Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tja.. smaken verschillen zoveel honden zoveel soorten
Moderator: moderatorteam
-
tienus
- geregistreerd lid
Tja.. smaken verschillen zoveel honden zoveel soorten
Ik vind honden geweldig, de ene hond spreekt me meer aan dan de ander, maar goed. Smaken verschillen nietwaar?
Ik ben zelf inmiddels in het bezit van onze tweede labradoodle, we zijn er erg blij mee. Deze honden zijn voor ons geweldig en kunnen zelfs bij ons in huis in verband met ernstige allergieen. Dit gaat goed, geen andere hond (uiteraard getest) kon bij ons komen zonder ziek te worden.
Wat ik jammer vind is dat er zoveel kritiek op de labradoodle is. Tuurlijk is castratie/ sterilisatie vroeg, dat vind ik ook hoor. Maar dit neemt niet weg dat iedereen kiest voor een bepaald soort hond. Ik ben wat meer gefocust op de labradoodle, maar steeds de kritiek vind ik ondertussen een beetje irritant worden.
Ik heb er niet eens behoefte aan om andere rassen / mixen te bekritiseren, waarom en wat voor nut heeft het? Geen denk ik.
Ik plaats bewust niet veel, omdat ik geen zin heb aan die eeuwige discussie over de labradoodles. Wij zijn er blij mee en anderen die ze hebben ook. Net als jullie het ook fijn vinden jullie eigen hond(en) te hebben. Prima toch. Het zijn allemaal honden, ze stammen af van de wolf en allemaal lijken ze opelkaar en zijn ook verschillend. Net zoals er allemaal verschillende mensen zijn, die op elkaar lijken maar ook weer anders zijn.
Ik ben zelf inmiddels in het bezit van onze tweede labradoodle, we zijn er erg blij mee. Deze honden zijn voor ons geweldig en kunnen zelfs bij ons in huis in verband met ernstige allergieen. Dit gaat goed, geen andere hond (uiteraard getest) kon bij ons komen zonder ziek te worden.
Wat ik jammer vind is dat er zoveel kritiek op de labradoodle is. Tuurlijk is castratie/ sterilisatie vroeg, dat vind ik ook hoor. Maar dit neemt niet weg dat iedereen kiest voor een bepaald soort hond. Ik ben wat meer gefocust op de labradoodle, maar steeds de kritiek vind ik ondertussen een beetje irritant worden.
Ik heb er niet eens behoefte aan om andere rassen / mixen te bekritiseren, waarom en wat voor nut heeft het? Geen denk ik.
Ik plaats bewust niet veel, omdat ik geen zin heb aan die eeuwige discussie over de labradoodles. Wij zijn er blij mee en anderen die ze hebben ook. Net als jullie het ook fijn vinden jullie eigen hond(en) te hebben. Prima toch. Het zijn allemaal honden, ze stammen af van de wolf en allemaal lijken ze opelkaar en zijn ook verschillend. Net zoals er allemaal verschillende mensen zijn, die op elkaar lijken maar ook weer anders zijn.
Laatst gewijzigd door tienus op 11 nov 2009 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Tja.. smaken verschillen zoveel honden zoveel soorten
Ik gun je de hond van hartetienus schreef:Ik vind honden geweldig, de ene hond spreekt me meer aan dan de ander, maar goed. Smaken verschillen nietwaar?
Ik plaats bewust niet veel, omdat ik geen zin heb aan die eeuwige discussie over de labradoodles. Wij zijn er blij mee en anderen die ze hebben ook. Net als jullie het ook fijn vinden jullie eigen hond(en) te hebben. Prima toch. Het zijn allemaal honden en allemaal verschillende, net mensen.
En ik ben blij voor je dat je deze honden wel in huis kunt hebben waar andere honden niet konden omdat je er ziek van werd.
Het enige waar ik echt heel ernstig bezwaar tegen heb is de vroege castratie.
Dat is voor de hond gewoon ongezond.
