Ik heb een bevestiging gekregen via mijn provider. Daarnaast heb ik ook een mail verstuurd naar de "moderater" en een uur later kon ik er weer op...massam schreef: als jij er zo over denkt dan moet je vooral niet meer reageren want het is gewoon niet waar wat je zegt.
daarbij heeft niemand jou de toegang tot het forum ontzegt vandaag zover ik weet
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik heb hier toch mijn twijfels bij
Moderator: moderatorteam
-
Orpa
- Vaste gebruiker
Re: Ik heb hier toch mijn twijfels bij
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou, ik ben blij dat iedereen je gequote heeft, zodat berichten weghalen geen zin heeft.
We zitten hier helemaal niet om je aan de schandpaal te nagelen. Dat doe je zelf. Elke vraag die jou gesteld werd, antwoordde je met nog onwaarschijnlijkere redeneringen over waarom je zoveel geld vraagt. Ik dank je dan ook vriendelijk voor je eerlijkheid. Want het geeft een goed beeld van je bedrijfsvoering en "kostprijsberekening". En sorry, je product is te duur bevonden door ons. Wij zullen je bedrijf niet aanbevelen aan anderen. Want je mist de kennis om goede screening toe te passen om de juiste baasjes voor je honden te vinden en van slechte herplaatsbedrijfjes zijn er helaas meer dan genoeg.
We zitten hier helemaal niet om je aan de schandpaal te nagelen. Dat doe je zelf. Elke vraag die jou gesteld werd, antwoordde je met nog onwaarschijnlijkere redeneringen over waarom je zoveel geld vraagt. Ik dank je dan ook vriendelijk voor je eerlijkheid. Want het geeft een goed beeld van je bedrijfsvoering en "kostprijsberekening". En sorry, je product is te duur bevonden door ons. Wij zullen je bedrijf niet aanbevelen aan anderen. Want je mist de kennis om goede screening toe te passen om de juiste baasjes voor je honden te vinden en van slechte herplaatsbedrijfjes zijn er helaas meer dan genoeg.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Volgensmij wordt er in dit topic nog heel behoorlijk discussie gevoerd 
Alleen... dat personeel, leg ns uit!
-
Marion.
Nounou, flesje kinder-hoestsiroop en een verpakking Okugest. Wat een kosten. Tientje bij elkaar misschien?Orpa schreef:Niet ieder hondje kost het zelfde, de ene moet wat appart voer, de andere is een beetje aan de diarree, dan is het mij wel eens overkomen dat een nestje nadat ze bij mij waren allemaal besmet waren met kennelhoest. Dat zijn behoorlijk wat kosten hoor... het is niet allemaal zo rechtlijnig als je denkt...
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Op het dikgedrukte wil ik even reageren zonder verder in te gaan of je het nou (een beetje) uit eigenbelang doet of alleen maar ten gunste van de honden.Orpa schreef:Marian dat weet ik hoor... dat is toch ook de bedoeling? Dat was toch ook de reden dat ik geen toegang meer kreeg tot deze site?marian* schreef:Berichten verwijderen heeft niet zo veel zin Orpa;er zijn er gelukkig al veel gequote.
Zodat er des te meer gequote zou worden? Het gaat mij erom dat ik nu wel snap waarom mensen normaliter niet reageren op deze forums.
De meest achterlijke reacties staan hier als feiten of speculaties.
Een fokker die op jullie forum bekend is had me geadviseerd niet op dit gedeelte in te gaan omdat ik alleen een hoop rare reacties zou krijgen.
Ik ben waarschijnlijk nogal naïef hem te negeren en toch dingen wilde uitleggen.
Later op de dag belde een andere hondenliefhebber op dat dit echt geen zin had, dat mensen juist het doel hadden me aan de schandpaal te nagelen.
Dat wist ik niet, ik dacht dat hier gewoon normaal gediscuseerd werd. Waarschijnlijk wisten die mensen uit ervaring wel beter...
Wat ik zojuist heb vergedrukt, daar ben ik het wel mee eens. Waarom? Of je nou wel of niet “handelt” in honden laat ik even in het midden maar er worden hier vaak genoeg topics geopend waar men dan naar hartelust zijn gal kan spuwen over bepaalde personen zonder diegene er in te betrekken of ook maar enigszins het “waarheidsgehalte” na te gaan.
Dat mensen hier zeer begaan zijn met honden daar twijfel ik geen seconde aan, maar ik vraag me wel eens af dat zoals er hier wel eens gedaan wordt waarom zij zich dan niet op andere manieren inzetten.(enkele uitzonderingen daargelaten). ??
Dingen worden op internet opgezocht en hier geplaatst zodat er weer schande van gesproken kan worden. Mensen zoeken advertenties op op marktplaats e.d. zodat er schande van gesproken kan worden, maar ipv het alleen maar bij woorden en verontwaardiging te houden kunnen ze zich beter eens gaan informeren of ze niet over kunnen gaan tot daden en zich daadwerkelijk inzetten voor het dierenleed.
Wie jou ook “ingelicht” hebben, een punt hebben ze wel. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk het toch wel enigszins van “lef” vindt getuigen dat je hier een profiel geopend hebt zodat je kon reageren op de uitlatingen die men hier deed, maar je had je wat dat betreft inderdaad beter de moeite kunnen besparen.
Ik hoop in ieder geval van ganser harte dat je het beste met de honden voor hebt en daar ga ik aangezien ik toch liever het positieve in de mens blijf zien vooralsnog ook van uit.
Edit:
HF heeft er even uitgelegen trouwens. Niet heel erg lang, maar ook ik kreeg te zien dat de pagina niet kon worden weergegeven.Orpa schreef:Ik heb een bevestiging gekregen via mijn provider. Daarnaast heb ik ook een mail verstuurd naar de "moderater" en een uur later kon ik er weer op...massam schreef: als jij er zo over denkt dan moet je vooral niet meer reageren want het is gewoon niet waar wat je zegt.
daarbij heeft niemand jou de toegang tot het forum ontzegt vandaag zover ik weet
Laatst gewijzigd door smoekie op 09 nov 2009 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ben ook wel heel benieuwd!Machie schreef:Volgensmij wordt er in dit topic nog heel behoorlijk discussie gevoerd

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het forum lag er vanmiddag ineens heel even uit,dus wat je provider hiermee van doen heeft weet ik niet.Orpa schreef:Marian dat weet ik hoor... dat is toch ook de bedoeling? Dat was toch ook de reden dat ik geen toegang meer kreeg tot deze site?marian* schreef:Berichten verwijderen heeft niet zo veel zin Orpa;er zijn er gelukkig al veel gequote.
Zodat er des te meer gequote zou worden? Het gaat mij erom dat ik nu wel snap waarom mensen normaliter niet reageren op deze forums.
De meest achterlijke reacties staan hier als feiten of speculaties.
Een fokker die op jullie forum bekend is had me geadviseerd niet op dit gedeelte in te gaan omdat ik alleen een hoop rare reacties zou krijgen.
Ik ben waarschijnlijk nogal naïef hem te negeren en toch dingen wilde uitleggen.
Later op de dag belde een andere hondenliefhebber op dat dit echt geen zin had, dat mensen juist het doel hadden me aan de schandpaal te nagelen.
Dat wist ik niet, ik dacht dat hier gewoon normaal gediscuseerd werd. Waarschijnlijk wisten die mensen uit ervaring wel beter...
Mensen hier hebben niet het doel om jou aan de schandpaal te nagelen en doen dat volgens mij ook niet maar stellen kritische vragen en als jou de antwoorden daarop niet bevallen heet het aan de schandpaal nagelen?
Ik vind het wel erg fijn dat je hier bent gekomen en de vragen die er zijn/waren beantwoord hebt;dat siert je zeker.Maar ik blijf erbij dat ik mijn twijfels heb over wat je doet.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Orpa
- Vaste gebruiker
Ik was echt heel verdrietig over wat er allemaal neer gezet werd over me.smoekie schreef: Op het dikgedrukte wil ik even reageren zonder verder in te gaan of je het nou (een beetje) uit eigenbelang doet of alleen maar ten gunste van de honden.
