toetakelt verre van je hond onder controle hebben. Ik vind het echt van de zotte dat mensen doodleuk melden dat honden die naar ze toe komen pech hebben want hun hond is immers aangelijnd. Zo ken ik er nog wel een paar. Klinkt op mij een beetje als doorrijden ondanks dat er iemand voor je auto loopt op de weg. Tja, ik doe niks verkeerd dus dan heb jij pech of in dit geval je hond. Zo werkt het niet hoor. Doe maar lekker een muilkorfje om als je je hond niet onder controle kan houden waardoor hij onschuldige lieve honden naar de tering bijt. Begrijp je nu dat ik hondagressieve honden wel degelijk provocerend vind? Ik vind pistolen en knuppels ook provocerend.
Hier ben ik het mee eens, alleen ik zie niet zo wat dat te maken heeft met TS die over een sloot springt om te zorgen dat er niks gebeurt?
Ze springt die sloot pas over als mevrouw niet doet wat zij zegt. Wat mij betreft zeg je niks en spring je even een sloot over als je honden lastig gaan doen. Dat is alles wat ik bedoelde. Ik zou dat zo in ieder geval wel doen ja. Maargoed, misschien ben ik te beleefd?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef:
Moos schreef:
Ze springt die sloot pas over als mevrouw niet doet wat zij zegt. Wat mij betreft zeg je niks en spring je even een sloot over als je honden lastig gaan doen. Dat is alles wat ik bedoelde. Ik zou dat zo in ieder geval wel doen ja. Maargoed, misschien ben ik te beleefd?
Dan nog zie ik de link niet heel erg met het stuk hierboven waar ik het helemaal mee eens ben :wink:
TS zegt toch niet "en ander hebben ze pech want dan bijten mijn honden die van hun stuk" of iets van die strekking? Die springt uiteindelijk zelf de sloot maar over om te voorkomen dat er iets mis gaat.
Laatst gewijzigd door Moos op 12 nov 2009 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
Frenk schreef: Onzin natuurlijk. Als jij met een agressieve klapkaak loopt die gaatjes maakt als een hond te dichtbij komt, ongeacht de bedoelingen van zo'n bezoekende hond, dan moet je lekker wegblijven uit een losloopgebied. :pffff:
Juist. Dan laat je dat beest afspuiten, je gaat midden in de nacht wandelen of je muilkorft dat loeder.
(ik heb ook zin om te provoceren) :wink:
Provoceren is best leuk. Hoewel ik wel achter hetgeen ik zeg sta. Alleen doe ik dat nu eens niet zo genuanceerd en rekening houdend met jan en alleman die hier schrijft. Ik vind het raar dat je opkijkt van het feit dat je even aan de kant moet omdat mevrouw even geen zin heeft in iemand met 3 "vechthonden" en de daarbij behorende instructies haar kant op :ok:
Afbeelding
monky555
Zeer actief

en als je een hond hebt die niet 100% luisterd dus ook graag want dat mag al helemaal niet :pffff:
ten alle tijden moeten honden onder controle staan als ze loslopen dat is een feit,
er staat echt nergens dat je niet met je aangelijnde hond in een losloopbos mag lopen of tie nou gaatjes maakt of niet :wink:
Afbeelding

Moos
Zeer actief

monky555 schreef:en als je een hond hebt die niet 100% luisterd dus ook graag want dat mag al helemaal niet :pffff:
ten alle tijden moeten honden onder controle staan als ze loslopen dat is een feit, er staat echt nergens dat je niet met je aangelijnde hond in een losloopbos mag lopen of tie nou gaatjes maakt of niet :wink:
Nee, dat staat nergens. Maar goed, iemand met een beetje verstand doet dat dus niet als hij dan niet kan voorkomen dat zijn hond gaatjes maakt :roll:
Er staat ook nergens op mijn magnetron "geen kleine hondjes in stoppen en dan aanzetten", maar ,heel gek, dat doe ik toch maar niet.
Afbeelding
monky555
Zeer actief

de mensen met de sociale hondjes zijn weer van de partij hoor :ok:
alleen zo jammer dat je met je loslopende hond toch een groot probleem hebt als een andere hond aangelijnd is, en het toch je eigen schuld blijft ondanks dat het losloop gebied loopt, dat jullie dat risico willen lopen is jullie goed recht :N:
maar die gene met aangelijnde honden staat gewoon in zijn recht :wink:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”