Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gaatje in het gehemelte
Moderator: moderatorteam
- *Cootje*
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): labradoodle
- Aantal honden: 1
gaatje in het gehemelte
onze buren willen een pupje kopen.deze pup is nu 10 weken (is nog bij de fokker) maar met 6 weken is geconstateerd dat het een gaatje in het zachte gehemelte heeft.
het is toen gehecht maar nu nog niet dicht.
het hondje is verder gezond.
nu is mijn vraag of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben.
kan dat gaatje nog dichtgaan en als het niet dichtgaat heeft het dan verdere gevolgen.
alvast bedankt voor jullie antwoord!!
het is toen gehecht maar nu nog niet dicht.
het hondje is verder gezond.
nu is mijn vraag of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben.
kan dat gaatje nog dichtgaan en als het niet dichtgaat heeft het dan verdere gevolgen.
alvast bedankt voor jullie antwoord!!
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Re: gaatje in het gehemelte
als dat gat blijft dan zou ik die pup niet kopen omdat hij verder gezond is... Ik denk dat je het hebt over open gehemelte.
Lees er maar eens over op google..
Lees er maar eens over op google..
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Ik zou gewoon even mijn eigen dierenarts bellen en vragen wat die ervan vind.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Misschien ben ik in de war maar een hondje met een open gehemelte kan toch helemaal niet overleven zonder ingreep? Naar mijn weten werkt de zuigreflex namelijk niet bij zo'n hondje, waardoor hij zou verhongeren omdat hij geen melk van de moeder binnen kan krijgen. Wat zegt de fokker hier zelf over? Die geeft toch ook de nodige informatie lijkt me?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Maeve schreef:Misschien ben ik in de war maar een hondje met een open gehemelte kan toch helemaal niet overleven zonder ingreep? Naar mijn weten werkt de zuigreflex namelijk niet bij zo'n hondje, waardoor hij zou verhongeren omdat hij geen melk van de moeder binnen kan krijgen. Wat zegt de fokker hier zelf over? Die geeft toch ook de nodige informatie lijkt me?
nou dat is niet helemaal waar, wat er gebeurt, is dat de melk ook door het gat kan, in de luchtpijp komt, de neus uitkomt enz.
opzich hebben ze wel een zuigreflex, alleen het zet weinig zoden aan de dijk ( te weinig voeding binnen, infecties e.d)
het ligt er ook wel aan, hoe groot een gat is, er zijn wel pupjes die een heeeeel klein gaatje hadden, wat succesvol is dichtgemaakt.
ik kies er persoonlijk voor, zo'n pupje direct te laten in slapen, maar goed, wie ben ik
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Persoonlijk zou ik de pup dan denk ik niet kopen. Misschien kan een operatie uitkomts bieden, maar ik kan me niet voorstellen dat ik zo compleet weg zou zijn van een pup dat ik de pup mee zou nemen met de wetenschap dat er zoveel ellende en geld nodig zou zijn om het "probleem" te verhelpen
Edit:
Ik weet natuurlijk niet hoe "erg" het gaatje is en of dat verder wat uitmaakt (de grootte) maar kijk voor de grap eens op onderstaande site. Ik zou heel erg twijfelen of ik de pup evengoed zou willen en ik zou toch heel goed na moeten denken of ik de hond onderstaande zou laten doorstaan.
http://www.debeestenhoek.nl/diergeneesk ... melte.html
Edit:
Ik weet natuurlijk niet hoe "erg" het gaatje is en of dat verder wat uitmaakt (de grootte) maar kijk voor de grap eens op onderstaande site. Ik zou heel erg twijfelen of ik de pup evengoed zou willen en ik zou toch heel goed na moeten denken of ik de hond onderstaande zou laten doorstaan.
http://www.debeestenhoek.nl/diergeneesk ... melte.html
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ah zo, dat klinkt wel logisch ja! Er heeft eens een artikel hierover in het clubblad van de Toller vereniging gestaan. Ik denk dat ik inderdaad ook er voor zou kiezen zo'n pupje in te laten slapen. Hoe kan dat trouwens, dat ze daar pas met 6 weken achter komen?yamie schreef:Maeve schreef:Misschien ben ik in de war maar een hondje met een open gehemelte kan toch helemaal niet overleven zonder ingreep? Naar mijn weten werkt de zuigreflex namelijk niet bij zo'n hondje, waardoor hij zou verhongeren omdat hij geen melk van de moeder binnen kan krijgen. Wat zegt de fokker hier zelf over? Die geeft toch ook de nodige informatie lijkt me?
nou dat is niet helemaal waar, wat er gebeurt, is dat de melk ook door het gat kan, in de luchtpijp komt, de neus uitkomt enz.
opzich hebben ze wel een zuigreflex, alleen het zet weinig zoden aan de dijk ( te weinig voeding binnen, infecties e.d)
het ligt er ook wel aan, hoe groot een gat is, er zijn wel pupjes die een heeeeel klein gaatje hadden, wat succesvol is dichtgemaakt.
ik kies er persoonlijk voor, zo'n pupje direct te laten in slapen, maar goed, wie ben ik
-
Dirk
- Vaste gebruiker
Wij hebben zelf een pup gehad met een spleet in het zachte gehemelte ... niets aan laten doen en het beestje leeft nu gezond en gelukkig in Oostenrijk (deze zomer hebben we het opgezocht en met eigen ogen aanschouwd) ...
Noëlle 16-10-2004
Bennie 05-05-2008- *Cootje*
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): labradoodle
bedankt voor jullie reakties.
dit hondje heeft geen open gehemelte maar het schijnt een gaatje in het zachte deel te zijn.
de da heeft er 1 hechting ingedaan.
geen idee waarom het zo laat ontdekt is maar het gevolg was wel dat het ook een longonsteking had.
heeft hiervoor een ab-kuur gekregen.ze hebben contact met de da gehad en die heeft gezegd dat het met 10 dagen dicht moet zijn.dus de pup blijft nu nog bij de fokker.als het dan nog niet dicht is was het advies om het pupje niet te kopen.
inmiddels hebben ze besloten om er toch maar van af te zien en gaan ze bij een andere fokker kijken.
dit hondje heeft geen open gehemelte maar het schijnt een gaatje in het zachte deel te zijn.
geen idee waarom het zo laat ontdekt is maar het gevolg was wel dat het ook een longonsteking had.
heeft hiervoor een ab-kuur gekregen.ze hebben contact met de da gehad en die heeft gezegd dat het met 10 dagen dicht moet zijn.dus de pup blijft nu nog bij de fokker.als het dan nog niet dicht is was het advies om het pupje niet te kopen.
inmiddels hebben ze besloten om er toch maar van af te zien en gaan ze bij een andere fokker kijken.
-
Dirk
- Vaste gebruiker
Een spleet of gaatje in he zachte gehemelte is alleen te zien als je echt heel diep in het keeltje kijkt ... maar als je "normaal" in het bekkie kijkt zie je niets bijzonders ... bij ons was het hondje ook drie weken toen we het voor het eerst zagen ...*Cootje* schreef:bedankt voor jullie reakties.
geen idee waarom het zo laat ontdekt is maar het gevolg was wel dat het ook een longonsteking had...
Noëlle 16-10-2004
Bennie 05-05-2008- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Hopelijk komt het met het hondje verder goed en wens je vriendin maar succes bij het zoeken naar een andere pup*Cootje* schreef:bedankt voor jullie reakties.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.