Ik denk het niet, ik geloof niet dat die man dat nodig heeft. Zo mooi om te zien, de honden komen om beurt hun omkiepbeurt halen..Jojoke schreef: Ja dat viel mij ook op,het was niet alleen aanhalen,het was écht op hun rug leggen,misschien om zijn eigen leiderschap te benadrukken?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fietsen met de honden, hogeschool
Moderator: moderatorteam
- Bonnie F
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Fietsen met de honden, hogeschool

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Volgens mij legt hij ze niet op hun rug.Marie-Josée schreef:Prachtig om te zien.Ik vraag me af waarom hij ergens aan het begin van het filmpje de honden steeds op hun rug legt.
( ik ben gewoon op zoek naar de magische truc)
Hij heeft met elke hond een begroetingsritueel waarbij de honden zelf op de rug gaan (min of meer, niet zo heel nadrukkelijk).
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Volgens mij toch wel als je goed kijkt.Maar het gaat vrijwillig en heel soepel dus de honden beschouwen het inderdaad als een voorrecht, zowel van de leider als voor zichzelf denk ik.ranetje schreef:Volgens mij legt hij ze niet op hun rug.Marie-Josée schreef:Prachtig om te zien.Ik vraag me af waarom hij ergens aan het begin van het filmpje de honden steeds op hun rug legt.
Hij heeft met elke hond een begroetingsritueel waarbij de honden zelf op de rug gaan (min of meer, niet zo heel nadrukkelijk).
-
snuffel11
- Zeer actief
Hij legt ze idd op de zij, zal wel ergens mee te maken hebben dan..Marie-Josée schreef:Volgens mij toch wel als je goed kijkt.Maar het gaat vrijwillig en heel soepel dus de honden beschouwen het inderdaad als een voorrecht, zowel van de leider als voor zichzelf denk ik.ranetje schreef:Volgens mij legt hij ze niet op hun rug.Marie-Josée schreef:Prachtig om te zien.Ik vraag me af waarom hij ergens aan het begin van het filmpje de honden steeds op hun rug legt.
Vind het zo gaaf dat deze man het zo voor elkaar krijgt... lukt me nog geeneens met 1 hond haha
- ranetje
- Zeer actief
Naar mijn idee gaan ze zelf liggen als hij ze op een bepaalde manier aanraakt.Marie-Josée schreef:Volgens mij toch wel als je goed kijkt.Maar het gaat vrijwillig en heel soepel dus de honden beschouwen het inderdaad als een voorrecht, zowel van de leider als voor zichzelf denk ik.ranetje schreef:Volgens mij legt hij ze niet op hun rug.Marie-Josée schreef:Prachtig om te zien.Ik vraag me af waarom hij ergens aan het begin van het filmpje de honden steeds op hun rug legt.
Er is er een die hij ietsje duidelijker bij de voorpoten pakt om te draaien, maar de hond gaat dan wel zelf liggen.
Er zit geen druk achter, er wordt niets geforceerd zal ik maar zeggen
-
Marion.
Geweldig om te zien zeg

- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
Correctie's geven is ook hondengedrag dat wij dat als mensen onwenselijk vinden is een andere zaak.Nanna schreef:Grappig eigenlijk dat deze flinke roedel het helemáál niet nodig vindt om de blaffende hond "een correctie" te geven.
Ik hoor links en rechts op het forum over corrigerende beten, maar wat ik in het filmpje zie vind ik 1000x meer natuurlijker en hondser gedrag. Dat zijn ontspannen honden, eropuit met hun leider.
Geen opgefokte idioten die in alles aanleiding zien om eens erop te klappen en "corrigerend" te gaan bijten.![]()
Áls er iemand corrigeert is dat hun baas, en dat laten deze dieren ook in het volste vertrouwen aan hem over
Deze honden hebben er vertrouwen in dat er niets gebeurt maar klapt er een paar keer ondanks dat de honden doorlopen toch een andere hond doorheen dan is het vertrouwen van deze honden ook beschadigd. Nu geeft hij aan het is oke doorlopen maar hij moet deze belofte ook waarblijven maken.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- ranetje
- Zeer actief
Inge O schreef:ik lees het een beetje als 'zal ik je op de rug leggen? maar dat betekent wel dat ik macht heb over je natuurlijk :smile1: ' - en dan is het antwoord van de hond 'Marie-Josée schreef:Volgens mij toch wel als je goed kijkt.Maar het gaat vrijwillig en heel soepel dus de honden beschouwen het inderdaad als een voorrecht, zowel van de leider als voor zichzelf denk ik.ranetje schreef:Volgens mij legt hij ze niet op hun rug.
Hij heeft met elke hond een begroetingsritueel waarbij de honden zelf op de rug gaan (min of meer, niet zo heel nadrukkelijk).![]()
![]()
'.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat deze club niet zo vaak wordt lastiggevallen
Ze zijn met teveel en ze stralen teveel saamhorigheid uit denk ik
Ik ben trouwens wel érg benieuwd naar een filmpje waarop Inge's aanstaande gewoon loopt in plaats van fietst, en hoe die honden zich dán gedragen
Ze zijn met teveel en ze stralen teveel saamhorigheid uit denk ik
Ik ben trouwens wel érg benieuwd naar een filmpje waarop Inge's aanstaande gewoon loopt in plaats van fietst, en hoe die honden zich dán gedragen
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Zeg Jaap, ben je nu mijn husband to be aan het koppelen met de tweede in de rij ......Jaap* schreef: Ik ben trouwens wel érg benieuwd naar een filmpje waarop Inge's aanstaande gewoon loopt in plaats van fietst, en hoe die honden zich dán gedragen
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ongelooflijk 

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Onze honden hadden ook de neging om bij de fiets te blijven rennen als ik het bos inging, dus dat kan schelen.En dat het waarschijnlijk meutehonden zijn ook.Maar dan nog.....
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Gaaf zeg
, ik laat Baco nu iedere dag dat filmpje zien en wie weet steekt hij er wat van op 
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Arline schreef:Wowprachtig. Het mooie vind ik eraan dat de honden blij overkomen, niet gestrest volgend achter de fiets, maar ook vrij lopen.
Wat ik wel bijzonder vind aan het filmpje is dat er geen enkele tegenligger tegen de grond smakt van verbazing. Als ik zo'n man met zo'n enorme roedel honden tegenkwam... kon ik niet keurig mijn pad vervolgen.
Ik zou ogen op steeltjes hebben en daar net zo lang mee kijken tot hij uit beeld verdween

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- *tweety*
- Zeer actief
Gaaf filmpje
Knap hoor, ik durf al niet eens met 1 hond te fietsen.
Knap hoor, ik durf al niet eens met 1 hond te fietsen.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Wauw!! En ik vond mezelf van de week al zo knap met twee groterts los aan de fiets...
Dit is echt een prachtige roedel, de blijheid, saamhorigheid, in één woord geweldig! 
- ranetje
- Zeer actief
Ook als je hem elke dat zou tegen komen?marian* schreef:Arline schreef:Wowprachtig. Het mooie vind ik eraan dat de honden blij overkomen, niet gestrest volgend achter de fiets, maar ook vrij lopen.
Wat ik wel bijzonder vind aan het filmpje is dat er geen enkele tegenligger tegen de grond smakt van verbazing. Als ik zo'n man met zo'n enorme roedel honden tegenkwam... kon ik niet keurig mijn pad vervolgen.
Ik zou ogen op steeltjes hebben en daar net zo lang mee kijken tot hij uit beeld verdween
Ik denk dat het op een ogenblik toch een gewoon vertrouwd straatbeeld wordt.
- Tesslys
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): BC's.
- Contacteer:
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Bas Rouge schreef:Zeg Jaap, ben je nu mijn husband to be aan het koppelen met de tweede in de rij ......Jaap* schreef:Ik ben trouwens wel érg benieuwd naar een filmpje waarop Inge's aanstaande gewoon loopt in plaats van fietst, en hoe die honden zich dán gedragen

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- plekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
Ehhhhh..... ik wil ook wel met hem trouwen ............... en ik spreek heeeeeel goed Duits..Jaap* schreef:Bas Rouge schreef:Zeg Jaap, ben je nu mijn husband to be aan het koppelen met de tweede in de rij ......Jaap* schreef:Ik ben trouwens wel érg benieuwd naar een filmpje waarop Inge's aanstaande gewoon loopt in plaats van fietst, en hoe die honden zich dán gedragen
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik ook!plekkie schreef:Ehhhhh..... ik wil ook wel met hem trouwen ............... en ik spreek heeeeeel goed Duits..Jaap* schreef:Bas Rouge schreef:Zeg Jaap, ben je nu mijn husband to be aan het koppelen met de tweede in de rij ......

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort