Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik heb hier toch mijn twijfels bij

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Orpa
Vaste gebruiker

Re: Ik heb hier toch mijn twijfels bij

Ongelezen bericht door Orpa »

*
Laatst gewijzigd door Orpa op 09 nov 2009 14:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Hmmz.. ik heb wel de antibiotica gecombineerd met de enting. Was geen enkel probleem. Ik moest 14 dagen lang elke dag een tabletje voeren voor de kennelhoest. In die 14 dagen is hij ook gewoon geent...
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Orpa schreef:
chrico schreef: Waarom klopt dat niet. Vergeet niet dat daar personeel loopt die betaald moeten worden buiten de vrijwilligers. Jij bent particulier. Ik heb nog nooit meer dan 100 euro voor een hond gevraagt, dat was dan een hond die ongeent, ongechipt, vol vlooien en ziek binnenkwam. Dat waren de kosten van de dierenarts. 100 euro. Het eten en bijkomende kosten is mijn donatie aan honden die herplaatst worden, het gaat mij om het vinden van een goed en fijn huis voor een hond en niet om de centen. Daarbij, als jij goed contact heb met je DA die weet wat je doet zal de DA niet de hoofdprijs rekenen als je met opvangers komt. Vaak geven mensen een donatie als ze weten wat je doet en dat gebruik je weer in de dieren. Laatst een nest kittens, geen haar op mijn hoofd die bedacht dat ik geld moest hebben ondanks dat ik het stel regelmatig mee nam naar de DA en de kosten. Van 1 van de nieuwe baasjes kreeg ik 50 euro die direct in de pot gaat voor het volgende dier wat het nodig heeft. Zo help je in mijn ogen en na het lezen van jouw site moet ik zeggen dat het meer lijkt op een handel dan hulp.
Ik ben geen particulier, en heb ook vrijwilligers die mij helpen en personeel. Weet je als je zo nu en dan een hondje kan opvangen, en een nestje kittens is dat prima. Maar dat is niet het geval bij mij.
Maar hoe wil jij nou het volgende hondje helpen die een oogperforatie heeft, met 50 euro kom je er niet hoor… of ben je zelf in de mogelijkheid om de resterende 1950 euro te betalen? Ik niet in ieder geval…
Dus ben je een handelaar als een wolf in schaapskleren. Het heeft weinig van doen met opvangen maar je handeld dus gewoon. Zeg dat dan. Dan was deze discussie niet nodig geweest.
Als ik een hond met een oogperforatie krijg dan heb ik een netwerk met mensen om mij heen die helpen het bedrag bij elkaar te krijgen zodat de honden geholpen kunnen worden. Allemaal mensen die liefde hebben voor dieren zonder er meer voor terug te willen zien dan een gelukkige hond bij een heel gelukkig baasje. Daarbij, hoevaak gebeurd het dat je een hond krijgt met een oogperforatie, ik heb dat in al de jaren van opvangen van honden zowel jong als oud niet meegemaakt.
Noem het geen opvang want dat ben je niet, je handeld in honden en persoonlijk ben ik van mening dat je de broodfok in stand houd op deze manier.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Orpa schreef:
Dan rekent jou dierenarts in ieder geval geen consultkosten, en voor kortsnuitige honden is vaak een enkele behandeling met antibiotica niet genoeg.
Enten is 22 euro voor puppy entingen en voor de cocktail 41 euro exclusief consult. En je kan de antibiotica niet combineren met een enting dus ben je een dubbel consult kwijt...
Ik zou mij dan eens afvragen hoe de DA mij zou zien.
Als jouw dierenarts weet wat je doet dan zijn ze over het algemeen schappelijk. Als ik bij de DA kom met een opvanger dan betaal ik meestal geen consult, dat is hun schenking. Daarnaast, als jij met een probleem komt die bij het eerste bezoek al bekend is dan krijg je een vervolgconsult, meestal de helft minder dan het eerste.
Bij puppenentingen is het consult doorberekend of je moet zoals elders bij jou in de omgeving al het minimale hoeven betalen voor de enting waarbij consult apart is en dan nog kom je niet op 41 uit bij die DA.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Orpa
Vaste gebruiker

Jammer... dit heeft echt geen nut.
Be my guest kom eens langs, want dat speculeren heeft totaal geen zin.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Orpa schreef:
marian* schreef:
Orpa schreef: Als je daar nou geweest bent, dan weet je heel goed dat een broodfokker zich heel goed kan voordoen. Dat is het gene ik probeer te voorkomen...

Ik ben daar geweest want ik heb er een hond vandaan :wink:
Dat soort handel hou je alleen maar in stand door daar een hond te kopen.Op welke manier en met welke intentie dan ook.
Precies, maar deze mensen zitten ook op internet te kijken of ze geld kunnen verdienen aan een hond. En denk je nou echt dat die gene zal vertellend dat hij of zei een broodfokker of handelaar is??? Natuurlijk niet, deze mensen doen zich zo goed mogelijk voor...
Het feit blijft dat het voor een handelaar of broodfokker niet aantrekkelijk is om veel geld te betalen voor een hondje...

maar wat doe jij anders dan? jij koop het hondje voor weinig en verkoopt het duurder door.. dat is toch precies hetzelfde? :19: :denken:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ik ben nog steeds wel benieuwd waarom je personeel hebt.. voor max 5 honden...
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Berichten verwijderen heeft niet zo veel zin Orpa;er zijn er gelukkig al veel gequote.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Machie
Zeer actief

Het verwijderen van je berichten zegt mij wel weer genoeg..
chrico
Zeer actief

marian* schreef:
Orpa schreef:Mijn ziekte is gekomen nadat ik begonnen was met het opvangen van dieren. Dus nee geen ww uitkering en ook geen wao. Hiervoor werkte ik in een huisartsenkliniek, maar wilde helemaal gaan voor de opvang. Voordat ik verzekeringen kon afsluiten werd ik al ziek... overigens ben ik nu even op non actief gezet tot januari. Dit ivm gezondheidsproblemen (ohw, ik ben totaal niet zielig hoor voor iemand me dat verwijt)
Dus puur bedrijfsmatig?
Haar antwoord was ja puur bedrijfsmatig.
(voor het verwijderen :mrgreen: )
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
pilugor

Ongelezen bericht door pilugor »

Orpa schreef:
piluda schreef:je gaf aan dat fokkers de pups bij jou brachten om een goed huisje voor te zoeken.
waarom moet jij dan jouw kosten eruit hebben én die van de fokker?
elke hond kan op elk moment ziek worden, daar dien je een potje voor te hebben. als jij een hond/pup van een ander krijgt om er een goed baasje voor te zoeken dan betekend dat dus dat jij er niets voor hoefde te betalen.
dat betekend dus dat als jij dat hondje/hond/pup voor een gemiddeld bedrag van €150,- gaat verkopen, je amper echte hoge kosten maakt.
van die 'inkomsten' doe je bijvoorbeeld de helft in een potje voor de dierenarts en van de andere helft haal je weer voer en dergelijke op.
na een aantal geplaatste honden/pups heb je wel een mooi potje opgebouwd hoor.
dus nee, ik snap je redenatie niet om zoveel geld voor je opvangers te vragen.

en ik ben inderdaad niet helderziend en zou niet vanaf de buitenkant weten wie goed is of niet maar een echte broodfokker of handelaar betaald voor een goed raspupje ook wel zoveel geld (al was het om dat pupje later als fokmachine te gaan gebruiken om zo de aanschafkosten er weer uit te krijgen) dus granties geeft het je niet.

maar het stuit mij gewoon tegen de borst om zoveel geld te gaan vragen voor jou 'gekregen' opvangers.

---> Waarom zou ik mijn kosten er wel uit halen en die van de fokker niet?
---> jij vind dat ik geen winst hoef te maken dus hoe kan ik dan een potje hebben?
---> waarom denk jij dat ik de hondjes krijg? Een normale fokker zou in ieder geval zijn kosten eruit willen halen. En dat snap ik heel goed. Het gebeurd een enkele keer dat een hondje afgestaan word.
---> een “broodfokker” betaal geen normale prijs voor een hond om als fokmachine te gebruiken.

je leest niet goed.
als jij alleen je onkosten doorberekend per hond/pup (en die zijn echt niet bij elke hond/pup een €150,- of €200,-) dan kan je de helft van dat bedrag gebruiken voor voer en dergelijke (of afbetaling van de dierenarts) en de andere helft stop je in een pot.

