Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Re: Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)

Ongelezen bericht door Moos »

malinois schreef:
Moos schreef:En als jouw hond dus echt fors bijt in een hond die even staat te keffen, dan zie ik daar toch een groter probleem in, dan in die kefferd. Geldt ook als het formaat andersom is overigens. Als een York meteen vol in een Labrador hangt die eens naar hem blaft, staat dat ook totaal niet in verhouding tot elkaar en heeft de baas van die York maar op te letten. (als je zo'n incident beschrijft begint iedereen trouwens meteen over die onopgevoede kleine hondjes. altijd vreemd dat dat andersom niet zo lijkt te gelden).
nou daar ga ik niet maar zo van uit eigenlijk... mijn honden mogen om die reden niet met kleine hondjes spelen omdat een corrigerende beet weleens het einde van bijv. een chiauwa kan zijn wat een hond van eigen formaat hooguit een gaatje oplevert.
Je kan nooit voorzichtig genoeg zijn :pffff: :wink: Maar ik denk niet dat de meeste doodgebeten hondjes dood zijn vanwege een verkeerd uitgevallen spel-correctie :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
malinois schreef:mijn honden mogen om die reden niet met kleine hondjes spelen omdat een corrigerende beet weleens het einde van bijv. een chiauwa kan zijn wat een hond van eigen formaat hooguit een gaatje oplevert.
Mijn honden spelen wèl met kleine hondjes. En juist omdat het spel is wordt er niet corrigerend gebeten. :roll:
Ik ben blij dat ik ze daarin vertrouwen kan, moet er niet aan dénken om steeds de hele meute linksom of rechtsom mee te slepen omdat er een loslopend hondje aankomt :19:
ja maar jij houdt er een hele andere manier van wandelen op na dan wat ik leuk vind :wink: Hier wordt in prinicpe nooit met een vreemde hond gespeelt, alleen met honden die ik ken en dan is het eigen formaat (meestal eigen ras).
Ik neem het risico niet, niet voor mijn honden, maar wel voor die andere hondjes... beter voorkomen dan genezen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Wat ik bijzonder vind aan de discussie binnen dit topic is dat er vrijwel geen onderscheid gemaakt wordt tussen de vechthond (definitie = vecht om te moorden en is zo gefokt.... jaren lang) en andere rassen.
Zie ik het niet goed of bestaat er geen verschil tussen een labrador die een corrigerende knauw geeft en een stafford die aanvalt??
Begrijp me niet verkeerd... wil graag snappen waarom dat aspect zo wordt 'vergeten'.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

christo schreef:En nogmaals, ik weet dat ze honden van normale grootte heel houden, maar ze hebben nog nooit een gevecht gehad met kleine hondjes en ik weet dus niet hoe zoiets zou aflopen. En laat ik dat nou zo willen houden - want als er iets gebeurd, en het gaat mis, hebben mìjn honden het gedaan, zijn mijn honden gestoord, en zijn ze kandidaat voor een roze spuit. Ook al hebben ze x aantal jaar op deze aardbol rondgelopen zonder enig bloedvergieten, maakt niet uit, gestóórd zijn ze en afmaken die hap. Dat blijkt wel uit deze discussie.
Maar denk je dat jouw honden in staat zijn te doen wat de hond uit 't verhaal waar 't topic over gaat heeft gedaan? Als een dolle op een klein hondje duiken om 'm dood te bijten, zonder dat daar directe provocatie aan vooraf ging? Want daar ging het toch in eerste instantie om, dat een hond dáárom gestoord zou zijn. Niet een 'normaal' gevecht tussen honden die er allebei aan meedoen/provoceren. Want dat vind ik echt wel een heel groot verschil qua gedrag.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zoek stok! schreef:Pffff, dit kun je toch niet menen. Ik snap niet waar deze discussie toe gaat leiden. Die hond is niet gestoord, hij grijpt honden. Dus moet de tuinomheining zodanig zijn dat de hond er niet uit kan komen. En op straat een muilkorf. Want bij de volgende teckel zal er wel weer een goede reden zijn om die dood te bijten, dus krijgt hij de kans niet meer. Jammer dan dat de eigenaar dan niet op een veldje balletje kan gooien met hem. Ik vind het omgekeerde wereld dat dit sneu is. De doodgebeten teckel plus eigenaren, die zijn pas sneu.
:ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Frederiek schreef:
christo schreef:En nogmaals, ik weet dat ze honden van normale grootte heel houden, maar ze hebben nog nooit een gevecht gehad met kleine hondjes en ik weet dus niet hoe zoiets zou aflopen. En laat ik dat nou zo willen houden - want als er iets gebeurd, en het gaat mis, hebben mìjn honden het gedaan, zijn mijn honden gestoord, en zijn ze kandidaat voor een roze spuit. Ook al hebben ze x aantal jaar op deze aardbol rondgelopen zonder enig bloedvergieten, maakt niet uit, gestóórd zijn ze en afmaken die hap. Dat blijkt wel uit deze discussie.
Maar denk je dat jouw honden in staat zijn te doen wat de hond uit 't verhaal waar 't topic over gaat heeft gedaan? Als een dolle op een klein hondje duiken om 'm dood te bijten, zonder dat daar directe provocatie aan vooraf ging? Want daar ging het toch in eerste instantie om, dat een hond dáárom gestoord zou zijn. Niet een 'normaal' gevecht tussen honden die er allebei aan meedoen/provoceren. Want dat vind ik echt wel een heel groot verschil qua gedrag.
Ik vind dat er gezien het ras van de aanvallende hond in kwestie er erg makkelijk vanuit wordt gegaan dat het een kwestie was van 'als een dolle op een klein hondje duiken om 'm dood te bijten, zonder dat daar directe provocatie aan vooraf ging'. In plaats van een normaal gevecht tussen ongelijke tegenstanders.

En nee, ik denk niet dat mijn honden in staat zijn om een andere hond willens en wetens dood te bijten. Zelfs Aidan heeft onlangs een kat in zijn bek gehad en op mijn 'aandringen' losgelaten en die kat was zich wildgeschrokken maar had niets. Het zijn geen killers. Maar ik denk wel dat als ik een keer pech heb, en er is een normaal gevecht met ongelijke tegenstanders en dat loopt voor het kleine hondje in kwestie niet goed af, dan kan ik er donder op zeggen dat het het verhaal wordt van 'alse een dolle op een klein hondje duiken om 'm aan gort te bijten'. :wink:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

christo schreef:
Frederiek schreef:
Ik vind dat er gezien het ras van de aanvallende hond in kwestie er erg makkelijk vanuit wordt gegaan dat het een kwestie was van 'als een dolle op een klein hondje duiken om 'm dood te bijten, zonder dat daar directe provocatie aan vooraf ging'. In plaats van een normaal gevecht tussen ongelijke tegenstanders.

En nee, ik denk niet dat mijn honden in staat zijn om een andere hond willens en wetens dood te bijten. Zelfs Aidan heeft onlangs een kat in zijn bek gehad en op mijn 'aandringen' losgelaten en die kat was zich wildgeschrokken maar had niets. Het zijn geen killers. Maar ik denk wel dat als ik een keer pech heb, en er is een normaal gevecht met ongelijke tegenstanders en dat loopt voor het kleine hondje in kwestie niet goed af, dan kan ik er donder op zeggen dat het het verhaal wordt van 'alse een dolle op een klein hondje duiken om 'm aan gort te bijten'. :wink:
Mag ik dan aan jou vragen waarop jij baseert dat er een gevecht zou zijn geweest, klaarblijkelijk weet jij beter wat er aan de hand is geweest dan wat ik van mijn vriendin heb gehoord of wat überhaupt de eigenaar van de staff heeft gezegd, hij heeft het nl. ook niet gezien.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

christo schreef:en er is een normaal gevecht met ongelijke tegenstanders en dat loopt voor het kleine hondje in kwestie niet goed af
Er was geen gevecht.

Er wàs geen gevecht.

Er WASSSSSSSSS geen gevecht.
Fin
Zeer actief

Marion. schreef:
christo schreef:en er is een normaal gevecht met ongelijke tegenstanders en dat loopt voor het kleine hondje in kwestie niet goed af
Er was geen gevecht.

Er wàs geen gevecht.

Er WASSSSSSSSS geen gevecht.
En dat heb je ook aan de staff gevraagd? Waarom klapte hij op de teckel? Om hem dood te bijten of om hem middels een honds gevecht iets duidelijk te maken?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

christo schreef:
Frederiek schreef:

Ik vind het geen 'normaal' gevecht omdat de Stafford een auto in is gedoken en een hond gegrepen heeft die op schoot zat of naast een mens zat.
Specifiek dát vind ik bijzonder agressief gedrag.

Ik kan tig andere gevallen bedenken waarin ik het even verdrietig vind, maar de omstandigheden 'acceptabeler' (beroerd woord in dit hele verhaal, maar ik weet het even niet anders te brengen).
Acceptabeler in de vorm van niet zulke extreme agressie, iets meer terughoudend en vooral verantwoordelijkere bazen.
Bv een riem die knapt van de Stafford, een deur die per ongeluk door een kind open is laten staan, de Teckel die losloopt en zelf gaat blaffen tegen de Stafford, enz. enz.
Ik ben normaal gesproken iemand die het 100 keer eerder vanuit honds oogpunt ziet dan vanuit menselijk oogpunt en zelfs hier ook nog.... natuurlijk heeft de Stafford een trigger gehad, maar die eigenaren waren 300% fout door de hond achter zo'n hek te houden en in nog geen 100 jaar geloof ik dan in 8 jaar tijd geen agressie bij deze hond is opgevallen. Natuurlijk heeft die hond eerder gereageerd op andere blaffende honden, jemig... dat doen 9 van de 10 honden :roll:

Ik vind deze hond zeer agressief door in de auto te duiken en ik vind de eigenaren bijzonder nalatig en die mogen van mij een fikse boete krijgen bovenop alle onkosten.
En iedereen die denkt 'mijn hond doet dit niet', die is even dom en onverantwoordelijk bezig, want juist daar komen deze ongelukken van.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

josefientje schreef:

Ik ben dus zo'n dombo met een Chihuahua, en heel onverantwoordelijk ook, want hij loopt (bijna) altijd los! Als jouw hond hondagressief is dat niet MIJN maar JOUW probleem, dan dien jij te zorgen dat hij gemuilkorfd en aan de lijn is. Ik hoef niet als een soort melaatse rond te sluipen overal om mij heen kijkend of er misschien wel een hondagrassieve hond aankomt!

door mensen zoals jij heb ik lima vd week al 3 keer bijna op moeten hangen met haar riem omdat er weer eens een hond op haar afliep die ergens los liep waar het niet mocht :M:
schijtziek word ik er van!
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Marion.

christo schreef:En dat heb je ook aan de staff gevraagd? Waarom klapte hij op de teckel? Om hem dood te bijten of om hem middels een honds gevecht iets duidelijk te maken?
Nee, heb ik niet gevraagd. Maar je hebt gelijk, dat kan nog wel want de aanvallende hond leeft nog wel. Aan de dode hond kan ik niets meer vragen, en zijn baasjes worden blijkbaar niet geloofd. Wel de baasjes van de hond die over een hek sprong, die het zelf niet hebben gezien, maar 'een omstander' heeft gezegd dat de hond op hun terrein (openbare parkeerplaats) werd uitgelaten.

Echt hoor. Zoveel gedraai en gekronkel heb ik werkelijk nog nooit gehoord :ugh:
Moos
Zeer actief

Anne Panne schreef:
josefientje schreef:

Ik ben dus zo'n dombo met een Chihuahua, en heel onverantwoordelijk ook, want hij loopt (bijna) altijd los! Als jouw hond hondagressief is dat niet MIJN maar JOUW probleem, dan dien jij te zorgen dat hij gemuilkorfd en aan de lijn is. Ik hoef niet als een soort melaatse rond te sluipen overal om mij heen kijkend of er misschien wel een hondagrassieve hond aankomt!

door mensen zoals jij heb ik lima vd week al 3 keer bijna op moeten hangen met haar riem omdat er weer eens een hond op haar afliep die ergens los liep waar het niet mocht :M:
Waarom gaat iedereen ervanuit dat deze chihuahua in aanlijngebieden op aangelijnde honden af gaat lopen :19: (en wie zegt dat hij uberhaupt los loopt waar dat niet mag?) Ik heb Saar alleen los waar het mag, maar die loopt een paar meter achter mijn benen te hobbelen, alle andere honden straal negerend. Kan ook hoor.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Caro. schreef:Ik vind het geen 'normaal' gevecht omdat de Stafford een auto in is gedoken en een hond gegrepen heeft die op schoot zat of naast een mens zat.

Ik kan tig andere gevallen bedenken waarin ik het even verdrietig vind, maar de omstandigheden 'acceptabeler' (beroerd woord in dit hele verhaal, maar ik weet het even niet anders te brengen).
Acceptabeler in de vorm van niet zulke extreme agressie, iets meer terughoudend en vooral verantwoordelijkere bazen.
Bv een riem die knapt van de Stafford, een deur die per ongeluk door een kind open is laten staan, de Teckel die losloopt en zelf gaat blaffen tegen de Stafford, enz. enz.
Ik ben normaal gesproken iemand die het 100 keer eerder vanuit honds oogpunt ziet dan vanuit menselijk oogpunt en zelfs hier ook nog.... natuurlijk heeft de Stafford een trigger gehad, maar die eigenaren waren 300% fout door de hond achter zo'n hek te houden en in nog geen 100 jaar geloof ik dan in 8 jaar tijd geen agressie bij deze hond is opgevallen. Natuurlijk heeft die hond eerder gereageerd op andere blaffende honden, jemig... dat doen 9 van de 10 honden :roll:

Ik vind deze hond zeer agressief door in de auto te duiken en ik vind de eigenaren bijzonder nalatig en die mogen van mij een fikse boete krijgen bovenop alle onkosten.
En iedereen die denkt 'mijn hond doet dit niet', die is even dom en onverantwoordelijk bezig, want juist daar komen deze ongelukken van.
Duidelijke uitleg. :ok: Alleen, ik zie mijn honden er bijvoorbeeld gerust voor aan om op een vreemde kat te duiken die een vreemde op schoot heeft. Dus dat stukje zie ik anders.
Marion.

Anne Panne schreef:door mensen zoals jij heb ik lima vd week al 3 keer bijna op moeten hangen met haar riem omdat er weer eens een hond op haar afliep die ergens los liep waar het niet mocht :M:
Gotsamme. Nog 1 keer. En dan stop ik.

TECKEL LIEP NIET LOSSSSSSSSSS. TECKEL ZAT IN DE AUTO OP DE SCHOOT VAN ZIJN VROUWTJE. TECKEL RUZIEDE NIET, LOKTE NIET UIT. HOND KWAM OVER EEN HEK EN GREEP TECKEL.

INNNNNNNNN DE AUTO. ZIJN territorium.

Zucht./
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

Marion. schreef:
Anne Panne schreef:door mensen zoals jij heb ik lima vd week al 3 keer bijna op moeten hangen met haar riem omdat er weer eens een hond op haar afliep die ergens los liep waar het niet mocht :M:

TECKEL LIEP NIET LOSSSSSSSSSS. TECKEL ZAT IN DE AUTO OP DE SCHOOT VAN ZIJN VROUWTJE. TECKEL RUZIEDE NIET, LOKTE NIET UIT. HOND KWAM OVER EEN HEK EN GREEP TECKEL.

Zucht./

uhmmm waar the fuck heb je het over..?? :eek:
ik reageerde niet op het teckelstukje maar op josefientje.. :eek:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Jane Doe
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier

Ongelezen bericht door Jane Doe »

Marion. schreef:

Zucht./
Ze reageert hier op het verhaal van de Chi eigenaar die haar hondje altijd los heeft lopen :wink:
Niet op het verhaal van Bartje
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

christo schreef:
Caro. schreef:Ik vind het geen 'normaal' gevecht omdat de Stafford een auto in is gedoken en een hond gegrepen heeft die op schoot zat of naast een mens zat.

Duidelijke uitleg. :ok: Alleen, ik zie mijn honden er bijvoorbeeld gerust voor aan om op een vreemde kat te duiken die een vreemde op schoot heeft. Dus dat stukje zie ik anders.
Zij het dat het in het verhaal waar het hier allemaal om gaat niet om een kat maar om een hond ging.Een Dwergteckel.
Amerikaanse Stafford vs Dwergteckel was het.Waarbij de Dwergteckel gewoon bij zijn bazin op schoot in de auto zat.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Fin
Zeer actief

Moos schreef:Waarom gaat iedereen ervanuit dat deze chihuahua in aanlijngebieden op aangelijnde honden af gaat lopen :19: (en wie zegt dat hij uberhaupt los loopt waar dat niet mag?) Ik heb Saar alleen los waar het mag, maar die loopt een paar meter achter mijn benen te hobbelen, alle andere honden straal negerend. Kan ook hoor.
Kleine schattige chichi waar grote honden altijd zo goed op reageren zal maar eens op een kwade dag besluiten om gillend-keffend op mijn kat te duiken die op een uitlaatronde achter mijn honden aan wil lopen - tussen de poten van mijn honden door. Oooh, wat schattig, oooh wat leuk. Oops, dat doet-ie anders nooit hoor!

Joh, hou dat kleine grut lekker bij je. En je grotere honden ook.
Moos
Zeer actief

christo schreef:
Moos schreef:Waarom gaat iedereen ervanuit dat deze chihuahua in aanlijngebieden op aangelijnde honden af gaat lopen :19: (en wie zegt dat hij uberhaupt los loopt waar dat niet mag?) Ik heb Saar alleen los waar het mag, maar die loopt een paar meter achter mijn benen te hobbelen, alle andere honden straal negerend. Kan ook hoor.
Kleine schattige chichi waar grote honden altijd zo goed op reageren zal maar eens op een kwade dag besluiten om gillend-keffend op mijn kat te duiken die op een uitlaatronde achter mijn honden aan wil lopen - tussen de poten van mijn honden door. Oooh, wat schattig, oooh wat leuk. Oops, dat doet-ie anders nooit hoor!

Joh, hou dat kleine grut lekker bij je. En je grotere honden ook.
Nogmaals, waar haal je vandaan dat deze chi losloopt in woonwijken? De baas van de chi heeft het over BIJNA altijd los, en volgens mij wonen ze op Terschelling en ik kan me dus voorstellen dat daar nogal veel losloopgebied is.
Ik zou ook kunnen zeggen dat mijn honden BIJNA altijd loslopen, want 5 min lopen en ik ben op verschillende losloopplekken. Dat betekent dus niet dat ze loslopen in drukke woonwijken waar mensen met hun aangelijnde honden en hun kat een ronde lopen.
En waarom die Chi nou weer op een kat zou moeten duiken snap ik ook al niet. Kijk, zodra die kleine hondjes genoemd worden komt er meteen een hele zooi aan frustratie uit. Maar als een Stafford een Teckel doodbijt dan zijn er opeens allerei redenen waarom dat best logisch kan zijn, in zijn eigen auto, op schoot bij zijn eigen baas.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Moos schreef:En waarom die Chi nou weer op een kat zou moeten duiken snap ik ook al niet. Kijk, zodra die kleine hondjes genoemd worden komt er meteen een hele zooi aan frustratie uit. Maar als een Stafford een Teckel doodbijt dan zijn er opeens allerei redenen waarom dat best logisch kan zijn, in zijn eigen auto, op schoot bij zijn eigen baas.
Zodra een stafford automatisch gestoord genoemd wordt en rijp voor een spuit omdat er een confrontatie is geweest met hond van een kleiner ras waar het kleine hondje niet goed uitkomt, en de eigenaren van de kleine hond zijn voor sommige mensen vrijwel automatisch boven alle twijfel verheven, komt er een hele zooi aan frustratie uit. :wink: Bij jou ook trouwens, maar dan van de andere kant.

Mijn honden hebben overigens geen probleem met kleinere honden, ik heb ze erop gesocialiseerd. Maar als er per ongeluk toch iets gebeurd, en een ongeluk zit in een klein hoekje, dan hebben mijn honden het gedaan, daar kun je vergif op innemen.
Moos
Zeer actief

christo schreef:
Zodra een stafford automatisch gestoord genoemd wordt en rijp voor een spuit omdat er een confrontatie is geweest met hond van een kleiner ras waar het kleine hondje niet goed uitkomt, en de eigenaren van de kleine hond zijn voor sommige mensen vrijwel automatisch boven alle twijfel verheven, komt er een hele zooi aan frustratie uit. :wink: Bij jou ook trouwens, maar dan van de andere kant.
Dat is omdat het hondje in zijn eigen auto op schoot zat bij zijn eigen baasjes en de hond die doodbeet die auto in kwam zeilen :roll:
Mijn honden hebben overigens geen probleem met kleinere honden, ik heb ze erop gesocialiseerd. Maar als er per ongeluk toch iets gebeurd, en een ongeluk zit in een klein hoekje, dan hebben mijn honden het gedaan, daar kun je vergif op innemen.
Nou, als dat hondje dood is wel ja. Als het gaat om verwondingen? En de kleine hond liep niet gewoon 'pomtidom' wat rond, maar stond enorm uit te dagen en in de poten van jouw honden te happen? Denk dat er dan hier iig niemand zal zijn die vindt dat jouw honden het gedaan hebben.
En echte ongelukjes als 'omver beuken'? Tja, Saar is weleens zodanig ondersteboven gerend door een grote hond dat ik haar de rest van de wandeling heb moeten dragen omdat ze niet meer op 1 pootje stond. Dat noem ik dan "risico van het vak" hoor. Als ik met haar tussen een hele groep spelende grote honden ga staan weet ik dat zoiets kan gebeuren en dat neem ik niemand kwalijk.
Edit: en ik zou zelf dus niet met een volwassen hondje van 1.5-2 kilo in drukke losloopgebieden gaan lopen. Als die dan iets breekt omdat er een spelende groep grotere honden (en dat zijn bijna alle honden, groter) langs komt, dan kan je dat toch echt niemand kwalijk nemen...
Laatst gewijzigd door Moos op 02 nov 2009 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

christo schreef: En laat ik dat nou zo willen houden - want als er iets gebeurd, en het gaat mis, hebben mìjn honden het gedaan, zijn mijn honden gestoord, en zijn ze kandidaat voor een roze spuit. Ook al hebben ze x aantal jaar op deze aardbol rondgelopen zonder enig bloedvergieten, maakt niet uit, gestóórd zijn ze en afmaken die hap. Dat blijkt wel uit deze discussie.
Jij leest duidelijk altijd iets anders dan ik.
Ik ben in deze 25 pagina's een grote minderheid tegen gekomen die het over afmaken heeft, een hele grote minderheid zelfs.
Gr. Aniek

Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Het zou wat worden zeg, als Baco zou worden getriggerd door keffende hondjes, dan liep er geen een meer hier , ik ben net terug van de wandeling en alles wat klein en groot is slaat aan en gaat tekeer, werkelijk geen andere hond kan zijn bek houden :19: blijkbaar hoef je dat niet meer af te leren.

Baco zit regelmatig in de auto als ik even boodschappen aan het doen ben, en het zou wat worden zeg als de waakhond van een tuincentrum hem zou aanvallen omdat hij getriggerd word doordat hij in de auto zit, nou weet ik wel zeker dat de waakhond daar wel eens heel veel spijt van zou kunnen krijgen, want dat laat Baco toch echt niet toe. :mrgreen:

Maar bij zoiets als een tuincentrum zijn er veel mensen , ook mensen met honden die ze even uitlaten, of even met ze in de auto zitten met de deur open, jij als eigenaar zou moeten zorgen dat je waakhond daar nooit bij kan komen, kunstheup, laag hek en weet ik al niet wat, het mag gewoon niet gebeuren.

Je moet altijd ervan uitgaan dat er heel veel onozele mensen zijn, bij ons bedrijf liep laatst een vrouwtje die haar hondje aan het uitlaten was, doodlopende weg, ja het was zo lekker rustig vond ze. :oohja:
ze liep gewoon op ons pad, Baco ligt vast, maar ze had er niet bij stilgestaan dat er wel eens een hond kon lopen.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

christo schreef:
En dat heb je ook aan de staff gevraagd? Waarom klapte hij op de teckel? Om hem dood te bijten of om hem middels een honds gevecht iets duidelijk te maken?
Wat wilde hij de Teckel duidelijk maken dan........Dat hij niet bij vrouwtje op schoot in de auto mocht zitten. :U:
Wat sneu nou toch voor die Stafford, als ik de eigenaar was geweest dan wist ik het wel, ik zou die Teckel eigenaren aanklagen voor het feit dat ze zo'n kwetsbaar hondje hebben gekocht. Als die mensen dat niet hadden gedaan, hadden zij nu niet met een trauma gezeten. Ik had het niet gepikt. :neenee:

Maar even zonder gekheid, ik vind serieus dat je nu wel een beetje doordraaft. En ik kan eigenlijk niet zo goed begrijpen waarom je dat doet. Kijk dat je boos wordt als mensen roepen dat de hond afgemaakt moet worden, zonder slag of stoot, dat begrijp ik wel. Maar dat je zelfs hemel en aarde moet blijven bewegen opdat die hond maar geen muilkorfgebod opgelegd mag krijgen, dat begrijp ik niet.
Er heeft namelijk geen honds gevecht plaats gevonden. De Stafford sprong in een auto en beet daar een hondje dood. Dat hoort toch echt niet normaal te zijn en een herhaling moet op zijn minst voorkomen worden.
Gr. Aniek

Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

christo schreef:
josefientje schreef:Ik ben dus zo'n dombo met een Chihuahua, en heel onverantwoordelijk ook, want hij loopt (bijna) altijd los! Als jouw hond hondagressief is dat niet MIJN maar JOUW probleem, dan dien jij te zorgen dat hij gemuilkorfd en aan de lijn is. Ik hoef niet als een soort melaatse rond te sluipen overal om mij heen kijkend of er misschien wel een hondagrassieve hond aankomt!
Hij loopt dus ook los in een woonwijk? Waarom in vredesnaam?

overigens was de vrouw in kwestie in mijn ogen een dombo omdat ze er totaal geen gevaar in zag om haar hond los en al uitdagend langs te laten zeilen bij iemand die met drie aangelijnde honden staat, laat staan met drie aangelijnde honden vlak bij de eigen voordeur. En ja, ik kon ze houden, ze hadden nl. gentle leaders om. Maar dan is het als hondeneigenaren onderling nog altijd behoorlijk onbeschoft om een ander in de positie te brengen drie opgewonden in elkaar happende honden te mannen en te kalmeren.

Je bent dus geen dombo omdat je een chihuahua hebt, in mijn definitie. Wel als je zo oerstom bent om jou, jouw kwetsbare hondje èn mij en mijn honden in zo'n situatie te brengen. En nee, ik vind het niet schattig dat je chihuahua overal los kan lopen. Hou bij je.
Ik woon niet in een wijk maar aan een landweggetje met nog 3 andere huizen. Daar vandaan hoeven we alleen de hoofdweg maar over te steken om in het bos (=losloopgebied) te komen. Dat stukje lopen ze aan de lijn, voor de (verkeers)veiligheid. Of we stappen in de auto of op de fiets om naar het strand (= losloopgebied) te komen. En mijn Chi gaat niet op honden af die hij niet kent, hij is wel wijzer. In een woonwijk zijn alledrie mijn honden aangelijnd.

Jouw hele bericht zit dus alvast weer vol met verkeerde aannames, net als dat er allemaal aannames worden gedaan over het teckeltje wat vast wel zal hebben geblaft enz enz
Afbeelding
Fin
Zeer actief

josefientje schreef: Jouw hele bericht zit dus alvast weer vol met verkeerde aannames, net als dat er allemaal aannames worden gedaan over het teckeltje wat vast wel zal hebben geblaft enz enz
Jij bent degene die reageert op een geschetste situatie waarin mijn honden in een woonwijk geconfronteerd worden met een loslopende chihuahua. Als jouw honden in een woonwijk aangelijnd zijn, waarom voel jij je dan aangesproken?
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik snap heel de discussie niet hoor

denk dat iedereen er overeens is dat dit nooit had mogen gebeuren
denk dat iedereen er overeens is dat het verschrikkelijk is voor het hondje en de eigenaren
en denk dat iedereen er overeens is dat de eigenaar van de staff er voor moet zorgen dat dit nooooooooit meer kan gebeuren

wat valt er dan nog te discusseren

ik zie opmerkingen in dit topic waar mn haren van overeind gaan staan
maar voordat ik kan reageren en eerst nog ff verder heb gelezen dan schaam ik me plaatsvervangen voor sommige reacties erop door de 'liefhebbers' van het ras
en dan doe ik het maar niet meer
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Cedhil
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Cedhil »

Ik wil eigenlijk totaal me hier niet in mengen, maar kan het niet verkroppen. Als het teckeltje wel geblaft zou hebben, was het dan een juiste actie van de andere hond om er zo op af te vliegen? Sorry, maar ik vind dat gedrag niet normaal.
Ook ik scheet 10 kleuren toen ik zag dat de rottweiler aan de overkant (aan de lijn) bijna losbrak uit de grip van de baas, omdat mijn pup reageerde op het geblaf van hem, door zelf een halfhartige blaf te geven (ja, ook mijn 2 pups aan de lijn). Ik stond op dat moment klaar om die hond naar de zevende hemel te schoppen aangezien hij totaaaaaal niet vriendelijk was.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

billy schreef:Maar bij zoiets als een tuincentrum zijn er veel mensen , ook mensen met honden die ze even uitlaten, of even met ze in de auto zitten met de deur open, jij als eigenaar zou moeten zorgen dat je waakhond daar nooit bij kan komen, kunstheup, laag hek en weet ik al niet wat, het mag gewoon niet gebeuren.
Ik laat mn honden ook regelmatig uit als ik ergens op een parkeerplek sta, zeker als iemand anders die meerijdt iets te eten haalt oid, dan loop ik ff een rondje met de honden... onzin natuurlijk dat dit niet zou kunnen... En ja ik heb ook honden die alles waar ze veel lopen als territorium zien dus dat begrijp ik helemaal, maar een tuincentrum, van mijn part de parkeerplaats van de lokale chinees, dat is openbaar terrein als de winkel open is... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”