Hel levert een risico op dat jullie kan belemmeren om lang plezier te hebben samen met de hond en dat vind ik heel erg.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
ik vind ze er wel tof uitzien weet weinig van het ras..
kruising poedel labrador toch..
maar goed je hebt gelijk
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ik vind de labradoodle erg leuke kruisingen hoor !
ik vind alleen de fokkers beetje verkeerd. vroegtijdig castreren, zodat andere er niet mee kunnen fokken.
en de prijzen die ik hier hoor op het forum zijn gewoon bespottelijk.(maar dat vind ik van sommige rashonden ook.)
maar de kruising op zich vind ik echt wel leuk hoor.
ik vind alleen de fokkers beetje verkeerd. vroegtijdig castreren, zodat andere er niet mee kunnen fokken.
en de prijzen die ik hier hoor op het forum zijn gewoon bespottelijk.(maar dat vind ik van sommige rashonden ook.)
maar de kruising op zich vind ik echt wel leuk hoor.
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Loop je toevallig met je doodle wel eens bij de Hoornse Plas? Ik ben daar een paar weken geleden één tegen gekomen, echt een heel erg leuk beest. De castratie ben ik ook niet voor op zo'n jonge leeftijd, maar er zit duidelijk wel meer voorbereiding in als er een doodle in huis komt dan een willekeurige hond van marktplaats
. En hoeveel mensen hebben zelf niet een kruising? Ik zou me er niet teveel van aantrekken als ik jou was, jíj bent blij met je hond. Dat is het belangrijkste toch?
En wees gerust, een labradoodle is niet het enige wat soms behoorlijk bekritiseerd wordt op het forum
.
En wees gerust, een labradoodle is niet het enige wat soms behoorlijk bekritiseerd wordt op het forum
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
tja ik vind de hele gang van zaken rondom de labradoodle nogal vreemd en als daarover gediscussieerd wordt geef ik ook mijn mening.
Dat heeft verder niks te maken met de hondjes zelf, dat heeft te maken met het belachelijke vroege castreren en de absurd hoge prijzen die gevraagd worden voor een kruising.
Maar -en dat heb ik al vaker gezegd- iedereen moet zelf weten wat ie doet, dat gaat verder niemand anders wat aan.
Als jij die prijzen wil betalen en akkoord gaat met zo een belachelijk vroege castratie dan is dat jouw goed recht en daar zijn jouw hondjes niks minder om.
Ik wens je er dan ook heel veel plezier mee!
*taalfout
Dat heeft verder niks te maken met de hondjes zelf, dat heeft te maken met het belachelijke vroege castreren en de absurd hoge prijzen die gevraagd worden voor een kruising.
Maar -en dat heb ik al vaker gezegd- iedereen moet zelf weten wat ie doet, dat gaat verder niemand anders wat aan.
Als jij die prijzen wil betalen en akkoord gaat met zo een belachelijk vroege castratie dan is dat jouw goed recht en daar zijn jouw hondjes niks minder om.
*taalfout

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Precies, helemaal mee eensranetje schreef:
Ik gun je de hond van harte![]()
En ik ben blij voor je dat je deze honden wel in huis kunt hebben waar andere honden niet konden omdat je er ziek van werd.
Het enige waar ik echt heel ernstig bezwaar tegen heb is de vroege castratie.
Hel levert een risico op dat jullie kan belemmeren om lang plezier te hebben samen met de hond en dat vind ik heel erg.
Als het echt zo is dat je beroerd wordt van een andere hond, ben ik blij voor je dat je op deze manier wel van een hond hebben kunt genieten.
Gewoon reacties en foto's plaatsen hoor!
-
tienus
- geregistreerd lid
@ Frederiek, nee dat waren wij niet. Tuurlijk zullen er andere honden bekritiseerd worden, vandaar dat ik erbij heb gezet, dat ik hoofdzakelijk labradoodles info lees.
Prijzen van honden zijn hoog, klopt. De ene hond is duurder dan de ander.
Prijzen van honden zijn hoog, klopt. De ene hond is duurder dan de ander.
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
- Aantal honden: 2
Als jij nou zo'n labradoodle hebt en hij is voor jullie een fijne hond, waar je geen allergische reacties van krijgt, is je dat van harte gegund!!
Ik heb met name kritiek op de labradoodle vanwege de manier waarop de fokkers proberen het " ras" als een soort ultieme superhond te propageren, de enigste oplossing als je allergisch bent( terwijl er meer rassen zijn die door mensen met allergieen gehouden kunnen worden), hoge prijzen vragen voor de pups en tegrlijkertijd zorgen dat ze de monopolie-positie in de markt houden door diezelfde pups veel te jong te castreren.
Ik heb zelf ook jarenlang mixjes en boomloze honden gehad, Lieuwe is mijn eerste " echte" rashond. Maar ik heb bij die ander honden dan ook nooit andere pretenties gehad als dat het kruisingen waren.....
Ik heb met name kritiek op de labradoodle vanwege de manier waarop de fokkers proberen het " ras" als een soort ultieme superhond te propageren, de enigste oplossing als je allergisch bent( terwijl er meer rassen zijn die door mensen met allergieen gehouden kunnen worden), hoge prijzen vragen voor de pups en tegrlijkertijd zorgen dat ze de monopolie-positie in de markt houden door diezelfde pups veel te jong te castreren.
Ik heb zelf ook jarenlang mixjes en boomloze honden gehad, Lieuwe is mijn eerste " echte" rashond. Maar ik heb bij die ander honden dan ook nooit andere pretenties gehad als dat het kruisingen waren.....

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik heb nog nooit kritiek gelezen op de labradoodle op zich. Wel op de fokpraktijken.

Linda, Izzie en Bram
-
Fin
- Zeer actief
sluit ik me bij aan.Ma-Rianne schreef:Als jij nou zo'n labradoodle hebt en hij is voor jullie een fijne hond, waar je geen allergische reacties van krijgt, is je dat van harte gegund!!
-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
De hond is je van harte gegund
En ik heb zeker geen kritiek op de hond of de het soort kruising. Het enige wat ik echt stuitend vind is de manier waarop de hond gepresenteerd wordt door fokkers, alsof het een of ander uber-dier is. Het vroege castreren en de belachekijk hoge prijzen voor dit soort honden.
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Gewoon lekker genieten van en met je hond.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Mag ik misschien vragen waarom dit ras dan zo vroeg gecastreerd wordt?
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Zodat niet jan en alleman ermee gaat fokken.antheman schreef:Mag ik misschien vragen waarom dit ras dan zo vroeg gecastreerd wordt?
Je wilt toch wel een beetje exclusiviteit in je ras he

Iedere dag feest!
-
Brigitte
- Zeer actief
Nou, er lopen er toch al aardig wat rond hier in NLMagic schreef:Zodat niet jan en alleman ermee gaat fokken.antheman schreef:Mag ik misschien vragen waarom dit ras dan zo vroeg gecastreerd wordt?
Je wilt toch wel een beetje exclusiviteit in je ras he
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
waarom kun je wel tegen een doodle (moet het perse een labra zijn?) en niet tegen al die rashonden die hetzelfde vachttype hebben? Dat zou ik nu wel eens willen weten en vooral onderbouwd zien.
Helemaal niks tegen welke bastaard dan ook, ik hou namelijk van honden in het algemeen. Alleen de presentatie van deze dieren dát stuit mij tegen de borst, gewoon leugens, bedrog en oplichterij.
Helemaal niks tegen welke bastaard dan ook, ik hou namelijk van honden in het algemeen. Alleen de presentatie van deze dieren dát stuit mij tegen de borst, gewoon leugens, bedrog en oplichterij.
-
Sepp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie
Van de week een doodle gezien in het bos. Leek zo weggelopen te zijn uit de muppet-show en hond had precies hetzelfde kapsel als zijn baas inclusief highlights aan uiteinde krullen (kon bijna mijn lach niet inhouden
).
Hele gave, blije hond. Gewoon lekker van genieten en heel veel foto's plaatsen met verhalen!!!
...dus geen fokker voor mij
!!!
Groeten
Nanda
Hele gave, blije hond. Gewoon lekker van genieten en heel veel foto's plaatsen met verhalen!!!
Is het vroege castreren overgevlogen, samen met de Doodle, uit de VS? Ik was bij een BC fokker aan het kijken in de VS . Onwijs gave honden had deze fokker...maar ook hier de eis van een vroeg castratieranetje schreef: Het enige waar ik echt heel ernstig bezwaar tegen heb is de vroege castratie.