je gaat dus niet hondjes bij anderen opkopen of de onkosten voor pups aan 'fokkers' betalen want dan ben je inderdaad niets anders dan een opkoper/handelaar.
hoe goed je je dan hier ook probeerd te verdedigen, meer dan dat ben je niet.

het had moeten zijn:
pup/hond wordt kosteloos bij je gebracht, je maakt een onkosten van gemiddeld €100,-.
je verkoopt de pup/hond weer voor een €200,- en dan gebruik je de helft van die opbrengst om voer en dergelijke te betalen en de andere helft stop je in je DA pot.

maar zo doe je het niet dus dan ben je in mijn ogen niets meer dan een (tussen)handelaar.
Tassebas
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): SBT's!

Ongelezen bericht door Tassebas »

Ik vind het een beetje raar dat iemand haar berichten verwijderd. Wat heb je dan te verbergen? Als je echt te goeder trouw bent dan boeit het je toch niet wat mensen van/over jou en je 'bedrijf' vinden? Ik ben het eens met de starter van dit topic, ik heb hier ook mijn twijfels bij!
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Tassebas schreef:Ik vind het een beetje raar dat iemand haar berichten verwijderd. Wat heb je dan te verbergen? Als je echt te goeder trouw bent dan boeit het je toch niet wat mensen van/over jou en je 'bedrijf' vinden? Ik ben het eens met de starter van dit topic, ik heb hier ook mijn twijfels bij!

welkom (terug) op het HF natas... :engel:

gebeurt erg vaak als mensen niet hun zin krijgen. daarom wordt in topics als deze preventief veel gequoot voor het geval dat :ok:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Wat mij dan wel weer nieuwschierig maakt is, wie is dat lid wat haar op de hoogte had gesteld dat dit topic speelde. Eigenlijk verbaasd het mij wel een beetje dat zo iemand op dit forum zit want het houd in dat die persoon achter het beleid van het bedrijf staat en dat is iets wat ik mij niet zo goed kan voorstellen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
M@scha
Zeer actief

daar kom je toch niet achter denk ik. al ben ik daar ook altijd benieuwd naar ja..

aan de andere kant staat dit in algemeen dus ook buiten het forum (zonder inloggen) te lezen
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

chrico schreef:Wat mij dan wel weer nieuwschierig maakt is, wie is dat lid wat haar op de hoogte had gesteld dat dit topic speelde. Eigenlijk verbaasd het mij wel een beetje dat zo iemand op dit forum zit want het houd in dat die persoon achter het beleid van het bedrijf staat en dat is iets wat ik mij niet zo goed kan voorstellen.
Ik vermoed aboutbudha :mrgreen:
aboutbudha schreef: ik heb haar een bericht over hyves gestuurt en haar gevraagd hoe dat nou allemaal zit.

het antwoord zet ik hier wel bij (als ze reageert)
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Tassebas
geregistreerd lid

massam schreef:
Tassebas schreef:Ik vind het een beetje raar dat iemand haar berichten verwijderd. Wat heb je dan te verbergen? Als je echt te goeder trouw bent dan boeit het je toch niet wat mensen van/over jou en je 'bedrijf' vinden? Ik ben het eens met de starter van dit topic, ik heb hier ook mijn twijfels bij!

welkom (terug) op het HF natas... :engel:

gebeurt erg vaak als mensen niet hun zin krijgen. daarom wordt in topics als deze preventief veel gequoot voor het geval dat :ok:

Ik vind het echt zwak. Ik hoop dat mensen er niet intrappen.
Afbeelding
Tassebas
geregistreerd lid

massam schreef:daar kom je toch niet achter denk ik. al ben ik daar ook altijd benieuwd naar ja..

aan de andere kant staat dit in algemeen dus ook buiten het forum (zonder inloggen) te lezen
Precies, en eigenlijk is dat ook wel goed dat dat zo gebeurt hier vind ik, want mensen die er wellicht over denken met deze dame in zee te gaan krijgen zo misschien standpunten voorgeschoteld die hen van mening kan doen veranderen...
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Had gekund alleen schreef zij specifiek iemand van dit forum erbij en dat wekt bij mij de indruk dat het iemand van hier is.
Erachter kom je toch niet, dat is zo. Vind het een rare bedoening deze handel en snap niet dat dit gewoon geaccepteerd word. Bij dierenwinkels met hondenverkoop staat iedereen te stuiteren en dit mag gewoon :denken:
Orpa schreef:Aangezien ik een mail van iemand op dit forum kreeg dat er een discussie gaande was over mijn werkzaamheden heb ik me maar even aangemeld zodat ik dingen kan toelichten...

