Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond met 2 poten geboren..
Moderator: moderatorteam
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Re: hond met 2 poten geboren..
Natuurlijk in laten slapen.
Ondanks dat deze hond het wel gered heeft.
-
snuffel11
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik zag deze hond gisteren bij Oprha.. ik vraag me toch af als die hond het wel zo prettig vind en een fijn leven heeft.. vind het niet echt "leuk" eruit zien en hij wordt denk toch ook beperkt in de dingen lijkt mij zo....Renee1966 schreef:Natuurlijk in laten slapen.
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Renee1966 schreef:Natuurlijk in laten slapen.
Nee, dat is lekker natuurlijk voor een hond, om zo te moeten lopen. Was en of is deze hond in dat filmpje overigens zo geboren, of heeft hij/zij z'n pootjes verloren door een ongluk o.i.d. ?
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Renee1966
- Zeer actief
Hij is zo geboren, zou afgemaakt worden en is met 2 weken geadopteerd.
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Dan kan ik niets anders hebben, dan een hele grote medelijde met dat hondjeRenee1966 schreef:Hij is zo geboren, zou afgemaakt worden en is met 2 weken geadopteerd.
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Dit is niet het eerste tweepotige hondje, en hoewel ik heel wat beelden van zulke honden heb gezien, blijf ik het triest en hondonwaardig vinden.
Nee, ik had ook direct voor inslapen bij de geboorte gekozen.
Ik vind de hond van het filmpje trouwens gewoon ENG. Daar kan je wel nachtmerries van krijgen... Arm, arm beest...
Nee, ik had ook direct voor inslapen bij de geboorte gekozen.
Ik vind de hond van het filmpje trouwens gewoon ENG. Daar kan je wel nachtmerries van krijgen... Arm, arm beest...

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
eensMarjoleine schreef:Inslapen, en wel direct na de geboorte.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Renee1966
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is tenminste een hond die nog een "normale" hondse houding kan hebben met lopen en rennen.Renee1966 schreef:Deze hond heeft ook maar 2 poten (ongeval), maar kan nog gewoon rennen en spelen.
Ongelofelijk
Vind het wel verbazingwekkend
Zou het poepen en plassen nog gehurkt kunnen?
-
snuffel11
- Zeer actief
Hier zou ik meer vrede mee hebben dan die andere hond die overeind moet lopen... dees kan nog lekker rennen en gewoon hond zijn.. die andere niet....Renee1966 schreef:Deze hond heeft ook maar 2 poten (ongeval), maar kan nog gewoon rennen en spelen.
Ongelofelijk
Verbazend hoor, hoe een hond zich kan aanpassen.. vond ik al van Bucksy die haar pootje geamputeerd moest worden, maar zeker als ze 2 poten missen...
- Renee1966
- Zeer actief
Geen ideeranetje schreef:Dat is tenminste een hond die nog een "normale" hondse houding kan hebben met lopen en rennen.Renee1966 schreef:Deze hond heeft ook maar 2 poten (ongeval), maar kan nog gewoon rennen en spelen.
Ongelofelijk
Vind het wel verbazingwekkend![]()
Zou het poepen en plassen nog gehurkt kunnen?
Naar aanleiding van dit topic ben ik wat aan het rondsnuffelen geweest op youtube.
En je er zijn meer filmpjes dan ik zou verwachten van honden zonder voorpoten (aangeboren).
Ik wist helemaal niet dat dit voorkwam.
Jack Russels, een Labrador mix en verschillende Chihuahua 's.
Van Chihuahua's dus meerdere filmpjes gevonden, kwam dit altijd al voor bij dit ras of is dit iets van de laatste jaren (doorfok)?.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Geen idee of dat door doorfok komt.Renee1966 schreef:Geen ideeranetje schreef:Dat is tenminste een hond die nog een "normale" hondse houding kan hebben met lopen en rennen.Renee1966 schreef:Deze hond heeft ook maar 2 poten (ongeval), maar kan nog gewoon rennen en spelen.
Ongelofelijk
Vind het wel verbazingwekkend![]()
Zou het poepen en plassen nog gehurkt kunnen?![]()
Naar aanleiding van dit topic ben ik wat aan het rondsnuffelen geweest op youtube.
En je er zijn meer filmpjes dan ik zou verwachten van honden zonder voorpoten (aangeboren).
Ik wist helemaal niet dat dit voorkwam.
Jack Russels, een Labrador mix en verschillende Chihuahua 's.
Van Chihuahua's dus meerdere filmpjes gevonden, kwam dit altijd al voor bij dit ras of is dit iets van de laatste jaren (doorfok)?.
Daarvoor zou je de achtergrond van de honden moeten kennen.
Als het ook bij mixjes voor komt hoeft dat niet zo te zijn?
Die honden die alleen maar achterpoten hebben moeten volgens mij toch ook problemen hebben met het ontlasten............
Om ze in leven te laten als ze zo zijn geboren zie ik niet zitten.
Dat geldt ook voor andere zware handicaps vind ik
Dat je een hond naderhand na een ongeluk probeert te behouden (zoals die hond met een voorpoot en een achterpoot) is iets wat ik me nog een beeeeeeeetje kan voorstellen
- Renee1966
- Zeer actief
Met die aangeboren afwijking (geen voorpoten) zou ik ook in laten slapen.
Op die filmpjes zitten ze dus allemaal in karretjes, ik vind dat niks, ondanks dat ze blij genoeg kijken.
Nu ik dat hazewind-hondje zo heb zien rondrazen met die 2 poten van hem (1 voor, 1 achter), twijfel ik wel of ik in een dergelijke situatie voor euthanasie zou kiezen.
Zo te zien kan een licht, atletisch type nog steeds functioneren, denk dat een zwaarder type zo niet meer uit de voeten kan.
Op die filmpjes zitten ze dus allemaal in karretjes, ik vind dat niks, ondanks dat ze blij genoeg kijken.
Nu ik dat hazewind-hondje zo heb zien rondrazen met die 2 poten van hem (1 voor, 1 achter), twijfel ik wel of ik in een dergelijke situatie voor euthanasie zou kiezen.
Zo te zien kan een licht, atletisch type nog steeds functioneren, denk dat een zwaarder type zo niet meer uit de voeten kan.
Laatst gewijzigd door Renee1966 op 06 nov 2009 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
PLT
- Actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
ik heb een keer een hond gezien met 1 poot voor en 1 achter. die rende dat het een lieve lust was en had echt lol in zijn leven. was verder helemaal gezond. in dit geval zie ik dat niet gebeuren, zeker omdat er ook nog bijstaat dat ze al een flinke ziekte achter de rug heeft. in dit geval zou ik denk ik voor inslapen gaan. hoe moeilijk de keuze ook zou zijn.
Groetjes van Beau en mij !!!
- Maltezers
- Zeer actief
Marjoleine schreef:Inslapen, en wel direct na de geboorte.
Helemaal mee eens hoe sneu het ook mag zijn maar dit is geen waardig hondenleven .
- Joswolf
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
- Contacteer:
De natuur kent maar een oplossing. Maar ja waar is de grens. Ook sommige mensen hebben in sommige ogen geen "waardig bestaan". Ik ben hier ook voor inslapen. aar als je het zelf moet doen kan ik begrijpen als dat toch moeilijk is. Vooral wanneer je het niet direct doet. Wanneer de ogen open gaan en je vertederend aankijken smelt je wel. Toch zou ik het in dit geval wel in hebben laten slapen.
Jos
Jos
-
Rhiannon
- Zeer actief
Ik kan wel gaan zeggen inslapen maar eerlijk is eerlijk ik weet niet of ik het zou kunnen
net als er al gezegd word als die oogjes je zo aankijken 
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Misschien dat het net weer even anders zou zijn als de hond zijn achterpoten zou missen ipv de voorpoten. ? Die van dit topic vind ik gewoon echt zielig en eng.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
*Ellen*
In het land der blinden is éénoog koning.
Ik zou de pup zeker niet in laten slapen, eerst maar eens kijken of het hondje met de twee poten goed uit de voeten kan. Als dat toch niet goed gaat, dan kan je altijd nog de keus maken. Maar niet meteen.
Ik zou de pup zeker niet in laten slapen, eerst maar eens kijken of het hondje met de twee poten goed uit de voeten kan. Als dat toch niet goed gaat, dan kan je altijd nog de keus maken. Maar niet meteen.
- Joswolf
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
- Contacteer:
Volgens mij wordt dat dan steeds moeilijker. Diertje krijgt steeds meer personnlijkheid en een binding wanneer je het verzorgt.
Jos
Jos
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
- smoekie
- Zeer actief
ook als het de achterpoten zou missen ipv de voorpoten zoals hier het geval is?ladybird schreef:Inslapen, zonder enige twijfel.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ook en ook direct na de geboorte.smoekie schreef:ook als het de achterpoten zou missen ipv de voorpoten zoals hier het geval is?ladybird schreef:Inslapen, zonder enige twijfel.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
hier idemPodenji schreef:ook en ook direct na de geboorte.smoekie schreef:ook als het de achterpoten zou missen ipv de voorpoten zoals hier het geval is?ladybird schreef:Inslapen, zonder enige twijfel.
- smoekie
- Zeer actief
Podenji schreef:ook en ook direct na de geboorte.smoekie schreef:ook als het de achterpoten zou missen ipv de voorpoten zoals hier het geval is?ladybird schreef:Inslapen, zonder enige twijfel.
Misschien wel, misschien ook niet. Kheb hondjes gezien die het met alleen maar de voorpootjes heel goed deden. Voorpoten daarentegen missen is volgens mij toch wel een stuk anders. Dat kun je volgens mij wel een beetje wel vergelijken met geboren worden met of armen of benen. Wat voor ons de benen zijn, zijn dat voor de hond de voorpoten
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik weet het wel zeker dat ik zo een hondje meteen na de geboorte laat inslapen, dus niets misschien.smoekie schreef: Misschien wel, misschien ook niet. Kheb hondjes gezien die het met alleen maar de voorpootjes heel goed deden. Voorpoten daarentegen missen is volgens mij toch wel een stuk anders. Dat kun je volgens mij wel een beetje wel vergelijken met geboren worden met of armen of benen. Wat voor ons de benen zijn, zijn dat voor de hond de voorpoten
hou op een hond te vergelijken met een mens. Een mens kan zonder benen een prima menswaardig bestaan hebben, ik denk daar anders over bij een hond , een hond moet hond kunnen zijn, en je kan met een hond niet redeneren en argumenteren om het leven fijn te maken ondanks een ernstige afwijking. trouwens vind ik dat er bij babys ook vaak teveel gekunsteld wordt maar dat terzijde.
een ander verhaal is als de hond door een ongeluk zn poten moet missen, sterk afhankelijk van de hond, beslis ik dan of ik ga kunstelen of de hond ook in laat slapen.
mijn basenji kreeg eens een pup met een open buikje, ja dat had met veel moeite geopereerd kunnen worden, ik wou dat beest zn lijdensweg besparen en heb haar laten gaan. En dat doe ik zo weer als er een pup geboren wordt met een dergelijke afwijking , gelukkig hebben wij de keuze tot euthaniseren bij dieren.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- smoekie
- Zeer actief
kan, misschien is het ook anders als het je ineens overkomt, of dat een pup zo geboren wordt, alleen denk ik toch dat er wel degelijk een verschil in zou zitten of een hond zijn achterpoten of zijn voorpoten zou moeten missen (hetzij door geboorte/ongeval)Podenji schreef:ik weet het wel zeker dat ik zo een hondje meteen na de geboorte laat inslapen, dus niets misschien.smoekie schreef: Misschien wel, misschien ook niet. Kheb hondjes gezien die het met alleen maar de voorpootjes heel goed deden. Voorpoten daarentegen missen is volgens mij toch wel een stuk anders. Dat kun je volgens mij wel een beetje wel vergelijken met geboren worden met of armen of benen. Wat voor ons de benen zijn, zijn dat voor de hond de voorpoten
hou op een hond te vergelijken met een mens. Een mens kan zonder benen een prima menswaardig bestaan hebben, ik denk daar anders over bij een hond , een hond moet hond kunnen zijn, en je kan met een hond niet redeneren en argumenteren om het leven fijn te maken ondanks een ernstige afwijking. trouwens vind ik dat er bij babys ook vaak teveel gekunsteld wordt maar dat terzijde.
een ander verhaal is als de hond door een ongeluk zn poten moet missen, sterk afhankelijk van de hond, beslis ik dan of ik ga kunstelen of de hond ook in laat slapen.
mijn basenji kreeg eens een pup met een open buikje, ja dat had met veel moeite geopereerd kunnen worden, ik wou dat beest zn lijdensweg besparen en heb haar laten gaan. En dat doe ik zo weer als er een pup geboren wordt met een dergelijke afwijking , gelukkig hebben wij de keuze tot euthaniseren bij dieren.
en ga mij nu aub niet verwijten dat ik een hond met een mens vergelijk, want die vergelijking lees ik hier dagelijks van hen zonder kinderen dus aub. Die opmerking slaat hier kant noch wal. Een mens kan sowieso heel goed zonder benen en ook heel goed zonder armen, voorbeelden te over.
Ben het wel met je eens dat er bij baby’s te veel wordt geknutseld om die maar in leven te houden maar dat is weer een aparte discussie
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
een hond moet een hondwaardig leven hebben bij mij... als hij maar 2 poten heeft, heeft hij dit niet in mijn ogen dus dan is het einde verhaal.
Kan ook nooit gezond zijn.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- smoekie
- Zeer actief
malinois schreef:een hond moet een hondwaardig leven hebben bij mij... als hij maar 2 poten heeft, heeft hij dit niet in mijn ogen dus dan is het einde verhaal.
Maar de definitie van een "hondwaardig" bestaan is voor iedereen anders.
Je kan een hond hebben met 2 poten die je alles geeft (liefde etc) die het nodig heeft en dat is voor menigeen genoeg. Maar daar staan ook vele andere dingen tegenover. Jij hebt/had je hond op de dagen dat je trainde 8 uur 's ochtends tot 4 uur 's middags in de auto
Die hond met 2 poten kan misschien wel een beter (honden) leven hebben dan die van jou op 4 poten in de auto
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als ze van 8 tot 4 strak in de auto lagen niet, maar dat liggen ze niet, want ze trainen... dus de momenten dat ze in de auto liggen rusten ze, rust die ze hard nodig hebben om weer energie te krijgen voor het volgende onderdeel wat fysiek en/of geestelijk zwaar is. Daarnaast is dit totaal geen vergelijking, mijn honden zijn kerngezond, dat kun je van een dergelijke hond niet zeggen, wat denk je van de gewrichten etc.smoekie schreef:malinois schreef:een hond moet een hondwaardig leven hebben bij mij... als hij maar 2 poten heeft, heeft hij dit niet in mijn ogen dus dan is het einde verhaal.
Maar de definitie van een "hondwaardig" bestaan is voor iedereen anders.
Je kan een hond hebben met 2 poten die je alles geeft (liefde etc) die het nodig heeft en dat is voor menigeen genoeg. Maar daar staan ook vele andere dingen tegenover. Jij hebt/had je hond op de dagen dat je trainde 8 uur 's ochtends tot 4 uur 's middags in de autoNou kan dat per ras verschillen hoor. Misschien is het een hondwaardig bestaan om honden op dergelijke dagen zo lang in de auto te laten liggen of wat dan ook, maar wie ben jij of ik om daarover te oordelen
![]()
Die hond met 2 poten kan misschien wel een beter (honden) leven hebben dan die van jou op 4 poten in de auto
Ik kijk het niet aan, als er zo'n pup geboren zou worden was het direct over voor het pupje... ik ga niet eerst mutsen met iets wat nooit een normaal hondenleven kan hebben. En nee dat kan in mijn ogen niet met 2 poten.