Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
speuren/knpv in nrc next 30 oktober 2009
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
speuren/knpv in nrc next 30 oktober 2009
ik zet hem even in diversen omdat jullie mij mogen gaan vertellen of deze bij speuren of knpv moet (beiden is genoemd in het artikel)
in de nrc next van vandaag staat een artikel van 2 volledige pagina's over speurhonden en de export daarvan. dat er enorm veel nederlandse honden ge-exporteert worden naar het buitenland als drugs/lijkenhond etc.
erg interessant artikel met veel foto's!
in de nrc next van vandaag staat een artikel van 2 volledige pagina's over speurhonden en de export daarvan. dat er enorm veel nederlandse honden ge-exporteert worden naar het buitenland als drugs/lijkenhond etc.

- Mechelfan
- Actief
Re: speuren/knpv in nrc next 30 oktober 2009
Ik ga hem meteen halen!
- M@scha
- Zeer actief
Mechelfan schreef:Ik ga hem meteen halen!
neeeeee
jij gaat mij eerst vertellen in welk subforum dit topic hoort!

- Mechelfan
- Actief
Weet ik veel......
Als ik m'n krantje heb gehaald, ga ik hem lezen en mss weet ik dan waar dit hoort. Wat mij betreft staat het prima hier.
Als ik m'n krantje heb gehaald, ga ik hem lezen en mss weet ik dan waar dit hoort. Wat mij betreft staat het prima hier.
- M@scha
- Zeer actief
Mechelfan schreef:Weet ik veel......![]()

-
Gos
- Zeer actief
Laat maar lekker hier staan. Heb het ook net gelezen.
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Link naar artikel?massam schreef:ik zet hem even in diversen omdat jullie mij mogen gaan vertellen of deze bij speuren of knpv moet (beiden is genoemd in het artikel)
- M@scha
- Zeer actief
mijn krant ligt thuis op tafel, zo multimedia ben ik niet hoor!
ik zal ff kijken of het ook online staat
ik zal ff kijken of het ook online staat

- M@scha
- Zeer actief
hier wordt eraan gerefereerd maar het stuk in de krant gaat niet over geldhond kassa.
geld
Kassa! Speurhond goed voor 45.000 euro
Annemarie Kas | 30 oktober 2009 om 11:35
Tags:
speurhond
Vandaag lees je in de papieren nrc.next over een succesvol Nederlands ‘exportproduct’: goed getrainde speurhonden. Gerard Dashorst is de eigenaar van K9 Midden-Nederland – K9 staat voor canine, hond – en vertelt in de krant dat zijn hondencentrum momenteel wachtlijsten heeft:
“Wij hebben wachtlijsten. Veel gaan er momenteel naar het Amerikaanse leger in Irak en Afghanistan. Maar we leveren ook aan Frankrijk, Hongkong, China, Duitsland, Dubai, Egypte, Colombia. Er vertrekken hier zo’n 400 honden per jaar, naar 33 verschillende landen.”
Toevallig bracht het ministerie van Justitie gisteren een bericht naar buiten over een wel heel bijzondere speurhond, Kassa. De Amsterdamse politie zet de speurhond in om contant geld te vinden. Kassa is één van de vier speurhonden die de Nederlandse politie gebruikt om contant geld op te sporen, en hij is behoorlijk effectief: vanaf juni dit jaar is hij in dienst en hij speurde al 45.000 euro cash op.
Ook de NOS besteedde al aandacht aan Kassa, in onderstaand nieuwsitem, met een kort interviewtje met minister van Justitie Hirsch Ballin over criminele geldstromen en de georganiseerde misdaad:
http://www.nrcnext.nl/geld-en-werk/2009 ... -000-euro/" onclick="window.open(this.href);return false;
geld
Kassa! Speurhond goed voor 45.000 euro
Annemarie Kas | 30 oktober 2009 om 11:35
Tags:
speurhond
Vandaag lees je in de papieren nrc.next over een succesvol Nederlands ‘exportproduct’: goed getrainde speurhonden. Gerard Dashorst is de eigenaar van K9 Midden-Nederland – K9 staat voor canine, hond – en vertelt in de krant dat zijn hondencentrum momenteel wachtlijsten heeft:
“Wij hebben wachtlijsten. Veel gaan er momenteel naar het Amerikaanse leger in Irak en Afghanistan. Maar we leveren ook aan Frankrijk, Hongkong, China, Duitsland, Dubai, Egypte, Colombia. Er vertrekken hier zo’n 400 honden per jaar, naar 33 verschillende landen.”
Toevallig bracht het ministerie van Justitie gisteren een bericht naar buiten over een wel heel bijzondere speurhond, Kassa. De Amsterdamse politie zet de speurhond in om contant geld te vinden. Kassa is één van de vier speurhonden die de Nederlandse politie gebruikt om contant geld op te sporen, en hij is behoorlijk effectief: vanaf juni dit jaar is hij in dienst en hij speurde al 45.000 euro cash op.
Ook de NOS besteedde al aandacht aan Kassa, in onderstaand nieuwsitem, met een kort interviewtje met minister van Justitie Hirsch Ballin over criminele geldstromen en de georganiseerde misdaad:
http://www.nrcnext.nl/geld-en-werk/2009 ... -000-euro/" onclick="window.open(this.href);return false;