Jane Doe schreef:En de kinderen te leren nooit ongevraagd een vreemde hond te aaien
Die van mij komen echt nooit never aan andere honden, die weten dat ze geen andere honden mogen aaien, maar uit de praktijk weet ik dat dat vaak niet dan wel gebeurt
Moderator: moderatorteam
Jane Doe schreef:En de kinderen te leren nooit ongevraagd een vreemde hond te aaien
dan is het 2 x waarschuwen en de rest weet je inmiddels.smoekie schreef:Jane Doe schreef:En de kinderen te leren nooit ongevraagd een vreemde hond te aaien
Die van mij komen echt nooit never aan andere honden, die weten dat ze geen andere honden mogen aaien, maar uit de praktijk weet ik dat dat vaak niet dan wel gebeurt

smoekie schreef:
kan me vergissen, maar ehm, mijn kind hoeft niet thuis te komen dat ie geschopt is door 1 of andere rand debiel die hem of haar 2-3x gewaarschuwd heeft zijn of haar hond niet te aaien en hij / zij zoals het menig kind eigen is toch eigenwijs is en de hond alsnog zou willen aaien en daarbij door betreffende eigenaar "geschopt" zou zijn.![]()
hoe je het doet doe je het, maar jij moet toch echt maar zorgen dat jij bij die debiele onnozele kinderen dan vandaan gaat als ze niet willen luisteren, maar je maatje weet ik veel er tegen aan gooien levert je denk ik veel meer problemen op als je de verkeerde "schopt"
t scheelt dat ik geen dreigende en gillende moeder benmalinois schreef:en voor dreigende en gillende moeders ben ik al helemaal imuun, die moeten het vooral ook proberen...smoekie schreef:Nee, da’s dan jammer voor jou. Ik ben er op dat moment hard aan het werken dat mijn kinderen luisteren, zoals jij probeert dat je “pup” naar je luistert en dat niet altijd doet (zo ook mijn kinderen bijvoorbeeld) Zou 1 van mijn kinderen dan eigenwijs zijn (zoals het een pup betaamt ) nooit never niet dat zij ooit thuis hoeven te komen dat ze een maatje 43 in de rug of waar dan ook hebben gehad hoor geloof mij nou maar, dan had jij je honden al veel eerder mee de andere kant op moeten nemen zoals ik gedaan zou hebben als iets dergelijks mij zou overkomen.malinois schreef:
da's dan jammer voor jou en je kind, moet je er voor zorgen dat ie leert te luisteren naar mensen die diverse malen waarschuwen iets niet te doen.
Altijd beter dan een hap van een hond lijkt me toch? Hoe ik dat doe, precies 2 x waarschuwen en dan maatje 43.![]()
simpel, als je kind niet kan luisteren moet je er maar bij zijn en niet alleen op straat sturen.
Zal het je even duidelijker uitleggen voor je er zoals gewoonlijk weer je eigen verhaal uit trekt en de boel verdraait. Die van mij zullen die hedders van jou nooit aaien, noch die van een andere vreemde. Maar uit de praktijk weet ik dat er veel kinderen zijn die ondanks dat de ouders hen proberen te leren niet aan "andere" honden te komen, dit wel doe. Vanuit dat oogpunt kijkend, hoef jij mijn kind onder geen beding een maatje 43 al was het 36 onder hun reet / in de rug of waar dan ook te geven, want bij de 1e waarschuwing zie jij als of ze wel of niet luisteren en moet je al rechtsomkeerd maken met je heddersmalinois schreef:dan is het 2 x waarschuwen en de rest weet je inmiddels.smoekie schreef:Jane Doe schreef:En de kinderen te leren nooit ongevraagd een vreemde hond te aaien
Als die van jou weten dat het niet mag dan is er niets aan de hand en hoeven ze ook geen maatje 43 te koppen.smoekie schreef:Jane Doe schreef:En de kinderen te leren nooit ongevraagd een vreemde hond te aaien
ik verdraai niks, maar het verbaast me niets dat je dit er nu net weer ineens tussenuit moest plukken, kreeg je weer relkriebels?smoekie schreef:
Zal het je even duidelijker uitleggen voor je er zoals gewoonlijk weer je eigen verhaal uit trekt en de boel verdraait. Die van mij zullen die hedders van jou nooit aaien, noch die van een andere vreemde. Maar uit de praktijk weet ik dat er veel kinderen zijn die ondanks dat de ouders hen proberen te leren niet aan "andere" honden te komen, dit wel doe. Vanuit dat oogpunt kijkend, hoef jij mijn kind onder geen beding een maatje 43 al was het 36 onder hun reet / in de rug of waar dan ook te geven, want bij de 1e waarschuwing zie jij als of ze wel of niet luisteren en moet je al rechtsomkeerd maken met je hedders

ik wist het inmiddels al, en had ook geen "normaal" antwoord verwacht dussemalinois schreef:ik verdraai niks, maar het verbaast me niets dat je dit er nu net weer ineens tussenuit moest plukken, kreeg je weer relkriebels?smoekie schreef:
Zal het je even duidelijker uitleggen voor je er zoals gewoonlijk weer je eigen verhaal uit trekt en de boel verdraait. Die van mij zullen die hedders van jou nooit aaien, noch die van een andere vreemde. Maar uit de praktijk weet ik dat er veel kinderen zijn die ondanks dat de ouders hen proberen te leren niet aan "andere" honden te komen, dit wel doe. Vanuit dat oogpunt kijkend, hoef jij mijn kind onder geen beding een maatje 43 al was het 36 onder hun reet / in de rug of waar dan ook te geven, want bij de 1e waarschuwing zie jij als of ze wel of niet luisteren en moet je al rechtsomkeerd maken met je hedders
Maar goed, nogmaals ik had je al prima begrepen, da's dan jammer voor je, want ik doe het wel... en ik maak zeker geen rechtsomkeerd voor iemand...
Klopt, maar uit ervaring weet ik dat kinderen niet altijd "luisteren" en dan heb ik het vwb honden aangaat het niet over die van mij. Dus tis niet zo dat ik daar bang voor ben, maar stel dat die van mij toch ooit daar schijt aan hebben omdat een of andere hond ze wel blijft trekken, hoeven zij toch echt niet thuis te komen met een stempelnana schreef:Als die van jou weten dat het niet mag dan is er niets aan de hand en hoeven ze ook geen maatje 43 te koppen.smoekie schreef:Jane Doe schreef:En de kinderen te leren nooit ongevraagd een vreemde hond te aaien
Net als honden. Sommige mensen hebben er nogal een probleem mee als niet meteen gedaan wordt wat ze zeggen schijnt hetsmoekie schreef:uit ervaring weet ik dat kinderen niet altijd "luisteren"

Voordeel is wel dat kind in kwestie nooit meer naar een hond toe kán gaanIk vind het idee van een kind schoppen ook vreemd, mede omdat ze van voren op je afkomen. Waar ga je schoppen? Buik? Knieschijven? Hoofd? Zit verder weinig tussen bij een kind.

ik lees nergens dat ik schreef dat het ooit gebeurd is... dus nee dat is ook niet zo, maar ik doe het wel mocht het nodig zijn, en net als bij honden heb je schoppen en schoppen.Nakisha schreef:Ik was vroeger zo'n enthousiast jong meisje dat alle dieren wilde aaien, ondanks het eeuwige ''nee'' van mijn ouders. Nu waren mijn ouders er altijd bij, maar het kan je ontglippen.
Ik vind het idee van een kind schoppen ook vreemd, mede omdat ze van voren op je afkomen. Waar ga je schoppen? Buik? Knieschijven? Hoofd?Zit verder weinig tussen bij een kind. Die kont staat niet naar je toe hoor.
Daarnaast kan je er ook nog stevig mee in de problemen komen.Als schoppen mijn oplossing moest zijn bij een eventueel aanwezig kind, zou ik alleen nog lopen op plekken waar ik 100% zeker geen kind kán aantreffen... anders zou het me te link worden.
Dus sja, ik snap wel wat Smoekie bedoeld...
Ik heb helaas trouwens nooit tijd voor méér dan één waarschuwing gehad bij echte kleintjes.
Enige voordeel is dat je niet zo vaak kinderen tegenkomt waar ik loop. Daar kies ik het wel op uit.

lieke schreef:Voordeel is wel dat kind in kwestie nooit meer naar een hond toe kán gaanIk vind het idee van een kind schoppen ook vreemd, mede omdat ze van voren op je afkomen. Waar ga je schoppen? Buik? Knieschijven? Hoofd? Zit verder weinig tussen bij een kind..
Overigens, vind ik schoppen of slaan van (andermans) kinderen ook een beetje overdone hoor. Een flinke brul geven kan ook wonderen doen.
Afgezien dan nog evt. juridische consequenties die lijfelijk geweld jegens kinderen kan hebben. Want als ik er achter kom dat als mijn zoontje door een volwassene wordt geschopt, ik toch op z'n minst binnen een uur op het politiebureau zit om aangifte te doen. En ik denk dat de meeste ouders toch een soortgelijke reactie zouden hebben.
Ik lees trouwens vaker op het forum klachten over verruwing en agressie van de maatschappij. En dan zou het normaal zijn om kinderen te schoppen? Of het nou je eigen kinderen of andermans kinderen zijn, het lijkt me dat fysiek geweld nou niet bepaald een goed voorbeeld is.

malinois schreef:ik lees nergens dat ik schreef dat het ooit gebeurd is... dus nee dat is ook niet zo, maar ik doe het wel mocht het nodig zijn, en net als bij honden heb je schoppen en schoppen.
tot je het verkeerde kind een maatje 43 geeftmalinois schreef:da's dan jammer voor jou en je kind, moet je er voor zorgen dat ie leert te luisteren naar mensen die diverse malen waarschuwen iets niet te doen.
Altijd beter dan een hap van een hond lijkt me toch? Hoe ik dat doe, precies 2 x waarschuwen en dan maatje 43.
preciesJaap* schreef:Net als honden. Sommige mensen hebben er nogal een probleem mee als niet meteen gedaan wordt wat ze zeggen schijnt hetsmoekie schreef:uit ervaring weet ik dat kinderen niet altijd "luisteren"![]()
Het lijken wel hedders

en dan..smoekie schreef:malinois schreef:ik lees nergens dat ik schreef dat het ooit gebeurd is... dus nee dat is ook niet zo, maar ik doe het wel mocht het nodig zijn, en net als bij honden heb je schoppen en schoppen.tot je het verkeerde kind een maatje 43 geeftmalinois schreef:da's dan jammer voor jou en je kind, moet je er voor zorgen dat ie leert te luisteren naar mensen die diverse malen waarschuwen iets niet te doen.
Altijd beter dan een hap van een hond lijkt me toch? Hoe ik dat doe, precies 2 x waarschuwen en dan maatje 43.

Je leest het verkeerd volgens mij. Mal zou alleen in uiterste nood, juist om het kind te beschermen een schop geven. Dus als ze absoluut geen andere uitweg zag, nadat ze zich in allerlei bochten gewrongen had. En ook al ben ik er absoluut geen voorstander van, maar dat lijkt me dan nog altijd beter als we dan een rampscenario voor ons zien, dan dat haar hond het kind grijpt omdat ie getriggerd wordt.smoekie schreef:ik wist het inmiddels al, en had ook geen "normaal" antwoord verwacht dussemalinois schreef:ik verdraai niks, maar het verbaast me niets dat je dit er nu net weer ineens tussenuit moest plukken, kreeg je weer relkriebels?smoekie schreef:
Maar goed, nogmaals ik had je al prima begrepen, da's dan jammer voor je, want ik doe het wel... en ik maak zeker geen rechtsomkeerd voor iemand...Ik probeer iets uit te leggen maar zoals wel vaker het geval is bevalt dat je niet dan doe je er maar een antwoord als bovenstaande tegenaan ipv er gewoon serieus antwoord op te geven zoals ik jou serieus antwoord geef en uitleg
precies dat bedoel ik ook, aangezien ik met 2 honden in mn handen sta en dus mijn handen niet kan gebruiken. Maar da's lastig te begrijpen voor Smoek hoor...pepim schreef:
Je leest het verkeerd volgens mij. Mal zou alleen in uiterste nood, juist om het kind te beschermen een schop geven. Dus als ze absoluut geen andere uitweg zag, nadat ze zich in allerlei bochten gewrongen had. En ook al ben ik er absoluut geen voorstander van, maar dat lijkt me dan nog altijd beter als we dan een rampscenario voor ons zien, dan dat haar hond het kind grijpt omdat ie getriggerd wordt.
Over verantwoordelijke ouders gesproken.

Ik heb het hier ook regelmatig gezien. Voorbeeldje; honden staan vast bij de supermarkt. Kinderen vragen 'mam, mam, mag ik dat hondje aaien? 'ja doe maar hoor, wat een lief hondje hè ' zegt mam. Daarna wordt het hondje al dan niet vrijwillig omkneld door een onbekend kindje. Ik schrok er de eerste keer zó erg van, dat ik dat zag :N: Nu nog wel hoor, maar ik weet dat sommige ouders niet nadenken, tjah.malinois schreef:precies dat bedoel ik ook, aangezien ik met 2 honden in mn handen sta en dus mijn handen niet kan gebruiken. Maar da's lastig te begrijpen voor Smoek hoor...pepim schreef:
Je leest het verkeerd volgens mij. Mal zou alleen in uiterste nood, juist om het kind te beschermen een schop geven. Dus als ze absoluut geen andere uitweg zag, nadat ze zich in allerlei bochten gewrongen had. En ook al ben ik er absoluut geen voorstander van, maar dat lijkt me dan nog altijd beter als we dan een rampscenario voor ons zien, dan dat haar hond het kind grijpt omdat ie getriggerd wordt.
Tja als het zo vaak zou gebeuren dan zou ik er toch inmiddels rijkelijk ervaring in moeten hebben maar ja, niet dus... nog niet hoeven doen, tot nu toe zijn mijn waarschuwingen (waarvan de laatste een flinke brul) ruim voldoende, maar indien nodig doe ik het dus wel.
Als ik het puur op mezelf (lees kinderen) betrek, denk ik dat er nog weinig te zien valtmalinois schreef:en dan..smoekie schreef:malinois schreef:ik lees nergens dat ik schreef dat het ooit gebeurd is... dus nee dat is ook niet zo, maar ik doe het wel mocht het nodig zijn, en net als bij honden heb je schoppen en schoppen.tot je het verkeerde kind een maatje 43 geeftmalinois schreef:da's dan jammer voor jou en je kind, moet je er voor zorgen dat ie leert te luisteren naar mensen die diverse malen waarschuwen iets niet te doen.
Altijd beter dan een hap van een hond lijkt me toch? Hoe ik dat doe, precies 2 x waarschuwen en dan maatje 43.dat zien we dan wel weer zoals je kunt lezen.
smoekie schreef:
pepim schreef:Je leest het verkeerd volgens mij. Mal zou alleen in uiterste nood, juist om het kind te beschermen een schop geven. Dus als ze absoluut geen andere uitweg zag, nadat ze zich in allerlei bochten gewrongen had. En ook al ben ik er absoluut geen voorstander van, maar dat lijkt me dan nog altijd beter als we dan een rampscenario voor ons zien, dan dat haar hond het kind grijpt omdat ie getriggerd wordt.smoekie schreef:ik wist het inmiddels al, en had ook geen "normaal" antwoord verwacht dussemalinois schreef: ik verdraai niks, maar het verbaast me niets dat je dit er nu net weer ineens tussenuit moest plukken, kreeg je weer relkriebels?
Maar goed, nogmaals ik had je al prima begrepen, da's dan jammer voor je, want ik doe het wel... en ik maak zeker geen rechtsomkeerd voor iemand...Ik probeer iets uit te leggen maar zoals wel vaker het geval is bevalt dat je niet dan doe je er maar een antwoord als bovenstaande tegenaan ipv er gewoon serieus antwoord op te geven zoals ik jou serieus antwoord geef en uitleg
Dan trap je je hedder een eind weg en niet het kind, en als je dat niet aankan moet je niet met 2 honden tegelijk gaan wandelen want dan ben je ze niet de baas en ben jij geen verantwoordelijke baas. Want als verantwoordelijke baas hoor je ten alle tijde te zorgen dat jouw honden geen andere kunnen grijpen en al helemaal geen kinderen, laat staan dat je die (niet luisterende) kinderen nog een maatje 43 zou geven ookmalinois schreef:precies dat bedoel ik ook, aangezien ik met 2 honden in mn handen sta en dus mijn handen niet kan gebruiken. Maar da's lastig te begrijpen voor Smoek hoor...pepim schreef:
Tja als het zo vaak zou gebeuren dan zou ik er toch inmiddels rijkelijk ervaring in moeten hebben maar ja, niet dus... nog niet hoeven doen, tot nu toe zijn mijn waarschuwingen (waarvan de laatste een flinke brul) ruim voldoende, maar indien nodig doe ik het dus wel.
Weer te zot voor woorden smoek.en ik zie dat zij uit wil halen krijgt zij en NIET het kind een klap op de kop of waar dan ook
Heb je ook gelijk in, en tot nog toe is dat ook nooit gebeurt en heb ik het nog steeds goed gedaan, maar op het moment dat zij dat "even" zouden vergeten moeten ZIJ dat dan met een trap bekopen?pepim schreef:Ik heb mijn kinderen altijd geleerd, dat ze nooit zomaar op een hond mogen afstormen en ook uitgelegd waarom. Zij hebben dit ook nooit gedaan. Ik vind, dat je daar als ouder ook je verantwoordelijkheid voor moet nemen, want het is wel makkelijk om alles op de hondenbaas af te schuiven of niet dan?
Mag jij vinden hoor Maryanne, maar als mij dat zou gebeuren trek ik toch echt mijn hond terug of krijgt zij van mij een klap/trap ipv het kind.Maryanne schreef:Weer te zot voor woorden smoek.en ik zie dat zij uit wil halen krijgt zij en NIET het kind een klap op de kop of waar dan ook
Nee, natuurlijk niet, die zijn ook nooit klein geweest, gewoon volwassen geboren hèAangezien jouw kinderen die leeftijd gepasseerd zijn denk ik niet dat jij daar realistisch antwoord op kan geven