De deur uitkomen is vaak al moeilijk, omdat we dus op een woonerf wonen en geen stoep en wel dus een sloot hebben, waar mensen graag een rondje om heen lopen. Als je dan vraagt of ze voortaan hun honden aan de lijn willen houden, heb je al een probleem. In mijn stad is gewoon een aanlijn plicht. Dan moet ik nog mijn straatje uit zien te komen, aan alle kanten zitten honden achter open hekken te blaffen en te gillen, lekker met twee duitse herder reuen. De oudste gaat wel, maar de ander is nu net een jaar oud, dus voor hem is het gewoon nog heel moeilijk. Dan kom je onderweg nog allemaal mensen met loslopende honden tegen, als je daar aan vraagt of ze willen aanlijnen krijg je of geen antwoord, of ze hebben geen lijn bij zich of je krijgt een grote smoel. De hondenwacht vraagt bij klagen wanneer het gebeurt en dan zegt ze dat ze op die tijden of niet werkt of druk is

Nee, van zeurderige mensen over honden opzich heb ik geen last, dus. Een paar jaar geleden hebben we hier wel zo een periode gehad, maar toen stonden er inderdaad vaak berichten over poep ed in de krant.
Groetjes Carool