Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kvv/barf

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: kvv/barf

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik zou zeker even op barfplaats kijken dan.

Ik baal regelmatig dat ik zo ver van regio Rotterdam woon vanwege de aanbiedingen die op barfplaats staan :ugh:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Suzanne123 schreef:Hm....
Maar bij een 50/50 verhouding MOET je rekenen.
Reken jij voor je eigen eten ook alles uit, en weegt dat op een weegschaaltje?

Maar even op de vraag: ik geef heel regelmatig enkelvoudig smuldier. Krijgen ze beiden een half bakje (200 gram dus), en ik hou nergens bij wat ze wanneer precies gehad hebben. Zo doe ik het al 7 jaar, en ze zijn beiden kerngezond. Miep (van 7, die dit dus haar hele leven al krijgt) is zelfs nog nooit bij een dierenarts geweest.
Marion.

Marjoleine schreef:Ik moet eens een droogmachine kopen, gedroogd vinden ze het heerlijk! (zelfs pietlut ;) )
Zelfde hier Marjolein, orgaan eten ze echt niet rauw. Maar gedroogd vinden ze het heerlijk, dus zo krijgen ze hun orgaan. Of in de vorm van lever- of nierkoekjes, dan lustten ze het ook :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Marjoleine schreef:
Hutsje schreef:runder of paardenlever (runder vinden ze lekkerder) 50 gr. per kilo lichaamsgewicht
runder of paardennier en dat 10 gram per 10 kilo lichaamsgewicht

verder geef ik daar hart of spiervlees bij en kipkarkas zodat de ontlasting niet te dun wordt (orgaan kan nogal laxerend werken)
Lever lust een pietlut hier alleen als het even door de hete olie is gegaan :roll:
Even gekookte mag ook.
Ik vind dat zo'n gedoe!

Nier heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd.
Daar ben je kariger mee, waarom dan?

Hart is voor mij spiervlees, hart IS een spier!

Long geef ik soms, (pietlut lust het niet), gewoon als opvulling af en toe.
Ik haal af en toe bij een zelfslachtende slager, die geeft het voor niks erbij.
Ik moet eens een droogmachine kopen, gedroogd vinden ze het heerlijk! (zelfs pietlut ;) )
van nier krijgen ze minder onmdat het ook een veel minder groot deel uitmaakt van het prooidier.

ik hoor idd vaker dat ze lever slecht eten, hier eigenlijk nooit problemen mee, heel af en toe met de paardenlever maar sinds ik datr weer regelmatiger geef ook niet meer. maar even in de olie gebakken kan ook prima.

ja, een droogmachine is ideaal voor het drogen van long, dan eten ze dat hier ook wel denk ik.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

kitty schreef:
Jane Doe schreef:Ik geef hier sindskort 4 dagen smuldier compleet 's ochtends en 's avonds bevleesde botten. Dit kan kip of geit zijn.
2 dagen in de week krijgen ze verse pens en 1 dag in de week krijgen ze alle 3 een zalmkop.

Hiervoor heb ik volledig gebarft, maar vind vooral de orgaanmix maken erg vies werk

Zoiets lijkt me wel wat ja. Ik lees dus overal dat pens een volledige maaltijd is? Ik ben net bij de slager een lamspens gehaald, die kan ik dus als volledig geven?

Wat moet ik me precies voorstellen bij bevleesd bot? Hoeveel vlees zit daar dan nog aan? Hoe kom je daaraan?
Ik kan wel gewoon een kipkarbonade gaan halen bij de slager maar dat gaat dan nog aardig in de papieren lopen.
ja, een lamspens kan je als voolledig geven. dat is super voeren.

ik laat een hele geit in stukken zagen dus dat is dan mooi in verhouding, maar dat geef ik 1 keer per week. de rest geef ik spiervlees met kipkarkas. en dan dus ook ongeveer 10 tot 15% bot. kipkarkas kun je ongeveer 50/50 vlees/bot rekenen dus 300 gram is dan 150 gram bot.
kijk ook eens hier: http://www.herbyvers.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ;)
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:ja, een lamspens kan je als volledig geven. dat is super voeren.
Te goor voor woorden, echt! :puker:

Maar goed, daar denkt met name Rinne Roos heel anders over :mrgreen:

Afbeelding

Hutsje
Zeer actief

Jane Doe schreef:Ik geef hier sindskort 4 dagen smuldier compleet 's ochtends en 's avonds bevleesde botten. Dit kan kip of geit zijn.
2 dagen in de week krijgen ze verse pens en 1 dag in de week krijgen ze alle 3 een zalmkop.

