Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Re: Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)

Ongelezen bericht door Moos »

nana schreef:
Heel simpel omdat het een chi is en die zal nooit een andere hond zo kunnen verwonden dat er geroepen wordt om een spuit, maar ze weet dat als een andere hond haar chi een corrigerende beet geeft het al klaar kan zijn en dat geeft macht want de bijtende hond om welke reden dan ook is altijd fout.
Want mensen met een klein hondje vinden het zo leuk als die gegrepen wordt, zodat ze naar de grote hond kunnen wijzen. Dat hun hondje dan bij de DA ligt is bijzaak natuurlijk. :roll:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nanna schreef:
tineke schreef: Komen we een bocht om komt er ene man met aangelijnde boxer,kind en vrouw met aangelijnde bm aan.
Op het moment dat ze ons ziet zet ze het op een krijsen en gaat bovenop haar hond liggen.
Ik vraag me werkelijk af waarom je eigenlijk dan zo'n hond hebt als je hem overduidelijk niet kunt opvoeden. Voor de stoerigheid? Ik zou het meer dan verschrikkelijk vinden om iedere keer zó (voor paal staand) mijn hond uit te moeten laten, en het is nog hartstikke gevaarlijk voor de omstanders ook.
Neem toch gewoon een leuke poedel, denk ik dan. :roll:
Of muilkorf dan zodat je in ieder geval rustig kunt lopen.
Toen ik niet zeker was van Orson droeg hij een muilkorf zodat ik er zeker van was dat er niks ernstigs kon gebeuren met een ander zijn hond.
Op het moment dat dat vertrouwen er was dat dat niet zou gebeuren ging hij weer af.

In het geval wat ik aanhaalde vond ik het helemaal bizar want het waren Zwiters en die liepen dus in een voor hun waarschijnlijk vreemd gebied.
Ze schrokken zich echt dood van ons terwijl het een losloopgebied is :denken:
Laatst gewijzigd door tineke op 03 nov 2009 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
tineke

Nanna schreef:
Moos schreef:
Caro. schreef: Maar het is toch idioot om je hond gewoon naar buiten te gooien middenin een woonwijk? :piew:
Ja dat is ook volslagen idioot :piew:
Dat is het zeker, maar het gebeurt. :19: En dan kun je midden in die woonwijk drie dingen doen. Je met je hondagressieve hond er verschrikkelijk over gaan lopen opwinden (en dat is een nutteloze onderneming, kan ik u melden :mrgreen: ) of gewoon zelf een sociaal ras nemen. Heb je nul problemen ;-) Of je kunt je er niets van aantrekken, tóch het ras van je keuze nemen en zorgen dat je op onmogelijke uren loopt of aldoor met de bijbehorende hartkloppingen schichtig om je heen kijken.
Ik liep wel op onmogelijke uren ,doe ik nu nog vaak trouwens gewoon omdat ik het pretig vind en er aan gewend ben maar geen hartkloppingen hoor ,ook niet toen Orson nog leefde :wink:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

nana schreef:Ik laat mijn grote hond nooit in contact komen met kleine onbekende honden, omdat het gewoon geen partij is voor elkaar niet in het spel en ook niet in een conflict.
Ik laat mijn grote hond rustig spelen met klein grut. De clou zit voor mij in de betrouwbaarheid, niet in het formaat.
Als mijn hond voor mij onbetrouwbaar / onvoorspelbaar zou zijn in het contact met soortgenoten zou ik daar anders mee omgaan. Maar dat zou dan het "probleem" van mij en mijn hond zijn. Ik zie niet hoe een ander daar een rol in speelt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Moos schreef:
nana schreef:
Heel simpel omdat het een chi is en die zal nooit een andere hond zo kunnen verwonden dat er geroepen wordt om een spuit, maar ze weet dat als een andere hond haar chi een corrigerende beet geeft het al klaar kan zijn en dat geeft macht want de bijtende hond om welke reden dan ook is altijd fout.
Want mensen met een klein hondje vinden het zo leuk als die gegrepen wordt, zodat ze naar de grote hond kunnen wijzen. Dat hun hondje dan bij de DA ligt is bijzaak natuurlijk. :roll:
Dat wilde ik niet zeggen en heb ik me waarschijnlijk verkeerd uitgedrukt.
Als ik met het kleine hondje van mijn moeder loop en iemand komt eraan met een grote hond aan de lijn en vraagt mij om mijn hondje bij me te roepen dan doe ik dat omdat ik niet wil dat er iets met haar gebeurt, kennelijk is het voor sommige mensen belangrijker in hun recht te staan dat een andere hond nooit mag bijten dan hun kleine hondje veilig is.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
nana
Zeer actief

Jaap* schreef:
nana schreef:Ik laat mijn grote hond nooit in contact komen met kleine onbekende honden, omdat het gewoon geen partij is voor elkaar niet in het spel en ook niet in een conflict.
Ik laat mijn grote hond rustig spelen met klein grut. De clou zit voor mij in de betrouwbaarheid, niet in het formaat.
Als mijn hond voor mij onbetrouwbaar / onvoorspelbaar zou zijn in het contact met soortgenoten zou ik daar anders mee omgaan. Maar dat zou dan het "probleem" van mij en mijn hond zijn. Ik zie niet hoe een ander daar een rol in speelt.
Mijn hond heeft wel contact met kleine hondjes die hij kent en waar ik de eigenaar van ken. Als 2 grotere honden elkaar ontmoeten kan er ook een grauw of een grom volgen en dat risico wil ik niet lopen met een kleiner hondje en helemaal niet als ik de eigenaar niet ken. Een keertje een hap en het hondje raakt gewond dan ben ik mijn hond kwijt.
Mensen zijn niet altijd redelijk als het om hun eigen hond gaat.
Laatst gewijzigd door nana op 03 nov 2009 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

lydia
Moos
Zeer actief

nana schreef:
Als ik met het kleine hondje van mijn moeder loop en iemand komt eraan met een grote hond aan de lijn en vraagt mij om mijn hondje bij me te roepen dan doe ik dat omdat ik niet wil dat er iets met haar gebeurt, kennelijk is het voor sommige mensen belangrijker in hun recht te staan dat een andere hond nooit mag bijten dan hun kleine hondje veilig is.
Maar dat soort mensen heb je ook de andere kant op :19: Ik til mijn kleine hondje nu op bij o.a DH's en Mechelaars omdat ze zich op laat jagen. Ik heb jaren vriendelijk aan mensen lopen vragen of ze a.u.b hun Herder ook even aan wilde lijnen omdat mijn hondje bang was en erg snel opjagen uitlokte. Nul reactie kreeg ik hoor, ja, soms een tirade dat als ik daar niet tegen kon ik geen honden aan had moeten schaffen :piew: . En nu til ik dus maar op, dan ben ik iig niet meer afhankelijk van wat andere mensen wel of niet met hun hond doen.
En ja, ik geloof direct dat er bij de kleine hondenbazen ook sukkels zitten die weigeren hun hond even bij zich te houden als je dat vraagt :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

nana schreef:Dat wilde ik niet zeggen en heb ik me waarschijnlijk verkeerd uitgedrukt.
Dat vind ik ook niet meer dan normaal hoor, dat je probeert te voldoen aan de wensen van een ander als die iets van je vraagt :ok:
Maar de realiteit is nu eenmaal dat een groot aantal honden niet echt luistert op zo'n moment. En dan staan ze al bij je :ugh:
Dat is de realiteit, en ik vind dat iedereen daar rekening mee moet houden. Gewoon omdat het nu eenmaal de realiteit is :wink:
tineke

Jaap* schreef:
Idem hier ,Rio is super betrouwbaar met kleine hondjes dus ik sta dat contact gewoon toe.
Echt spelen ermee doet hij overigens niet dan heeft hij zelf liever een groter formaat ,wat prima is want hij is nogal ,hoe zullen we het noemen ,lomp :mrgreen:
nana
Zeer actief

Moos schreef:
nana schreef:
Maar dat soort mensen heb je ook de andere kant op :19: Ik til mijn kleine hondje nu op bij o.a DH's en Mechelaars omdat ze zich op laat jagen. Ik heb jaren vriendelijk aan mensen lopen vragen of ze a.u.b hun Herder ook even aan wilde lijnen omdat mijn hondje bang was en erg snel opjagen uitlokte. Nul reactie kreeg ik hoor, ja, soms een tirade dat als ik daar niet tegen kon ik geen honden aan had moeten schaffen :piew: . En nu til ik dus maar op, dan ben ik iig niet meer afhankelijk van wat andere mensen wel of niet met hun hond doen.
En ja, ik geloof direct dat er bij de kleine hondenbazen ook sukkels zitten die weigeren hun hond even bij zich te houden als je dat vraagt :wink:

Het gewoon lastig met veel verschillende mensen, meningen en verschillende grote's en rassen.
Ik kan aan alle kanten meepraten ik heb een flatc die supersociaal is en vrolijk elke andere hond opzoekt, een berghond die met alle honden kan na een rustige introductie en af en toe de kleine York van mijn moeder die vaak bejaagd en besprongen is en daarom in de verdediging schiet als er geen groter hond op haar af komt. Missschien moeten we ons eens wat vaker in een ander versplaatsen

lydia
Moos
Zeer actief

nana schreef:

Het gewoon lastig met veel verschillende mensen, meningen en verschillende grote's en rassen.
Ik kan aan alle kanten meepraten ik heb een flatc die supersociaal is en vrolijk elke andere hond opzoekt, een berghond die met alle honden kan na een rustige introductie en af en toe de kleine York van mijn moeder die vaak bejaagd en besprongen is en daarom in de verdediging schiet als er geen groter hond op haar af komt. Missschien moeten we ons eens wat vaker in een ander versplaatsen
Zeker. En gewoon even je hond bij je roepen als iemand dat vraagt. Maar ik heb soms het idee dat dat de meest vreselijke onbeleefde vraag is die je een andere hondenbezitter kan stellen :denken:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Jaap* schreef:Als mijn hond voor mij onbetrouwbaar / onvoorspelbaar zou zijn in het contact met soortgenoten zou ik daar anders mee omgaan. Maar dat zou dan het "probleem" van mij en mijn hond zijn. Ik zie niet hoe een ander daar een rol in speelt.
Dit is voor mij de essentie in notedop. MIJN hond is onbetrouwbaar. Dus het is MIJN probleem. IK moet dus zorgen dat hij never nooit een andere hond kan bijten. En of dat nou een teckel, chihuahua of een boerboel is. En of één van drieën hem nou staat uit te dagen, aan te blaffen of voor mijn part in zijn ogen spuugt.
IK moet hem tegenhouden als hij weer 'ns rode oogjes krijgt bij het zien van een andere viervoeter. Want IK ben verantwoordelijk voor MIJN hond. Letterlijk. Wettelijk en moreel. Punt.

En als je niet in staat bent om te zorgen dat jouw hond een andere hond naar de barrebiesjes bijt, ben je geen hond waard. En ben je ontzettend onverantwoordelijk en in mijn ogen een enorme hufter. Zeker als het gaat om verschillen in afmeting.
Een hond formaat dog richt veel meer schade aan dan een hond formaat malthezer. Dus heb je maar te zorgen dat jouw (grote) hond geen schade aanricht aan kleine hondjes.
Net zo goed als een ongeluk met een auto meer schade aanricht dan een ongeluk met een fiets. Daarom is een automobilist wettelijk gezien ook (bijna) altijd verantwoordelijk. Omdat de wet de zwakste beschermd.
Afbeelding
Lassu
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Pembroke

Ongelezen bericht door Lassu »

maula schreef:word tijd dat de dieren beter beschermd worden door politiek Den Haag
Ben ik echt helemaal met je eens! Maar in de zin dat honden beschermd dienen te worden tegen andere honden die al eerder hebben gedood of tegen baasjes die niet fatsoenlijk met hun hond kunnen omgaan. :ok:
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

lieke schreef:
Jaap* schreef:Als mijn hond voor mij onbetrouwbaar / onvoorspelbaar zou zijn in het contact met soortgenoten zou ik daar anders mee omgaan. Maar dat zou dan het "probleem" van mij en mijn hond zijn. Ik zie niet hoe een ander daar een rol in speelt.
Dit is voor mij de essentie in notedop. MIJN hond is onbetrouwbaar. Dus het is MIJN probleem. IK moet dus zorgen dat hij never nooit een andere hond kan bijten. En of dat nou een teckel, chihuahua of een boerboel is. En of één van drieën hem nou staat uit te dagen, aan te blaffen of voor mijn part in zijn ogen spuugt.
IK moet hem tegenhouden als hij weer 'ns rode oogjes krijgt bij het zien van een andere viervoeter. Want IK ben verantwoordelijk voor MIJN hond. Letterlijk. Wettelijk en moreel. Punt.

En als je niet in staat bent om te zorgen dat jouw hond een andere hond naar de barrebiesjes bijt, ben je geen hond waard. En ben je ontzettend onverantwoordelijk en in mijn ogen een enorme hufter. Zeker als het gaat om verschillen in afmeting.
Een hond formaat dog richt veel meer schade aan dan een hond formaat malthezer. Dus heb je maar te zorgen dat jouw (grote) hond geen schade aanricht aan kleine hondjes.
Net zo goed als een ongeluk met een auto meer schade aanricht dan een ongeluk met een fiets. Daarom is een automobilist wettelijk gezien ook (bijna) altijd verantwoordelijk. Omdat de wet de zwakste beschermd.
:ok: Helemaal mee eens, goed verwoord.
nana
Zeer actief

Jaap* schreef:
nana schreef:Dat wilde ik niet zeggen en heb ik me waarschijnlijk verkeerd uitgedrukt.
Dat vind ik ook niet meer dan normaal hoor, dat je probeert te voldoen aan de wensen van een ander als die iets van je vraagt :ok:
Maar de realiteit is nu eenmaal dat een groot aantal honden niet echt luistert op zo'n moment. En dan staan ze al bij je :ugh:
Dat is de realiteit, en ik vind dat iedereen daar rekening mee moet houden. Gewoon omdat het nu eenmaal de realiteit is :wink:

Dat rekening houden met anderen is me met de paplepel ingegoten maar kan me soms gewoon niet aan het gevoel onttrekken dat doordat ik zoveel rekening hou met anderen mijn eigen ruimte en mogelijkheden steeds kleiner worden. Als mijn hond wordt omvergegooid of gebeten door de hond van de buren zegt de buurman "mijn hond is jaloers"en haalt zijn schouders op. Ik denk dan gelijk stel dat mijn hond daar een keertje klaar mee is en hij bijt een keer dan loopt mijn eigen hond gevaar. Dus hou ik mijn hond dicht bij me en kijk of de hond van de buren binnen is voordat ik mijn eigen parkeerplek op loop. Zijn hond loopt gewoon los en ik doe mijn hond aan de lijn en kan niet wandelen wanneer ik wil.

Misschien hou ik teveel rekening met en wil ik gewoon helemaal geen risico lopen met mijn hond

lydia
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

lieke schreef:Een hond formaat dog richt veel meer schade aan dan een hond formaat malthezer. Dus heb je maar te zorgen dat jouw (grote) hond geen schade aanricht aan kleine hondjes.
Leuk gezegd hoor. Maar als mijn hond buiten mijn schuld een kleine hond een corrigerende hap geeft die een gewone hond prima had overleeft, nog eens geen gaatjes, en het nekje van de chichi zegt krak door andermans onverantwoord fokken en kopen van veel te kwetsbare hondjes, dan krijgt mijn hond daarvoor echt geen muilkorf om, tenzij door de rechter afgedwongen.
nana
Zeer actief

lieke schreef:

Ja maar jij hoort ook naar links en rechts te kijken voordat je oversteekt als je dat niet doet en oversteekt dan sta je misschien wel in je recht maar is dat je gezondheid waard??? In mijn voorbeeld heb ik het niet over een hond die een andere hond doodbijt. Tuurlijk moet een hond andere honden kunnen negeren wat ze ook doen, maar in jou beschrijving hoef je met een kwetsbare hond dus geen rekening te houden met andere honden.

lydia
Moos
Zeer actief

christo schreef:
lieke schreef:Een hond formaat dog richt veel meer schade aan dan een hond formaat malthezer. Dus heb je maar te zorgen dat jouw (grote) hond geen schade aanricht aan kleine hondjes.
Leuk gezegd hoor. Maar als mijn hond buiten mijn schuld een kleine hond een corrigerende hap geeft die een gewone hond prima had overleeft, nog eens geen gaatjes, en het nekje van de chichi zegt krak door andermans onverantwoord fokken en kopen van veel te kwetsbare hondjes, dan krijgt mijn hond daarvoor echt geen muilkorf om, tenzij door de rechter afgedwongen.
Ja oke. Maar hoe vaak loopt er een mega kleine Chi de bek van jouw hond in? :mrgreen: :wink:
Ik kom het niet tegen hoor, Chi's van amper een kilo die woest grommend in de nekken van mijn honden hangen. Ik kom sowieso misschien 2 keer per jaar een Chihuahua tegen die losloopt eigenlijkt. Kleine terriers die grommen naar mijn honden, ja, die wel. Maar van een normaal corrigerend hapje zijn die niet dood.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

christo schreef:
Maar de clou is dat het áltijd jouw schuld is.... jij bent namelijk verantwoordelijk voor jouw hond.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik baal ook als een stekker als ik mijn honden netjes aanlijn en er komt een andere hond op afgestormd en ik moet maar zien dat de boel niet gaat vechten (incl. de andere hond). Dat ik een reu helemaal alleen tegen kom, net toen Kaya loops was en dus twee grote honden uit elkaar moest houden en nog legio voorbeelden.

Maar toch: je bent en blijft altijd verantwoordelijk voor je eigen hond.
Als er een pup 3 uur danst op de kop van Kaya, dan nog dien ik te voorkomen dat ze het hondje doormidden bijt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

christo schreef:
Ik zorg ervoor dat mijn honden (ja, zelfs lieve Kyra en Lyndie) nooit of te nimmer corrigerende bijten kúnnen uitdelen aan tere kleine hondjes. :wink:
Gewoon omdat dit van die ontzettend breekbare dingetjes zijn. Ik hou zelfs hen uit de buurt van die krakbare hondjes.
Cody blijft vanzelfsprekend bij alle reuen, puppen en breekbare hondjes uit de buurt. En mag alleen los bij teven van zijn formaat of groter.

Edit: tot nu toe heb ik hem op deze manier kunnen beletten om andere honden te mollen. Maar op het moment dat ik hem niet meer onder controle heb, ren ik subiet naar de winkel om een muilkorf voor hem te halen. De kans dat hij schade aanbrengt aan andere honden acht ik vele malen groter dan de kans dat hij schade oploopt door een andere hond omdat hij zich niet kan verdedigen.
En nogmaals: er zijn incidenten geweest in het verleden (zoonlief met een aantal fikse littekens, ikzelf een litteken van een beet, 2x een vechtpartij met gelukkig gelijkwaardige tegenstanders waarbij hij begon). Dat heb ik allemaal geaccepteerd. Maar als hij ooit zoiets had gedaan bij een ander Bartje, zou ik hem niet eens meer wíllen hebben. Elke keer als ik hem zou zien, zou ik dat verscheurde arme hondje zien.
Al is het honderdmaal 'natuurlijk' gedrag (wat ik overigens betwijfel), ik vind het in ieder geval onacceptabel. Ik moet niet zo'n hond hebben in een drukke woonwijk tussen tientallen honden/hondjes, katten, kleine kinderen, etc. En ik heb nu eenmaal niet de luxe van een hutje op de hei.
Laatst gewijzigd door lieke op 03 nov 2009 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
nana
Zeer actief

Moos schreef:
christo schreef:
Ja oke. Maar hoe vaak loopt er een mega kleine Chi de bek van jouw hond in? :mrgreen: :wink:
Ik kom het niet tegen hoor, Chi's van amper een kilo die woest grommend in de nekken van mijn honden hangen. Ik kom sowieso misschien 2 keer per jaar een Chihuahua tegen die losloopt eigenlijkt. Kleine terriers die grommen naar mijn honden, ja, die wel. Maar van een normaal corrigerend hapje zijn die niet dood.
Maar die kleine terriers (dat was het in mijn geval dus) hebben wel 2 gaatjes en dat wil ik niet, dat hun hond grommend op mijn aangelijnde hond aankwam kon die mensen niets schelen mijn hond had gehapt en was een rothond. Wij hebben met onze honden ook allemaal een wisselwerking op andere honden en dan kunnen mensen wel zeggen het is jou probleem... Dit hondje was ooit gebeten door een grote hond en gromde daarom naar alle grote honden. Mijn hond heeft dit hondje gebeten en ik laat hem niet meer bij onbekende kleine hondjes en zo is het circeltje weer rond.

lydia
Moos
Zeer actief

nana schreef:
Maar die kleine terriers (dat was het in mijn geval dus) hebben wel 2 gaatjes en dat wil ik niet, dat hun hond grommend op mijn aangelijnde hond aankwam kon die mensen niets schelen mijn hond had gehapt en was een rothond. Wij hebben met onze honden ook allemaal een wisselwerking op andere honden en dan kunnen mensen wel zeggen het is jou probleem... Dit hondje was ooit gebeten door een grote hond en gromde daarom naar alle grote honden. Mijn hond heeft dit hondje gebeten en ik laat hem niet meer bij onbekende kleine hondjes en zo is het circeltje weer rond.
Maar er is ook niemand die zegt dat jouw hond een muilkorf om moet als een kleine terrier 2 gaatjes heeft :wink: En ook hier iig niemand die dan vindt dat jij zo vreselijk onverantwoord bent als die kleine terrier ook niet lullig was, niet als we het over 1 of 2 gaatjes hebben, wel als het gaat om om (bijna) stuk bijten.
Afbeelding
nana
Zeer actief

Moos schreef:
nana schreef:
Maar er is ook niemand die zegt dat jouw hond een muilkorf om moet als een kleine terrier 2 gaatjes heeft :wink: En ook hier iig niemand die dan vindt dat jij zo vreselijk onverantwoord bent als die kleine terrier ook niet lullig was, niet als we het over 1 of 2 gaatjes hebben, wel als het gaat om om (bijna) stuk bijten.
Misschien moet ik een topic hierover openen, ik heb mijn hond dus vanaf toen gemuilkorft of aan de halti als ik bij mij in de straat loop omdat ik niet het risico wil lopen dat er een hetze tegen mijn hond komt of nog erger. Omdat het voor mijn hond echt superrottig is dat hij met halti door loslopende honden benadert wordt loop voornamelijk op rustige plekken nu. Mensen worden ook heel erg kwaad om 2 gaatjes en het kan ze niet schelen wat hun hond deed. Wat doe je dan??

lydia
Moos
Zeer actief

nana schreef:
Misschien moet ik een topic hierover openen, ik heb mijn hond dus vanaf toen gemuilkorft of aan de halti als ik bij mij in de straat loop omdat ik niet het risico wil lopen dat er een hetze tegen mijn hond komt of nog erger. Omdat het voor mijn hond echt superrottig is dat hij met halti door loslopende honden benadert wordt loop voornamelijk op rustige plekken nu. Mensen worden ook heel erg kwaad om 2 gaatjes en het kan ze niet schelen wat hun hond deed. Wat doe je dan??
Ik zou dat niet zo goed weten, omdat dat voor mij nogal ver van mijn bed is. Sowieso omdat mijn honden geen vreemde honden corrigeren (ze laten zich begrommen en grijpen), maar ook omdat ik me van zo'n hetze om 2 gaatjes geen echte voorstelling kan maken :wink:
Ik heb dus wel ervaring met honden (die van mij dan) die gegrepen zijn, maar alles in rep en roer om twee gaatjes veroorzaakt door de aangelijnde hond die grommend werd benadered kan ik me niet zo goed in inleven.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nana schreef: Misschien moet ik een topic hierover openen, ik heb mijn hond dus vanaf toen gemuilkorft of aan de halti als ik bij mij in de straat loop omdat ik niet het risico wil lopen dat er een hetze tegen mijn hond komt of nog erger. Omdat het voor mijn hond echt superrottig is dat hij met halti door loslopende honden benadert wordt loop voornamelijk op rustige plekken nu. Mensen worden ook heel erg kwaad om 2 gaatjes en het kan ze niet schelen wat hun hond deed. Wat doe je dan??
die mensen eens flink de waarheid vertellen en die hondjes bij jouw hond wegschoppen :oeps:
veel andere keuzes heb je niet. verder doe je alles al en er is weinig respect voor.
Ik doe dat dus absoluut niet ik ga mijn hond niet muilkorven omdat ie gaatjes zou kunnen maken in kleine aanvallers :mann:
dat het niet gebeurd is dus omdat ik ze dan evt. weg schop :cry:
en de tegen partij ziet gewoon dat het een slecht idee is die kleine te laten gaan en doet zijn gedeelte ook.

Het is soms ook hoe meer je doet, hoe minder de tegen partij gaat doen, want jij regelt alles al, waarom zouden ze nog , hun hondje is nu nog veiliger dan hij al was :80:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jaap* schreef:
malinois schreef:
josefientje schreef:Waarom zou jouw hond een verdedigingswapen nodig hebben? Je hebt hem toch altijd aan de lijn en onder controle?
waarom hou jij je hond niet gewoon onder controle dan?
Waarom houden ze in afganistan niet gewoon op met schieten :19:
Beetje realistischer met de materie omgaan hoor Mal :wink:
Je (iedereen) komt nu eenmaal loslopende honden tegen. Dat is een feit, en het getuigt niet van veel realiteitszin als je verwacht dat dat gaat veranderen of dat je daar rechten aan kunt ontlenen als je zelf met een hond loopt die daar graag bovenop wil springen om ze van kant te maken vind ik :wink:
en toch moet je je hond onder controle hebben voor je hem uberhaupt los mag laten...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nana
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
nana schreef: Misschien moet ik een topic hierover openen, ik heb mijn hond dus vanaf toen gemuilkorft of aan de halti als ik bij mij in de straat loop omdat ik niet het risico wil lopen dat er een hetze tegen mijn hond komt of nog erger. Omdat het voor mijn hond echt superrottig is dat hij met halti door loslopende honden benadert wordt loop voornamelijk op rustige plekken nu. Mensen worden ook heel erg kwaad om 2 gaatjes en het kan ze niet schelen wat hun hond deed. Wat doe je dan??
die mensen eens flink de waarheid vertellen en die hondjes bij jouw hond wegschoppen :oeps:
veel andere keuzes heb je niet. verder doe je alles al en er is weinig respect voor.
Ik doe dat dus absoluut niet ik ga mijn hond niet muilkorven omdat ie gaatjes zou kunnen maken in kleine aanvallers :mann:
en de tegen partij ziet gewoon dat het een slecht idee is die kleine te laten gaan en doet zijn gedeelte ook.

Het is soms ook hoe meer je doet, hoe minder de tegen partij gaat doen, want jij regelt alles al, waarom zouden ze nog , hun hondje is nu nog veiliger dan hij al was :80:
Op dit moment kies ik toch maar voor mijn eigen hond en ga gewoon alles uit de weg omdat ik geen vertrouwen heb in de redelijkheid van mensen als het om hun eigen hond gaat. Maar leuk is het niet ben me toen gewoon rotgeschrokken. Dat bedoel ik precies lijkt wel hoe meer rekening je houdt met anderen hoe kleine je eigen ruimte wordt. Het hondje wat gebeten was loopt gewoon nog los en aangelijnd in de buurt en is daarna nog een paar keer gebeten en ze laten hem nog steeds grote honden benaderen grommend.

lydia
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

nana schreef:
Moos schreef:
nana schreef:
No way dat ik ze hierom zou muilkorven, maar ik snap wel dat je het rottig vind zélfs als die honden naar jouw hond toekwamen.

Ik heb het gehad met een hond die gewoon werd achtergelaten door de baas omdat ze mijn honden gezellig waterpret zag hebben.
Die hond rende keihard uit de bosjes op Kaya af, ik kon de hond verschillende keren wegbrullen, maar de zoveelste keer was te laat en er volgde een gevechtje.
Nergens een baas te bekennen. Ik gaf een brul richting Kaya, legde haar af en ging de vreemde hond op wondjes controleren en vond niks.
Ik ben bij de hond gebleven (Kaya bleef netjes liggen) totdat de baas na zo'n minuut of 10 eens kwam opdagen en dus vertelde dat ze maar was doorgelopen en de honden vast wel gezellig zouden gaan spelen :oeps:

Vrouw liep verder en een minuut of 10 later kwam ik haar weer tegen en toen vertelde ze dat haar hond toch een wondje had: en jawel, een mini wondje, wel wat diep, door vast een hoektand. Ze wilde naar de dierenarts, maar was hier niet bekend en vroeg of ik haar erheen wilde brengen.
Ik was nooit voor zo'n wondje gegaan, maar vooruit.... Kaya thuis gebracht en met de vrouw mee naar de dierenarts.
Zeggen en schrijven: één krammetje in het wondje, wat de hond tienmaal meer pijn heeft gedaan dan er niets aan te doen en de rekening.... tja, mevrouw kwam hier niet vandaan en had geen geld bij zich en zodoende kon ik dus ook nog even euro 80,00 dokken.

Ik ken het gevoel dus wel van je heel snel schuldig voelen, maar achteraf gezien: ergens zijn er toch grenzen he?

Als jouw hond normaal gesproken niet agressief is en alleen op dat moment reageerde op een andere agressieve hond die op jouw hond afgerend kwam, dan zou ik je hond dus echt niet muilkorven :neenee: Het lijkt me een hele normale reactie van jouw hond om zich te verdedigen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jaap*
Zeer actief

malinois schreef:en toch moet je je hond onder controle hebben voor je hem uberhaupt los mag laten...
Veranderd deze mededeling iets aan het feit dat je bezocht zult worden door loslopende honden denk je? :W:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nana schreef:
S@ndr@ schreef:

Op dit moment kies ik toch maar voor mijn eigen hond en ga gewoon alles uit de weg omdat ik geen vertrouwen heb in de redelijkheid van mensen als het om hun eigen hond gaat. Maar leuk is het niet ben me toen gewoon rotgeschrokken. Dat bedoel ik precies lijkt wel hoe meer rekening je houdt met anderen hoe kleine je eigen ruimte wordt. Het hondje wat gebeten was loopt gewoon nog los en aangelijnd in de buurt en is daarna nog een paar keer gebeten en ze laten hem nog steeds grote honden benaderen grommend.
Als jij normaal gesproken een sociale hondhebt doe je hem gewoon tekort,dan kies je niet voor je hond, maar voor de weg van de minste weerstand

DuCain is een aso en bijna alles wat volwassen hond is moet dood of weg, dus dat ik alles uit de weg ga lijkt me evident, maar als mijn hond normaal sociaal is, dan zou ik er niet over piekeren na zo`n vlut incident.
is toch ook niet eerlijk je vertrouwd je mede- honden eigenaren niet en je hond betaald de prijs :oeps:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”