In mijn geval had ik het moeten zien aankomen, een hond die onzeker is en zelf vaak belaagd wordt. Nu achteraf kan ik het verklaren, je hond lezen en goed kijken is het belangrijkst. Ik had zelf meer voor mijn hond moeten opnemen en hem uit situatie's halen zodat hij het niet zelf hoeft op te lossen. Een paar jaar geleden ging ik er van uit dat honden het zelf wel oplossen en vertrouwde ik ook op de andere hondeneigenaar...helaas is dat door schade en schande verandert.Aimee schreef:Ik denk dat je daar bij een pup gaandeweg achter komt, maar dat daar geen schade aan te pas hoeft te komen, omdat je een hond dan al van haver tot gort 'kent'. ik kan verder niet spreken uit ervaring want de honden die we gehad hebben vanaf pups af aan, waren goldens en erg sociaal.Cleo schreef:Al zeg ik hetzelf, ik vind dit best een interessant topic: hoe kom je je er inmiddels achter dat een hond van jou niet samen gaat met een andere hond? Welk geslacht e.d.?
Daarbij de excessen uiteraard buiten gelaten en dan doel ik op o.a. ras gedecanteerd. (Daar hoort 'mijn' ras niet onder maar 2 herplaatsers en 1 gefokte, gehaald met 12 weken, waren niet goed in het koppie naar anderen honden)
1 Herplaatser hebben we gelukkig nog zelf, de ander moesten wij wel herplaatsen...
Het 1e 'gestoorde' puppy hebben we zelf goed onder appel gekregen. Helaas overleed hij vlak daarna.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat hebben ooit jouw hond(en) aangericht? (andere hond)
Moderator: moderatorteam
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
Re: Wat hebben ooit jouw hond(en) aangericht? (andere hond)
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als Josh een andere hond niet mag laat hij dit duidelijk blijken door lichaamstaal en een hoop kabaal. De hond hoeft dan nog niet eens echt binnen bereik te zijn, dus we hebben dan genoeg tijd om in te grijpen. Maar hij maakt geen onderscheid tussen reu of teef, het is meer de uitstraling van de hond.Cleo schreef:Al zeg ik hetzelf, ik vind dit best een interessant topic: hoe kom je je er inmiddels achter dat een hond van jou niet samen gaat met een andere hond? Welk geslacht e.d.?
Daarbij de excessen uiteraard buiten gelaten en dan doel ik op o.a. ras gedecanteerd. (Daar hoort 'mijn' ras niet onder maar 2 herplaatsers en 1 gefokte, gehaald met 12 weken, waren niet goed in het koppie naar anderen honden)
1 Herplaatser hebben we gelukkig nog zelf, de ander moesten wij wel herplaatsen...
Het 1e 'gestoorde' puppy hebben we zelf goed onder appel gekregen. Helaas overleed hij vlak daarna.
Van Caoimhe weet ik eigenlijk niet wat ze doet met andere honden. Ze komt er gewoonweg niet mee in contact omdat ik met haar niet het risico wil lopen dat ook zij uit verdediging bijna geen andere hond meer om haar heen wil hebben zoals Josh.
En Frencey, tja onze muts, zij is gewoon niet helemaal fris en komt dus absoluut niet met andere honden in aanraking. Dit hebben we besloten nadat ze qua gedrag gewoon heel onzeker en instabiel op bepaalde situaties reageerde. Na het incident met de bouvier en onze kat weet ik dus dat we hier goed aan hebben gedaan.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Alleen Cody heeft ooit verwondingen veroorzaakt bij andere honden. De eerste keer stortte hij zich op een kruising rottweiler/amstaff die godzijdank een lieve lobbes bleek te zijn. Cody heeft hem een gaatje in het oor gebeten :N: .
Verder nog één incident met een teckel en een mopshond maar daar kon ik tijdig ingrijpen. Daarna heeft hij een paar jaar permanent aangelijnd gezeten.
Met geen van mijn andere honden (ook mijn vroegere honden) heb ik ooit problemen gehad.
Verder nog één incident met een teckel en een mopshond maar daar kon ik tijdig ingrijpen. Daarna heeft hij een paar jaar permanent aangelijnd gezeten.
Met geen van mijn andere honden (ook mijn vroegere honden) heb ik ooit problemen gehad.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Geen verwondingen bij andere honden. Alhoewel ik het bij een niet zeker weet. Een grote terrierkruising heeft Bram van achteren gebeten (bij z'n anus). Bram vocht terug en het duurde even voordat ik ze uit elkaar had. Het zou kunnen dat hij toen gaten heeft veroorzaakt. Eigenaar stond 100 meter verder uit z'n neus te vreten.
Bram heeft mij wel een gat in m'n duim gebeten. Ik had een stok onhandig vast en hij hing er vol in
Van Izzie heb ik altijd wel ergens een verwonding. We spelen veel te ruig.
Bram heeft mij wel een gat in m'n duim gebeten. Ik had een stok onhandig vast en hij hing er vol in

Linda, Izzie en Bram
- Cathy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij, Toller x Stabij
- Contacteer:
Die van mij hebben een keer een klein hondje onder een auto gejaagd
Mijn honden en dat hondje liepen gewoon los op een groot veld te spelen
Baasje van kleine hondje was met een stok aan het spelen wat die van mij ook wel erg leuk vonden du rende ze erheen
Bleek het kleine hondje bang te zijn voor andere honden en zette het op een lopen gieren en brullen richting huis
Met Sammie en Tjipke op de hielen er achteraan jagend
Hondje liep een paadje door wat op een straat uit kwam waar net een auto aan kwam
Gevolg hondje onder de auto met spoed naar de DA operatue geschuurde middenrif
Met het hondje is het gelukkig allemaal goed gekomen
De verzekering heeft dit trouwens afgehandeld omdat ze allemaal los liepen
Er is trouwens niet gebeten of wat dan ook alleen doordat dat hondje opeens gillend weg rende werd ze wel erg intresant
Toen ze onder de auto lag deden mijn honden ook niks meer en stonden daar alleen maar te kijken
Ik kon ze toen ook pas weer aanlijnen
Sindsdien laat ik ze daar nooit meer los alleen als de eigenaar van de hond zegt dat het wel kan
Mijn honden en dat hondje liepen gewoon los op een groot veld te spelen
Baasje van kleine hondje was met een stok aan het spelen wat die van mij ook wel erg leuk vonden du rende ze erheen
Bleek het kleine hondje bang te zijn voor andere honden en zette het op een lopen gieren en brullen richting huis
Met Sammie en Tjipke op de hielen er achteraan jagend
Hondje liep een paadje door wat op een straat uit kwam waar net een auto aan kwam
Gevolg hondje onder de auto met spoed naar de DA operatue geschuurde middenrif
Met het hondje is het gelukkig allemaal goed gekomen
De verzekering heeft dit trouwens afgehandeld omdat ze allemaal los liepen
Er is trouwens niet gebeten of wat dan ook alleen doordat dat hondje opeens gillend weg rende werd ze wel erg intresant
Toen ze onder de auto lag deden mijn honden ook niks meer en stonden daar alleen maar te kijken
Ik kon ze toen ook pas weer aanlijnen
Sindsdien laat ik ze daar nooit meer los alleen als de eigenaar van de hond zegt dat het wel kan

-
snuffel11
- Zeer actief
Gizmo heeft toen hij oud en seniel was en niets meer zag en hoorde mij eens in mn voet gepakt tijdens het slapen snachts.. hij dacht dat een andere hond op hem plofte maar het was mijn voet
hij beet van zich af om zichzelf zo te beschermen...gevolg 2 giga wonden in mn poot en 3 dagen niet kunnen lopen zo dik was m'n voet 
Misty heeft wel eens toen ze pupje was onze kip te pakken gehad, maar is gelukkig goed afgelopen. Kippen liepen los in de tuin en daarna maar afgebakend zodat ze niet meer bij de kippen kon komen.
Voor de rest hebben hun onderling wel eens geknokt was uitliep op gaatjes, gescheurde oor, 2 japen bij het oog ect. Voor de rest hebben ze nooit echt de kans gekregen om vreemde honden te pakken of wat dan ook.. we liepen altijd daar waar andere nooit kwamen... Ze zijn nogal asosiaal tegen over andere honden en daar waakte wij voor. Dus gelukkig nooit iets voorgevallen toen ik er nog woonde...Toen ik weg was bij exman is het wel uit de hand gelopen, maar daar wijk ik verders niet overuit omdat ik niet meer verantwoordelijk voor ze ben.
Misty heeft wel eens toen ze pupje was onze kip te pakken gehad, maar is gelukkig goed afgelopen. Kippen liepen los in de tuin en daarna maar afgebakend zodat ze niet meer bij de kippen kon komen.
Voor de rest hebben hun onderling wel eens geknokt was uitliep op gaatjes, gescheurde oor, 2 japen bij het oog ect. Voor de rest hebben ze nooit echt de kans gekregen om vreemde honden te pakken of wat dan ook.. we liepen altijd daar waar andere nooit kwamen... Ze zijn nogal asosiaal tegen over andere honden en daar waakte wij voor. Dus gelukkig nooit iets voorgevallen toen ik er nog woonde...Toen ik weg was bij exman is het wel uit de hand gelopen, maar daar wijk ik verders niet overuit omdat ik niet meer verantwoordelijk voor ze ben.
- Cathy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij, Toller x Stabij
- Contacteer:
Ik bedenk me nog één Tjipke heeft toen hij nog een pup was een wielrenner omver gelopen
Schader dik € 300,-
Dat was eigelijk wel een raar voorval
We waren bij de dijk nestkasten aan het controleren en Tjipke hobbeld vrolijk los
Komt er een meid aan die is Tjipke aan het aaien en knuffelen aan de overkant van het fietspad
Zie ik een wielrenner aan komen die al bijna stilstaat omdat wij daar staan
Vraag ik die meid of ze Tjipke even wil vast houden tot de fietse voorbij is
Nou ja je raad het al ze laat hem los en Tjipke wil naar mij vlak voor de fietse langs
Het was net een vertraagde film hoe de wielrenner viel omdat hij al bijna stil stond
Maar omdat die wielrenners met de voeten in de pendaalen vast zitten was het toch nog een aardige smak
Dus wielrenner schaafplekken en fiets flink wat schade
Dat was de eerste keer dat ik ooit mijn verzekering moest aanspreken
Gelukkig hebben wij een ontheffing om daar bij de dijk te mogen komen
Schader dik € 300,-
Dat was eigelijk wel een raar voorval
We waren bij de dijk nestkasten aan het controleren en Tjipke hobbeld vrolijk los
Komt er een meid aan die is Tjipke aan het aaien en knuffelen aan de overkant van het fietspad
Zie ik een wielrenner aan komen die al bijna stilstaat omdat wij daar staan
Vraag ik die meid of ze Tjipke even wil vast houden tot de fietse voorbij is
Nou ja je raad het al ze laat hem los en Tjipke wil naar mij vlak voor de fietse langs
Het was net een vertraagde film hoe de wielrenner viel omdat hij al bijna stil stond
Maar omdat die wielrenners met de voeten in de pendaalen vast zitten was het toch nog een aardige smak
Dus wielrenner schaafplekken en fiets flink wat schade
Dat was de eerste keer dat ik ooit mijn verzekering moest aanspreken
Gelukkig hebben wij een ontheffing om daar bij de dijk te mogen komen

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Toop heeft krassen en ontvellinkjes achtergelaten bij een paar honden, in het verleden. Zowel bij spelen als bijten/snappen in het voorbijgaan. Bij Yentie heeft hij echter tot nu toe twee keer gaatjes gebeten, omdat ze in elkaar vlogen. Maar dat was voornamelijk in het begin, toen ze net bij elkaar waren, van toepassing. Nu niet meer, want ik zie wanneer de spanning tussen hen op loopt en dat is best makkelijk te neutraliseren. En ze gaan dan gewoon een paar daagjes even apart uit en dan zakt het weer. En 2 keer een gaatje in een oor van een andere hond van iemand anders. Maar hij heeft van de zomer per ongeluk een JR te pakken gekregen die constant langs onze tuin liep te narren en die had helemaal niks. Heb zelfs de dag daarna nog gevraagd of echt alles goed ging, want ik was bang voor inwendige bloedingen ofzo. Maar helemaal niets. Gelukkig.
Yentie bijt zich wel vast en houdt ook vast, maar achteraf heeft ze dan geen wondjes gemaakt. Heel maf. Want het doet die andere honden wel zeer en dan heeft zij wel wonden omdat ze natuurlijk terug bijten.
Yentie bijt zich wel vast en houdt ook vast, maar achteraf heeft ze dan geen wondjes gemaakt. Heel maf. Want het doet die andere honden wel zeer en dan heeft zij wel wonden omdat ze natuurlijk terug bijten.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
miekmiek
tommie heeft 1 keer in zijn hele leven zo geknokt dat ze uit elkaar gehaald moesten worden, maar toen had enkel hij een schram en de andere hond (zover ik weet) niets. Was met een andere terriër reu van zijn formaat en ging om een balletje. Ik zou het eigenlijk niet eens vechten willen noemen.
miah heeft menig klein pupje een trauma bezorgd door er grauwend en snauwend bovenop te duiken zonder verder iets te doen. die doen we maar niet meer samen met puppies. :N:
miah heeft menig klein pupje een trauma bezorgd door er grauwend en snauwend bovenop te duiken zonder verder iets te doen. die doen we maar niet meer samen met puppies. :N:
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
wel Kalusha is niet altijd even leuk met vreemde honden maar ze heeft er nog nooit gaten in gebeten, de beide basenjis hebben er wel een handje van om plukjes haar uit langharige honden te "trekken"
verder heb ik met geen van mijn 6 honden incidenten met vreemde honden gehad waarbij zij beten oid, wel waarbij ZIJ gebeten of op een andere manier verwond werden
( kalusha 3x gegrepen door herders, Solar in prikkeldraad gejaagd door boosaardige labradors, Jenson wel eens een klein schermutselingetje met een andere reu maar was niets ernstigs )
onderling in de roedel is er wel eens wat gebeurt, maar dingen die in mijn ogen gewoon kunnen gebeuren in een roedel
- solar heeft een stukje van kalushas oor afgebeten toen zij ineens in solars etensbak dook en solar net een hap wilde nemen :N:
- solar heeft kalusha flink verwond toen solar pups had, ze was natuurlijk erg defensief en dook zo ineens op kalusha omdat ze vond dat die te dichtbij de kamer kwam waar dr pups lagen en kalusha wilde alleen maar mn moeder begroeten
- de podenco pups die hier nog rondliepen hebben Barry zijn staart tijdens spel "uit de kom"getrokken :N:
- Cy heeft een flink gat in Barry's oor gebeten ( een verkeerd uitgepakte correctie was het eigenlijk ) nadat hij hem al diverse malen subtiel duidelijk had geprobeerd te maken, dat hij eerst mocht eten en dan pas Barry.
verder heeft barry een paar keer een gaatje gehad ergens in zn lichaam van een hoektandje oid, maar als je ziet wat voor tanden ze allemaal hebben en hoe strak ze in hun vel zitten en hoe ruig ze spelen, is het een wonder dat het niet veel vaker gebeurt
verder heb ik met geen van mijn 6 honden incidenten met vreemde honden gehad waarbij zij beten oid, wel waarbij ZIJ gebeten of op een andere manier verwond werden
onderling in de roedel is er wel eens wat gebeurt, maar dingen die in mijn ogen gewoon kunnen gebeuren in een roedel
- solar heeft een stukje van kalushas oor afgebeten toen zij ineens in solars etensbak dook en solar net een hap wilde nemen :N:
- solar heeft kalusha flink verwond toen solar pups had, ze was natuurlijk erg defensief en dook zo ineens op kalusha omdat ze vond dat die te dichtbij de kamer kwam waar dr pups lagen en kalusha wilde alleen maar mn moeder begroeten
- de podenco pups die hier nog rondliepen hebben Barry zijn staart tijdens spel "uit de kom"getrokken :N:
- Cy heeft een flink gat in Barry's oor gebeten ( een verkeerd uitgepakte correctie was het eigenlijk ) nadat hij hem al diverse malen subtiel duidelijk had geprobeerd te maken, dat hij eerst mocht eten en dan pas Barry.
verder heeft barry een paar keer een gaatje gehad ergens in zn lichaam van een hoektandje oid, maar als je ziet wat voor tanden ze allemaal hebben en hoe strak ze in hun vel zitten en hoe ruig ze spelen, is het een wonder dat het niet veel vaker gebeurt
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
hey dat is een kalusha trekjemiekmiek schreef:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ahumPodenji schreef:wel Kalusha is niet altijd even leuk met vreemde honden maar ze heeft er nog nooit gaten in gebeten, de beide basenjis hebben er wel een handje van om plukjes haar uit langharige honden te "trekken"![]()
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ze had moja toch geen gaten gebeten?yamie schreef:ahumPodenji schreef:wel Kalusha is niet altijd even leuk met vreemde honden maar ze heeft er nog nooit gaten in gebeten, de beide basenjis hebben er wel een handje van om plukjes haar uit langharige honden te "trekken"![]()
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
gaten, groot woord, maar wel degelijk gaatjes ( oor en poot)Podenji schreef:ze had moja toch geen gaten gebeten?yamie schreef:ahumPodenji schreef:wel Kalusha is niet altijd even leuk met vreemde honden maar ze heeft er nog nooit gaten in gebeten, de beide basenjis hebben er wel een handje van om plukjes haar uit langharige honden te "trekken"![]()
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Eigenlijk ken ik maar weinig dogreuen die goed met andere reuen kunnen.Cleo schreef:Daarbij de excessen uiteraard buiten gelaten en dan doel ik op o.a. ras gedecanteerd. (Daar hoort 'mijn' ras niet onder maar 2 herplaatsers en 1 gefokte, gehaald met 12 weken, waren niet goed in het koppie naar anderen honden)
Mijn dog heeft heel wat akkefietjes gehad door onoplettendheid van de tegenpartij en in het verleden ook flink wat schade toegebracht,tegenwoordig lost hij het wat beter op.
2x heb ik betaald,ondanks het niet mijn fout was,dit waren een BC en RR,ik vond het zo sneu voor de baasjes.
Verder vaak problemen gehad met herders en wat ander spul,zelf heeft hij nog nooit iets eraan overgehouden behalve succes dan.
Overigens ook vaak gehad dat een hond ineens voor zijn neus stond met kwaad in de zin,maar bij nader inzien toch eieren voor zijn geld koos.

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Dat zie je vanzelf wel gebeuren hoor... bij Kaya ging het echt heel langzaam en werd het steeds een graadje erger, dus die heb ik in beginsel niet radicaal bij alle honden weggehouden.Cleo schreef:Al zeg ik hetzelf, ik vind dit best een interessant topic: hoe kom je je er inmiddels achter dat een hond van jou niet samen gaat met een andere hond? Welk geslacht e.d.?
In het begin was ze 'narriger' omstreeks haar loopsheid en hielden we haar bij andere honden weg.
Naarmate ze ouder werd, ging ze zelf ook al honden uit de weg: ze had er gewoon geen zin meer in.
Toen werd ze gecastreerd :N: dat is de druppel geweest, want hierdoor is ze enorm verergerd en toen kwam pup Puchu ook nog erbij, die met hand en tand verdedigd moest worden en toen hebben we het besluit genomen dat ze niet meer in contact mag komen met andere honden (een aantal zeer goede bekenden uitgesloten).
Bij Puch was het al vrij snel duidelijk dat hij reu-agressief was. Rond de leeftijd van 6 maanden begon hij al onderscheid te maken.
Gelukkig is het bij Puch meer een grote waffel, maar ik durf toch geen risico's te nemen dat hij óf een hond toetakelt óf zelf eens toegetakeld wordt.
Bij hem heb ik overigens nooit uitgeprobeerd hoe hij op reuen pups reageert, dus dat weet ik niet.
Op gecastreerde reuen reageert hij wisselend: soms uitermate goed en soms ook niet goed.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ooohh krasjes (yamie schreef:
gaten, groot woord, maar wel degelijk gaatjes ( oor en poot)
ik kan mij serieus niet herinneren dat Moja zo zwaar gewond en gehavend uit de strijd gekomen was na de ontzettend gemene , venijnige, plotselinge, terroristische attack van Kalusha
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
neeheee geen krasjesPodenji schreef:ooohh krasjes (yamie schreef:
gaten, groot woord, maar wel degelijk gaatjes ( oor en poot)), nou die tel ik niet mee
, die krijgen ze ook van het jagen door de braamstruiken
![]()
ik kan mij serieus niet herinneren dat Moja zo zwaar gewond en gehavend uit de strijd gekomen was na de ontzettend gemene , venijnige, plotselinge, terroristische attack van Kalusha![]()
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zal hier ook wel meespelen denk ikyamie schreef:
neeheee geen krasjesecht gaatjes, maar zwaar gewond was ze ook niet, ik zei toen zelf ook nog, ach ja.... van zulke gaatjes kijk ik niet meer op
![]()
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Afgelebberd
. Maar verder is er eigenlijk nog niets voorgevallen.
-
lonneke
- Zeer actief
- Contacteer:
djucko heeft gevochten met een Barzoi
op een gegeven moment had de barzoi djucko in zijn bek en wilde gaan schudden ik stond met toby die graag djucko wilde helpen.
erik heeft hem los gekregen maar tegelijkertijd werd djucko weer gepakt door hem.
erik heeft hem weer los gekregen en wilde hem toen over het hek zetten maar die barzoi ging ook omhoog en had erik in zijn arm te pakken... (ontzettend lelijk litteken overgehouden
)
Djucko had uiteindelijk een piep klein gaatje op zijn buikje en de barzoi zijn neus lag open en erik ja zijn vest was naar de klote en zijn arm lag open.
Het vrouwtje van de barzoi deed niks
en die andere 2 hebben zo nog niet echt schade aangericht bij een hond
op een gegeven moment had de barzoi djucko in zijn bek en wilde gaan schudden ik stond met toby die graag djucko wilde helpen.
erik heeft hem los gekregen maar tegelijkertijd werd djucko weer gepakt door hem.
erik heeft hem weer los gekregen en wilde hem toen over het hek zetten maar die barzoi ging ook omhoog en had erik in zijn arm te pakken... (ontzettend lelijk litteken overgehouden
Djucko had uiteindelijk een piep klein gaatje op zijn buikje en de barzoi zijn neus lag open en erik ja zijn vest was naar de klote en zijn arm lag open.
Het vrouwtje van de barzoi deed niks
en die andere 2 hebben zo nog niet echt schade aangericht bij een hond
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
Shadow maakt al heel vroeg (een maand of 4) bekend dat hij het niet met vreemde honden had, reuen of teven maakte hem niks uitCleo schreef:Al zeg ik hetzelf, ik vind dit best een interessant topic: hoe kom je je er inmiddels achter dat een hond van jou niet samen gaat met een andere hond? Welk geslacht e.d.?
bij Darko is het geleidelijk aan gekomen, aluwel hij hier thuis nog altijd met de Mopsreu kan
kleine hondjes gaan bij hem, grote teven ook, reuen proberen we gewoon weg niet meer
er zijn maar heel weinig dc reuen die een maal volwassen met andere reuen kunnen
bij Guapa was het heel snel duidelijk dat ze een voorkeur had, op de hs wilde ze alleen spelen met honden die groter waren als haar (reu of teef maakte niks uit), pupjes gaat bij haar ook goed, maar ze zal er wel ff grommend over gaan staan en ze "leiden" waar ze wel en niet mogen lopen (doet ze trouwens met Mops ook)sinds wij gestopt zijn met de hs, kan ze met geen 1 hond meer buiten die van eigen roedel (uitgezonderd met Shadow)
Zena kwam hier aan als 1-jarige hond, viel enorm uit naar andere honden, wij dachten altijd dat ze absoluut niet met vreemd ehonden om kon, maar zolang de tegen partij niks doet, zal zij ook niks doen, dan doet ze niks liever dan rennen
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
Mijn eerste duitse herder was vanaf dat hij een jaar oud was totaal niet meer gecharmeerd van andere reuen, hij is daarna nog een keer gepakt door een dove duitser die de signalen van overgave van mijn duitser niet snapte en maar door bleef gaan. Dit heeft ervoor gezorgd dat mijn hond nooit meer met andere honden heeft gekunt. Toen ik op een mooie zomeravond met mijn honden aan het zwemmen was bij een kanaal en er een andere meneer met een golden reu voorbij kwam, heeft mijn herder hem gegrepen ze zijn al vechtende het water in gerold waar de golden niets anders meer deed dan zijn hoofd boven water proberen te houden. Mijn hond bleef maar doorgaan, ben zelf in water gesprongen en heb hem eraf kunnen halen waarna ik het mikpunt van zijn agressie werd, ben met die hond de volgende dag naar de dierenarts gegaan en heb hem in laten slapen.
Dat is nu bijna tien jaar geleden maar kan er nog wel om janken. Verder hebben mijn honden geen verwondingen aan gericht bij andere honden, ik zit er namelijk bovenop, en zoek nooit uit mezelf andere honden op. Dat zomaar moeten en kunnen spelen met andere honden, ik geloof daar niet zo in. Zeker niet met mijn herders.
Dat is nu bijna tien jaar geleden maar kan er nog wel om janken. Verder hebben mijn honden geen verwondingen aan gericht bij andere honden, ik zit er namelijk bovenop, en zoek nooit uit mezelf andere honden op. Dat zomaar moeten en kunnen spelen met andere honden, ik geloof daar niet zo in. Zeker niet met mijn herders.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Als ik dit zo lees vallen mijn enge hedders nog best mee :N:
Nanni heeft meerdere keren gevochten, 1x een klein gaatje in een oor van een jack. Jack begon zelf en Nanni had blijkbaar net een oor er tussen. Eigenaar was niet boos en hoefde ook geen ritje naar de DA.
Tuana heeft 3x een hond vastgehouden (3x op eigen terrein dus bekende). Alledrie de keren geen schade bij de andere hond, wel had ze zelf 1x 2 pitjes in haar wang.
Noah vecht nooit en dus nooit hond verwond.
Al met al dus 3 herders waarvan 1x een klein gaatje in een oor.
Nanni heeft meerdere keren gevochten, 1x een klein gaatje in een oor van een jack. Jack begon zelf en Nanni had blijkbaar net een oor er tussen. Eigenaar was niet boos en hoefde ook geen ritje naar de DA.
Tuana heeft 3x een hond vastgehouden (3x op eigen terrein dus bekende). Alledrie de keren geen schade bij de andere hond, wel had ze zelf 1x 2 pitjes in haar wang.
Noah vecht nooit en dus nooit hond verwond.
Al met al dus 3 herders waarvan 1x een klein gaatje in een oor.
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Hier gelukkig nog nooit. *even afkloppen*
Luna is meer van brullen "HEEEJ, HOU S OP!!".....en daarna weet ze eigenlijk niet meer wat stap 2 ook al weer was.
Luna is meer van brullen "HEEEJ, HOU S OP!!".....en daarna weet ze eigenlijk niet meer wat stap 2 ook al weer was.
- Panna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun
Panna heeft nog nooit gaatjes of krassen gemaakt. Ook nooit gehad door een andere hond.
Ze kan een enorm dominante bitch zijn, maar maakt geen schade gelukkig. Er zijn wel een aantal honden met een gedeukt ego van haar weggelopen. Een stafford-teef die in de buurt losliep en (zonder dat ik het zag) op aangelijnde Panna afstormde en haar wilde bespringen is vakkundig tegen de grond gewerkt (met een hoop kabaal natuurlijk, Panna is en blijft een herder
). Het ging zo snel dat ik haar pas weg kon trekken toen ze boven de hond stond. De teef koos met staart tussen de benen het hazenpad, de eigenaar stond scheldend en stampvoetend te tieren dat ik mijn k*thond moest muilkorven....
Zo heeft ze nog een aantal honden tegen de grond geschoffeld. Ook op eigen initiatief. Tegenwoordig laat ik haar dus niet zomaar meer los met andere honden.
De laatste die tegen de grond gedrukt werd was pup Tapas :N:
Hoewel alle incidenten te verklaren zijn, vind ik het af en toe erg lastig met zo'n regelteef rond te lopen. Het was fijn bij de twee opvang reuen die ik in huis heb gehad (gecastreerde DH en ongecastreerde Sint Bernard) omdat Panna 'meehielp' met (her)opvoeden, maar zomaar willekeurige honden 'corrigeren' vind ik nergens voor nodig. Snauwen en haar grenzen aangeven prima, in situaties dat zij zelf niet het initiatief neemt de 'belager' op zijn/haar rug leggen: begrijpelijk maar iets minder fel mag wel, zomaar honden die langslopen haar wil opleggen:
Ik realiseer me wel dat ik het zelf waarschijnlijk gestimuleerd heb. Toen ik haar net had (4 jaar geleden) was ik er nog van overtuigd dat honden het samen moesten oplossen en liet ik het dus gaan. Tsjah... dat heeft e.e.a. vast versterkt.
Ze kan een enorm dominante bitch zijn, maar maakt geen schade gelukkig. Er zijn wel een aantal honden met een gedeukt ego van haar weggelopen. Een stafford-teef die in de buurt losliep en (zonder dat ik het zag) op aangelijnde Panna afstormde en haar wilde bespringen is vakkundig tegen de grond gewerkt (met een hoop kabaal natuurlijk, Panna is en blijft een herder
Zo heeft ze nog een aantal honden tegen de grond geschoffeld. Ook op eigen initiatief. Tegenwoordig laat ik haar dus niet zomaar meer los met andere honden.
De laatste die tegen de grond gedrukt werd was pup Tapas :N:
Hoewel alle incidenten te verklaren zijn, vind ik het af en toe erg lastig met zo'n regelteef rond te lopen. Het was fijn bij de twee opvang reuen die ik in huis heb gehad (gecastreerde DH en ongecastreerde Sint Bernard) omdat Panna 'meehielp' met (her)opvoeden, maar zomaar willekeurige honden 'corrigeren' vind ik nergens voor nodig. Snauwen en haar grenzen aangeven prima, in situaties dat zij zelf niet het initiatief neemt de 'belager' op zijn/haar rug leggen: begrijpelijk maar iets minder fel mag wel, zomaar honden die langslopen haar wil opleggen:
Ik realiseer me wel dat ik het zelf waarschijnlijk gestimuleerd heb. Toen ik haar net had (4 jaar geleden) was ik er nog van overtuigd dat honden het samen moesten oplossen en liet ik het dus gaan. Tsjah... dat heeft e.e.a. vast versterkt.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
dat is heftig.. en best moeilijk je eigen hond naar de dierenarts weg brengen om in te slapen.. lijkt me heel moeilijk..chaos schreef:Mijn eerste duitse herder was vanaf dat hij een jaar oud was totaal niet meer gecharmeerd van andere reuen, hij is daarna nog een keer gepakt door een dove duitser die de signalen van overgave van mijn duitser niet snapte en maar door bleef gaan. Dit heeft ervoor gezorgd dat mijn hond nooit meer met andere honden heeft gekunt. Toen ik op een mooie zomeravond met mijn honden aan het zwemmen was bij een kanaal en er een andere meneer met een golden reu voorbij kwam, heeft mijn herder hem gegrepen ze zijn al vechtende het water in gerold waar de golden niets anders meer deed dan zijn hoofd boven water proberen te houden. Mijn hond bleef maar doorgaan, ben zelf in water gesprongen en heb hem eraf kunnen halen waarna ik het mikpunt van zijn agressie werd, ben met die hond de volgende dag naar de dierenarts gegaan en heb hem in laten slapen.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Onze Bob wil graag vechten met andere reuen. Hij heeft een keer een dwergschnautzer aangevallen maar die had gelukkig niks. Wel kwamen de riemen om de benen van de (bejaarde) eigenaar en die viel. Gelukkig had hij geen verwondingen. Verder heeft hij een keer een Amstaf, die eigenlijk z'n vriend was, aangevallen omdat die Amstaf Crash zomaar uit het niets aanviel en dat pikte Bob niet. Ze hadden allebei wat gaatjes, Bob iets minder dan de Amstaf
Verder onze kleine ToBe van 21 cm, die is niet mals als het om vreemde en vooral bange honden gaat. Ze heeft een keer wat gaatjes in het achterwerkje van een dwergpincher gebeten. Die dwergpincher beet haar in d'r pootje dus ze heeft een tijdje mank gelopen. Ze is ook niet bang om bijv. een Dobermann te attaqueren dus ik houd haar erg in de gaten wat betreft vreemde honden en til haar op. Al hebben de mensen zoiets van "ach, wat schattig zo'n kleintje, die doet toch niks". Ik weet wel beter.
Uhhh.. en mijn andere 7 honden zijn braaf
Verder onze kleine ToBe van 21 cm, die is niet mals als het om vreemde en vooral bange honden gaat. Ze heeft een keer wat gaatjes in het achterwerkje van een dwergpincher gebeten. Die dwergpincher beet haar in d'r pootje dus ze heeft een tijdje mank gelopen. Ze is ook niet bang om bijv. een Dobermann te attaqueren dus ik houd haar erg in de gaten wat betreft vreemde honden en til haar op. Al hebben de mensen zoiets van "ach, wat schattig zo'n kleintje, die doet toch niks". Ik weet wel beter.
Uhhh.. en mijn andere 7 honden zijn braaf
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
op zijn hoogst heeft (jonge) Buster eens een hond gestalkt, door maar uitdagen om te spelen.
waarop die andere hond op zijn hoogst had gedacht wat of een vreemde snuiter Buster is. en de eigenaren wat benauwd keken, omdat Buster blauwe ogen heeft en die daarom wel eens heel vals kon zijn
totdat ze zien dat Buster goede bedoelingen heeft, en dan kunnen lachen.
natuurlijk ben ik er altijd bij om Buster zonodig weer mee te bonjouren.
nooit vechtpartijen meegemaakt hier.
waarop die andere hond op zijn hoogst had gedacht wat of een vreemde snuiter Buster is. en de eigenaren wat benauwd keken, omdat Buster blauwe ogen heeft en die daarom wel eens heel vals kon zijn
natuurlijk ben ik er altijd bij om Buster zonodig weer mee te bonjouren.
nooit vechtpartijen meegemaakt hier.
-
magnum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders
Magnum heeft gelukkig nog nooit schade aangericht.
Wel heeft hij een super irritant en opdringerige Cairn Terrier, met een stront eigenwijzen oude baas. Eens een flinke stoot uitgedeeld met zijn metalen muilkorf hondje piepte even en rende daarna weg om niet terug te komen.
Nu lopt dat hondje altijd los ook in de flat, hij heeft al geregeld bij Magnum in zijn poten gehangen terwijl ik Magnum omhoog hield. Daarbij heb ik die baas al geregeld aangesproken dat hij die hond vast hoort te hebben, en dat die van mij absoluut niet van andere honden houd en al helemaal niet als ze in zijn poten bijten, opdringen enz.... Ik heb netjes mijn voorzorg maatregelen genomen en een muilkorf aangeschaft voor Magnum.
En tja niet luisteren is toch eens voelen.
Voor de rest is Magnum wel 3x door de zelfde hond kruising boxer, als pup aangevallen. En heeft toen flink wat blauwe plekken en schrammen opgelopen.
Wel heeft hij een super irritant en opdringerige Cairn Terrier, met een stront eigenwijzen oude baas. Eens een flinke stoot uitgedeeld met zijn metalen muilkorf hondje piepte even en rende daarna weg om niet terug te komen.
Nu lopt dat hondje altijd los ook in de flat, hij heeft al geregeld bij Magnum in zijn poten gehangen terwijl ik Magnum omhoog hield. Daarbij heb ik die baas al geregeld aangesproken dat hij die hond vast hoort te hebben, en dat die van mij absoluut niet van andere honden houd en al helemaal niet als ze in zijn poten bijten, opdringen enz.... Ik heb netjes mijn voorzorg maatregelen genomen en een muilkorf aangeschaft voor Magnum.
En tja niet luisteren is toch eens voelen.
Voor de rest is Magnum wel 3x door de zelfde hond kruising boxer, als pup aangevallen. En heeft toen flink wat blauwe plekken en schrammen opgelopen.