Groeten
Nanda

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Tis idd meer kritiek op de wijze waarop de fokker met de pups omgaat. (castratie) en dat mensen nog wel eens het idee hebben dat mensen met een "hype" mee willen doen omdat de President zo'n hond heeft. En daar zit ook wel wat in denk ik. Ik denk dat als de President geen labradoodle zou hebben gehad, het ras lang niet zo gewild en bekend zou zijn geweest?
Doet verder niets af aan de hond zelf. Hier in de omgeving geen labradoodles trouwens, maar ik vind het wel leuke hondjes om te zien. En als het honden zijn die door mensen met een allergie wel gehouden kunnen worden is dat een mooie bijkomstigheid toch
Lekker van genieten, en al die negatieve kritiek daaromtrent gewoon aan je voorbij laten gaan. Er is op zoveel rassen kritiek, daar kunnen de doodles ook wel bij
Doet verder niets af aan de hond zelf. Hier in de omgeving geen labradoodles trouwens, maar ik vind het wel leuke hondjes om te zien. En als het honden zijn die door mensen met een allergie wel gehouden kunnen worden is dat een mooie bijkomstigheid toch
Lekker van genieten, en al die negatieve kritiek daaromtrent gewoon aan je voorbij laten gaan. Er is op zoveel rassen kritiek, daar kunnen de doodles ook wel bij
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik begrijp niet waarom mensen niet gewoon een ongecastreerde doodle kopen van iemand in NL die gewoon een grote poedel op een labrador zet? Ik vind dat als je pups koopt die gecastreerd zijn je minstens net zo verantwoordelijk bent als degene die ze gefokt heeft en heeft laten castreren. Er is geen enkele reden om een gecastreerde pup te kopen en er is ook geen enkele reden om te doen alsof deze honden hypoalergeen zouden zijn. Als ze dat al zijn voor iemand komt dat door de poedel. Neem je toch een poedel?
Die hoeft niet onder narcose met 7 weken om de geslachtsorganen te laten amputeren. Dus nogmaals, koop je een gecastreerde pup dan werk je die praktijken in de hand en ben je daar mede verantwoordelijk voor. 
-
Rhiannon
- Zeer actief
Obama heeft een Portugese waterhond als ik me niet vergis.
Persoonlijk maakt het mij niet uit waar iemand voor valt, als je maar een overwogen keuze maakt of een bepaald ras dat heeft wat jij zoekt en aan kunt.
Voor mij is dit weer een modehondje en dat gesnij in gezonde jonge hondjes
Persoonlijk maakt het mij niet uit waar iemand voor valt, als je maar een overwogen keuze maakt of een bepaald ras dat heeft wat jij zoekt en aan kunt.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Nee, jij vergist je niet. De Portugese Waterhond is een gewone rashond met een historie van een paar 100 jaar. Bij dit ras doen de fokkers niet mee aan de hype en worden pups alleen geplaatst bij gezinnen die echt bij het ras en zijn gedrag en verzorging passen. Da's belangrijker dan dat ze niet verharen. D'rkomt trouwens genoeg haar uit hoor, vergis je niet. Het ligt alleen meestal niet te dwarrelen op de grond.Rhiannon schreef:Obama heeft een Portugese waterhond als ik me niet vergis.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Helemaal eens met deze kernachtige samenvatting!Zoek stok! schreef:Ik heb nog nooit kritiek gelezen op de labradoodle op zich. Wel op de fokpraktijken.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Rhiannon schreef:Obama heeft een Portugese waterhond als ik me niet vergis.
http://www.nujij.nl/labradoodle-niet-de ... 1518.lynkx
http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... te-slepen/
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Een labradoodle is 'in de race' geweest voor presidentiële hond. Uiteindelijk is het een Portugese Waterhond geworden.smoekie schreef:Rhiannon schreef:Obama heeft een Portugese waterhond als ik me niet vergis.
Voor mij is dit weer een modehondje en dat gesnij in gezonde jonge hondjesDacht verdomd dat hij degene was met een labradoodle voor zijn dochter die allergisch is voor honden??
http://www.nujij.nl/labradoodle-niet-de ... 1518.lynkx
http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... te-slepen/
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... obama.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Iedere dag feest!