Wat ik zojuist heb vergedrukt, daar ben ik het wel mee eens. Waarom? Of je nou wel of niet “handelt” in honden laat ik even in het midden maar er worden hier vaak genoeg topics geopend waar men dan naar hartelust zijn gal kan spuwen over bepaalde personen zonder diegene er in te betrekken of ook maar enigszins het “waarheidsgehalte” na te gaan.
Dat mensen hier zeer begaan zijn met honden daar twijfel ik geen seconde aan, maar ik vraag me wel eens af dat zoals er hier wel eens gedaan wordt zij zich dan niet op andere manieren inzetten.(enkele uitzonderingen daargelaten). ??
Dingen worden op internet opgezocht en hier geplaatst zodat er weer schande van gesproken kan worden. Mensen zoeken advertenties op op marktplaats e.d. zodat er schande van gesproken kan worden, maar ipv het alleen maar bij woorden en verontwaardiging te houden kunnen ze zich beter eens gaan informeren of ze niet over kunnen gaan tot daden en zich daadwerkelijk inzetten voor het dierenleed.
Wie jou ook “ingelicht” hebben, een punt hebben ze wel. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk het toch wel enigszins van “lef” vindt getuigen dat je hier een profiel geopend hebt zodat je kon reageren op de uitlatingen die men hier deed, maar je had je wat dat betreft inderdaad beter de moeite kunnen besparen.
Ik hoop in ieder geval van ganser harte dat je het beste met de honden voor hebt en daar ga ik aangezien ik toch liever het positieve in de mens blijf zien vooralsnog ook van uit.
En ik ben totaal niet iemand die heel snel van slag is, maar ik heb wel even zitten te huilen toen ik je berichtje las.
Ik snap niet wat mensen elkaar kunnen aan doen op een forum. Ik heb één dagje “meegedraaid” maar dat doe ik niet nog een keer…
Ik vind het zo jammer dat niemand me hier kent, en ook echt niet weet wat ik doe.
Ik ben super gek op dieren... Ik voelde me zo rot dat iedereen de meest rare dingen over me neerzetten.
Ik heb na april (herseninfarct) vaak na gedacht om te stoppen met wat ik doe. Omdat het best veel werk is. 2 weken er na belde iemand me op over een Maltezer hondje die al behoorlijk op leeftijd was. Het baasje was overleden en deze mensen wilde het hondje anders naar het asiel brengen. Ik vond dat heel erg. Het hondje was zijn baasje kwijt en zou ook nog opgesloten worden. Dat was de reden waardoor ik verder ben gegaan.
Ik heb hier zelf een Bordeaux dog, welke ongelofelijk mager en bang was. Deze bordeaux dog is mijn maatje en blijft hier voor de rest van haar leven. In mei heb ik mijn bouvier in moeten slapen welke 8 jaar bij me is geweest. Deze bouvier was heeeeeel bang en na een jaar was ze nog niet zindelijk, maar wat heb ik van die hond gehouden.
Ik heb ook een paard, die staat in Duitsland omdat hij mishandeld was… Het paard zou afgemaakt moeten worden omdat hij mensen aanviel. Ik ben een maand terug naar het paard toe gegaan en ze zit nu bijna een jaar in een kudde eigenlijk in het wild… het is zo bijzonder om te zien dat ik dat paard gewoon kon aaien zonder dat ze op me afkwam om me aan te vallen. Dit paardje komt binnen kort naar Nederland zodat ik haar kan beleren op een natural horsemanship manier. Dit paardje gaat ook niet meer weg. Als zou het als nog niet gaan laat ik haar genieten van haar vrijheid…
-
Marion.
