corason del perro schreef:Hij zei mijn verdediging is dat ik als enige in de slagerij beveogd was om dieren dood te schieten dus ik ben bevoegd om een dier in een keer dood te maken.........

Als dat al zo zou zijn lijkt me dat alleen gelden voor je éigen dieren, of met toestemming van de eigenaar. (Voor zover ik weet mag je nog steeds je eigen hond de kop inslaan/onthoofden/door het hoofd schieten, als 't maar aantoonbaar is dat het dier niet heeft geleden. Stomme wet, maar goed, hoeveel mensen slachten wel niet hun eigen kippen, lijkt me ook best wel moeilijk om daar een sluitend iets voor te vinden, qua wat wel en niet kan). Zomaar iemands huis binnenvallen en de hond des huizes doodslaan met een moker valt daar ABSOLUUT niet onder. Wat een ontzettend enge gek. Daar gaat hij ongetwijfeld meer last mee krijgen (en terecht!) dan hij nu blijkbaar denkt

.
Zal z'n moedertje ook blij mee zijn zeg, zij vond het immers nog zielig voor de hond van de buren, misschien vindt ze dit wel echt héél erg. Ik hoop het, en dat ze 'm net als de politie maar flink op z'n flikker geeft!