Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is een muilkorf zielig?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Is een muilkorf zielig?

Ongelezen bericht door Jackira »

Zielig vind ik niet het goede woord. Maar ik vind het wel een behoorlijke vrijheidsbeperking, en met vrijheidsbeperkingen heb ik het zelf moeilijk. Bijvoorbeeld met een hond aan de riem lopen vind ik ook niks aan. Ik zou het voor mijn hond ook een onveilig idee vinden als hij zich niet kan verdedigen.

Ik begrijp best dat het in sommige situaties niet anders kan, een muilkorf, maar zelf kies ik dat pas als allerlaatste middel denk ik.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nee, zielig niet denk ik. Ik zou er zelf echt wel moeite mee hebben als ik mijn hond zou moeten muilkorven (als ik zou vinden dat dat nodig zou zijn bedoel ik), en daarom heb ik des te meer bewondering voor mensen die dat dus doen en zo hun verantwoordelijkheid nemen als ze niet zeker weten dat ze op een andere manier kunnen voorkomen dat er een hond/mens gegrepen wordt.

Dat zich niet kunnen verdedigen argument snap ik opzich wel, maar goed, ik heb het al vaker gezegd, ik loop altijd met twee van dat soort honden :19: Saar sowieso door haar formaat, maar ook door haar karakter, en Vera door karakter. Ze laten zich gewoon grijpen, schrikken zich daar zo het rambam van dat ze niet eens kunnen bedenken om iets terug te doen lijkt wel.
En tja, daar ga ik ook gewoon mee over straat.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Moos schreef:Nee, zielig niet denk ik. Ik zou er zelf echt wel moeite mee hebben als ik mijn hond zou moeten muilkorven (als ik zou vinden dat dat nodig zou zijn bedoel ik), en daarom heb ik des te meer bewondering voor mensen die dat dus doen en zo hun verantwoordelijkheid nemen als ze niet zeker weten dat ze op een andere manier kunnen voorkomen dat er een hond/mens gegrepen wordt.

Dat zich niet kunnen verdedigen argument snap ik opzich wel, maar goed, ik heb het al vaker gezegd, ik loop altijd met twee van dat soort honden :19: Saar sowieso door haar formaat, maar ook door haar karakter, en Vera door karakter. Ze laten zich gewoon grijpen, schrikken zich daar zo het rambam van dat ze niet eens kunnen bedenken om iets terug te doen lijkt wel.
En tja, daar ga ik ook gewoon mee over straat.
Weet je, je kan jouw honden niet vergelijken met honden die gemuilkorft worden vanwege agressie. De lichaamstaal is totaal anders en bepaalde honden zullen daar op reageren die jouw honden hooguit opjagen. Ook de reactie op zo een hond die aankomt is anders waardoor de situaties gewoonweg niet te vergelijken zijn.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Nanna schreef:
chrico schreef: je kan jouw honden niet vergelijken met honden die gemuilkorft worden vanwege agressie. De lichaamstaal is totaal anders en bepaalde honden zullen daar op reageren die jouw honden hooguit opjagen.
Maar zou het niet zo kunnen zijn dat de gemuilkorfde hond in de gaten heeft dat hij toch tot op zeker hoogte "gehandicapt" is door die muilkorf en als vanzelf gaat inbinden?
Het lijkt mij dat een beetje snuggere hond dat wel inziet.
Nee want als je een goede muilkorf heb en de hond heeft dat geaccepteerd is het geen handicap dus de hond ziet zichzelf niet anders
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

