Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenvoer
Moderator: moderatorteam
-
Job
- Zeer actief
Re: Hondenvoer
dogloversgold! 
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Nee, Acana en Orijen zijn beide geëxtrudeerde brokken.TvanEmst schreef:Zijn Acana en Orijen allebei geperste brokken? Dat kan ik zo niet terugvinden op de sitesMoniqueDM schreef:[
Mijn idee hoor!
En als mijn honden door wat voor omstandigheden dan ook terug op brok zouden moeten, dan wordt het zeker Acana of Orijen.
Maar wel brokken zonder granen en niet minder belangrijk: zonder chemische anti-oxidanten. De houdbaarheid van een zak brokken is dan ook niet veel langer dan een half jaar.
Daarnaast bevat Acana minimaal 50% aan dierlijke eiwitten, Orijen zelfs 75%.
Dat zie ik bij de grote commerciële merken als Eukanuba, Royal Canin e.d. niet terug. Bovendien willen de laatstgenoemde merken nogal eens plantaardige eiwitte toevoegen en staan ze stijf van de chemische anti-oxidanten.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- carlos
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): duitse staande langhaar
Zoals ik al eerder vermelde in een vorig topic mbt brokken, voor de zogenaamde "A" merken betaal je niet voor het voer, maar voor de marketing, dure verpakkingen, tv en radio commercials, luxe uitstallingen in de winkel en regelmatig aanbiedingen, zoals een gratis voerbakje of ander onzinnig spul, regelmatig reclamekortingen van wel 20%, (waarbij ze wijselijk de adviesprijs niet vermelden.
Ik zou kiezen voor een goede en eerlijke geperste brok, van farmfood of cavom en dan wekelijks een dag kvv.
Dan weet je in ieder geval dat er wat vers vlees op zijn menu staat.
Ik zelf heb goede ervaringen met farmfood en cavom en dagelijks een "hamburger" van rodi door de brokken.
Ik zou kiezen voor een goede en eerlijke geperste brok, van farmfood of cavom en dan wekelijks een dag kvv.
Ik zelf heb goede ervaringen met farmfood en cavom en dagelijks een "hamburger" van rodi door de brokken.
-
Meiga
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever
Dankje ^.^carlos schreef:Ik zou kiezen voor een goede en eerlijke geperste brok, van farmfood of cavom en dan wekelijks een dag kvv.
Het is inderdaad een kankergevoelig ras (moeder van onze hond is er aan dood gegaan, gelukkig geen erfelijke vormRosita Compagner schreef:Om nog even iets ongevraagds en ongefundeerds toe te voegen. :sst: Ik zie dat je een Flatcoated Retriever hebt, gewéldige honden. Ik zou alleen met een dusdanig kankergevoelig ras helemaal scherp zijn op 'schoon' voeren en ook met duidelijk gemaakte afwegingen vaccineren. Alles waarmee je het lichaam niet extra belast geeft hem misschien net iets meer kansen om andere narigheid af te weren. Je zult nooit weten of je hem/haar er voordeel mee gegeven hebt maar misschien voelt het fijner.
- TvanEmst
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann
Nee, dit is naturadog.-Gaby- schreef: Is dit Dog Lovers Gold? In mijn ogen is dat een goede brok. Rhodin krijgt weinig brokken (voornamelijk vers), maar soms komt het even zo uit en we gebruiken het als beloning.
Moos heb ik ook al heel lang vers gevoerd, daar heeft 'ie geen zin meer in en eet wel weer Farmfood. Nou vind ik farmfood wel oké hoor, maar het bevat wel maïs, tarwe én rijst.
Dus.. weet iemand een geperste brok met ongeveer dezelfde samenstelling als Orijen/Acana?

Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
-
Job
- Zeer actief
Dogloversgold:
Ingrediënten:
Lamvlees meel, Bruine Rijst, Kippenvlees meel, Kippenvet (geconserveerd met gemengde Tocopherols), Verse Zalm, Gedroogde Eieren, Lijnzaad, Zalmolie, Appels, Wortelen, Doperwten, Gedroogd Biergist, Pepermunt, Yucca Schidigera extract, Probiotica Enterococcus Faecium, Prebiotica Fructo-Oligosaccharides en Mannan-Oligosaccharides, Natuurlijk antioxidant geconserveerd met Rozemarijn en Tocopherols, Vitamine A supplement, Vitamine D3 supplement, Vitamine E supplement, Vitamine C supplement Ascorbiczuur, Vitamine B12 supplement, Riboflavine Supplement, Niacine Supplement, Pantothenate, Folic zuur, Biotine, Pyridoxine Hydrochloride, Inositol, Thiamine, Choline Chloride, Potassium Chloride, Bètacaroteen, IJzer Aminozuur Chelate, Ferrous Sulfaat, Koper Aminozuur Chelate, Koper Sulfaat, Zink Amino Acid Chelate, Zink Sulfaat, Mangaan Sulfaat, Kobalt Carbonate, Selenium, L-Carnitine.
Ingrediënten:
Lamvlees meel, Bruine Rijst, Kippenvlees meel, Kippenvet (geconserveerd met gemengde Tocopherols), Verse Zalm, Gedroogde Eieren, Lijnzaad, Zalmolie, Appels, Wortelen, Doperwten, Gedroogd Biergist, Pepermunt, Yucca Schidigera extract, Probiotica Enterococcus Faecium, Prebiotica Fructo-Oligosaccharides en Mannan-Oligosaccharides, Natuurlijk antioxidant geconserveerd met Rozemarijn en Tocopherols, Vitamine A supplement, Vitamine D3 supplement, Vitamine E supplement, Vitamine C supplement Ascorbiczuur, Vitamine B12 supplement, Riboflavine Supplement, Niacine Supplement, Pantothenate, Folic zuur, Biotine, Pyridoxine Hydrochloride, Inositol, Thiamine, Choline Chloride, Potassium Chloride, Bètacaroteen, IJzer Aminozuur Chelate, Ferrous Sulfaat, Koper Aminozuur Chelate, Koper Sulfaat, Zink Amino Acid Chelate, Zink Sulfaat, Mangaan Sulfaat, Kobalt Carbonate, Selenium, L-Carnitine.
- Zilverspar
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder, X York, Maltezer en Bichon Frise
- Contacteer:
Is het wel verstandig om brokken en kvv door elkaar te voeren? Ik lees op barfplaats dat het niet verstandig is. Maar zoveel verstand heb ik er nu ook weer niet van hoor. Ik geef Eko Kvv, dat Eko is voor mij erg belangrijk want vers geven is al moeilijk genoeg als vegetarier
.
Yarrah willen ze hier niet eten en ik mag natuurlijk ook niet verwachten van ze dat ze met mee doen om vegetarisch te leven.......
Ik ben een beetje angstig geworden toen 1 van mijn hondjes epileptiforme krampaanvallen kreeg en door brokken te vervangen door kvv is ze al een half jaar aanval vrij....
Inge
Yarrah willen ze hier niet eten en ik mag natuurlijk ook niet verwachten van ze dat ze met mee doen om vegetarisch te leven.......
Ik ben een beetje angstig geworden toen 1 van mijn hondjes epileptiforme krampaanvallen kreeg en door brokken te vervangen door kvv is ze al een half jaar aanval vrij....
Inge
-
Job
- Zeer actief
mijn honden krijgen 's-morgens vers vlees en 's-avonds brokken,
ze doen het er goed op.
ze doen het er goed op.
-
Cootje1963
Ik las juist op barfplaats dat het niets uitmaakt als je mengt.Dit is een stukje geschreven door "Lizzy" en staat in het biebgedeelte.Zilverspar schreef:Is het wel verstandig om brokken en kvv door elkaar te voeren? Ik lees op barfplaats dat het niet verstandig is. Maar zoveel verstand heb ik er nu ook weer niet van hoor. Ik geef Eko Kvv, dat Eko is voor mij erg belangrijk want vers geven is al moeilijk genoeg als vegetarier.
Inge
-
Meiga
- geregistreerd lid
Dat is precies waarom onze hond dus ook geen vers krijgt (hier ook een vegetariër):PZilverspar schreef:Ik geef Eko Kvv, dat Eko is voor mij erg belangrijk want vers geven is al moeilijk genoeg als vegetarier.
Onze hond studeert overigens heel hard voor koe ^.^ Elke dag grazen in het gras, ze mankeert verder niets, de witte vlekken komen alleen nog niet
-
Job
- Zeer actief
ja leuk dat je zelf geen vlees eet,
maar als je om die reden jouw hond
geen vers geeft dan snap ik dat niet hoor.
