Da's Marion. Daar moet je niet zo op letten dat is haar taal nou eenmaal als het over kinderen gaat.Renee1966 schreef:Btw hoezo "kut-blagen" trouwens?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)
Moderator: moderatorteam
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Re: Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- smoekie
- Zeer actief
Frenk schreef:Marion, jouw situatieschets heeft niets te maken met de situatie van de mensen in dit topic en waar Neeltje op reageert. Dus nee, jouw Miep is niet vergelijkbaar met de stafford die Bartje doodgebeten heeft en komt dientengevolge ook niet in aanmerking voor dezelfde voorzorgsmaatregelen en is dus ook geen argument tegen die voorzorgsmaatregelen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- smoekie
- Zeer actief
Goede honden heb jij dan.Die van jou lopen gegarandeerd kinderen omver. Jij moet wegstappen omdat ze jou anders nog omver lopen. Jouw hond negeerde ook een aanlijn/muilkorfgebod (wat jouw verantwoordelijkheid is bij de weg) en jammer genoeg hebben ze genergeerde ze dat destijds ook.malinois schreef:nee dat snap ik allemaal wel, maar iedere hond kan een kind omver gooien, sterker nog dat gebeurd gegarandeerd hier als ik mijn honden een beetje ken... ik moet wegstappen anders lopen ze mij nog omver dus dat vind ik kant nog wal slaan...Neeltje schreef:De burgemeester gaat hierover beslissen, maar ik heb toch even mijn contacten bij de AID geraadpleegd wat er gedaan kan worden om dat beest toch de gedragstest te laten ondergaan.
En sorry, van mij mag dat beest dood, wil jij het op je geweten hebben dat hij straks nog een andere hond dood bijt?? Wat als er dan een kindje in de weg loopt, al duwt-ie het kindje alleen maar omver dat dan met het hoofdje op de harde ondergrond valt. Nee. Ik ben niet tegen staffs in het algemeen, wel tegen dit soort staffs en andere honden die dit soort gedrag vertonen. En denk je nu echt dat mijn vriendin nog een staffordshire of wat er maar een beetje op lijkt vertrouwd? Nee, totaal niet. Het is makkelijk reageren als het niet jouw hond is die dood is.
Dat soort honden hoort niet in de hedendaagse maatschappij, daarvoor is het te druk op deze aardbol.
En nee ik blijf dus tegen direct inslapen... maar goed, die kans kreeg men hier ook niet want dan was de hond allang weg geweest dat risico ging ik niet lopen.
Als die hond het aanlijn en muilkorfgebod negeert kunnen er altijd nog stappen ondernomen worden. Dat was bij mijn hond destijds ook het geval, daar werd het ook genegeert.
En dan durf jij tegen mij te zeggen dat ik iets zeg wat tegenstrijdig is?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
lezen is ook een vak...dus als je dat kunt praten we verder.smoekie schreef:
Goede honden heb jij dan.Die van jou lopen gegarandeerd kinderen omver. Jij moet wegstappen omdat ze jou anders nog omver lopen. Jouw hond negeerde ook een aanlijn/muilkorfgebod (wat jouw verantwoordelijkheid is bij de weg) en jammer genoeg hebben ze genergeerde ze dat destijds ook.
En dan durf jij tegen mij te zeggen dat ik iets zeg wat tegenstrijdig is?Ik weet niet hoor, in bovenstaande zeg je dat je ze bij jou allang waren weggeweest omdat je dat risico niet ging lopen, om vervolgens 2 tellen daarna te zeggen dat dat bij jouw hond ook het geval was dat dat ook genegeert(d?) werd?
![]()
![]()
en ja als mijn honden aan het spelen zijn dan moet ik wegstappen ja, omdat ze niet kijken of ik daar nu sta of niet... Kan ook blijven staan, dan breek ik mn knieen en die doen zonder dat de honden er tegenaan lopen al pijn genoeg zo af en toe.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nou idd, meer is er ook niet over te zeggen.basil schreef:wat een vreselijk drama
arme Bartje, arme mensen.
rust zacht klein teckel ventje
- smoekie
- Zeer actief
smoekie schreef:Goede honden heb jij dan.Die van jou lopen gegarandeerd kinderen omver. Jij moet wegstappen omdat ze jou anders nog omver lopen. Jouw hond negeerde ook een aanlijn/muilkorfgebod (wat jouw verantwoordelijkheid is bij de weg) en jammer genoeg hebben ze genergeerde ze dat destijds ook.malinois schreef:nee dat snap ik allemaal wel, maar iedere hond kan een kind omver gooien, sterker nog dat gebeurd gegarandeerd hier als ik mijn honden een beetje ken... ik moet wegstappen anders lopen ze mij nog omver dus dat vind ik kant nog wal slaan...Neeltje schreef:De burgemeester gaat hierover beslissen, maar ik heb toch even mijn contacten bij de AID geraadpleegd wat er gedaan kan worden om dat beest toch de gedragstest te laten ondergaan.
En sorry, van mij mag dat beest dood, wil jij het op je geweten hebben dat hij straks nog een andere hond dood bijt?? Wat als er dan een kindje in de weg loopt, al duwt-ie het kindje alleen maar omver dat dan met het hoofdje op de harde ondergrond valt. Nee. Ik ben niet tegen staffs in het algemeen, wel tegen dit soort staffs en andere honden die dit soort gedrag vertonen. En denk je nu echt dat mijn vriendin nog een staffordshire of wat er maar een beetje op lijkt vertrouwd? Nee, totaal niet. Het is makkelijk reageren als het niet jouw hond is die dood is.
Dat soort honden hoort niet in de hedendaagse maatschappij, daarvoor is het te druk op deze aardbol.
En nee ik blijf dus tegen direct inslapen... maar goed, die kans kreeg men hier ook niet want dan was de hond allang weg geweest dat risico ging ik niet lopen.
Als die hond het aanlijn en muilkorfgebod negeert kunnen er altijd nog stappen ondernomen worden. Dat was bij mijn hond destijds ook het geval, daar werd het ook genegeert.
En dan durf jij tegen mij te zeggen dat ik iets zeg wat tegenstrijdig is?Ik weet niet hoor, in bovenstaande zeg je dat je ze bij jou allang waren weggeweest omdat je dat risico niet ging lopen, om vervolgens 2 tellen daarna te zeggen dat dat bij jouw hond ook het geval was dat dat ook genegeert(d?) werd?
![]()
![]()
malinois schreef:[lezen is ook een vak...dus als je dat kunt praten we verder.![]()
en ja als mijn honden aan het spelen zijn dan moet ik wegstappen ja, omdat ze niet kijken of ik daar nu sta of niet... Kan ook blijven staan, dan breek ik mn knieen en die doen zonder dat de honden er tegenaan lopen al pijn genoeg zo af en toe.
Edit:
En mij durven te verwijten dat ik mezelf tegenspreekmalinois schreef:knip
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
jazeker want jij leest niet.smoekie schreef: En mij durven te verwijten dat ik mezelf tegenspreek
Dat van MIJN hond sloeg hier op... maar jij kijkt nooit verder dan wat je wil lezen:
malinois schreef: mijn hond is ook bijna doodgebeten en daar werden alle zakelijke dingen van vergoedt, de DA kosten en daarmee afgelopen. Hond werd ook niet afgemaakt, wel muilkorf en lijngebod. Overigens heb ik ook nooit om afmaken gevraagd gelukkig... brrr...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Wat denk je Smoekie.
Misschien was de hond van Malinois het slachtoffer?
Het was BIJ haar hond het geval, niet door haar hond.
- smoekie
- Zeer actief
ranetje schreef:Wat denk je Smoekie.
Kan best, ik las dit:
malinois schreef:nee dat snap ik allemaal wel, maar iedere hond kan een kind omver gooien, sterker nog dat gebeurd gegarandeerd hier als ik mijn honden een beetje ken... ik moet wegstappen anders lopen ze mij nog omver dus dat vind ik kant nog wal slaan...En nee ik blijf dus tegen direct inslapen...
maar goed, die kans kreeg men hier ook niet want dan was de hond allang weg geweest dat risico ging ik niet lopen.Als die hond het aanlijn en muilkorfgebod negeert kunnen er altijd nog stappen ondernomen worden. Dat was bij mijn hond destijds ook het geval, daar werd het ook genegeert.
- smoekie
- Zeer actief
Zou maar zo kunnen, maar als je mijn qoute ff hierboven ziet, zie je dat je het zelf hebt over "honden" en niet over 1 hond. Dus je hebt het dan over meerdere honden van je, en niet over 1 hond die iets mee heeft gemaakt waardoor de betreffende hond direct als slachtoffer gezien mag worden indien hij/zij iets doet waardoor dat gedrag/aanval gerechtvaardigd is.malinois schreef:jazeker want jij leest niet.smoekie schreef: En mij durven te verwijten dat ik mezelf tegenspreek
Dat van MIJN hond sloeg hier op... maar jij kijkt nooit verder dan wat je wil lezen:
malinois schreef: mijn hond is ook bijna doodgebeten en daar werden alle zakelijke dingen van vergoedt, de DA kosten en daarmee afgelopen. Hond werd ook niet afgemaakt, wel muilkorf en lijngebod. Overigens heb ik ook nooit om afmaken gevraagd gelukkig... brrr...
- Liesbeth
- Zeer actief
Als je dan ook het woordje daar even vet maakt lees je de zin ws anders.smoekie schreef:ranetje schreef:Wat denk je Smoekie.
Kan best, ik las dit:
malinois schreef:nee dat snap ik allemaal wel, maar iedere hond kan een kind omver gooien, sterker nog dat gebeurd gegarandeerd hier als ik mijn honden een beetje ken... ik moet wegstappen anders lopen ze mij nog omver dus dat vind ik kant nog wal slaan...En nee ik blijf dus tegen direct inslapen...
maar goed, die kans kreeg men hier ook niet want dan was de hond allang weg geweest dat risico ging ik niet lopen.Als die hond het aanlijn en muilkorfgebod negeert kunnen er altijd nog stappen ondernomen worden. Dat was bij mijn hond destijds ook het geval, daar werd het ook genegeert.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
misschien dat je dan eerst ff kunt informeren voordat je maar iets verzint...smoekie schreef:Zou maar zo kunnen, maar als je mijn qoute ff hierboven ziet, zie je dat je het zelf hebt over "honden" en niet over 1 hond. Dus je hebt het dan over meerdere honden van je, en niet over 1 hond die iets mee heeft gemaakt waardoor de betreffende hond direct als slachtoffer gezien mag worden indien hij/zij iets doet waardoor dat gedrag/aanval gerechtvaardigd is.malinois schreef:jazeker want jij leest niet.smoekie schreef: En mij durven te verwijten dat ik mezelf tegenspreek

- smoekie
- Zeer actief
zie je nu hoe snel men iets verkeerds kan lezen en men pas NA uitleg iets beter of geheel begrijpt? Ik wel. Zou voor jou (mal) ook niet verkeerd zijn.
-
linda]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mudi
- Contacteer:
Jee, Neeltje, wat een vreselijk drama voor je vriendin en haar man
. Heel veel sterkte...
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Wat vreselijk banaal dat een topic over iets hartverscheurends als de dood van Bartje
weer zo'n Smoekietopic moet worden.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Wat had je anders verwacht van dat soort wraakzuchtige bloeddorstige mensen? Oog om oog, tand om tand verder kunnen ze niet denken met hun ene hersencel.malinois schreef: Alles afspuiten dan maar?
Mijn hond is dood, jouw hond moet dood. En dan nog met een stalen gezicht durven beweren dat ze zoveel beter zijn dan die eigenaren van de "stafford".
Alsof het vermoorden van een andere hond het verlies zal helpen van de ene. Hoeveel moorden moeten er nog gepleegd worden voordat de ene gewraakt wordt?
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Ik denk niet dat de meesten beweren 'alles afspuiten' maar meer met betrekking tot dit specifieke geval 
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- smoekie
- Zeer actief
Maylala schreef:Wat vreselijk banaal dat een topic over iets hartverscheurends als de dood van Bartje
Jeetje Maylala, die is inmiddels wel heel erg uit de oude doos hoor.
Edit: Had van jou wel wat beters verwacht moet ik eerlijk bekennen.
Begin was zeker iets te saai zeker?
- Valerie
- Zeer actief
Dat is toch al ziek genoeg? Bloed willen zien omdat jouw hond ook dood is. Alsof zelf ook willen moorden alles beter maakt.Expecting schreef:Ik denk niet dat de meesten beweren 'alles afspuiten' maar meer met betrekking tot dit specifieke geval
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Maar het gaat op de manier waaróp het is gebeurd. Ik denk dat de reacties heel anders zouden zijn, was de hond in een gevecht doodgebeten bijvValerie schreef:Dat is toch al ziek genoeg? Bloed willen zien omdat jouw hond ook dood is. Alsof zelf ook willen moorden alles beter maakt.Expecting schreef:Ik denk niet dat de meesten beweren 'alles afspuiten' maar meer met betrekking tot dit specifieke geval
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
maar wat was de trigger van die staff om die teckel aan te vallen..?
ik kan het me echt niet voorstellen dat een staff (of wat voor ander ras dan ook) zomaar vanuit het niks een hond dood bijt.. ik geloof dat echt niet
ik kan het me echt niet voorstellen dat een staff (of wat voor ander ras dan ook) zomaar vanuit het niks een hond dood bijt.. ik geloof dat echt niet

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- Valerie
- Zeer actief
Dan nog is het hypocriet om te doen alsof die hond zo slecht is terwijl je zelf geen haar beter bent (niet persoonlijk bedoelt).Expecting schreef:Maar het gaat op de manier waaróp het is gebeurd. Ik denk dat de reacties heel anders zouden zijn, was de hond in een gevecht doodgebeten bijvValerie schreef:Dat is toch al ziek genoeg? Bloed willen zien omdat jouw hond ook dood is. Alsof zelf ook willen moorden alles beter maakt.Expecting schreef:Ik denk niet dat de meesten beweren 'alles afspuiten' maar meer met betrekking tot dit specifieke geval
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Moet dit hier
Er is een hondje dood gebeten, en Neeltje vraagt hoe ze in vredesnaam haar vriendin, die het voor haar ogen heeft zien gebeuren en dubbel slachtoffer is, moet ondersteunen.
Discussies kunnen toch wel in het daarvoor bestemde topic in de discussiehoek.
Nogmaal, een drama, voor Bartje
En voor die arme baasjes.
Neeltje, hoe is het nu met ze? En met jou?
Er is een hondje dood gebeten, en Neeltje vraagt hoe ze in vredesnaam haar vriendin, die het voor haar ogen heeft zien gebeuren en dubbel slachtoffer is, moet ondersteunen.
Nogmaal, een drama, voor Bartje
- smoekie
- Zeer actief
Valerie schreef:Dat is toch al ziek genoeg? Bloed willen zien omdat jouw hond ook dood is. Alsof zelf ook willen moorden alles beter maakt.Expecting schreef:Ik denk niet dat de meesten beweren 'alles afspuiten' maar meer met betrekking tot dit specifieke geval
Of dat ziek is betwist ik. Gevoelsmatig kan ik me daar zeer zeker iets bij voorstellen als ik het op mezelf en Nell zou betrekken. Daarbij is nog niet gezegd dat zelf ook willen moorden alles beter maakt, maar kan het me heel goed indenken, en denk dat ik zelf ook liever zou hebben in een situatie als hier dat de hond gewoon helemaal niet meer in contact mag komen met andere honden.
Hondagressief is 1. Maar zover dat je hond ook nog eens een willekeurige auto in duikt om daar fifi te verscheuren die bij moeders op schoot zit heeft daar mijn inziens niets mee te maken, en al zou ik daar naast zitten dan weet jij dat als eigenaar allang al en had jij allang al voorzorgsmaatregelen moeten treffen dat dergelijke dingen zouden moeten kunnen gebeuren.
En niet achteraf dat allom bekende cliché antwoord "dat doet ie anders nooit hoor" of "hij kan niet springen"
Oh en ter info. Moge inmiddels duidelijk zijn dat ik een groot liefhebber ben van pitjes en staffies
edit:
Als een hond iets doet als zich hier nu in het topic voordoet kan ik me niet voorstellen dat er aan die hond niets mankeert. Dan mankeert er gewoon iets aan die hond (ongeacht ras) tis alleen jammer dat het een staff betreft want het is alleen maar weer voer voor de tegenstanders van de staffsAnne Panne schreef:maar wat was de trigger van die staff om die teckel aan te vallen..?
-
pepim
- Zeer actief
Nou idd mijn idee, ik scroll bij sommige postings maar haastig door pfff. Wat een drama Neeltje, verschrikkelijk voor je vriendin en haar man om mee te moeten maken. Voor de baasjes en jou heel veel sterkte gewenst! Ontzettend sneu dat Bartje zo aan zijn einde heeft moeten komen. Gewoon horror.flamme schreef:Moet dit hier![]()
Nogmaal, een drama, voor BartjeEn voor die arme baasjes.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Dus gaan we op zoek naar wat de hond heeft getriggerdAnne Panne schreef:maar wat was de trigger van die staff om die teckel aan te vallen..?
Misschien is er ooit door een teckel tegen hem geblaft en heeft hij daar een trauma van.
Feit is dat de bazen van de hond het hebben laten gebeuren, kan me niet voorstellen dat het een gevalletje is van, dat doet hij anders nooit.
Ik gruwel van dit soort verhalen, ik heb zelf een Kaukaas en zal altijd zorgen dat er nooit dit soort voorvallen kunnen plaatsvinden, de pest is dat er zoveel mensen zijn die niet weten wat ze in huis hebben.
Neeltje veel sterkte voor je vrienden, dit is een afschuwelijk iets.
-
Neeltje
[="Valerie"]
Wie bedoel je geen haar beter is??? Als je daar mijn vriendin mee bedoelt, neem ik je dat hoogstens kwalijk. Dus de hond is een lieverdje omdat hij een andere hond zo boem heeft dood gebeten?? Is dat dan ziek?? Dacht het niet.
Dan nog is het hypocriet om te doen alsof die hond zo slecht is terwijl je zelf geen haar beter bent (niet persoonlijk bedoelt).[/quote]Expecting schreef:Maar het gaat op de manier waaróp het is gebeurd. Ik denk dat de reacties heel anders zouden zijn, was de hond in een gevecht doodgebeten bijvValerie schreef:Dat is toch al ziek genoeg? Bloed willen zien omdat jouw hond ook dood is. Alsof zelf ook willen moorden alles beter maakt.Expecting schreef:Ik denk niet dat de meesten beweren 'alles afspuiten' maar meer met betrekking tot dit specifieke geval
Wie bedoel je geen haar beter is??? Als je daar mijn vriendin mee bedoelt, neem ik je dat hoogstens kwalijk. Dus de hond is een lieverdje omdat hij een andere hond zo boem heeft dood gebeten?? Is dat dan ziek?? Dacht het niet.
-
Neeltje
Ik denk dat je dan toch in de archieven van de politie zult moeten duiken en er dan heel wat van dit soort gevallen door dit soort honden die bij de verkeerde mensen zitten. Als je je dat niet kunt voorstellen, dan wordt het tijd dat je je kennis over dit soort honden uitbreidt.Anne Panne schreef:maar wat was de trigger van die staff om die teckel aan te vallen..?
- smoekie
- Zeer actief
neel maak je er niet al te druk om, je komt lang genoeg hier om te weten dat alles in een dergelijke discussie terecht komt. JIj kan niet anders dan met je vriendin mee treuren,schelden en weet ik veel wat nog meer.
-
Neeltje
Totdat het tot mensen en de overheid dat er een aantal honden zijn die niet door jan en alleman gehouden kunnen worden, omdat ze anders een gevaar voor de samenleving zijn. Zo lang zullen er mensen zijn die hiervoor zullen vechten. Jouw reactie bevestigt meteen weer hoe belangrijk is dat dit gebeurt en snel. Zeker nu de RAD is afgeschaft.Valerie schreef:Wat had je anders verwacht van dat soort wraakzuchtige bloeddorstige mensen? Oog om oog, tand om tand verder kunnen ze niet denken met hun ene hersencel.malinois schreef: Alles afspuiten dan maar?
Mijn hond is dood, jouw hond moet dood. En dan nog met een stalen gezicht durven beweren dat ze zoveel beter zijn dan die eigenaren van de "stafford".
Alsof het vermoorden van een andere hond het verlies zal helpen van de ene. Hoeveel moorden moeten er nog gepleegd worden voordat de ene gewraakt wordt?