Groetjes Orpa
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

smoekie schreef:
chrico schreef:Wat mij dan wel weer nieuwschierig maakt is, wie is dat lid wat haar op de hoogte had gesteld dat dit topic speelde. Eigenlijk verbaasd het mij wel een beetje dat zo iemand op dit forum zit want het houd in dat die persoon achter het beleid van het bedrijf staat en dat is iets wat ik mij niet zo goed kan voorstellen.
aboutbudha schreef: ik heb haar een bericht over hyves gestuurt en haar gevraagd hoe dat nou allemaal zit.

:oohja: :oohja: heb gewoon hier overheen gelezen :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
smoekie
Zeer actief

chrico schreef:Had gekund alleen schreef zij specifiek iemand van dit forum erbij en dat wekt bij mij de indruk dat het iemand van hier is.
Erachter kom je toch niet, dat is zo. Vind het een rare bedoening deze handel en snap niet dat dit gewoon geaccepteerd word. Bij dierenwinkels met hondenverkoop staat iedereen te stuiteren en dit mag gewoon :denken:
Orpa schreef:Aangezien ik een mail van iemand op dit forum kreeg dat er een discussie gaande was over mijn werkzaamheden heb ik me maar even aangemeld zodat ik dingen kan toelichten...

Groetjes Orpa
Hij had haar via haar hyves gemaild, ik neem aan dat hij daar toch wel het e.e.a. in toegelicht heeft waardoor het voor haar wel duidelijk is dat hij ook op het HF zit. Kan natuurlijk iemand anders zijn, maar omdat hij vertelde haar te mailen en zij zich een paar uur later aanmeld lijkt het mij sterkt eerlijk gezegd dat een ander haar een mail via hyves stuurt (maar goed, alles kan natuurlijk, maakt verder ook niet zoveel uit denk ik)
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

chrico schreef:
smoekie schreef:

:oohja: :oohja: heb gewoon hier overheen gelezen :mrgreen:
:smile: :mrgreen:
M@scha
Zeer actief

ik had het ook niet gezien.... :engel:
Afbeelding
Tassebas
geregistreerd lid

Goed als ze iets wil toelichten, maar laat dan je berichten staan. Dat licht makkelijker toe, lijkt mij...
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Tassebas schreef:Goed als ze iets wil toelichten, maar laat dan je berichten staan. Dat licht makkelijker toe, lijkt mij...

die wil niks meer toelichten want niemand zegt ohhhhhh wat ben jij goeeeeed voor die beeessies!! :cheer:
Afbeelding
Tassebas
geregistreerd lid

:mrgreen:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Orpa schreef: Over de prijs:

In het begin probeerde ik de pups voor een goedkopere prijs op internet te zetten, maar toen ik door had dat mensen de dieren dan weer doorverkochten ben ik daar mee gestopt.
Of het dan om het doorverkopen of een impulsieve aankoop ging laat ik in het midden, maar dat was natuurlijk geen goede basis voor de hondjes.
Dus nu zorg ik dat ik net onder het gemiddelde van een bepaald ras qua prijs zit, maar wel met een overeenkomst dat mensen de dieren niet mogen doorverkopen. Mocht dit wel het geval zijn mag ik ze in beslag nemen. Sinds ik dit doe heb ik geen enkele hond op internet zien staan die van mij af komt.
Ik heb zelf ook weleesn een opvanger in huis gehad en ook weleens nestjes of pups.
Om te beginnen mag je de hondjes niet in beslag nemen hoor ,zo'n contract gaat waarschijnlijk geen stand houden voor ene rechter ,daar komt bij mensen moeten je er dan wel van op d hoogte brengen of zit je dagelijks te speuren of erniet een door jou geplaatse hond op het net staat.

De prijs is niet wat maakt dat de hondjes weer door worden verkocht daar is je eigen screeningsbeleid debet aan imo.
Ik heb enkele jaren geelden een nestje chihuahua mixjes gehad in opvang met moeders en deze gingen gewoon voor de gemaakte kosten 65 euro per pup weg ,via mp had ik er echt heel veel meer voor kunnen vangen ,maar winst mag naar mijn mening nooit het doel zijn van het opvangen van herplaatsers of opvangers.
Ik heb ook weleens populaire duurdere rassen gehad ,een engelse bull een mopsje maar ook daar was de prijs gelijk aan de aantoonbare kosten en niet meer omdat het populaire rassen betrof.
Jou prijzen vind ik eerlijk gezegd daar wel heel ver boven zitten moet ik bekennen en ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat hier wel grof winst mee wordt gemaakt.
Orpa
Vaste gebruiker

marian* schreef:Berichten verwijderen heeft niet zo veel zin Orpa;er zijn er gelukkig al veel gequote.
Marian dat weet ik hoor... dat is toch ook de bedoeling? Dat was toch ook de reden dat ik geen toegang meer kreeg tot deze site?
Zodat er des te meer gequote zou worden? Het gaat mij erom dat ik nu wel snap waarom mensen normaliter niet reageren op deze forums.
De meest achterlijke reacties staan hier als feiten of speculaties.

Een fokker die op jullie forum bekend is had me geadviseerd niet op dit gedeelte in te gaan omdat ik alleen een hoop rare reacties zou krijgen.
Ik ben waarschijnlijk nogal naïef hem te negeren en toch dingen wilde uitleggen.

Later op de dag belde een andere hondenliefhebber op dat dit echt geen zin had, dat mensen juist het doel hadden me aan de schandpaal te nagelen.
Dat wist ik niet, ik dacht dat hier gewoon normaal gediscuseerd werd. Waarschijnlijk wisten die mensen uit ervaring wel beter...
pilugor

Ongelezen bericht door pilugor »

je kan niet gaan uitleggen dat je het 'allemaal voor de hondjes doet' terwijl je er grof geld mee verdiend en daar vallen ze hier over.
jij geeft aan het voor de opvangers te doen maar toch praat je over het opkopen van pups/honden van fokkers (ja, als jij 'fokkers' geld moet betalen om die honden/pups in je 'opvang' te krijgen heet dat opkopen) en heb je het over bedragen als €500,-.
dat is niet wat een opvang hebben inhoud.
een goede opvang doet het om de honden/pups naar een goed huis te krijgen.
jij doet het om winst te maken (dat haal ik tenminste uit je berichten en vooral vanwege het feit dat jij ze daarna weer verwijderd) en dat maakt jou geen opvang maar een handelaar hoe goed je intenties ook zijn.
M@scha
Zeer actief

Orpa schreef:
marian* schreef:Berichten verwijderen heeft niet zo veel zin Orpa;er zijn er gelukkig al veel gequote.
Marian dat weet ik hoor... dat is toch ook de bedoeling? Dat was toch ook de reden dat ik geen toegang meer kreeg tot deze site?
Zodat er des te meer gequote zou worden? Het gaat mij erom dat ik nu wel snap waarom mensen normaliter niet reageren op deze forums.
De meest achterlijke reacties staan hier als feiten of speculaties.

Een fokker die op jullie forum bekend is had me geadviseerd niet op dit gedeelte in te gaan omdat ik alleen een hoop rare reacties zou krijgen.
Ik ben waarschijnlijk nogal naïef hem te negeren en toch dingen wilde uitleggen.

Later op de dag belde een andere hondenliefhebber op dat dit echt geen zin had, dat mensen juist het doel hadden me aan de schandpaal te nagelen.
Dat wist ik niet, ik dacht dat hier gewoon normaal gediscuseerd werd. Waarschijnlijk wisten die mensen uit ervaring wel beter...

als jij er zo over denkt dan moet je vooral niet meer reageren want het is gewoon niet waar wat je zegt.

daarbij heeft niemand jou de toegang tot het forum ontzegt vandaag zover ik weet
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”