chrico schreef: Weet je, je kan jouw honden niet vergelijken met honden die gemuilkorft worden vanwege agressie. De lichaamstaal is totaal anders en bepaalde honden zullen daar op reageren die jouw honden hooguit opjagen. Ook de reactie op zo een hond die aankomt is anders waardoor de situaties gewoonweg niet te vergelijken zijn.
Oh dat geloof ik best hoor. Maar ik heb ook honden (gehad) die weer andere dingen uitlokten dan een hond die gemuilkorft is vanwege agressie. Schrap Vera dan maar even, ik wil best meegaan dat zij sowieso al niks uitlokt en daardoor niet de problemen zal krijgen die een hond-agressieve hond wel krijgt :wink:
Maar Moos was bijvoorbeeld geen watje van een reu, en die werd dus meerdere keren per jaar gegrepen door reuen die niet met vreemde reuen konden. Met bazen die dat dus of niet interesseerde, of het niet konden voorkomen.
En ja, Saar werd vroeger opgejaagd. Maar dat kwam ook omdat ze zich dus niet verdedigde hoor. Moos draaide zich dan gewoon meteen grauwend om en dan was het klaar. Saar doet dat niet, en dus gaan ze door. En nee, dan is ze dus niet gebeten, maar ik heb haar weleens van het fietspad naast de weg moeten vissen omdat ze gewoon een giga eind achterna was gezeten.

Ik neem overigens aan dat je de hond dan ook niet met muilkorf maar los gooit in druk losloopgebied, dus dat beperkt het aantal loslopende honden wat je tegenkomt nogal :wink:
En een hond die bijvoorbeeld van zijn terrein afschiet vanwege een passerende hond op 'zijn gebied' gaat ook achter mijn honden aan.
Ik vraag me trouwens ook af of bepaalde honden juist niet op die hond-agressieve hond afkomen die wel op bijvoorbeeld de mijne afkomen omdat ze die kunnen hebben.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Nanna schreef: Een aangelijnde hond weet dat toch ook van zichzelf? Sommige honden zijn aangelijnd ware territoriumbommen terwijl ze loslopend zo'n grote muil opeens niet meer hebben.
Dat zou ook zo (wellicht na eerst een vervelende ervaring) zo kunnen werken voor gemuilkorfde honden ;-) Dat ze tóch niet die gedroomde koning zijn, de rol die ze zichzelf wel toebedacht hadden ;-)
Ik denk, maar goed dat is denken, dat het hooguit erger word het gedrag juist door de korf.
De honden met een korf om die ik ken hebben allemaal hun gewone normale gedrag zoals ze dat ook zonder korf hebben. Moet wel zeggen dat die allemaal ook gewoon aangelijnd zijn.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Moos schreef:
Ik neem overigens aan dat je de hond dan ook niet met muilkorf maar los gooit in druk losloopgebied, dus dat beperkt het aantal loslopende honden wat je tegenkomt nogal :wink:
En een hond die bijvoorbeeld van zijn terrein afschiet vanwege een passerende hond op 'zijn gebied' gaat ook achter mijn honden aan.
Ik vraag me trouwens ook af of bepaalde honden juist niet op die hond-agressieve hond afkomen die wel op bijvoorbeeld de mijne afkomen omdat ze die kunnen hebben.
Elk gedrag kan een reactie uitlokken en bij de ene hond zal het zijn vanwege een dominante uitstraling en bij de ander juist de onderdanige.
Iedereen gaat ook uit vanuit zijn eigen situatie en staat weer voor andere problemen. Bij een hondagressieve hond die het terrein afschiet heeft iedereen een beeld van een grote hond maar dat kan net zo goed een kleine hond zijn. Jouw honden zijn weerloos tegenover een grote hond en kunnen daardoor doodgebeten worden. Mijn honden zullen knokken alsof hun leven ervan afhangt bij zo een hond en de kans is groter dat zij het er levend vanaf brengen dan de jouwe.
Maar......... Is het een kleine hond dan hoeft dat weinig gevolgen te hebben voor jouw hond (net als gorte hond naar mijn grote hond) maar des te meer voor de mijne want dan zou het de mijne kunnen zijn die die kleine agressieveling iets aandoet. De gevolgen blijven hetzelfde, 1 hond dood, de ander gewond. Ik heb dan een groot probleem want het is dan ineens de mijne die de dader is want zoals je ook hier wel merkt, er moet een schuldige zijn. Dan kan je zeggen van gooi hem een muilkorf om dan gebeurd dat niet maar dat is onzin, je zou dan elke hond moeten korfen, ook de ukkies en alle honden aangelijnd. Een grotere hond kan een andere hond ook doden door andere dingen dan tanden.
Jij heb dus net zoveel ellende als ik, alles hangt af van een situatie wie er iets zou overleven, dat heeft weinig met groot of klein te maken.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Nanna schreef:
Nakisha schreef: Afbeelding
Is dit een zielige hond? Nee hoor.
Dat is trouwens wel een heel mooi en luxe korfje. Met die uitsparing voor de neus kan er toch nog volop gesnuffeld worden. :ok:
Heb jij trouwens de ervaring dat mensen eerder terugschrikken van een gemuilkorfde hond en hun Fido er maar niet zo op af laten struinen? Voor mij zou dat (indien ik een kwaaie hond had) een prettige bijkomstigheid zijn.
Dit is een speciale belgische muilkorf die bij pakwerk word gebruikt.
Inderdaad met vrije neus; aan de onderkant ook een uitsparing voor voldoende zuurstof. Hij kan er prima mee blaffen ook.

Ja, mensen schrikken zeker eerder terug (zowel zelf als met honden) en de ''zielig'' reacties krijg je ook... maar ik vind het wel prettig, want je wilt toch niet dat vreemden op hem afstuiven. ;)
Laatst gewijzigd door Nakisha op 09 nov 2009 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Nakisha
moderator

crutz schreef:
Nanna schreef:
Nakisha schreef: Afbeelding
Is dit een zielige hond? Nee hoor.
Dat is trouwens wel een heel mooi en luxe korfje. Met die uitsparing voor de neus kan er toch nog volop gesnuffeld worden. :ok:
Heb jij trouwens de ervaring dat mensen eerder terugschrikken van een gemuilkorfde hond en hun Fido er maar niet zo op af laten struinen? Voor mij zou dat (indien ik een kwaaie hond had) een prettige bijkomstigheid zijn.
deze korfen hebben een stalen beugel voorin en worden in de ringsport ook gebruikt bij (stoot) aanvallen, dus als de hond hiermee op een ander hondje klapt...........kan goed hard aankomen

deze korf gebruiken wij zelf wel tijdens het werk op evenementen waarbij we me de hond tussen het publiek moeten lopen, maar dan zijn ze aangelijnd en kom je ook geen losse honden tegen
Die van mij niet, dus dan lijkt hij gewoon op zo'n model denk ik... Niks stalen beugel; volledig vervaardigd uit sterk leer. (Ik heb 'm speciaal nog helemaal nagepluist om dit zeker te weten) Hij is wel vrij massief natuurlijk, dus natuurlijk zou je er een stoot mee kunnen geven... Maar dat heb je eigenlijk met elke korf toch? Daarnaast draagt hij het niet vanwege hondagressie, dus dat is sowieso geen probleem. Hij is juist erg vriendelijk tegen honden. :) En deze hond is altijd aangelijnd trouwens, ook dat.

Trouwens; aan de binnenkant zit een soort 'stootkussen' die zijn eigen gebit beschermd.
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Nakisha schreef:
Afbeelding

.
Zo'n muilkorf heb ik ook mee in mn handen gestaan, ook geprobeerd bij Elena.
Maar helaas had zij wel problemen met die korf, dus toen voor die plastic korf gekozen. ( eigenlijk nog steeds op zoek naar zo'n stalen )

De korf schrikt hier trouwens een hoop mensen niet af.
Sterker nog, ze zien het als een vrijbrief om hun hond maar lekker naar die van mij te laten vliegen want ze kan toch niks doen :piew:

Dan trekt dat kleine iele vrouwtje ineens dr mond open en krijg je van zulke gezichten :eek:
Werkt dat niet dan is schoenmaat 37 toch ook wel effectief

Elena loopt trouwens alleen los als er niemand in de buurt is, zie ik iemand aankomen ( met of zonder hond ) dan gaat ze aan de lijn
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:zou hier dus nooit voor kiezen, dan maar op tijden en plekken lopen die EN overzichtelijk zijn EN waar bijna niemand komt...

de hond van een vriendin is doodgebeten omdat hij gemuilkorfd was (en die was eigenlijk om dezelfde redenen gemuilkorfd als jouw hond), hij kon zich nl niet verweren en het was heel snel met hem gebeurd (en dat betrof geen klein type hondje, am staff/am bull type, reu)
precies, om die reden zal ik ook niet een hond muilkorven... ze krijgen hem hier alleen om bij de DA, zodra ik de wachtkamer uitga is ie alweer af...
Ik zoek ook wel plekken uit waar bijna niemand loopt en overzichtelijk is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nakisha
moderator

** Angela ** schreef:
Nakisha schreef:
Afbeelding

.
Zo'n muilkorf heb ik ook mee in mn handen gestaan, ook geprobeerd bij Elena.
Maar helaas had zij wel problemen met die korf, dus toen voor die plastic korf gekozen. ( eigenlijk nog steeds op zoek naar zo'n stalen )

De korf schrikt hier trouwens een hoop mensen niet af.
Sterker nog, ze zien het als een vrijbrief om hun hond maar lekker naar die van mij te laten vliegen want ze kan toch niks doen :piew:

Dan trekt dat kleine iele vrouwtje ineens dr mond open en krijg je van zulke gezichten :eek:
Werkt dat niet dan is schoenmaat 37 toch ook wel effectief

Elena loopt trouwens alleen los als er niemand in de buurt is, zie ik iemand aankomen ( met of zonder hond ) dan gaat ze aan de lijn
Kijk wel uit met stalen korven; ik durfde dit niet aan, bang dat er misschien es een tandje in zou hangen... Als je ziet hoe ze de kop soms weten te draaien... je hebt er toch houdini's bij. Rhodi had vroeger zo'n plastic korf; die kreeg hij zelfs af! :eek: Gewoon tijdens een spelletje en ineens, één goed pootbeweging... wég korf. En hij zat strak genoeg.
Daarom raad ik een hoofdband zoals op de foto (tussen de ogen door) aan; een muilkorf zit veel beter met twee banden.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

smoekie schreef:
Marion. schreef:
smoekie schreef:Jezus Marion. Jij bent ook een echte zeikerd af en toe hoor :piew: Verwijt jij Frenk aub niks meer, want jij bent af en toe nog veel erger dan zij kan zijn. :S:
Wat ik met Frenk heb heb jij je niet mee te bemoeien, en je "aub" gaat nergens over en luister ik zéker niet naar. Ik reageer nu op jouw puberale antwoord.
Daar bemoei ik me verder ook niet mee hoor, dat zoeken jullie 2 maar lekker gezellig gezamelijk uit. De pot verwijt de ketel is bij jou in ieder geval ook van toepassing en dat was wat mij opviel aan jouw "zeikerig" antwoord. Dus ga lekker tegen een ander aan zitten zeiken als je je zit te vervelen.
Afbeelding
Nou nou Smoekie, je hebt altijd wel commetaar over iederen op het forum, maar zelf doe je niets anders. Rellen om het rellen doet je wel goed he :lol1:

Ontopic:
Nee ik vind het absoluut niet zielig. Ik vind het zieliger als die hond andere honden verwond
Perry en Noah

Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

smoekie schreef:Jezus Marion. Jij bent ook een echte zeikerd af en toe hoor :piew: Verwijt jij Frenk aub niks meer, want jij bent af en toe nog veel erger dan zij kan zijn. :S:
duitse herder schreef:
smoekie schreef:
Marion. schreef: Wat ik met Frenk heb heb jij je niet mee te bemoeien, en je "aub" gaat nergens over en luister ik zéker niet naar. Ik reageer nu op jouw puberale antwoord.
Daar bemoei ik me verder ook niet mee hoor, dat zoeken jullie 2 maar lekker gezellig gezamelijk uit. De pot verwijt de ketel is bij jou in ieder geval ook van toepassing en dat was wat mij opviel aan jouw "zeikerig" antwoord. Dus ga lekker tegen een ander aan zitten zeiken als je je zit te vervelen.
Afbeelding
Nou nou Smoekie, je hebt altijd wel commetaar over iederen op het forum, maar zelf doe je niets anders. Rellen om het rellen doet je wel goed he :lol1:

Ontopic:
Nee ik vind het absoluut niet zielig. Ik vind het zieliger als die hond andere honden verwond
Oh dat klopt hoor, er zijn er idd een paar bij wie mijn nekharen soms al een beetje overeind gaan staan. Maar meestal (zal je natuurlijk in zijn geheel niet opgevallen zijn :smile: ) wordt ik gequote (zo ook nu) of ziet men weer een zin of reactie met een aanleiding tot. Dus ja, verander dat "iedereen" maar naar een klein beperkt "gezelschap" :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Je kan ook eens niet reageren? Of praat jij om het praten?
Perry en Noah

Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

duitse herder schreef:Je kan ook eens niet reageren? Of praat jij om het praten?
Nee hoor, maar ik ben netjes opgevoed om altijd antwoord te geven als mij iets gevraagd/gezegd wordt. Dus die vraag zou je beter aan "hen" kunnen stellen. :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik vind het niet zielig.
Nu ik er bij stilsta merk ik wel dat ik gedurende de jaren meer gewend ben geraakt aan het fenomeen. Vroeger stond ik toch vaak wel een beetje te kijken naar zo'n gemuilkorfde hond, maar ik merk dat ik er niet vreemder meer van opzie dan van een ander hulpmiddel. Ik ben blijkbaar met de tijd van een bepaald vooroordeel (welk weet ik eigenlijk niet eens) afgeraakt.
Ik snap wel dat je je soms wat bekeken voelt, zelf zou ik daar niet zoveel problemen mee hebben als ik het nodig zou vinden :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

smoekie schreef:
chrico schreef:
Waarom vind je het zielig?
Daarom. Gewoon gevoelsmatig.
Daarom, is geen reden, als je .........................

Kijk, dat jij het zielig voor jouw hond vond, dat die bij de DA ineens een muilkorf om moest en daarvan flipte, kan ik me voorstellen. Maar om het zielig te vinden voor een hond die netjes is aangeleerd om een muilkorf te dragen, vind ik overdreven.
Een hond die voor het eerst aan de riem loopt worsteld (meestal) ook tegen. Alles wat vreemd aan een hond is moet wennen (halsband, sokjes, gewoon verband, hesjes, korf, etc), kwestie van oefenen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Of het daadwerkelijk zielig is voor de hond weet ik niet. Ik vind het wel een soort van zielig en zou er echt heel veel moeite mee hebben om zoiets mijn hond om te doen. In mijn beleving beperk ik mijn hond ergens in ook al hoeft dat helemaal niet zo te zijn.
Toch begrijp ik de noodzaak ervan in sommige situaties en heb ik respect voor de mensen die hun verantwoordelijkheid nemen om toch deze stap te zetten. Het lijkt mij niet altijd een even makkelijke keuze.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik vind een tot in lengte van jaren, en dus foutief, gebruikte snuitband tegen het trekken bijvoorbeeld een stuk zieliger :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Nakisha
moderator

Snuitjes vind ik zieliger dan muilkorven. En die zijn veel algemener geaccepteerd.

Afbeelding

Hijgen, een snoepje aannemen of blaffen... het gaat veel lastiger met een snuitje dan met een korf.
Tevens is een snuitje minder veilig; sommige honden kunnen toch nog met de voortandjes ''nippen''.

Dus hoe zielig het LIJKT zegt ook niet altijd alles....

En snuitbanden, zoals Jaap noemt, zijn in verkeerde handen nog veel zieliger; nekbeschadiging ligt op de loer.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Bij mijn kleiner terrier met muilkorf zag je dat hij zijn lichaamstaal wel veranderde. Hij ontspande en was daardoor minder een trigger voor andere hond die anders wel op hem reageerde. In dit zin was het dus ook nog eens veiliger voor hem. Maar mensen waren ook minder allert. Ze gingen ineens dichter op me staan, omdat hij nu toch niks kon. Terwijl hij anders door zijn gedrag de mensen meer op afstand hield.

Tja mijn hond liep dus alleen op wedstrijden gedeeltelijk en bij de dierenarts (en eerst ook bij trimsalon,later alleen nog als ze bezig was op gevoelige delen) met een korfje om.
Ik heb een beetje bij bedenkingen muilkorf om en dan loslopen. Natuurlijk vind ik ook dat deze honden lekker moeten kunnen uitrennen. Maar tja ik weet niet, hij heeft niet voor niks ook een muilkorf om. Weet niet kan het misschien ook niet goed onder woorden brengen. Maar liever met muilkorf om los dan zonder hoor! :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

gyanty schreef: Maar liever met muilkorf om los dan zonder hoor! :ok:
Nou liever niet als ie dan alsnog op andere honden klapt :wink:
Ik heb eens gezien hoe een hond met muilkorf een andere hond bijna verzoop omdat hij zo lekker los kan met muilkorf, maar dan nog wel met zijn volle gewicht op andere honden dook. Is normaal al helemaaaal niet fijn, laat staan bij een zwemmeertje :N: Het was dat de hond die verzopen werd ook nogal groot was. Saar was gewoon dood geweest.
Laatst gewijzigd door Moos op 10 nov 2009 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Als het nodig is door angst bij de dierenarts (bijvoorbeeld bijten) of wat dan ook is het gewoon nodig. Maar ik vind het wel best zielig omdat ik het idee heb dat het de hond beperkt in het "hond" zijn. Qua snuffelen, blaffen e.d.
Nakisha
moderator

laura b schreef:Als het nodig is door angst bij de dierenarts (bijvoorbeeld bijten) of wat dan ook is het gewoon nodig. Maar ik vind het wel best zielig omdat ik het idee heb dat het de hond beperkt in het "hond" zijn. Qua snuffelen, blaffen e.d.
Mijn hond kan dus zowel snuffelen als blaffen met de korf. :) Het is ook een duur korfje, dat weer wel, maar dan heb je ook wat.
Ik vind wel dat een korf de hond zo min mogelijk moet beperken, maar wel moet doen waarvoor hij nodig is; het voorkomen van bijten.
Afbeelding
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

:D Oke, moet ook zeggen dat ik compleet geen ervaring heb met honden met een muilkorf. Ben ook nog nooit een hond met een muilkorf tegengekomen. Maar goed blijf het toch wel sneu eruit zien. Maar zolang ze alles kunnen doen wat ze normaal ook doen is het eigenlijk niet zielig. Zolang ze het gewoon zijn. Heb wel ooit gewerkt met een hengst die een muilkorf omhad. (lekker off topic, ik weet het) maar bij het dekken beet hij de merrie te hard in haar schoft.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Nee, niet zielig als de hond het gewend is.
Ik zie trouwens wel dat Max zich anders gedraagt als ze gemuilkorfd is. Ze zoekt dan nooit contact met andere honden en is echt alleen maar met mij en zichzelf bezig. Andere bazen houden in mijn ervaring ook eerder hun eigen hond op afstand als ze de muilkorf zien, dat is inderdaad een fijne bijkomstigheid.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

niets zielig aan
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Yenthe heeft ook regelmatig een korf om. Maar zij heeft er eentje om om te voorkomen dat ze van straat vreet. Ze heeft nl een zeer ernstige voedselintolerantie en -allergie. 2 Weken geleden had ze een stukje brood gevonden op straat, hap slik weg. Stond een paar uur later bij de da op de stoep omdat ze zo heftig reageerde op dat stukje brood.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

anica schreef:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

niets zielig aan
:ok: Net zo'n blij bekkie, als in je onderschrift.
Ik vind het ook niks zielig, mits goed aangeleerd.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”