Heb hier ooit gelezen dat iemand zei,
neem dan een konijn en daar kon ik me wel in vinden.
Ik eet ook weinig vlees, vaker niet dan wel,
maar mijn honden zijn voornamelijk carnivoor.
Mijn broer heeft de pest aan groenten,
moet hij dan als hij een konijn heeft die maar vlees voeren?
-
Meiga
- geregistreerd lid
Ik zeg niet dat mijn hond geen vlees mag eten, ik zeg dat ik het ook wel goed vind als ze gewoon brokken eet. Ze doet het er al 6,5 jaar op en ze doet het prima. Als mensen bij mij komen eten en ze zijn gek op vlees krijgen ze het ook niet, ik maak het niet klaar, zo simpel is het. In die brokken zitten voedingsstoffen die de hond, een carnivoor, binnen moet krijgen zonder dat daar vers voor nodig is. Sommigen doen het wel, anderen niet, ik kies voor niet MEDE omdat ik zelf vegetariër ben. Vanzelfsprekend is dat niet de enige reden.Job schreef:ja leuk dat je zelf geen vlees eet,
Een konijn vlees voeren is belachelijk inderdaad, maar dat omdat een konijn dat helemaal NIET eet en een hond kan wel prima op brokken leven. Wij mensen zijn ook omnivoren, maar we doen het prima als vegetariërs (zeker nu we met soja etc. zijn begonnen, maar daarvoor kon het ook al wel).
Kortom: zo moeilijk moet het niet te begrijpen zijn
-
Job
- Zeer actief
honden kunnen heel oud worden op brokken,
ook op restjes eten van de mensen.
Ik ben ook niet tegen brokken,
snap ook dat jij als vegetariër geen vlees voor mensen wil klaar maken.
Maar je hond geen vlees geven omdat je zelf vegetariër bent,
daar ben je me kwijt.
Heb zelf heel wat jaren helemaal geen vlees gegeten,
vond het geen probleem het voor anderen wel klaar te maken
trouwen, maar dat is ook voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
ook op restjes eten van de mensen.
Ik ben ook niet tegen brokken,
snap ook dat jij als vegetariër geen vlees voor mensen wil klaar maken.
Maar je hond geen vlees geven omdat je zelf vegetariër bent,
daar ben je me kwijt.
Heb zelf heel wat jaren helemaal geen vlees gegeten,
vond het geen probleem het voor anderen wel klaar te maken
trouwen, maar dat is ook voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
-
mwillow
Ik vind het voor een vegetariër echt not done om een eigen filosofie door de strot van je hond, kat of fret te douwen. Je dier zou het maar echt nodig hebben. Dat is toch bij redelijk veel honden het geval. Gelukkig zijn er ook echt reëel denkende vegetariërs die daar iets ruimdenkender en gezonder over nadenken.
-
Cootje1963
Daar heb je wel een goed punt vind ik.Maar honden hebben niet persee rauwvlees nodig om te kunnen overleven,ze kunnen prima volstaan met brokken.Ik lees ook vaak dat mensen zeggen veggie te zijn uit overtuiging en vervolgens de halve bioindustrie leeg kopen om hun viervoeters voeren.Daar heb ik eigenlijk meer moeite mee.Want je eet zelf geen vlees omdat je bezwaren hebt tegen bv de bioindustrie maar voor je honden zet je opeens al je bezwaren opzij.Dat vind ik moeilijk te bevatten.SandraH schreef:Ik vind het voor een vegetariër echt not done om een eigen filosofie door de strot van je hond, kat of fret te douwen. Je dier zou het maar echt nodig hebben. Dat is toch bij redelijk veel honden het geval. Gelukkig zijn er ook echt reëel denkende vegetariërs die daar iets ruimdenkender en gezonder over nadenken.
-
Job
- Zeer actief
en jij denkt dat de meeste vegies wel biologisch verantwoorde brokken voeren?
Betwijfel ik hoor.
Denk toch dat ze beter af zijn met een huisdier die geen vleeseter is,
dan hoeven er voor hun hond ook geen onschuldige dieren dood.
Want of het nu voor jezelf is
of voor je hond die je zelf hebt uitgekozen/aangeschaft,
jij kiest er voor dat andere dieren dood moeten voor het eten dat jij koopt.
(ja ook in brokken zit vlees ... toch?)
Het maakt mij niet uit hoor, maar geen vlees geven omdat je zelf geen vlees eet ,
maar wel brokken geven waar vlees in zit... beetje krom allemaal.
Betwijfel ik hoor.
Het maakt mij niet uit hoor, maar geen vlees geven omdat je zelf geen vlees eet ,
-
Cootje1963
Als ik wat labels bekijk dan zit er in de gemiddelde brok hooguit 15-20% "vlees"en in een brok als Acana 50% "vlees".Dat is altijd nog stukken minder dan 500 gram echt vlees in de vorm van kvv.Ik noem een pond omdat mijn hond dit eet per dag.En geloof dus niet dat er echt vlees zit in brokken hooguit dierlijke eiwitten,maar die kunnen overal afkomstig van zijn dus ook van uiers ofzo.Het gaat er bij mij niet in dat er spiervlees voor brok gebruikt zou worden.Maar ik vind dat mensen vooral moeten voeren waar zij zich goed bij voelen.Als ik iedere dag met een schuldgevoel een bak kvv moest voeren dan was het gauw gedaan met de lol.Dan ging mijn hond toch heel rap weer op brokjes.En dat veggies geen hond zouden mogen hebben om hun bezwaren vind ik wel erg ver gaan.Job schreef:en jij denkt dat de meeste vegies wel biologisch verantwoorde brokken voeren?
Betwijfel ik hoor.
-
Job
- Zeer actief
Dat een hond van een veggie dus zo weinig mogelijk vlees moet eten,Cootje1963 schreef: En geloof dus niet dat er echt vlees zit in brokken hooguit dierlijke eiwitten,maar die kunnen overal afkomstig van zijn dus ook van uiers ofzo.
daar zelfs de brok op uitgekozen wordt,
dat vind ik dus echt veels te ver gaan.
Nogmaals neem dan een huisdier wat ook veggie is.
-
Cootje1963
Ja ergens heb je natuurlijk gelijk en ik ben geen veggie dus kijk er anders tegenaan maar begrijp het wel een beetje.Maar wat jij nu zegt is ook wel weer waar.Ik vind dit soort discussies best lastig hoor. :N: Maar goed nogmaals ik denk dat honden prima kunnen gedijen op een normale onderhoudsbrok en ze niet persee rauwvlees nodig hebben.En als dat voor een veggie een voermethode is waar ze vrede mee hebben dan is dat voor mij prima en dan hoeven ze echt hun hond niet in te ruilen voor een cavia.Job schreef:Dat een hond van een veggie dus zo weinig mogelijk vlees moet eten,Cootje1963 schreef: En geloof dus niet dat er echt vlees zit in brokken hooguit dierlijke eiwitten,maar die kunnen overal afkomstig van zijn dus ook van uiers ofzo.
daar zelfs de brok op uitgekozen wordt,
dat vind ik dus echt veels te ver gaan.
Nogmaals neem dan een huisdier wat ook veggie is.
-
Job
- Zeer actief
o maar van mij hoeven honden ook niet perse rauw vlees hoor,
maar zoek dan wel een brok met verantwoorde ingrediënten
en inderdaad een biologische brok als je bewust een veggie bent.
maar zoek dan wel een brok met verantwoorde ingrediënten
en inderdaad een biologische brok als je bewust een veggie bent.
-
mwillow
Het overgrote merendeel van het vlees voor mijn honden komt niet uit de bioindustrie en het beetje vlees wat ik zelf eet, is ook voornl. biologisch met een achtergrond van redelijk gezond opgegroeide dieren. Jouw mening dat honden prima kunnen volstaan op brokken, deel ik zeer zeker niet gezien de ervaringen door de jaren heen. Kijk alleen maar naar jouw hond en die van mij. Nee, ik krijg er echt gekromde nekharen van als een vegetariër om eigen redenen een hond bewust gezonde vleesvoeding zou onthouden. Terwijl menig brokje volgepropt zit met foute bijproducten uit de bioindustrie. Uitzonderingen daargelaten die wel een bewuste brokkeuze maken met een hoger vleespercentage en een 'biologisch' label.Cootje1963 schreef:Daar heb je wel een goed punt vind ik.Maar honden hebben niet persee rauwvlees nodig om te kunnen overleven,ze kunnen prima volstaan met brokken.Ik lees ook vaak dat mensen zeggen veggie te zijn uit overtuiging en vervolgens de halve bioindustrie leeg kopen om hun viervoeters voeren.Daar heb ik eigenlijk meer moeite mee.Want je eet zelf geen vlees omdat je bezwaren hebt tegen bv de bioindustrie maar voor je honden zet je opeens al je bezwaren opzij.Dat vind ik moeilijk te bevatten.SandraH schreef:Ik vind het voor een vegetariër echt not done om een eigen filosofie door de strot van je hond, kat of fret te douwen. Je dier zou het maar echt nodig hebben. Dat is toch bij redelijk veel honden het geval. Gelukkig zijn er ook echt reëel denkende vegetariërs die daar iets ruimdenkender en gezonder over nadenken.
