Aangezien we weer richting december gaan ben ik met Senna begonnen met Clomicalm. Naar mij idee het laatste redmiddel (als het werkt bij haar)om deze maanden een beetje redelijk door te komen. Ik heb het volgende al geprobeerd: DAP-verstuiver en halsband, gedragtherapeut die ook met Bachbloesem-therapie werkt en een speciale mix voor Senna had samengesteld, vuurwerktraining dmv een cd, Bach resque-spray en op oudjaarsdag een advocaatje. Niets van dit al gaf enig resultaat. Alleen het advocaatje werkte best goed, maar ja, "ze" beginnen nu al weer met vuurwerk en als Senna ergens in Verwegnistan "plop" hoort, schiet ze al in de stress. Waarbij ze dus als een speer van me weg rent, totaal niet meer bereikbaar is en vervolgens het huis niet meer uit wil. Vorig jaar heeft ze 48 uur! niet gepoept en geplast......
Nu zit ze 2 weken aan de Clomicalm, het schijnt een poosje te moeten inwerken maar wat ik nu al wel aan haar merk is dat ze weinig tot geen emoties meer toont. Met wandelen hobbelt ze achter me aan, haar hondenvrienden boeien haar niet echt en spelen, mwah...geen zin....
Vandaag ben ik met haar naar de Soesterduinen geweest, een plaats waar ze normaal gesproken helemaal uit haar dak gaat, maar ook hier liep ze achter me aan te sukkelen. Het is niet zo dat ze versuft is, het lijkt haar allemaal niet meer zo te boeien. Wel is ze nog schrikachtig, maar misschien dat dit ook minder wordt, wat dus uiteindelijk de bedoeling is natuurlijk....
Zijn er hier mensen die ook Clomicalm voor hun honden gebruiken/hebben gebruikt? En is dit een veel/vaak voorkomende bijwerking? En wat zijn verder jullie ervaringen met dit middel?
Ik zal blij zijn als het weer januari is....
O ja, ook een paar maanden rust-compositum van de groene os gegeven...geen resultaat....
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Clomicalm
Moderator: moderatorteam
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Clomicalm
Misschien heb je wat aan dit topic.
http://www.hondenforum.nl/plaza/post345 ... m#p3459833" onclick="window.open(this.href);return false;
Het klopt dat ze er "vlakker" van worden, dat is dus het gedrag dat je beschrijft.
http://www.hondenforum.nl/plaza/post345 ... m#p3459833" onclick="window.open(this.href);return false;
Het klopt dat ze er "vlakker" van worden, dat is dus het gedrag dat je beschrijft.
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Dank je wel! Het klinkt allemaal best logisch. Even volhouden dan maar, hopelijk heb ik over een paar maanden weer m'n gekke, speelse Senna weer terug!
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
Harley heeft clomicalm gebruikt begin van het jaar.
Hij werd inderdaad matter. Zag wel al binnen 10 dgn resultaat dat hij minder nerveus en angstig werd
Hij werd inderdaad matter. Zag wel al binnen 10 dgn resultaat dat hij minder nerveus en angstig werd
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Mijn hond heeft het ook een tijd gehad.
Maar bij haar was er helaas geen enkel effect merkbaar.
Maar bij haar was er helaas geen enkel effect merkbaar.

- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Mijn flatcoat heeft het tot 2x toe gehad, eerste keer nauwelijks iets merkbaar en de tweede keer een duidelijk verschil. Zij werd er overigens niet door "afgevlakt" (haar feestjes bleven haar feestjes) maar werd wel iets beter "bereikbaar".
Met betrekking tot het vuurwerk wil ik je niet teveel valse hoop geven ....... mijn hond was en bleef gewoon doodsbang voor het vuurwerk en als ze niet aangelijnd geweest zou zijn (2 halsbanden, 2 riemen) was ze in blinde paniek weet ik veel waar heengerend.
Ik hoop voor jou dat het voldoende werkt in de komende maanden .....
Met betrekking tot het vuurwerk wil ik je niet teveel valse hoop geven ....... mijn hond was en bleef gewoon doodsbang voor het vuurwerk en als ze niet aangelijnd geweest zou zijn (2 halsbanden, 2 riemen) was ze in blinde paniek weet ik veel waar heengerend.
Ik hoop voor jou dat het voldoende werkt in de komende maanden .....