Ach gelukkig heeft dit forum tegenwoordig een Smoek, die zich inzet voor alle tere zieltjes.Orpa schreef:Ik was echt heel verdrietig over wat er allemaal neer gezet werd over me.smoekie schreef:Dat mensen hier zeer begaan zijn met honden daar twijfel ik geen seconde aan, maar ik vraag me wel eens af dat zoals er hier wel eens gedaan wordt zij zich dan niet op andere manieren inzetten.(enkele uitzonderingen daargelaten). ??
En ik ben totaal niet iemand die heel snel van slag is, maar ik heb wel even zitten te huilen toen ik je berichtje las.
Ik snap niet wat mensen elkaar kunnen aan doen op een forum. Ik heb één dagje “meegedraaid” maar dat doe ik niet nog een keer…
- smoekie
- Zeer actief
'Marion. schreef:Ach gelukkig heeft dit forum tegenwoordig een Smoek, die zich inzet voor alle tere zieltjes.Orpa schreef:Ik was echt heel verdrietig over wat er allemaal neer gezet werd over me.smoekie schreef:Dat mensen hier zeer begaan zijn met honden daar twijfel ik geen seconde aan, maar ik vraag me wel eens af dat zoals er hier wel eens gedaan wordt zij zich dan niet op andere manieren inzetten.(enkele uitzonderingen daargelaten). ??
Joh, houd toch op, scheid toch uit
Je hebt zelf niet eens in de gaten op wat voor manier sommige van jullie (jijzelf incluis) op andere reageren zeg.Nog niet het flauwste benul hoe jij (jullie) andere mensen af en toe (understatement) kwetsen/beledigen/neerhalen etc etc etc. Altijd direct met de meute meegaan zonder jezelf ook maar enigzins af te vragen of het er niet heel misschien iets anders aan toe gaat, of iets misschien toch niet anders in elkaar steekt dan de indruk die iets wekt of gewekt wordt.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ja hè, is het niet heerlijkMarion. schreef:Ach gelukkig heeft dit forum tegenwoordig een Smoek, die zich inzet voor alle tere zieltjes.Orpa schreef:Ik was echt heel verdrietig over wat er allemaal neer gezet werd over me.smoekie schreef:Dat mensen hier zeer begaan zijn met honden daar twijfel ik geen seconde aan, maar ik vraag me wel eens af dat zoals er hier wel eens gedaan wordt zij zich dan niet op andere manieren inzetten.(enkele uitzonderingen daargelaten). ??
Maar TS, het is toch vrij makkelijk
Als je honden opvangt en tegen de kosten van onderhoud verkoopt ben je een hondenopvang.
Verkoop je ze met winst ben je een handelaar.
Wat is daar zo moeilijk aan dan?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
En heb je ook nog personeel, die zou je volgens mij ook een KvK nummer moeten hebben, of is alles zwart?
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dat daar ook nog weleens een grijs gebied tussen zit vind ik.Het maakt me ook niks uit dat je een beetje winst maakt als je zoiets doet maar zodra het om honderden euro's gaat ga ik me ook e.e.a. afvragen.renee-uk schreef:Maar TS, het is toch vrij makkelijk
Als je honden opvangt en tegen de kosten van onderhoud verkoopt ben je een hondenopvang.

-
snuffel11
- Zeer actief
Die site doet ut niet bij mij.. blijft blancomarian* schreef:Vanavond kreeg ik deze link toegestuurd en ik weet niet wat ik hiervan moet denken.Wat vinden jullie?
Kent iemand deze opvang?
- smoekie
- Zeer actief
marian* schreef:Dat daar ook nog weleens een grijs gebied tussen zit vind ik.Het maakt me ook niks uit dat je een beetje winst maakt als je zoiets doet maar zodra het om honderden euro's gaat ga ik me ook e.e.a. afvragen.renee-uk schreef:Maar TS, het is toch vrij makkelijk
Maar houd men nu niet te veel vast aan die prijs van 400 euro
Met een nestje zullen de prijzen neem ik aan ook anders zijn, maar hoe vaak heb je als opvang nou een nestje te herplaatsen? Zo te lezen ook niet zo veel. Mijn mening is dat men er misschien wel meer van maakt dan het in werkelijkheid is.