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
ik vind het een leuke hond, ik ken er 1 en die is zo grappig, wil graag spelen alleen luisteren
, en kan niet alleen thuis zijn want dan jankt hij alles bij elkaar.
die vroege castratie ben ik het ook niet mee eens maar idd dat heeft verder niks met jou hondje te maken, jullie hebben een ras waar jullie goed tegen kunnen en lekke van kunnen genieten, en wat een ander daarvan vind jammer toch? maar als je het hier toch opent kun je meningen verwachten, het is en blijft een forum. sommigen zijn alleen wat netter als de ander.
die vroege castratie ben ik het ook niet mee eens maar idd dat heeft verder niks met jou hondje te maken, jullie hebben een ras waar jullie goed tegen kunnen en lekke van kunnen genieten, en wat een ander daarvan vind jammer toch? maar als je het hier toch opent kun je meningen verwachten, het is en blijft een forum. sommigen zijn alleen wat netter als de ander.

-
Zeeuwse labjes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retrievers
Toch vind ik het niet helemaal fair om te zeggen dat als je een labradoodle wilt je ook gewoon in Nederland een kruising labrador met poedel kunt nemen (nog even helemaal los van het al dan niet castreren van pups, daar heb ik het hier niet over).
Bijna alle rassen zijn ontstaan door kruisingen om bepaalde gewenste eigenschappen te verkrijgen. Het ene ras is recenter ontstaan dan een ander, die misschien al 100 jaar bestaat. De labradoodle is weliswaar nog geen erkend ras, maar er wordt wel al zo'n 20-30 jaar naar een bepaalde standaard gestreefd. Op dit moment is de doodle dus officieel nog altijd als kruising te classificeren (in ieder geval nog niet als ras), maar om dat nou gelijk te schakelen met een willekeurige kruising van een poedel met een labrador gaat mij toch iets te ver.
Bijna alle rassen zijn ontstaan door kruisingen om bepaalde gewenste eigenschappen te verkrijgen. Het ene ras is recenter ontstaan dan een ander, die misschien al 100 jaar bestaat. De labradoodle is weliswaar nog geen erkend ras, maar er wordt wel al zo'n 20-30 jaar naar een bepaalde standaard gestreefd. Op dit moment is de doodle dus officieel nog altijd als kruising te classificeren (in ieder geval nog niet als ras), maar om dat nou gelijk te schakelen met een willekeurige kruising van een poedel met een labrador gaat mij toch iets te ver.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Mee eens!renee-uk schreef:tja ik vind de hele gang van zaken rondom de labradoodle nogal vreemd en als daarover gediscussieerd wordt geef ik ook mijn mening.
*taalfout
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Helemaal mee eens. Ik vind de honden super om te zien en een heel erg leuk karakter hebben (maar natuurlijk niet zo leuk als de Golden Doodle...MARC_S schreef:Ik begrijp niet waarom mensen niet gewoon een ongecastreerde doodle kopen van iemand in NL die gewoon een grote poedel op een labrador zet? Ik vind dat als je pups koopt die gecastreerd zijn je minstens net zo verantwoordelijk bent als degene die ze gefokt heeft en heeft laten castreren. Er is geen enkele reden om een gecastreerde pup te kopen en er is ook geen enkele reden om te doen alsof deze honden hypoalergeen zouden zijn. Als ze dat al zijn voor iemand komt dat door de poedel. Neem je toch een poedel?Die hoeft niet onder narcose met 7 weken om de geslachtsorganen te laten amputeren. Dus nogmaals, koop je een gecastreerde pup dan werk je die praktijken in de hand en ben je daar mede verantwoordelijk voor.
http://www.knmvd.nl/uri/?uri=AMGATE_736 ... 1129777413" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar goed...Dat vroeg je niet echt....
-
tienus
- geregistreerd lid
[quote=
[/quote]
Inderdaad, dit - de labradoodle en het castratie/sterilisatie-issue - heb ik dus zoooooo vaak gelezen. Gelukkig komen ook de leuke karakters naar voren, niet dat ik dat niet heb gelezen trouwens. (smaken verschillen)
Ergens las ik dat alle dieren ooit gemixt zijn. En zo is het.
Inderdaad, dit - de labradoodle en het castratie/sterilisatie-issue - heb ik dus zoooooo vaak gelezen. Gelukkig komen ook de leuke karakters naar voren, niet dat ik dat niet heb gelezen trouwens. (smaken verschillen)
Ergens las ik dat alle dieren ooit gemixt zijn. En zo is het.