Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nijkerk Trofee 7 november 2009

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Dianavdberkt
Zeer actief

Nijkerk Trofee 7 november 2009

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Gisteren hebben Charles en ik met 3 honden, Amai, Azor en Bikkel meegedaan aan de C wedstrijd Nijkerk Trofee in Nijkerk. Dit is een jaarlijks terugkomende wedstrijd.

Ik had lotnummer 3 met Amai, Charles nummer 16 met Azor en ik weer nummer 18 met Bikkel. Er waren totaal 19 honden ingeschreven op IPO 1, 2 en 3 nivo. Wij hebben alle drie op IPO 2 ingeschreven omdat dat momenteel het hoogst behaalde certificaat is wat we hebben bereikt met de 3.

Amai: heel kort. Gewoonweg out of controll. Revieren super, aanblaffen super. Uitroepen uit verstek 2 commando's nodig. Volgen naar de vlucht positie ging behoorlijk. Af met 2 commando's. Vlucht super maar niet vol op de mouw. Moeizaam lossen. Rugtransport keurig uitgevoerd en overval vol en vast. Lossen met 2 commandos. mevrouw was aan het sleuren aan de mouw en wilde niet lossen op het eerste commando. Daarna zijtransport en en naar achter volgen voor afstand stellen. bijna niet in de hand te houden en ik lag bijna in de blubber met mn gezicht. Afstand super maar ze werd wat geblokt waardoor ze een stuk van de mouw afketste. ze bleeef half hangen maar was niet van plan het op te geven. Herstelde maar tijdens inlopen beet ze zwaar in. Zijtransport weer redelijk. Over 80 punten. Amai was dus totaal out of control.

Azor: Gaat met de week beter werken. revieren super, aanblaffen super. Uitroepen super. Richting vlucht prima in orde. Vlucht goed ingezet maar geen volle beet. Keurig lossen en goed bewaken. Overval op de hond keurig uitgevoerd en maar moest voller bijten. Rugtransport goed, overval goed, bijten helemaal goed maar de bewaking moest strakker blijven. Zijtransport heel netjes. Naar achter volgen voor afstand stellen keurig in de hand. bleef ook kerug zitten op de dreiging van de pakwerker. Super afstand stellen en goed lossen. Daarna moest hij beter bewaken en gaf hij een pit.
Over 88 punten. Volgens de keurmeester een super hond maar nog het enige te sleutelen.

Bikkel. Revieren super, aanblaffen super. Op het moment dat ik achter hem stond om het uit het verstek te roepen draaide die even naar mij en herstelde onmiddleijk. 2 punten kwijt. Keurig naar de vlucht volgen en keurig af op cdommando. Goede vlucht en keurig lossen. 1 puntje kwijt op misschien iets te vroeg lossen. Overval goed, bewaking helemaal goed. Rugtransport zonder problemen en overval weer klasse. Zijtransport helemaal goed en weer keurig mee naar achter volgen voor het afstand stellen. bleef keurig naast me zitten en ging op aanwijzing het afstand stellen in. Keurig lossen maar mocht wat sneller uit volle bek. 1 puntje kwijt. en goed bewaken. Zijtransport ook weer helemaal goed. Over 96 punten. Complimenten van de keurmeester en ik moest zuinig zijn op Bikkel
Laatst gewijzigd door Dianavdberkt op 08 nov 2009 17:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Nijkerk Trofee 7 november 2009

Ongelezen bericht door Inge »

Goed gedaan! :ok:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Prachtig resultaat met Bikkel.Gefeliciteerd! :cheer:
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

En dan te bedenken dat Bikkel 3 jaar zwaar kreupel is geweest door verkrampte spieren in zijn linker dijk. Dijkshoorn in Zeist heeft de grootste te korte spier in zijn linkerdij verwijderd in mei dit jaar. En nu dit resultaat. Ik ben trots op Bikkel en blij met Dijkshoorn. Niet een van de andere artsen wisten het op te lossen.
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Eerlijk is eerlijk - onze Bikkel heeft het prima gedaan.
Net kregen we ook de link doorgestuurd van een filmpje van Bikkel op youtube dus dat willen we jullie ook niet onthouden

http://www.youtube.com/watch?v=WtHFCghF8p8

Toevoeging: net is er ook nog een filmpje geplaatst van Azor

http://www.youtube.com/watch?v=WQSBbR67nhU
Laatst gewijzigd door CharlesvdBerkt op 08 nov 2009 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

goed gedaan
Jan
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Knap gedaan hoor, gefeliciteerd! :ok:
Carool
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders Ronin & Ran

Ongelezen bericht door Carool »

:ok:

Groetjes Carool
"Alles van waarde is weerloos"
Lucebert 1924-1994

Foto's
Stamboom Ronin
Stamboom Ran
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

:E: Gefeliciteerd !! Het zag er super uit..
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

:E:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”