Persoonlijk zie ik er ook niets verkeerds in als ze er ook nog wat aan overhoud. Ze steekt er toch ook veel tijd en geld in? Dat er mensen zijn die aan liefdadigheid doen en niets rekenen of echt alleen maar onkosten is hartstikke mooi, maar moet een ander dat dan ook maar doen?
Zelf krijg ik ook op geen enkele manier de indruk eerlijk gezegd dat ze "slecht" zou zijn voor de te herplaatsen hondjes. Zou er de naam "handelaar" aan vast zitten omdat ze er aan overhoud of soms misschien zelfs verdient (bij de 1 wel, bij de ander niet) dan nog
Zij is toch geen fokker om ze vervolgens elders te dumpen?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
zolang hier nog steeds enorm veel echt actieve leden zijn maak ik me niet zo druk over de eens in de zoveel tijd opkomende ze zijn allemaal gemeen klaagzangensmoekie schreef:'Marion. schreef: Ach gelukkig heeft dit forum tegenwoordig een Smoek, die zich inzet voor alle tere zieltjes.
Joh, houd toch op, scheid toch uit![]()
Je hebt zelf niet eens in de gaten op wat voor manier sommige van jullie (jijzelf incluis) op andere reageren zeg.Nog niet het flauwste benul hoe jij (jullie) andere mensen af en toe (understatement) kwetsen/beledigen/neerhalen etc etc etc. Altijd direct met de meute meegaan zonder jezelf ook maar enigzins af te vragen of het er niet heel misschien iets anders aan toe gaat, of iets misschien toch niet anders in elkaar steekt dan de indruk die iets wekt of gewekt wordt.

- smoekie
- Zeer actief
tja, dat zal dan ongetwijfeld het egoisme van de mens zijnmassam schreef:zolang hier nog steeds enorm veel echt actieve leden zijn maak ik me niet zo druk over de eens in de zoveel tijd opkomende ze zijn allemaal gemeen klaagzangensmoekie schreef:'Marion. schreef: Ach gelukkig heeft dit forum tegenwoordig een Smoek, die zich inzet voor alle tere zieltjes.
Joh, houd toch op, scheid toch uit![]()
-
chrico
- Zeer actief
Ik snap dat je het niet leuk vind wat er staat en dat het jou verdrietig maakt. Jij noemt het een opvang en dat is het gewoon niet. In dit topic reageren een aantal mensen die helaas ervaring hebben met het herplaatsen van opvangers en vooral veel mensen met eigen ervaring qua opvangen. Dat stuit tegen de borst wat ook heel logisch is. Opvangen doe je niet met winst voor ogen en al helemaal niet door pups op te kopen. De mensen die hier zitten zijn over het algemeen goed op de hoogte van rnormen en waarden die binnen stichtingen en opvangen gelden en daar vallen jouw motivaties niet onder. Je praat hier met een aantal fokkers die zich achter de oren krabben bij het lezen van opkopen van nesten met honden en zo zijn er nog een heel aantal dingen op te noemen.Orpa schreef:
Ik was echt heel verdrietig over wat er allemaal neer gezet werd over me.
Ik vind het zo jammer dat niemand me hier kent, en ook echt niet weet wat ik doe.
Ik ben super gek op dieren... Ik voelde me zo rot dat iedereen de meest rare dingen over me neerzetten.
Ik heb na april (herseninfarct) vaak na gedacht om te stoppen met wat ik doe. Omdat het best veel werk is. 2 weken er na belde iemand me op over een Maltezer hondje die al behoorlijk op leeftijd was. Het baasje was overleden en deze mensen wilde het hondje anders naar het asiel brengen. Ik vond dat heel erg. Het hondje was zijn baasje kwijt en zou ook nog opgesloten worden. Dat was de reden waardoor ik verder ben gegaan.
Ik heb hier zelf een Bordeaux dog, welke ongelofelijk mager en bang was. Deze bordeaux dog is mijn maatje en blijft hier voor de rest van haar leven. In mei heb ik mijn bouvier in moeten slapen welke 8 jaar bij me is geweest. Deze bouvier was heeeeeel bang en na een jaar was ze nog niet zindelijk, maar wat heb ik van die hond gehouden.