-
Meiga
- geregistreerd lid
Waar het bij mij met name om gaat is dat ik geen vers vlees wil geven. In princiepe heb ik niets tegen het eten van vlees, maar de manier waarop het dier dat het vlees levert behandeld wordt. Ik ben als vegetariër opgevoed en ben dat nu nog steeds. Ik ben ook totaal niet tegen een leeuw die een hertje grijpt, het beest kan immers niet anders dan vlees eten. Hetzelfde geldt voor een hond, dat is nu eenmaal geen grazer. Om je hond dus eten te geven zul je een bepaald percentage vlees moeten geven, tenminste, wil het redelijkerwijs een goede maaltijd voor het dier zijn. Vanwege mijn inmiddeld ontstane afkeer tegen vlees (vandaar dat ik het ook niet klaarmaak, naast het feit dat ik het nog nooit gedaan heb), wil ik dat ook niet aan mijn hond hoeven voeren. Dat neemt echter niet weg dat ik een goede maaltijd wil geven aan het dier. Om dit te bereiken kies ik een naar mijn inzicht fatsoenlijke brok (farmfood momenteel) zodat de hond goed voer krijgt, maar ik geen vers hoef te voeren.
Daarnaast heb ik ook katten hoor, die krijgen ook heerlijke brokjes, vroeger kregen ze van dat vieze spul uit blik, stinken dat het deed en 't zag er uit als braaksel. We zijn overgestapt op droge brokjes en ze vinden het prima, ok het natte voer vinden ze nog lekkerder, maargoed, ze kunnen niet alles hebben. Een kat in NL heeft het al zo goed, kan elke dag naar believen naar buiten, krijgt elke dag goed te eten, wordt nooit mishandeld, nouja dan heeft ie maar een iets minder lekkere brok te verteren.
Kortom: ik ben het er volledig mee eens dat een hond een vleeseter is en je dat absoluut niet moet proberen te veranderen en dat je moet zorgen voor een goede, gezonde maaltijd. Ik ben echter ook van mening dat dat niet persé vers vlees hoeft te bevatten en als ik daar zelf gevoelsmatig moeite mee heb, dan laat ik het bij brokjes. Ik veroordeel overigens mensen die wel versvoer geven niet hoor, moeten ze helemaal zelf weten, vleeseters net zo goed, ik doe er alleen zelf neit aan mee ^.^
Daarnaast heb ik ook katten hoor, die krijgen ook heerlijke brokjes, vroeger kregen ze van dat vieze spul uit blik, stinken dat het deed en 't zag er uit als braaksel. We zijn overgestapt op droge brokjes en ze vinden het prima, ok het natte voer vinden ze nog lekkerder, maargoed, ze kunnen niet alles hebben. Een kat in NL heeft het al zo goed, kan elke dag naar believen naar buiten, krijgt elke dag goed te eten, wordt nooit mishandeld, nouja dan heeft ie maar een iets minder lekkere brok te verteren.
Kortom: ik ben het er volledig mee eens dat een hond een vleeseter is en je dat absoluut niet moet proberen te veranderen en dat je moet zorgen voor een goede, gezonde maaltijd. Ik ben echter ook van mening dat dat niet persé vers vlees hoeft te bevatten en als ik daar zelf gevoelsmatig moeite mee heb, dan laat ik het bij brokjes. Ik veroordeel overigens mensen die wel versvoer geven niet hoor, moeten ze helemaal zelf weten, vleeseters net zo goed, ik doe er alleen zelf neit aan mee ^.^
-
Job
- Zeer actief
is er in farmfood biologisch vlees verwerkt?
Persoonlijk zou ik dat dan ook erg belangrijk vinden.
(dat vind ik trouwens ook hoor want mijn honden krijgen vlees van een biologische boer hier uit de buurt)
Persoonlijk zou ik dat dan ook erg belangrijk vinden.
(dat vind ik trouwens ook hoor want mijn honden krijgen vlees van een biologische boer hier uit de buurt)
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Wel vegetarier, Niet?
Wel kvv of geen Kvv.?
Wel brok of Niet, ? als iemand vegatarier is, en zijn of haar hond om welke rede dan ook, (misschien vind de topic starter het wel gewoon onsmakelijk) om wat met Kvv te doen, kan ik me voorstellen als je echt niet van vlees houd.
Zo smakelijk ziet het er ook niet uit,, ik ben geen vegetarier maar sta ook wel eens te kokken als ik s'morgens om half zeven de pens in de bakken sta te doen.
Met brokken heb ik dat probleem niet.
Wat ik bedoel is, laat een ieder toch.
Ik denk dat de Farmfood een goede keus is!
Wel kvv of geen Kvv.?
Wel brok of Niet, ? als iemand vegatarier is, en zijn of haar hond om welke rede dan ook, (misschien vind de topic starter het wel gewoon onsmakelijk) om wat met Kvv te doen, kan ik me voorstellen als je echt niet van vlees houd.
Zo smakelijk ziet het er ook niet uit,, ik ben geen vegetarier maar sta ook wel eens te kokken als ik s'morgens om half zeven de pens in de bakken sta te doen.
Wat ik bedoel is, laat een ieder toch.
Ik denk dat de Farmfood een goede keus is!
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
-
Cootje1963
Amber schreef: Zo smakelijk ziet het er ook niet uit,, ik ben geen vegetarier maar sta ook wel eens te kokken als ik s'morgens om half zeven de pens in de bakken sta te doen.
-
Job
- Zeer actief
pens vind ik nog wel gaan,
maar wild en geit...
maar wild en geit...
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
@ Meiga:
Ik vind jouw gedachtengang een beetje vreemd. Als je nou brokken met vlees van biologische oorsprong zou geven, dan kan ik er nog inkomen, nu niet. Juist in brokken zit (over het algemeen) het goedkoopste vlees en dat is zelden, zeg maar nooit, van dieren uit de biologische hoek.
Ik vind jouw gedachtengang een beetje vreemd. Als je nou brokken met vlees van biologische oorsprong zou geven, dan kan ik er nog inkomen, nu niet. Juist in brokken zit (over het algemeen) het goedkoopste vlees en dat is zelden, zeg maar nooit, van dieren uit de biologische hoek.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
mwillow
Ik veroordeel niemand, ik vind jouw statement not done. Als je jouw filosofie dan uit wilt voeren, is ook Farmfood niet zo'n geweldige keuze. Ik kan heel veel respect opbrengen voor mensen die zwaar vegetariër zijn en toch heel erg bewust kiezen het 'juiste' te geven aan hun hond. Of dat dan KVV of zelf samenstellen of zelfs brok is waar ik niet achter sta, is mij om het even. Maar brok voeren en dan kiezen voor een net zo'n foute brok als welk eender 'eerlijk' niet biologisch brokkenmerk past niet binnen de filosofie die je wilt uitdragen.Meiga schreef:Ik veroordeel overigens mensen die wel versvoer geven niet hoor, moeten ze helemaal zelf weten, vleeseters net zo goed, ik doe er alleen zelf neit aan mee ^.^
-
Job
- Zeer actief
kijk jij snapt hetLiesbeth schreef:@ Meiga:
dat heeft verder niks met veroordelen te maken.
Jee hoeveel mensen op dit forum geven wel niet een onverantwoorde brok?
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Liesbeth schreef:@ Meiga:
Precies mijn vraag na het lezen van dit topic. Ik snap prima dat je al vegetarier moeite hebt met het voeren van vlees. Maar ik snap dan niet helemaal hoe de keuze van brok komt? Brok bevat juist dierlijke producten uit de bio industrie. Ik zou dan eerder op zoek gaan naar vlees (of brok) van biologische oorsprong.