Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)
Moderator: moderatorteam
-
Neeltje
Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)
Wat zeg je tegen je vriendin als die belt dat haar hondje van 2,5 is dood gebeten?? Als ze alleen even naar een winkel gingen en zij in de auto wachtte op haar man en er ineens een doorgedraaide American Stafford de auto invliegt en Bartje dood bijt? Haar man heeft geprobeerd en is het gelukt de hond van Bartje af te krijgen door z'n bek open te rukken, maar het was al te laat. Bartje was zo goed als meteen dood. Een dwerg teckeltje heeft ook niet veel te zeggen tegen een American Stafford.
De Stafford is een waakhond en was over de omheining gesprongen. Volgens mijn vriendin een erg laag hekje. Volgens de eigenaars kon de hond niet springen (mijn vriendin heeft een bestelwagen) en had dit nog nooit gedaan.......... Zij en haar man hebben ook wat wonden van die hond in hun pogingen om Bartje los te krijgen.
Ze hebben aangifte gedaan. De politie zou nog langs gaan, maar wisten niet of ze iets konden doen. Wanneer wel?? Moet dat beest eerst een kind dood bijten of een mens verminken???
Wat doe je dan? Wat moet je dan zeggen????
De Stafford is een waakhond en was over de omheining gesprongen. Volgens mijn vriendin een erg laag hekje. Volgens de eigenaars kon de hond niet springen (mijn vriendin heeft een bestelwagen) en had dit nog nooit gedaan.......... Zij en haar man hebben ook wat wonden van die hond in hun pogingen om Bartje los te krijgen.
Ze hebben aangifte gedaan. De politie zou nog langs gaan, maar wisten niet of ze iets konden doen. Wanneer wel?? Moet dat beest eerst een kind dood bijten of een mens verminken???
Wat doe je dan? Wat moet je dan zeggen????
-
Job
- Zeer actief
Re: Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)
geen idee, maar het is wel heel erg heftig.
Sterke!
Sterke!
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
-
snuffel11
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Moos
- Zeer actief
Wat een drama verhaal
Dit is toch je ergste nachtmerrie wat je hondje aangaat...
Heel veel sterkte voor je vriendin
Dit is toch je ergste nachtmerrie wat je hondje aangaat...
Heel veel sterkte voor je vriendin

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Die hond is op zijn minst een gevaar voor andere honden,dus volgens mij kan de politie wel degelijk iets doen.
Typisch gevalletje "dat doet ie nou nooit"
Wat je kunt doen is alleen maar aanhoren en er gewoon zijn voor haar en haar man.
Typisch gevalletje "dat doet ie nou nooit"
Wat je kunt doen is alleen maar aanhoren en er gewoon zijn voor haar en haar man.
Laatst gewijzigd door marian* op 29 okt 2009 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
afschuwelijk zeg!!! wat vreselijk naar...
Wat moet je dan zeggen...? Helemaal niets denk ik. Je kunt er alleen maar zijn voor je vriendin. Troost haar, biedt haar je schouder aan, zo vaak en zo lang als ze maar wil... Meer kun je niet doen...
Arme Bartje!! Een vreselijk drama dat nooit had mogen gebeuren! Rust zacht ventje!
Wat moet je dan zeggen...? Helemaal niets denk ik. Je kunt er alleen maar zijn voor je vriendin. Troost haar, biedt haar je schouder aan, zo vaak en zo lang als ze maar wil... Meer kun je niet doen...
Arme Bartje!! Een vreselijk drama dat nooit had mogen gebeuren! Rust zacht ventje!
RIP Cena
-
Neeltje
Ik hoop het ook. Ze ontdekte de beet in haar hand toen ik er was en zij dat ze dat ook meteen aan de politie door moest geven.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Van die beet in haar hand kan ze een foto maken ten bewijze van.Neeltje schreef:Ik hoop het ook. Ze ontdekte de beet in haar hand toen ik er was en zij dat ze dat ook meteen aan de politie door moest geven.

-
Neeltje
Dat ga ik morgen doen, het was nu donker en met flits zag je er niet veel van. Ik maak foto's van de beten en andere verwondingen (schaafwonden e.d.) die ze hebben opgelopen. De cabine van de auto moet ook helemaal gereinigd worden, want alles zit onder het bloed.
-
Marion.
Niks. Treuren om de hond. En in jouw geval vriendin en man steunen tot zover ze dat toelaten.Neeltje schreef:Wat doe je dan? Wat moet je dan zeggen????
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Neeltje schreef:Dat ga ik morgen doen, het was nu donker en met flits zag je er niet veel van. Ik maak foto's van de beten en andere verwondingen (schaafwonden e.d.) die ze hebben opgelopen. De cabine van de auto moet ook helemaal gereinigd worden, want alles zit onder het bloed.
Ik zou gewoon van alles foto's maken.Die hond moet op zijn minst een muilkorfgebod hebben lijkt mij.

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Wat vreselijk zeg
Arm hondje
Arm hondje
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
- Aantal honden: 2
Afschuwelijk, arme bartje en wat een vreselijke ervaring voor je vriendin en man. Heel veel sterkte allemaal 
met dank aan Twinkel
-
hercujess
Het is verschrikkelijk als je hond dood wordt gebeten, het is nog erger als de eigenaren van de verantwoordelijke hond het ontkennen 
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
dit vind ik dan weer een beetje jammer. hond-hondagressie heeft he-le-maal NIETS te maken met agressie naar mensen toe.Neeltje schreef:
verder vind ik wat er gebeurd is gruwelijk, en dat dit de eerste keer zou zijn voor deze staff geloof ik niet zo.

-
elly p
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 bassets
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Vreselijk ..... het zal je maar overkomen dat je hondje wordt doodgebeten voor je ogen. Zelf kun je niet veel meer doen dan er zijn voor je vriendin. Maar als zij beten heeft opgelopen zou ik haar wel adviseren om een tetanus-injectie te halen.
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
erg triest dat dit gebeurd is.
arm hondje
arm hondje
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

-
Neeltje
In hoeverre zit het dan met de regels dat een waakhond deugdelijk achter slot en grendel moet zitten als het terrein waar hij zit voor publiek open is???Nanna schreef:Het teckeltje zal het er wel naar gemaakt hebben. Hinderlijk geblaft in de auto en zo.
Dus die Stafford kan er niets aan doen.
Zo zal het uiteindelijk wel weer gedraaid worden, dus ik zeg het maar vast.
- Ellepel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...
wat enorm triest.....je kan een heleboel doen, maar het belangrijkste is je vriendin en haar man steunen...troosten...
Arm teckeltje, wreed verscheurd, sterkte voor zijn eigenaren
Arm teckeltje, wreed verscheurd, sterkte voor zijn eigenaren

-
Neeltje
Dit heeft niet zo zeer iets met deze hond te maken, maar ide politie zei dus dat ze niets konden doen, omdat het een hond was die gebeten was en er voor de hond die heeft gebeten had geen gevolgen zouden zijn.Hutsje schreef:dit vind ik dan weer een beetje jammer. hond-hondagressie heeft he-le-maal NIETS te maken met agressie naar mensen toe.Neeltje schreef:
verder vind ik wat er gebeurd is gruwelijk, en dat dit de eerste keer zou zijn voor deze staff geloof ik niet zo.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Wat verschrikkelijk! Het zal je hond maar zijn.. Vreselijk!
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dat lijkt me heel raar als je bijvoorbeeld aan het verhaal van Dobermann Storm denkt.Neeltje schreef:Dit heeft niet zo zeer iets met deze hond te maken, maar ide politie zei dus dat ze niets konden doen, omdat het een hond was die gebeten was en er voor de hond die heeft gebeten had geen gevolgen zouden zijn.Hutsje schreef:dit vind ik dan weer een beetje jammer. hond-hondagressie heeft he-le-maal NIETS te maken met agressie naar mensen toe.Neeltje schreef:

- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
Je vriendin is toch in haar hand gebeten? Dan moet de politie wel actie ondernemen.Neeltje schreef: Dit heeft niet zo zeer iets met deze hond te maken, maar ide politie zei dus dat ze niets konden doen, omdat het een hond was die gebeten was en er voor de hond die heeft gebeten had geen gevolgen zouden zijn.

- plekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
- Aantal honden: 3
Wat vreselijk!!!! Als ik probeer me voor te stellen hoe ze zich moeten voelen dan word ik helemaal gek! Heel veel sterkte voor hen!
Dit snapte ik niet helemaal?Dit heeft niet zo zeer iets met deze hond te maken, maar ide politie zei dus dat ze niets konden doen, omdat het een hond was die gebeten was en er voor de hond die heeft gebeten had geen gevolgen zouden zijn.
.
-
Neeltje
Waarom zijn er wel gevolgen voor een hond als deze een mens toetakelt, maar niet als de hond een andere hond toetakelt?plekkie schreef:![]()
![]()
Wat vreselijk!!!! Als ik probeer me voor te stellen hoe ze zich moeten voelen dan word ik helemaal gek! Heel veel sterkte voor hen!
Dit snapte ik niet helemaal?Dit heeft niet zo zeer iets met deze hond te maken, maar ide politie zei dus dat ze niets konden doen, omdat het een hond was die gebeten was en er voor de hond die heeft gebeten had geen gevolgen zouden zijn.
.
-
Neeltje
Ik ken dat verhaal niet.marian* schreef:Dat lijkt me heel raar als je bijvoorbeeld aan het verhaal van Dobermann Storm denkt.Neeltje schreef:
Dit heeft niet zo zeer iets met deze hond te maken, maar ide politie zei dus dat ze niets konden doen, omdat het een hond was die gebeten was en er voor de hond die heeft gebeten had geen gevolgen zouden zijn.
- plekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
- Aantal honden: 3
Ohhh, dus als een hond een andere hond doodbijt dan is het geen zaak voor de politie?? Dat wist ik niet...?!
Nou, dat is dan ook lekker.
Ik zie de logica daarvan niet zo, maar ja.
En gaat de politie nu wel wat doen in verband met de verwondingen van je vriendin dan? Ik mag het toch hopen....
Nou, dat is dan ook lekker.
Ik zie de logica daarvan niet zo, maar ja.
En gaat de politie nu wel wat doen in verband met de verwondingen van je vriendin dan? Ik mag het toch hopen....
- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
Er is in ieder geval schade aangericht (dode hond), dus dit zal op zijn minst vergoed moeten worden. Verder heeft de hond mensen gebeten, dus hier moet door de politie actie op ondernomen worden.

- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Oh, wat afschuwelijk! Veel sterkte voor de eigenaren van het teckeltje gewenst, ik hoop dat er iets gedaan kan worden om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen...