Orpa schreef:---> Waarom zou ik mijn kosten er wel uit halen en die van de fokker niet?
---> jij vind dat ik geen winst hoef te maken dus hoe kan ik dan een potje hebben?
---> waarom denk jij dat ik de hondjes krijg? Een normale fokker zou in ieder geval zijn kosten eruit willen halen. En dat snap ik heel goed. Het gebeurd een enkele keer dat een hondje afgestaan word.
---> een “broodfokker” betaal geen normale prijs voor een hond om als fokmachine te gebruiken.
[/color]
Als ik het dus goed begrijp betaal jij aan de fokker de prijs die die fokker normaliter ook vraagt aan pupkopers en gooit daar bij verkoop nog eens wat bovenop?
Hoe wil je dan broodfokkers de wind uit de zeilen halen?Die hou je alleen maar in stand als je bij ze koopt(en ja,die fout heb ik ook eens gemaakt maar ik kan je zeggen dat dat eenmalig was).
Je mag van mij best wat winst maken als je een hond verkoopt maar ik vind de prijzen die je hanteert behoorlijk hoog.Een echt goede fokker verkoopt zijn nestjes trouwens niet aan jou of mensen die op de zelfde manier werken maar plannen ze zorgvuldig en houden zonodig overblijvertjes zelf aan.