Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Derde ooglid dat niet zakt bij openen van het oog?
Moderator: moderatorteam
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Derde ooglid dat niet zakt bij openen van het oog?
Het vlies dat normaal over hun ogen trekt als ze slapen (derde ooglid geloof ik?) dat wil ineens niet meer makkelijk zakken bij Sorbonne.
Wat er aan de hand is, joost mag het weten.
Ik kwam er net achter tijdens het stofzuigen. Hij moest even verplaatsen, dus ik zij, aan de kant, en hij liep nogal moeilijk te schuifelen, en daarna ging ie
met zijn poten over zijn ogen wrijven. Toen moest ik natuurlijk even kijken. Hij liep eigenlijk min of meer met zijn ogen nog dicht rond (ligt nu overigens nog steeds te slapen, lui wammes), en zijn derde ooglid verdwijnt niet als je zijn ogen open trekt. Tenminste, het zakt iets naar onder, maar 2/3 tot de helft blijft bedekt van zijn oog.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Moet ik hiermee naar de dierenarts?
Groeten Suuz
Wat er aan de hand is, joost mag het weten.
Ik kwam er net achter tijdens het stofzuigen. Hij moest even verplaatsen, dus ik zij, aan de kant, en hij liep nogal moeilijk te schuifelen, en daarna ging ie
met zijn poten over zijn ogen wrijven. Toen moest ik natuurlijk even kijken. Hij liep eigenlijk min of meer met zijn ogen nog dicht rond (ligt nu overigens nog steeds te slapen, lui wammes), en zijn derde ooglid verdwijnt niet als je zijn ogen open trekt. Tenminste, het zakt iets naar onder, maar 2/3 tot de helft blijft bedekt van zijn oog.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Moet ik hiermee naar de dierenarts?
Groeten Suuz
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Suuz!
- Zeer actief
Re: Derde ooglid dat niet zakt bij openen van het oog?
tnx.. ik ga er achter aan bellen. Het lijkt nu trouwens langzaam aan wel open te gaan...
Alsof ie nog heel diep aan het slapen was, en zijn ogen niet open kon krijgen of zo. Als ik nu ga kijken, dan opent ie ze al een stukje meer...
Alsof ie nog heel diep aan het slapen was, en zijn ogen niet open kon krijgen of zo. Als ik nu ga kijken, dan opent ie ze al een stukje meer...
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
-
Binkie
- Actief
klinkt als enversio van het ooglid ofwel omgeklapt kraakbeentje.
- Suuz!
- Zeer actief
Nou, bij de dierenarts geweest vanmiddag (sorry, druk dagje met allemaal visite, vandaar niet eerder meer gereageerd op jou antwoord inge).
Het gaat w.s. om acute ontsteking doordat ie ergens ingerend is (in het bos lopen ze wel door bramenstruiken enz, dus het zou zomaar kunnen).
Ogen zijn flink rood & geirriteerd, en ik moet nu dus 4 x per dag zalven, en 2 x per dag zijn ogen met afgekoeld (dus gekookt water) uitspuiten met een spuitje.
Dinsdag nog even terug komen om te kijken of er beschadigingen aan het oog zitten, of niet. Doordat zijn derde ooglid er zo voor zat, kon hij dat nu moeilijk bekijken, of hij
had m plat moeten spuiten.
We gaan dus zalven & spoelen. Hopen dat ie snel opknapt, want het ziet er best lullig uit zo, 1 helemaal dicht oog, en 1 oog half open.
Het gaat w.s. om acute ontsteking doordat ie ergens ingerend is (in het bos lopen ze wel door bramenstruiken enz, dus het zou zomaar kunnen).
Ogen zijn flink rood & geirriteerd, en ik moet nu dus 4 x per dag zalven, en 2 x per dag zijn ogen met afgekoeld (dus gekookt water) uitspuiten met een spuitje.
Dinsdag nog even terug komen om te kijken of er beschadigingen aan het oog zitten, of niet. Doordat zijn derde ooglid er zo voor zat, kon hij dat nu moeilijk bekijken, of hij
had m plat moeten spuiten.
We gaan dus zalven & spoelen. Hopen dat ie snel opknapt, want het ziet er best lullig uit zo, 1 helemaal dicht oog, en 1 oog half open.
- Suuz!
- Zeer actief
ja dat is ook het gene wat ik vreemd vind. Maar ik kan niks anders bedenken. Gister had ie nog nergens last van. Hoe zou ie anders ineens aan 2 acute ontstoken ogen komen?Inge O schreef:dus toch. vreemd, dat hij meteen aan allebei de ogen een probleem heeft, maar hopelijk gaat het nu beter door de behandeling.
Misschien heeft 1 van de nijntjes zn achterpoten zo in zn ogen gestoken met wegrennen
- Youp
- Zeer actief
Ik zou dan eerder denken aan een allergische reactie. Zijn jullie nog aan het klussen?
Diesel kan absoluut niet tegen stof, verf en behanglijm. Hij krijgt dan ook last van zijn ogen.
Diesel kan absoluut niet tegen stof, verf en behanglijm. Hij krijgt dan ook last van zijn ogen.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- Suuz!
- Zeer actief
Nope, zijn niet echt meer aan het klussen. Iig niet in de ruimtes waar hij verblijft
En tijdens het klussen (toen was het echt stoffig) toen zat ie er gewoon bij
en had nergens last van
en had nergens last van