Ik heb ook een paard, die staat in Duitsland omdat hij mishandeld was… Het paard zou afgemaakt moeten worden omdat hij mensen aanviel. Ik ben een maand terug naar het paard toe gegaan en ze zit nu bijna een jaar in een kudde eigenlijk in het wild… het is zo bijzonder om te zien dat ik dat paard gewoon kon aaien zonder dat ze op me afkwam om me aan te vallen. Dit paardje komt binnen kort naar Nederland zodat ik haar kan beleren op een natural horsemanship manier. Dit paardje gaat ook niet meer weg. Als zou het als nog niet gaan laat ik haar genieten van haar vrijheid…
Jouw stuk over je eigen honden en je paard zijn leuk en lief om te lezen maar dat zegt nog niet heel veel over de bedrijfsvoering van je handel. Ja, hier zijn wij heel kritisch en zullen dit soort bedrijven niet gestimuleerd worden.
Zelf heb ik er moeite mee dat je het een opvang noemt want dat is het niet. Dat geef je ook in je antwoorden weer. Een hond is handel, daar word aan verdiend want verder heb je geen inkomen zoals je zelf zegt. Je brood eet je uit de verdiensten van de pups, geen pups geen geld. Dat is de verkeerde motivatie in mijn ogen, sorry
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Raar.Daarstraks werkte hij nogLydia schreef:Die site doet ut niet bij mij.. blijft blancomarian* schreef:Vanavond kreeg ik deze link toegestuurd en ik weet niet wat ik hiervan moet denken.Wat vinden jullie?
Kent iemand deze opvang?

-
snuffel11
- Zeer actief
Hier niet hoor, nog steeds niet.. mss heeft ze em uit de lucht gehaald??marian* schreef:Raar.Daarstraks werkte hij nogLydia schreef:Die site doet ut niet bij mij.. blijft blancomarian* schreef:Vanavond kreeg ik deze link toegestuurd en ik weet niet wat ik hiervan moet denken.Wat vinden jullie?
Kent iemand deze opvang?
-
chrico
- Zeer actief
Ik vind het wel meevallen met het gallen zoals jij het noemt in dit topic. Er worden vragen gesteld, komen antwoorden op die opnieuw vragen oproepen.smoekie schreef:
tja, dat zal dan ongetwijfeld het egoisme van de mens zijnJe bereikt mijn inziens veel meer als je dingen op een heel andere manier brengt. Daarom lijkt het er vaak genoeg op dat men soms niets lijkt te "willen" bereiken behalve gewoon ff lekker gallen en onderuit halen met misschien nog wel een weddenschap erbij hoe snel men iemand "weg" weet te krijgen
Ik denk dat op welke manier dan ook geprobeerd zou worden orpa tot andere gedachten te brengen het ten allertijde als gallen gezien gaat worden. Voor mij hoeft zij niet weg, juist niet. Wie weet leert zij tijdens het lezen wel dat het allemaal niet zo rooskleurig is zoals zij nu denkt.
Neem de pups. Zullen die met zorg gefokt zijn? Denk het niet eigenlijk. Een fokker die met zorg een nest op de wereld zet verkoopt de pups niet aan een opkoper. Oepsnestjes, ja. Niet nagedacht over de gevolgen van het hebben van pups en uitzoeken van baasjes, ja. Mensen uit de brand helpen die rustig na een half jaar weer een nest fokken, ja
Wat hou je dan in stand? Juist dat waar je zo verschrikkelijk op tegen bent.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Als je een volwassen BD voor een x-aantal honderden euro's te koop aanbiedt(als dat via de bemiddeling gaat moet je dat er bij zetten) en pups opkoopt (zie artikel NH-dagblad) dan krijg ik daar een heel vervelende smaak van in mijn mond.smoekie schreef:marian* schreef:Dat daar ook nog weleens een grijs gebied tussen zit vind ik.Het maakt me ook niks uit dat je een beetje winst maakt als je zoiets doet maar zodra het om honderden euro's gaat ga ik me ook e.e.a. afvragen.renee-uk schreef:Maar TS, het is toch vrij makkelijk
Maar houd men nu niet te veel vast aan die prijs van 400 euroze heeft er 1 staan die ze voor 400 aanbied, en zoals ik hier van haar lees hangt het zo tussen de 100 tot max 4-500 euro in (afhankelijk van onkosten)
Met een nestje zullen de prijzen neem ik aan ook anders zijn, maar hoe vaak heb je als opvang nou een nestje te herplaatsen? Zo te lezen ook niet zo veel. Mijn mening is dat men er misschien wel meer van maakt dan het in werkelijkheid is.
