Pfff ben er doorheen gekomen wat een blz. Ik vind het vreselijk wat de eigenaren van Bartje is overkomen en nogmaals ik zou er ook niet aan moeten denken en de hele aardkloot bij elkaar schreeuwen. Ik heb zelf hier een jaar op mijn tenen gelopen vanwege een Stafford een paar straten verderop waarvan ik wist dat als die los zou breken hij zou knokken met iedere hond die hij tegen zou komen. Bij deze hond is er ook een slachtoffer gevallen maar wel zijn eigen baas die een been brak :sst: toen de hond een draai maakte om zijn baas heen naar een andere hond. Ik ben zooooooooo blij dat de hond alleen maar in de tuin uit gaat nu, zielig voor de hond echt waar want die mensen doen er verder geen flikker mee of aan maar voor mezelf en mijn honden echt een opluchting. Elektra is echt een geweldig hondje en de mensen hier op het forum die haar kennen kunnen dat beamen, toch houd ik altijd voor ogen wat voor type hond ze is, ook al weegt ze maar 15 kilo ze springt zo over het 1.5 meter hoge hek op mijn werk heen, evenals Buffel die dat met dat logge lijf ook doet.
Maar die doen (nog) niets bij andere honden of geven aan wat te willen doen.
Bunker sprint niet, dat niet maar toch loopt hij op mijn werk niet meer los op de velden want stel dat hij erover heen zou gaan ja Bunker pakt ook iedere hond die hij pakken kan, of hij ze dood bijt ik heb geen idee echt maar het risico neem ik echt niet. Vind ik het leuk/stoer of opwindend

dat hij zo is NEE ik baal er als de tering van dat hij zo hondagressief is maar het is nu eenmaal zo en ik maak er het beste van want ik ben blind op hem, hij is mijn maatje mijn alles met 1 kant die ik liever wat minder heftig had gezien maar helaas het zijt zo.
En hier worden dus zeker maatregelen genomen met hem en doe ik andere dingen met hem dan met de andere honden. Ik ga niet gezellig met Bunker op een terras zitten wat ik met Tank en Elektra wel doe, het zou best kunnen maar er zijn nu eenmaal honden die daar los zouden kunnen scharrelen dus dan doe ik het bij voorbaad al niet.
Ben ik met Bunker op de hondenschool of op een show kan hij prima naast een andere hond staan geen probleem zolang mensen hun hond bij zich houden en ik Bunker attent blijf houden op wat ik wil dat hij doet gaat het prima. Heb ik er geen vertrouwen in of dat nou andere mensen of Bunker is dan gaat de korf om.
Ik baal er als de pest van dat er zoveel mensen zijn die een Stafford of dergelijk ras (of ander pittig ras want die zijn er in de andere rassen groepen ook wel te vinden) hebben en zo makkelijk denken, zeg NOOIT NOOIT het blijft een hond met een bep. eigenschap en daar moet je
altijd rekening mee blijven houden zijn/haar hele leven lang.
Ik heb gekozen voor deze rassen omdat ze mij aanspraken zowel kwa karakter als kwa uiterlijk, ik schaam me er dan ook niet voor om te zeggen dat ik idd houd van wat 'meer' hond en de wat stoerder uitziende typjes, schaam ik mij daarvoor? nee want iemand met een poedel zal zich ook niet hoeven schamen omdat die van fohnen en sprayen houd. Ik heb dan ook totaal geen moeite met de bep. eigenschappen bij deze honden waar je rekening mee moet houden, ik hoef niet zo nodig flierefluitend met mijn neus in een rozenstruik op zondagmiddag in het Haagse bos te wandelen, ik ga liever lekker alleen op pad in de ochtenuren en wat dat betreft past een Stoerie wel bij me. Ik hoef geen hond om lekker mee te tutten en te mutsen daar heb ik mijn vriendin voor. Ik vind het heerlijk om uit mijn honden te halen wat erin zit alleen op een positieve en verantwoorde manier.
Ja mensen dit is dus wat o.a. een Stafford kan, het is nu eenmaal zo, kan de hond niets aan doen, die doet waar hij voor gefokt is en ze doen alles om de baas te pleasen (helaas buiten veel mensen die uit op de verkeerde manier) en ik heb weleens gedacht zo laat maar even idd zien wat ze kunnen mss gaan er dan wat ogen open van mensen die een lief sociaal Staffordje wilde maar helaas 9 van de 10 vechthondentype eigenaren hebben oogkleppen op die helaas nooit af zullen gaan.......en wie daar de dupe van zijn is wel duidelijk.......