Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)
Moderator: moderatorteam
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)
Hondje dood, mensen verwond, auto onder het bloed...... absoluut dat ik aangifte had gedaan en geëist had dat deze hond gemuilkorfd werd als ik niet al ergere eisen zou stellen....
Kom op zeg, verdorie in je eigen auto! Zomaar, zonder aanleiding, zonder provocatie of wat dan ook.
Die hond is naar mijn idee uitermate gevaarlijk en voordat er nog meer doden vallen, neig ik er ook naar om te zeggen 'hier is toch wel de grens'. Waarom zou het leven van deze hond meer waard zijn dan van zijn (ongetwijfeld) toekomstige slachtoffers?
Kom op zeg, verdorie in je eigen auto! Zomaar, zonder aanleiding, zonder provocatie of wat dan ook.
Die hond is naar mijn idee uitermate gevaarlijk en voordat er nog meer doden vallen, neig ik er ook naar om te zeggen 'hier is toch wel de grens'. Waarom zou het leven van deze hond meer waard zijn dan van zijn (ongetwijfeld) toekomstige slachtoffers?
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Frenk schreef:En ik vraag me ernstig af wat 'juist' handelen is dan?Caro. schreef:Nou, ik vraag me af wie hier dan ook correct kan handelen als er een uitermate agressieve stafford je auto instormt om je hond te vermoorden
Vragen of hij alstublieft wil ophouden met het vermoorden van je hond en aan de andere kant van de auto wil uitstappen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
even voor de goede orde.. ik reageerde op deze reactie:
Er is in ieder geval schade aangericht (dode hond), dus dit zal op zijn minst vergoed moeten worden. Verder heeft de hond mensen gebeten, dus hier moet door de politie actie op ondernomen worden.

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Een ijzeren staaf naast je stoel leggen en direct zijn kop inslaan...Frenk schreef:En ik vraag me ernstig af wat 'juist' handelen is dan?Caro. schreef:Nou, ik vraag me af wie hier dan ook correct kan handelen als er een uitermate agressieve stafford je auto instormt om je hond te vermoorden
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Maar dan doe je hem misschien wel pijn.Caro. schreef:Een ijzeren staaf naast je stoel leggen en direct zijn kop inslaan...Frenk schreef:En ik vraag me ernstig af wat 'juist' handelen is dan?Caro. schreef:Nou, ik vraag me af wie hier dan ook correct kan handelen als er een uitermate agressieve stafford je auto instormt om je hond te vermoorden

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja en word jij aangeklaagd omdat je buitensporig geweld hebt gebruikt....marian* schreef:Maar dan doe je hem misschien wel pijn.Caro. schreef:Een ijzeren staaf naast je stoel leggen en direct zijn kop inslaan...Frenk schreef: En ik vraag me ernstig af wat 'juist' handelen is dan?
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Het huis, nee correctie, de wereld zou te klein zijn en ik zou niet rusten voor ik heel zeker zou weten dat die hond nooit meer zo een slachtoffer kon maken.Caro. schreef:Hondje dood, mensen verwond, auto onder het bloed...... absoluut dat ik aangifte had gedaan en geëist had dat deze hond gemuilkorfd werd als ik niet al ergere eisen zou stellen....

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Helaas Anne,ben je heel beeldbevestigend bezig met de antwoorden die je hier geeft.
Gelukkig zijn niet alle Staffordbazen zo.Ook in dit topic niet.
Gelukkig zijn niet alle Staffordbazen zo.Ook in dit topic niet.