Persoonlijk zie ik er ook niets verkeerds in als ze er ook nog wat aan overhoud. Ze steekt er toch ook veel tijd en geld in? Dat er mensen zijn die aan liefdadigheid doen en niets rekenen of echt alleen maar onkosten is hartstikke mooi, maar moet een ander dat dan ook maar doen?
Zelf krijg ik ook op geen enkele manier de indruk eerlijk gezegd dat ze "slecht" zou zijn voor de te herplaatsen hondjes. Zou er de naam "handelaar" aan vast zitten omdat ze er aan overhoud of soms misschien zelfs verdient (bij de 1 wel, bij de ander niet) dan nogzolang zij ze een goed mandje bezorgt wat is dan het echte probleem?
Zij is toch geen fokker om ze vervolgens elders te dumpen?
Het zg redden van zielige hondjes uit broodfokkersklauwen heeft daar niks mee te maken.Wat dierenartskosten betreft zijn we ook snel uitgepraat want als jij zoals al eerder gezegd is regelmatig met opvangertjes komt zijn de meeste dierenartsen best wel bereid om tegen gereduceerd tarief te werken.En bij de meeste behandelingen waarbij je terug moet komen hoef je zelfs óf geen óf veel minder consultkosten te betalen.

- M@scha
- Zeer actief
hier ook een witte pagina.
@smoekie: ik ben het niet eens met je dat met , om een oud gediende te citeren, een libelle forum veel meer zult bereiken.
met het overal omheen draaien en zielig doen maak je niks. in ieder geval niet de info en kennis die je nu vindt
@smoekie: ik ben het niet eens met je dat met , om een oud gediende te citeren, een libelle forum veel meer zult bereiken.
met het overal omheen draaien en zielig doen maak je niks. in ieder geval niet de info en kennis die je nu vindt

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Ja je verhaal is best leuk, maar het stikt wel van de tegenstrijdigheden. Je hebt 5 honden max, maar wel vrijwilligers én personeel hiervoor? En dat personeel en de vrijwilligers lopen allemaal in je huis? Je hebt geen inkomen behalve wat de honden opbrengen, van dat geld kan je zelf je vaste lasten betalen ed, de da kosten, voer etc maar ook nog eens de personeelskosten?
Verkoop je dan per week 5 honden ofzo?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Orpa is getrouwd,en ik neem aan dat haar man een vast inkomen heeftExpecting schreef:Ja je verhaal is best leuk, maar het stikt wel van de tegenstrijdigheden. Je hebt 5 honden max, maar wel vrijwilligers én personeel hiervoor? En dat personeel en de vrijwilligers lopen allemaal in je huis? Je hebt geen inkomen behalve wat de honden opbrengen, van dat geld kan je zelf je vaste lasten betalen ed, de da kosten, voer etc maar ook nog eens de personeelskosten?

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat is ook allemaal hartstikke lief en goed van je. Zo zouden we allemaal ons hart voor dieren moeten laten spreken.Orpa schreef:Ik was echt heel verdrietig over wat er allemaal neer gezet werd over me.smoekie schreef: Op het dikgedrukte wil ik even reageren zonder verder in te gaan of je het nou (een beetje) uit eigenbelang doet of alleen maar ten gunste van de honden.
Dat mensen hier zeer begaan zijn met honden daar twijfel ik geen seconde aan, maar ik vraag me wel eens af dat zoals er hier wel eens gedaan wordt zij zich dan niet op andere manieren inzetten.(enkele uitzonderingen daargelaten). ??
Maar het opkopen bij fokkers van nestjes pupjes om voor een stamboomprijs te verkopen, dat staat in schril contrast met bovenstaand verhaal. Net als je verhaal over het eigen bedrijf in je hondenhandel en het in dienst hebben van personeel daarvoor.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Nee dat vind ik niet, als je verkoopt om winst te maken ben je een handelaar.marian* schreef:Dat daar ook nog weleens een grijs gebied tussen zit vind ik.Het maakt me ook niks uit dat je een beetje winst maakt als je zoiets doet maar zodra het om honderden euro's gaat ga ik me ook e.e.a. afvragen.renee-uk schreef:Maar TS, het is toch vrij makkelijk
Dat het wat sympathieker overkomt als je maar een klein beetje winst maakt ben ik met je eens, maar het maakt iemand niet minder tot een handelaar.
Een handelaar, ook koopman of kooplied genoemd, is iemand die verschillende waren opkoopt en ze vervolgens weer te koop aanbiedt. Het is iemand die transacties verricht met het doel hier winst uit te behalen, zonder het actief aan de man proberen te brengen zoals een winkelier. Normaal gesproken is dit voor mensen een beroep. Anderen doen het in hun vrije tijd naast hun eigenlijke werk of opleiding.
wikipedia

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- smoekie
- Zeer actief
Ik houd zelf ook niet van dat "libelle" gedoe Massam maar af en toe iets minder zou wel mogen en dan doel ik niet alleen op dit topic. Soms komen mensen met vragen en worden gelijk, soms met geluk vanaf het 2e bericht het gehele topic door afgebrand en bestempeld als dom zijnde e.d. Als je al in de gaten hebt dat iemand al een hond heeft bijvoorbeeld heeft het geen zin meer mijn inziens die nog verwijten te maken, want dat is mosterd na de maaltijd.massam schreef:hier ook een witte pagina.
Wat rellen-trollen of wat dan ook niks mis mee hoor maar dan heb ik het wel over (of met) "oud gediende"
Dus men hoeft zeker niet om de dingen heen te draaien, noem het beestje gewoon bij zijn naam, maar dat kan volgens mij ook op een heel andere manier zonder weglopers tot gevolg die zich achter de oren krabben waar en op welk forum nu weer beland te zijn
- M@scha
- Zeer actief
ik snap wat je bedoeld. ik vind het wel raar dat juist jij, die toch een flink rel en mensen beledig vocabulaire heeft, zoiets steeds weer aanhaalt 

- smoekie
- Zeer actief
ik kan aardig "mee" rellen ja, dat klopt, wat dat vet gedrukte betreft ben ik het zeer zeker niet met je eens. Als ik mijn schrijfstijl vergelijk met andere en wat ik wel eens voorbij heb zien komenmassam schreef:ik snap wat je bedoeld. ik vind het wel raar dat juist jij, die toch een flink rel en mensen beledig vocabulaire heeft, zoiets steeds weer aanhaalt
Daarbij heb ik al meerdere keren aangegeven dat als er iemand nieuw komt met vragen het wat mij betreft wel wat anders zou mogen omdat je dan je doel gewoon niet bereikt, vandaar dat ik ook zeg dat dat toch schijnbaar niet altijd het belangrijkste is terwijl men dat wel altijd doet voorkomen.
Dus ja, misschien voor jou (en of andere) idd raar dat "juist ik" dat zeg, maar zelf ben ik dan nogal snel geneigd om de kant van degene te "kiezen" die aangevallen wordt. Aard van het beestje zeg maar
Je zal mij niet zo snel met de meute mee zien lopen om andere tot het bot toe af te branden. Laat mij dan maar advocaat van de duivel spelen
Laatst gewijzigd door smoekie op 09 nov 2009 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.