Hiervoor heb ik volledig gebarft, maar vind vooral de orgaanmix maken erg vies werk
hoe bedoel je orgaanmix maken? dat is toch net als het andere vlees gwewoon in de bak gooien?
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Marjoleine schreef:

ja, zeker als de inhoud er nog inzit :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Marion. schreef:
Suzanne123 schreef:Hm....
Maar bij een 50/50 verhouding MOET je rekenen.
Reken jij voor je eigen eten ook alles uit, en weegt dat op een weegschaaltje?
Bij mij hebben ze gezegd dat wanneeer je (meer dan) de helft aan compleet KVV geef je de rest wel een beetje kan 'klooien', daar bedoel ik mee voor het geval het woord klooien verkeerd wordt opgevat :ugh: geen gereken. Ik geef 2 maaltijden per dag ( de groterds dan) en normaal gesproken vervang ik 3 avondmaaltijden per week door iets zelf samengestelds. I k doe dan het liefst andere diersoorten dan die in de KVV zitten en bijv een maaltijd spiervlees, een maaltijd vis ( voor wie het blieft want Maxi mot dat niet :pffff: ) en een maaltijd vleesbot . Ik reken niets uit maar geef een paar maaltijden gewoon wat zelf samengesteld. :19:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Maak maandelijks een gevarieerde en uitgerekende (15/15/70) bestelling voor Richard.
Duw de vriezer vol en haal er dagelijks iets lekkers uit. Vul het aan met zo nu en dan een eitje, visje, yoghurt en fruit.
Krijgen ze in een maand de nodige vitamientjes en mineraaltjes binnen.
's Morgens niet te veel gedoe: CB BIO of gemalen schapenpens.

Voor eendennekken/konijnenbouten/lamsribben enzo reken ik 50% bot en 50% vlees.
Oh ja.., af en toe een scheutje levertraan.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Hutsje schreef:
Marjoleine schreef:

ja, zeker als de inhoud er nog inzit :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mijn bedoeling was om voor de eerste keer deze pens in vier delen te snijden. Dit kan dus nog een vies klusje worden begrijp ik :ugh:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Marjoleine schreef:Dus eigenlijk doen ik maar wat, en toch weer niet ;)
Lol! :smile:
Hier is de basis ook een complete KVV. Meestal smuldier, maar ook wel eens een ander merk als dat zo uitkomt. Daarnaast geef ik regelmatig vers bij. Een runderlap, kippenpoot, runderhart, vuile pens, kalfsstaart, lamsribbetje, verse vis, rauw eitje, groente en karnemelk. Ik hou echt niet bij hoeveel en wanneer, het is maar net hoe het me uitkomt. Ook krijgt hij wel eens farmfood brokken als we ergens zijn waar vers niet handig is. Het enige waar ik eigenlijk op let is dat ik niet naar verhouding heel veel orgaanvlees of heel veel bot ga geven.

Ik schat dat we hier op zo'n 70/75% complete kvv uitkomen en de rest [x]anders.

En zolang Frenk er blakend uitziet, zich zo gedraagt en ook nog eens mooie ontlasting heeft, vind ik het :ok:
Afbeelding
Marion.

MJ schreef:
Marion. schreef:Reken jij voor je eigen eten ook alles uit, en weegt dat op een weegschaaltje?
Bij mij hebben ze gezegd dat wanneeer je (meer dan) de helft aan compleet KVV geef je de rest wel een beetje kan 'klooien', daar bedoel ik mee voor het geval het woord klooien verkeerd wordt opgevat :ugh: geen gereken.
Wie is "ze"? Hoe lang geleden zijn ze met die adviezen gekomen?

Ik geef zéker niet de helft aan "compleet KVV". Ik ben 7 jaar geleden begonnen toen het hier vaak genoemde forum nog niet eens bestond.
Ik ben ook begonnen met schema's hoor, ook bang om haar iets tekort te doen. Maar toen 8 weken later puppedup kwam, was ik al zeker genoeg dat wat ik deed goed was. En voor puppedup had ik dus helemaal geen schema, maar ze is prachtig opgegroeid. Ik luister ook niet zo heel goed naar "ze" (de "ze" in jouw eerste zin, zeg maar). Ik luister en kijk naar mijn honden.
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje, ik heb al vaker gekeken bij Herby maar ik vind de site momenteel zeer onoverzichtelijk. Ik kan me van veel producten niet goed een inschatting maken. Bij de eendehartjes staat bijv. dat het 2.00 euro per stuk kost, dat lijkt me behoorlijk veel geld voor zo'n klein stukje vlees.
volgens mij had Herby vroeger een site waar veel meer info op stond. Ik heb toen weleens gekeken maar nooit besteld omdat ik niet voldoende vriezerruimte had.
Houwaart zit hier vlak bij maar op hun site las ik dat ze stoppen met barf artikelen en alleen doorgaan met de haaksbarf.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Bij Herby is alles per kilo tenzij het er anders staat.

Als ie bv karkassen heeft die meer of minder wegen staat dat erbij en gaan ze per stuk, als het eendenruggen zijn staat er dat het drie stuks zijn, en de mixen, kipkarkassen, nekken enzo, en al die andere dingen, dat is per kilo.

Ik vind het prima kwaliteit.
En ik vul het aan met dingen van mijn "adresjes".

Afbeelding

Hutsje
Zeer actief

kitty schreef:Hutsje, ik heb al vaker gekeken bij Herby maar ik vind de site momenteel zeer onoverzichtelijk. Ik kan me van veel producten niet goed een inschatting maken. Bij de eendehartjes staat bijv. dat het 2.00 euro per stuk kost, dat lijkt me behoorlijk veel geld voor zo'n klein stukje vlees.
volgens mij had Herby vroeger een site waar veel meer info op stond. Ik heb toen weleens gekeken maar nooit besteld omdat ik niet voldoende vriezerruimte had.
Houwaart zit hier vlak bij maar op hun site las ik dat ze stoppen met barf artikelen en alleen doorgaan met de haaksbarf.
dat gaat per kiloverpakking, per hartje zou het idd erg duur zijn ;)
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Marion. schreef:
MJ schreef:
Marion. schreef:Reken jij voor je eigen eten ook alles uit, en weegt dat op een weegschaaltje?
Bij mij hebben ze gezegd dat wanneeer je (meer dan) de helft aan compleet KVV geef je de rest wel een beetje kan 'klooien', daar bedoel ik mee voor het geval het woord klooien verkeerd wordt opgevat :ugh: geen gereken.
Wie is "ze"? Hoe lang geleden zijn ze met die adviezen gekomen?

Ik geef zéker niet de helft aan "compleet KVV". Ik ben 7 jaar geleden begonnen toen het hier vaak genoemde forum nog niet eens bestond.
Ik ben ook begonnen met schema's hoor, ook bang om haar iets tekort te doen. Maar toen 8 weken later puppedup kwam, was ik al zeker genoeg dat wat ik deed goed was. En voor puppedup had ik dus helemaal geen schema, maar ze is prachtig opgegroeid. Ik luister ook niet zo heel goed naar "ze" (de "ze" in jouw eerste zin, zeg maar). Ik luister en kijk naar mijn honden.
O haha, sorry. Mijn reactie was gericht op Suzanne en op mijn manier van eten geven . Jouw post ondersteunde een beetje mijn ( niet gebruikte) weegschaaltje omdat ik niet 100 % zelf samenstel. Ik heb het ook wat onduidelijk gequote. :wink:
"ze" is in mijn geval mensen van het forum en van diverse andere Barf fora. :F:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

kitty schreef:Hutsje, ik heb al vaker gekeken bij Herby maar ik vind de site momenteel zeer onoverzichtelijk. Ik kan me van veel producten niet goed een inschatting maken. Bij de eendehartjes staat bijv. dat het 2.00 euro per stuk kost, dat lijkt me behoorlijk veel geld voor zo'n klein stukje vlees.
Dat lees ik nergens hoor.... Heb je de laatste versie van de site: herbyvers?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Bij Herby is alles per kilo tenzij het er anders staat.

Als ie bv karkassen heeft die meer of minder wegen staat dat erbij en gaan ze per stuk, als het eendenruggen zijn staat er dat het drie stuks zijn, en de mixen, kipkarkassen, nekken enzo, en al die andere dingen, dat is per kilo.

Ik vind het prima kwaliteit.
En ik vul het aan met dingen van mijn "adresjes".
Als jij je honden karkas geeft, geef je ze dan een heel karkas? Of zijn die dingen te snijden. Ik kan me niet helemaal een voorstelling maken van een karkas geloof ik :oeps:
Hutsje
Zeer actief

Badu schreef:
Dat lees ik nergens hoor.... Heb je de laatste versie van de site: herbyvers?
ik heb aangenomen dat ze houwaart bedoeld ;)
Afbeelding
Jane Doe
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier

Ongelezen bericht door Jane Doe »

Hutsje schreef:

hoe bedoel je orgaanmix maken? dat is toch net als het andere vlees gwewoon in de bak gooien?
Ik kocht altijd een aantal kilo orgaan en daar maakte ik orgaanmix van van 400 gr per zakje ongeveer.
Dit kregen ze dan 2 keer in de week, precies uitgemeten aan percentage.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

oh zo. ik vries het per orgaan in in de hoeveelheid ide ik nodig heb, dat verdeel ik dan als ik het geef over de honden.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

kitty schreef:Als jij je honden karkas geeft, geef je ze dan een heel karkas? Of zijn die dingen te snijden. Ik kan me niet helemaal een voorstelling maken van een karkas geloof ik :oeps:
Kipkarkas is vrijwel allemaal kraakbeen en vlees eraan.
Daar zit geen poot meer aan dus ;)

Ruggen zijn de ruggen, vaak met wat meer vlees.
Een karkas is zeg maar het lege beest, en hoeveel vlees eraan zit hangt af van de soort.
Van kip zijn de filets en de poten af bijvoorbeeld ;)
Van haas de rug en de filets, enzovoorts.

Ik heb een allesknipper (bouwmarkt) waar ik de boel mee kan knippen.
Ideaal ding. Wildschaar is te lastig, deze ligt standaard in de la hier ;)

Afbeelding

Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

vraagje waar vallen slokdarm en verse stukjes pullepees onder?
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Hutsje
Zeer actief

orgaan ;) ik geef het niet.
Afbeelding
Job
Zeer actief

waarom geef je het niet?
zou ik dan toch eindelijk orgaanvlees gevonden hebben???
Hutsje
Zeer actief

Job schreef:waarom geef je het niet?
zou ik dan toch eindelijk orgaanvlees gevonden hebben???
er zitten te weinig (nisk dus eigenlijk) voedingsstoffen in. dus als je dat als orgaan wilt geven kun je dat beter niet doen maar lever en nier geven.
Afbeelding
Job
Zeer actief

ik geef juist geen lever en nieren
omdat ik het gevoel heb dat je dan organen met afvalstoffen geeft.
(ja er zijn er veel die beweren dat dat niet waar is, dat weet ik).
Dacht met hart iets van orgaanvlees gevonden te hebben,
maar de mening over hart is nogal verschillend (spier of orgaan).
Die verse bullepees wordt hier wel erg lekker gevonden
dus dacht misschien is dat wat?
ps bullepees lijkt mij trouwens ook spier hoor.....
Hutsje
Zeer actief

ze hebben 50 gr per 10 kg lever nodig en 10 gr nier per 10 kg lichaamsgewicht per week.
Afbeelding
Marion.

Hutsje schreef:ze hebben 50 gr per 10 kg lever nodig en 10 gr nier per 10 kg lichaamsgewicht per week.
Volgens jouw berekeningen zouden mijn honden zo'n 200 gram lever "nodig" hebben, en 40 gram nier per week. Nou, dat krijgen ze hier echt niet en ze leven nog steeds.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”