ranetje schreef:Aphraell schreef:
Als het ECHT zo gegaan is vind ik het niet kunnen..
Dus als die mevrouw nietsvermoedend al lang en breed in de auto zat na de commotie met de lab (als ik het allemaal goed heb begrepen..) dan ... nee
Maar als ze het hondje tijdens de commotie oppakt en in de auto gaat zitten dan kan alleen dat al een trigger zijn..
feit blijft dat de eigenaar , zeker aan dat openbare terrein, had moeten zorgen dat de hond er niet uit kon.. klaar
Meen je dat echt?
Is het voor een Stafford, die in zijn eigen tuin zit, een reden om over het hek te springen als er
twee andere honden een discussie hebben?
En dan dus ook gewoon een auto in springt om een van de "herrieschoppers" te bijten nadat dat die herrie al voorbij is, ook al is dat nog maar net?
Stel hé!.................want ik weet niet wat er is voorgevallen (behalve wat er hier geschreven wordt).
Ik weet graag wat ik van honden kan verwachten, dus ik weet dat ook graag van Staffords.
Ik heb ze nooit als zo fel beschouwd als wat hier is gebeurd.
Fel ................... ja
Graag vechten met een andere hond vooral van eigen geslacht.................ja
Maar bij een blafconcert tussen twee
andere honden over een hek springen en een van de alweer tot rust gekomen herrieschoppers nog even de wacht aanzeggen in eigen auto?
Het wil er bij mij maar niet in dat dat een normale "trigger" is voor een Stafford.

Dat bedoel ik.. ik weet niet of het allemaal tot rust gekomen was
ik heb ook het idee dat allebei de verhalen een beetje rammelen... maar goed, daar wil ik gewoon verder niet over oordelen.
Ik heb sinds ik zelf een stafford heb aardig wat hondjes leren kennen en daar zitten er best een aantal bij die een heel laag 'trigger gehalte' hebben...
ze kunnen in elkaar klappen om een gevonden stok of bij wijze van spreke een grassprietje waar ze mee aan het spelen zijn.
even dit verhaal buiten beschouwing ( persoonlijk vind ik een auto inknallen uit het niets niet kunnen, maar ik zei al..ik twijfel aan de toedracht) wat je van dit soort hond ALTIJD moet verwachten is een intolerantie naar andere honden...
Tref je er dan eentje die wel sociaal is mag je in je handjes klappen.. zoals die van mij... maar ik zit er wel met m'n neus bovenop.
Hoe sociaal hij ook is.. ik zorg er wel voor dat ie niet over dat ene hek heen kan, en als ik m laat spelen met andere honden verliezen we m niet uit het oog...
gewoon omdat het KAN gebeuren... ook al heeft ie 8 jaar 'niks' gedaan...
maar dat vind ik nog steeds niet gedrags gestoord, dat weet je als je voor dit ras kiest.