- Limanade
- Zeer actief
helaas begrijpen jullie mij dan verkeerd.. of lezen jullie niet goed
want ik ben het ermee eens dat die hond nooit meer een slachtoffer mag/kan maken.. (als zou inslapen mij te ver gaan)
en ben het ermee eens dat er aangifte gedaan moet worden voor het dood bijten van het hondje..
maar ben het er niet mee eens dat er aangifte gedaan moet worden voor het gericht bijten van mensen.. want dat is niet gebeurt en zal dus een valse aangifte zijn
dus wat je nou beeldbevestigend vind? is voor mij een raadsel..
owja.. en bij de weg: ik ben geen stafford eigenaar
want ik ben het ermee eens dat die hond nooit meer een slachtoffer mag/kan maken.. (als zou inslapen mij te ver gaan)
en ben het ermee eens dat er aangifte gedaan moet worden voor het dood bijten van het hondje..
maar ben het er niet mee eens dat er aangifte gedaan moet worden voor het gericht bijten van mensen.. want dat is niet gebeurt en zal dus een valse aangifte zijn

-
Brigitte
- Zeer actief
Wat vreselijk zeg, ik zou helemaal gek worden als je dat overkomt en ik zou ook in staat zijn zo'n hond te kelen maar goed uiteindelijk zijn het die bazen die niet hun verantwoordelijkheid nemen.
Bunker is ook erg hondagressief en die loopt op drukke punten en b.v. shows gemuilkorft idn. Ik heb hem wel onder controle maar helaas een hoop andere mensen hun hond niet of denken dat hun reu wel even gezellig kan snuffen. En hier zijn er ook voorzorgsmaatregelen genomen dat hij nooit de kans zal krijgen om de deur uit te schieten.
Bunker is ook erg hondagressief en die loopt op drukke punten en b.v. shows gemuilkorft idn. Ik heb hem wel onder controle maar helaas een hoop andere mensen hun hond niet of denken dat hun reu wel even gezellig kan snuffen. En hier zijn er ook voorzorgsmaatregelen genomen dat hij nooit de kans zal krijgen om de deur uit te schieten.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
even opnieuw... tel tot 10...
1
2
3
4
5
pffff hou toch op zeg! Feiten zijn: weerloze, onschuldige hond is dood, baasje heeft dit niet alleen moeten zien gebeuren maar is ook door de hond verwond. Dat zijn feiten, daar kun je niet om heen!
1
2
3
4
5
pffff hou toch op zeg! Feiten zijn: weerloze, onschuldige hond is dood, baasje heeft dit niet alleen moeten zien gebeuren maar is ook door de hond verwond. Dat zijn feiten, daar kun je niet om heen!
RIP Cena
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dan mag je mij eens vertellen wat die mevrouw van de teckel dan had moeten doen om niet gebeten te worden.Anne Panne schreef:helaas begrijpen jullie mij dan verkeerd.. of lezen jullie niet goed

- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
ff de auto uitstappen joh! ze zat gewoon in de weg! :M:marian* schreef:Dan mag je mij eens vertellen wat die mevrouw van de teckel dan had moeten doen om niet gebeten te worden.Anne Panne schreef:helaas begrijpen jullie mij dan verkeerd.. of lezen jullie niet goed
RIP Cena
- Limanade
- Zeer actief
het gaat mij erom dat er hier zowat aangeraden werd om aangifte te doen van gericht bijten naar mensen..
dat ze een bijtwond heeft door vechtende honden uit elkaar te halen kan gebeuren, maar ga dan geen aangifte doen van gericht op mensen bijten want dat is gewoon een valse aangifte
en dat 'verkeerd handelen' was, zoals ik al zei, heel zwart - wit gezegd
ik weet donders goed dat je als eigenaar vaak zelf ook niet ongeschonden uit de strijd komt, maar ga niet de schuld op een hond leggen die het niet naar jou toe bedoeld
dat ze een bijtwond heeft door vechtende honden uit elkaar te halen kan gebeuren, maar ga dan geen aangifte doen van gericht op mensen bijten want dat is gewoon een valse aangifte
ik weet donders goed dat je als eigenaar vaak zelf ook niet ongeschonden uit de strijd komt, maar ga niet de schuld op een hond leggen die het niet naar jou toe bedoeld

- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
maar waar staat dan dat er niet gericht gebeten is? En doet dat er nog toe? Is dit niet wat het rechtsysteem kenmerkt (bij mensen dan he) als het verschil tussen poging tot moord en poging tot doodslag? Ik weet het niet hoor, maar die vrouw IS gebeten door de hond, al dan niet expres. Feit.
RIP Cena
- Limanade
- Zeer actief
feit is ook dat de politie de aangifte MOET opnemen.. 
en er wat mee moet doen..
politie is ook verkeerd bezig in dit verhaal
en er wat mee moet doen..
politie is ook verkeerd bezig in dit verhaal

- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Ooohhh, ze had de aanvallende hond even lekker moeten knuffelen zeker??Anne Panne schreef:om het even heel zwart-wit te zeggen wel jaNanna schreef:Resumerend: de vechthond heeft haar NIET gebeten en ZIJ heeft verkeerd gehandeldAnne Panne schreef: maar om te zeggen dat ze aangifte moet doen omdat ze zelf gebeten is, vind ik een beetje raar.. omdat ze feitelijk NIET gericht gebeten is.. maar de beet heeft opgelopen door verkeerd handelen
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
heel rationeel denken Anne... als jouw hond doodgebeten wordt....Anne Panne schreef:het gaat mij erom dat er hier zowat aangeraden werd om aangifte te doen van gericht bijten naar mensen..
Nee ik ga van mezelf uit.. als mijn hond zonder aanleiding gegrepen wordt.. en niemand of geen baas die zijn hond terug kan roepen en ik probeer mijn hond te redden... en ik loop daarbij bijtwonden op...
Ik kijk vervolgens naar mijn dode hond, hoor de eigenaar van de hond die het op zijn geweten heeft zeggen dat hij dat anders nooit doet... dan denk ik ook dat ik alles zou gebruiken om de man/vrouw EN zijn hond zou laten boeten en dan zou ik overal foto's van maken, de bebloede auto, mijn doodgebeten hond, mijn wonden in de handen om mijn hond te redden...
Een hond die over een schutting vliegt een auto invliegt en daar een andere hond aanvliegt en vermoord, en niet door mensen zich tot de orde kan laten roepen daar is iets goed mis mee.. hetzij in de opvoeding, of wat het ook is... maar als het mijn hond betrof zou ik ook niet denken.. shit.. het is gebeurd... en ja het zijn en blijven dieren...
Ik zou mijn hond er niet mee terug krijgen...maar ik zou zo woest zijn, en vol verdriet dat ik irrationeel zou gaan denken.. mijn hond mijn maatje is mij ontnomen... ik ben gebeten etc.. ik zou ook niet denken...
Het verdriet wat die mensen nu hebben zeg...
Lieg je als je ook je eigen verwondingen laat zien.. ik vind van niet.. en ik weet ook wel dat een hond die knokt niet meer beseft of hij nu een mens of een dier grijpt.. aan de andere kant.. een hond hoort toch niet vanuit een eigen tuin even een hond te gaan grijpen die met een mens in de auto zit.. ze zijn er.. dat blijkt vaak genoeg helaas.. maar als de wetgeving zo krom is dat ze niets doen als de ene hond uit eigen tuin ontsnapt en op de openbare weg een andere hond doodbijt in een auto van een ander persoon... dan moet je toch wel ook andere zaken erbij halen die dus wel een resultaat zouden kunnen opleveren dat de bazen aangesproken kunnen worden..
- Limanade
- Zeer actief
maar het is toch ook debiel dat de politie er niks aan doet?
die behoort bij dit soort dingen een muilkorfgebod te geven oid
maar door in mijn ogen valse aangifte te doen door te zeggen dat je bent gebeten door die staff, heb je alleen die staff maar mee.. en iedereen weet wat er met een staff gebeurt als die echt een mens zou hebben gebeten.. toch?
en ik weet dat een enkeling hier zou zeggen dat die staff hoe dan ook dood moet, maar daar denk ik echt anders over.. want mensagressie is geen hondagressie, en andersom
maar door in mijn ogen valse aangifte te doen door te zeggen dat je bent gebeten door die staff, heb je alleen die staff maar mee.. en iedereen weet wat er met een staff gebeurt als die echt een mens zou hebben gebeten.. toch?
en ik weet dat een enkeling hier zou zeggen dat die staff hoe dan ook dood moet, maar daar denk ik echt anders over.. want mensagressie is geen hondagressie, en andersom

- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Nogmaals: die vrouw IS gebeten door de hond, dus is het geen valse aangifte. Feit.Anne Panne schreef:maar het is toch ook debiel dat de politie er niks aan doet?
RIP Cena
-
irwi
- Zeer actief
Vreselijk dat die hond is doodgebeten door een stafford (wel het juiste ras).
Maar zit me net even voor te stellen hoe dat is gegaan.
De hond is dwars door het raam gesprongen uit het niets. Ik weet het niet hoor maar zoiets zie ik dan voor me.
Lijkt me een vreselijk scenario als je in de auto zit en je dat overkomt.
Dat hier nu weer lekker op de bazen van de vechthonden gekafferd kan worden is natuurlijk ook weer prettig voor de gefrustreerden.
Maar zit me net even voor te stellen hoe dat is gegaan.
De hond is dwars door het raam gesprongen uit het niets. Ik weet het niet hoor maar zoiets zie ik dan voor me.
Lijkt me een vreselijk scenario als je in de auto zit en je dat overkomt.
Dat hier nu weer lekker op de bazen van de vechthonden gekafferd kan worden is natuurlijk ook weer prettig voor de gefrustreerden.

- Limanade
- Zeer actief
owja? heb jij gezien dat die vrouw gericht gebeten is?
vind er nogal een verschil in zitten hoor.. tussen gericht bijten en een tand in je hand doordat je de honden uit elkaar wil halen..
vind er nogal een verschil in zitten hoor.. tussen gericht bijten en een tand in je hand doordat je de honden uit elkaar wil halen..

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Anne Panne schreef:maar het is toch ook debiel dat de politie er niks aan doet?
Ja,de politie is ook niet goed bezig als ze dit niet opneemt.
Wat die beet betreft denk ik dat jij het te licht opneemt.Weet jij wat die beet aan gevolgen kan hebben voor iemand?
Dat kan weleens heel lelijk uitpakken (denk aan dystrofie bijvoorbeeld).En ja,hij is nou eenmaal opgelopen toen mevrouw's hond door een andere hond vermoord werd.
Van mij hoeft deze hond echt niet dood maar als hij n.a.v. dit ongeluk aan het kortste eindje zou trekken zou ik het geen ramp vinden.Zijn volgende slachtoffer is alweer in aantocht en wie weet zit er dan een kinderhandje of gezichtje in de weg.

- Limanade
- Zeer actief
dat volgende slachtoffer moet voorkomen worden dmv een muilkorf
niet dmv een in mijn ogen valse aangifte
niet dmv een in mijn ogen valse aangifte

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
irwi schreef:Dat hier nu weer lekker op de bazen van de vechthonden gekafferd kan worden is natuurlijk ook weer prettig voor de gefrustreerden.
Nou,ik ben niet gefrustreerd hoor,maar word een beetje erg boos als er beweerd wordt dat iemand verkeerd gehandeld heeft als hij een beet oploopt als zijn hond vermoord wordt door een andere hond.

- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Het klopt dat daar een verschil in zit, maar jij zegt letterlijk:Anne Panne schreef:owja? heb jij gezien dat die vrouw gericht gebeten is?
En dan zeg ik dus nogmaals (dringt het al door? Ik wil naar bed): de vrouw is wel gebeten, dus is het geen valse aangifte. Helemaal los van opzettelijk, per ongeluk, met voorbedachte rade, eigen schuld, of wat je er ook bij haalt...maar door in mijn ogen valse aangifte te doen door te zeggen dat je bent gebeten door die staff, heb je alleen die staff maar mee
Truste!
RIP Cena
-
blondie
- Zeer actief
Ik zeg niet dat die hond dood moet... maar wel denk ik gezien deze situatie.. een hond die vanuit een tuin ontsnapt en een hond in een auto waar een mens naast zit aanvalt en DOODBIJT dat je dat best wel aan de tand mag voelenAnne Panne schreef:maar het is toch ook debiel dat de politie er niks aan doet?
als dat dus niet lukt omdat het in de ogen van de politie hond hond betreft.. dan zou ik zelf niet schromen om te zeggen dat ik zelf ook letsel heb opgelopen door de hond..
Laat ik het duidelijker zeggen... als die mate van hondagressie dat een andere hond bewust dood wordt gebeten geen aanleiding is voor de politie om actie te ondernemen, opnemen van aangifte, of spreken met de eigenaren... als dat geen aanleiding is.. en wel er actie zou worden ondernomen als de hond een mens had gebeten.. ja dan had ik ook mijn bijtwonden laten zien...en dan op die manier de aangifte serieuzer laten worden..
- Limanade
- Zeer actief
doe niet zo raar jijSannePP schreef:Het klopt dat daar een verschil in zit, maar jij zegt letterlijk:Anne Panne schreef:owja? heb jij gezien dat die vrouw gericht gebeten is?
vind er nogal een verschil in zitten hoor.. tussen gericht bijten en een tand in je hand doordat je de honden uit elkaar wil halen..En dan zeg ik dus nogmaals (dringt het al door? Ik wil naar bed): de vrouw is wel gebeten, dus is het geen valse aangifte. Helemaal los van opzettelijk, per ongeluk, met voorbedachte rade, eigen schuld, of wat je er ook bij haalt...maar door in mijn ogen valse aangifte te doen door te zeggen dat je bent gebeten door die staff, heb je alleen die staff maar mee
Truste!
ga naar bed.. hup hup..
mijn mening blijft: de vrouw is niet gebeten door de hond.. haar hond is gebeten en zij zat ertussen met haar hand

-
blondie
- Zeer actief
Dat weet je niet.. want je was er niet bij..Anne Panne schreef:doe niet zo raar jijSannePP schreef:Het klopt dat daar een verschil in zit, maar jij zegt letterlijk:Anne Panne schreef:owja? heb jij gezien dat die vrouw gericht gebeten is?
vind er nogal een verschil in zitten hoor.. tussen gericht bijten en een tand in je hand doordat je de honden uit elkaar wil halen..En dan zeg ik dus nogmaals (dringt het al door? Ik wil naar bed): de vrouw is wel gebeten, dus is het geen valse aangifte. Helemaal los van opzettelijk, per ongeluk, met voorbedachte rade, eigen schuld, of wat je er ook bij haalt...maar door in mijn ogen valse aangifte te doen door te zeggen dat je bent gebeten door die staff, heb je alleen die staff maar mee
Truste!![]()
ga naar bed.. hup hup..
mijn mening blijft: de vrouw is niet gebeten door de hond.. haar hond is gebeten en zij zat ertussen met haar hand
heb wel eens mijn hond die even niet zo gecharmeerd was van een andere reu ervanafgetrokken en ben dan ook niet gebeten..
Maar potver anne... als je ziet dat je hond zo gegrepen wordt... zonder aanleiding... en je probeert in alle macht je hond te redden notabene in je eigen auto.. ik snap je koele redenatie eerlijk gezegd niet
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik vind het ook uitermate vreemd om te stellen dat die mevrouw verkeerd gehandeld heeft
. Die hond heeft werkelijk geen één positief punt laten zien en jij (Anne) neemt 't alsnog voor hem op? Er zijn maar twee slachtoffers in dit verhaal, en daar zit die Staff écht niet bij. Geen enkele provocatie, geen aanleiding of wat dan ook en voor je het weet zit er een ontembaar woeste hond in je auto jouw tekkeltje dood te bijten. Natúúrlijk probeer je je hondje dan te redden
. In mijn ogen het enige juiste wat je op zo'n moment kan doen. Ik vind het ronduit belachelijk om dan te stellen dat je geen aangifte van zelf opgelopen bijtwonden zou mogen doen. Ze zitten er en ze komen van die hond af, klaar.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding