Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zieke pup
Moderator: moderatorteam
- stefanie
- Zeer actief
Zieke pup
Vandaag is Fenna 8 weken geworden en ze is niet lekker.
Vanmorgen heeft ze een keer gebraakt en ze heeft spuitpoep. Vanochtend heeft ze gewoon met smaak gegeten en net wilde ze niks. Ze heeft gelukkig wel gedronken. Geen koorts, 38,1.
Wat voer betreft, ze heeft puppybrokken gehad die ze ook van de fokker kreeg. Zak is leeg dus nu is ze overgegaan op BARF aangezien de andere honden dat ook krijgen. Ze heeft van de week al steeds kleine beetjes vlees gekregen naast de brokken maar is vandaag dus helemaal op vlees overgestapt.
Zou het door het voer kunnen komen? Of heb ik van de week teveel met haar gedaan?
Maak me normaal niet zo snel zorgen maar heb ook nog nooit zo'n jonge pup gehad. Niet eten maar wel drinken vind ik normaal geen probleem maar ze is nog zo klein.....
Vanmorgen heeft ze een keer gebraakt en ze heeft spuitpoep. Vanochtend heeft ze gewoon met smaak gegeten en net wilde ze niks. Ze heeft gelukkig wel gedronken. Geen koorts, 38,1.
Wat voer betreft, ze heeft puppybrokken gehad die ze ook van de fokker kreeg. Zak is leeg dus nu is ze overgegaan op BARF aangezien de andere honden dat ook krijgen. Ze heeft van de week al steeds kleine beetjes vlees gekregen naast de brokken maar is vandaag dus helemaal op vlees overgestapt.
Zou het door het voer kunnen komen? Of heb ik van de week teveel met haar gedaan?
Maak me normaal niet zo snel zorgen maar heb ook nog nooit zo'n jonge pup gehad. Niet eten maar wel drinken vind ik normaal geen probleem maar ze is nog zo klein.....
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Zieke pup
als je zegt braken en spuit poep dan denk ik echt aan een virusje, maar ik zou het zeker even goed in de gaten houden bij zo `n kleintje, en anders toch even de DA bellen mocht het zo doorgaan
- stefanie
- Zeer actief
Ze is een paar keer meegeweest in de auto toen ik iemands hond uit moest laten. En we zijn gister naar het winkelcentrum geweest. Ze heeft bijna de hele tijd op mijn arm gezeten maar het waren natuurlijk wel veel indrukken. Braken heeft ze gelukkig maar 1 keer gedaan.Nanna schreef:Wat heb je allemaal gedaan dan?stefanie schreef: Zou het door het voer kunnen komen? Of heb ik van de week teveel met haar gedaan?
Het kán door het overstappen van voer komen (je hebt het wel netjes geleidelijk gedaan) maar dat hóeft niet. Kan ook best een virusje zijn.
Hou het gewoon in de gaten, wel snel aan de bel trekken als ze aan de gang blijft met braken want een pup van die leeftijd is maar zo uitgedroogd.
Ik ben altijd heel makkelijk als een hond diarrhee heeft of braakt. Gaat wel weer over, dagje minder/niet eten kan geen kwaad. Maar nu voel ik me een echte mienemuts.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
rare vraag misschien maar heb je haar net ontwormt? Onze Laika kreeg daar ook spuitpoep van en moest vreselijk overgeven. Bleek vol dooie wormen te zitten en daar kunnnen pups erg ziek van worden.
- stefanie
- Zeer actief
Nee, ik heb haar niet ontwormd.blacky schreef:rare vraag misschien maar heb je haar net ontwormt? Onze Laika kreeg daar ook spuitpoep van en moest vreselijk overgeven. Bleek vol dooie wormen te zitten en daar kunnnen pups erg ziek van worden.
Om half 7 ging ze wat drinken en ik was helemaal blij. Vervolgens liep ze naar buiten om te plassen en daarna braakte ze alles weer uit.
Nu net moest ze plassen en heb ik haar bij de waterbak gezet. Ze heeft lekker gedronken en ze heeft het niet uitgebraakt. Maar ze ging daarna wel meteen in de woonkamer door de knietjes en het water spoot er van achter weer uit.
Ze is nog wel alert maar in vergelijking met afgelopen dagen is ze heel rustig en ligt alleen maar te slapen.
Getver, hoop dat ze snel opknapt.
- Aeve
- Actief
- Mijn ras(sen): Shar pei
misschien toch even de DA bellen voor advies? klinkt idd als een virusje maar je weet maar nooit toch?
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- *Petra*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
- Aantal honden: 6
ik zou haar heel goed in de gaten houden, als ik jou was.
een pup met braken en spuitpoep vind ik nogal griezelig, voor je het weet zijn ze uitgedroogt.
een pup met braken en spuitpoep vind ik nogal griezelig, voor je het weet zijn ze uitgedroogt.

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Hier ben ik het mee eens. Met een pup moet je toch wel uitkijken. Als ze morgen nog niet lekker is, zou ik toch even bij de da langs gaan.Pongek schreef:ik zou haar heel goed in de gaten houden, als ik jou was.
Beterschap met Fenna!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou ook bezorgd zijn. Ik zou naar de DA gaan eerlijk gezegd als je denkt dat ze echt niet lekker is. Want bij een pup gaan dingen heel snel. Ik zou dus zelf het zekere voor het onzekere nemen. Eva heeft dat als pup in ieder geval nooit gehad.
-
estelle
Ghaya heeft dat ook eens als pup gehad. Die bleek een darminfectie o.i.d. te hebben. Met wat medicijnen wat ze er zo weer bovenop.
Ghaya was toen op de ochtend nog kip lekker maar tegen de avond was ze doodziek. Ook alleen maar slapen, spuitpoep, braken, nam geen snoepjes meer aan en lag maar wat te liggen.
Ghaya was toen op de ochtend nog kip lekker maar tegen de avond was ze doodziek. Ook alleen maar slapen, spuitpoep, braken, nam geen snoepjes meer aan en lag maar wat te liggen.
- stefanie
- Zeer actief
Fenna heeft vannacht heerlijk geslapen, zonder braken of diarrhee. Toen ze wakker werd, begon ze meteen weer als speldenkussen te gebruiken dusze is helemaal opgeknapt.
Ze heeft net ook lekker gegeten.
Pffff, zorgen zijn weer voorbij. Wat kunnen die honden je toch laten schrikken.
Pffff, zorgen zijn weer voorbij. Wat kunnen die honden je toch laten schrikken.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Pff, wat ben ik blij met dit berichtje!
Houd haar nog maar even goed in de gaten. kleine porties en nog even rust, voor zover dat mogelijk is
Houd haar nog maar even goed in de gaten. kleine porties en nog even rust, voor zover dat mogelijk is
- Bonnie F
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Wat fijn, het is nog niet zo lang geleden dat Zap een pup was..........
Ik kan me je zorgen zo goed voorstellen. Ik ben helemaal geen muts maar toen.....

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
als ik het zo las dacht ik ook aan een virusje, onze pup heeft dat een paar weken geleden ook gehad (infectie of onsteking aan de darmen na antibiotica was hij zo weer op de been)
maar met pups kijk het eventjes aan en dan ga ik er toch mee naar de DA. pups zijn inderdaad snel uitgedroogd etc.
maar met pups kijk het eventjes aan en dan ga ik er toch mee naar de DA. pups zijn inderdaad snel uitgedroogd etc.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Je bent geen mienemuts, met pupjes zo jong moet je voorzichtich zijn, liever een keer extra laten nakijken dan aankijken.
Maar ze is al weer opgeknapt. Gelukkig
Maar ze is al weer opgeknapt. Gelukkig

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Fijn dat t de goede kant weer opgaat!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- stefanie
- Zeer actief
Helaas toch haar eten uitgebraakt en een beetje diarrhee.
Gelukkig is ze wel een stuk aanweziger dan gister dus het zullen wel een beetje 'naweëen' zijn.
Zou vanavond uit eten gaan maar dat ga ik zo maar afzeggen.
Zou vanavond uit eten gaan maar dat ga ik zo maar afzeggen.
-
laeken
- Zeer actief
Ik zou toch naar een DA gaan. Niet om het een of ander maar ondertussen heeft je hondje al 2 dagen niks binnen kunnen houden. Die moet echt slap worden zo, zeker een pup. Diarree droogt ook nog eens heel erg uit. Echt oppassen. Beter een keer teveel dan te weinig hoor
Er zijn zulke enge dingen die pups kunnen hebben. Van niks meer dan een dagje magje van streek tot verstopping tot parvo zal ik maar zeggen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik ben het met Marc eens.
Een pup is gewoon kwetsbaarder dan een volwassen hond met een volwaardig ontwikkeld immuunsysteem.
Het kan prima zijn dat er op een virusje of infectie na niets aan de hand is, maar evengoed kan er reden zijn tot snel ingrijpen, omdat er iets levensbedreigends als bijvoorbeeld een invaginatie is.
Bij een pup aarzel ik nooit te lang en ga ik liever 10x te vaak naar een dierenarts, dan 1x te weinig of te laat.
Een pup is gewoon kwetsbaarder dan een volwassen hond met een volwaardig ontwikkeld immuunsysteem.
Het kan prima zijn dat er op een virusje of infectie na niets aan de hand is, maar evengoed kan er reden zijn tot snel ingrijpen, omdat er iets levensbedreigends als bijvoorbeeld een invaginatie is.
Bij een pup aarzel ik nooit te lang en ga ik liever 10x te vaak naar een dierenarts, dan 1x te weinig of te laat.
-
laeken
- Zeer actief
Weet je nog dat jij hier was en Dapper ineens zo beroerd werd? Dan rijden wij dus ook in het weekend in de avond nog naar een nood-DA.LongFields schreef:Ik ben het met Marc eens.
En jij weet nu helemaal alles van zieke pups helaas. Eerst die ring en nu Lola
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ja, dat weet ik nog heel goed. Ik zou zelf toen ook niet geaarzeld hebben als het mijn hond was. Weekend of avond ten spijt.MARC_S schreef:
Weet je nog dat jij hier was en Dapper ineens zo beroerd werd? Dan rijden wij dus ook in het weekend in de avond nog naar een nood-DA.Een keer diarree ala, maar 2 dagen kotsen en spuitpoep bij een hondje van 8 weken vind ik dus ook teveel. Gelukkig had Eva nooit iets maar wij keken altijd met argusogen naar haar ontlasting omdat ze de raarste dingen opat en een pup ondanks inenten soms gewoon nog ziek kan worden.
Ja, zeg dat wel. Met name door Lola ben ik wel wat erg voorzichtig geworden misschien, maar voorzichtigheid heeft nog nooit iemand in dit soort situaties kwaad gedaan lijkt me. Afwachtendheid wel.MARC_S schreef:En jij weet nu helemaal alles van zieke pups helaas. Eerst die ring en nu Lola
- stefanie
- Zeer actief
Ben net terug van de DA.
Ze was gelukkig (nog) niet uitgedroogd maar haar buikje was wel wat opgezet en borrelde flink. Geen harde bobbels ofzo te voelen, ze had natuurlijk wat ingeslikt kunnen hebben wat niet voor consumptie geschikt is.
Geen koorts. Ze heeft 3 injecties gekregen: AB, iets tegen de misselijkheid en iets om de darmen rust te geven. En een zakje ORS meegekregen. Morgen even checken bij de eigen DA en eventueel wat ontlasting meenemen voor onderzoek.Zal moeilijk worden aangezien het water is.
Ze loopt nu alweer rond alsof er niks gebeurd is en heeft al wat ORS gedronken.
Ze was gelukkig (nog) niet uitgedroogd maar haar buikje was wel wat opgezet en borrelde flink. Geen harde bobbels ofzo te voelen, ze had natuurlijk wat ingeslikt kunnen hebben wat niet voor consumptie geschikt is.
Geen koorts. Ze heeft 3 injecties gekregen: AB, iets tegen de misselijkheid en iets om de darmen rust te geven. En een zakje ORS meegekregen. Morgen even checken bij de eigen DA en eventueel wat ontlasting meenemen voor onderzoek.Zal moeilijk worden aangezien het water is.
Ze loopt nu alweer rond alsof er niks gebeurd is en heeft al wat ORS gedronken.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Verstandig dat je gegaan bent, gelukkig lijkt het mee te vallen maar houdt haar goed in de gaten. Goed dat ze nog even door je eigen dierenarts gechecked moet worden morgen.
Beterschap voor je pup.
Beterschap voor je pup.
-
S@ndr@
- Zeer actief
als ze iets vreten wat niet goed is dan hebben ze wel slappe, maar meestal geen spuit poep,
en spuit poep en spugen is ritje DA, want dat is meestal een virusje
en spuit poep en spugen is ritje DA, want dat is meestal een virusje
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
verstandig hoor dat je toch geweest ben, zo een kleintje is zo kwetsbaar nog.
Hopelijk voelt ze zich snel wat beter.
Hopelijk voelt ze zich snel wat beter.
- *Petra*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
- Aantal honden: 6
Fijn dat je naar de DA geweest bent.
Ook ik denk dat het een virusje is.
Hopen dat ze nu snel opknapt, beterschap met het kleintje
Ook ik denk dat het een virusje is.
Hopen dat ze nu snel opknapt, beterschap met het kleintje

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- Bonnie F
- Zeer actief
Hoe is het nu met het puppie? Opgeknapt met de medicijnen?

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- stefanie
- Zeer actief
Vanochtend is de ontlasting iets dikker, bijna als vla zeg maar.Bonnie F schreef:Hoe is het nu met het puppie? Opgeknapt met de medicijnen?
Ze heeft gegeten en dat is er in gebleven gelukkig. Drinken doet ze ook goed.
Vanmiddag nog even check-up bij de DA.