Nee als jij als leek komt vragen over een fokker houden mensen hun mond dicht. je moet je inwerken in het wereldje en connecties opbouwen. Via die connecties hoor je gelukkig ook dingen, maar als leek echt niet. Dan denken mensen altijd dat je er vanzelf wel achter komtmalinois schreef:heel simpel, vragen, vragen, vragen...smoekie schreef:
psies
en ik heb werkelijk nooit wat gemerkt van die gesloten deuren hoor, er is altijd wel wat bekend en dat gaat als een lopend vuurtje...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verzekering ja of nee?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Verzekering ja of nee?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
waar slaat dat nou op? Het is gewoon zo, dat blijkt wel dat Renee dezelfde ervaring heeft...smoekie schreef:malinois schreef:heel simpel, vragen, vragen, vragen...smoekie schreef:
psies
en ik heb werkelijk nooit wat gemerkt van die gesloten deuren hoor, er is altijd wel wat bekend en dat gaat als een lopend vuurtje...
Ja Mal, ik had het je al gezegd, jij bent geweldig. Je bent een vrouw van de wereld, jouw lukt alles, jij weet alles, en of komt alles te weten, je hebt ook al zoveel pups gekocht en of dek reuen nodig gehad etc etcBen velours op jouwwww

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat ga je toch ook niet 'zo' vragen?duitse herder schreef:Nee als jij als leek komt vragen over een fokker houden mensen hun mond dicht. je moet je inwerken in het wereldje en connecties opbouwen. Via die connecties hoor je gelukkig ook dingen, maar als leek echt niet. Dan denken mensen altijd dat je er vanzelf wel achter komtmalinois schreef:heel simpel, vragen, vragen, vragen...smoekie schreef:
psies
Ik ben gaan informeren bij mensen die een pup van een bepaalde fokker hadden, wat de ervaringen waren, hoe de pups zijn, kijken, vragen, bij andere fokkers vragen etc.
Ik wist vrij veel van mijn fokker voor ik er een pup kocht en dat was toch de eerste ervaring met mechelaarfokkers, want die had ik tot die tijd nog nooit gezien laat staan gesproken.
Ik heb een jaar rondgelopen (dus voor ik mn eerste sporthond kocht) en heb alleen maar gekeken, gevraagd en geluisterd.
Ik zit ook helemaal niet in de DH wereld bijv. maar toch weet ik wel waar ik, ALS ik een DH zou willen kopen, deze ga halen. En ook dat zijn maar weinig fokkers hier in NL.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Dus jij hebt zomaar privé gegevens van mensen gekregen die elders een pup hebben gekocht om via hen te vragen wat hun ervaringen met de fokker en pups e.d. waren.malinois schreef:dat ga je toch ook niet 'zo' vragen?duitse herder schreef:Nee als jij als leek komt vragen over een fokker houden mensen hun mond dicht. je moet je inwerken in het wereldje en connecties opbouwen. Via die connecties hoor je gelukkig ook dingen, maar als leek echt niet. Dan denken mensen altijd dat je er vanzelf wel achter komtmalinois schreef: heel simpel, vragen, vragen, vragen...
Ik ben gaan informeren bij mensen die een pup van een bepaalde fokker hadden, wat de ervaringen waren, hoe de pups zijn, kijken, vragen, bij andere fokkers vragen etc.
Ik wist vrij veel van mijn fokker voor ik er een pup kocht en dat was toch de eerste ervaring met mechelaarfokkers, want die had ik tot die tijd nog nooit gezien laat staan gesproken.
Ik heb een jaar rondgelopen (dus voor ik mn eerste sporthond kocht) en heb alleen maar gekeken, gevraagd en geluisterd.
Ik zit ook helemaal niet in de DH wereld bijv. maar toch weet ik wel waar ik, ALS ik een DH zou willen kopen, deze ga halen. En ook dat zijn maar weinig fokkers hier in NL.

Ik weet nu al dat ALS ik al een pitbull zou kopen, ik deze niet in NL zou kopen. Heb ik me dan goed geïnformeerd? Wie zal het zeggen? Dat weet je niet. Jij bent zo te lezen bij een goede fokker terecht gekomen, maar zo zijn er echt nog wel meer hoor, daar hoef je echt geen jaar voor uit te trekken, en daar heb je normaliter echt geen jaar voor nodig om daar achter te komen, daarbij gaat het nu niet om de fokker maar om de (voor) ouders van de pups waarvan jij beweerde dat je dergelijke informatie via internet en met vragen e.d. te weten komt. Nogmaals, mooi dat jij dat weet, maar ook nogmaals dat geld 9 van de 10x niet zo. Jij vind wat men wil dat jij vindt, en je hoort wat men wil wat jij wil horen. Uiteraard uitzonderingen daargelaten, en wat je daarvan dan moet geloven, tja dat hangt ook weer van alles af.
Ik kan heel goed opschieten met truus die ik verschrikkelijk lief vind en die in mijn ogen alles over heeft voor alles en iedereen, jij leert truus kennen als een rasechte bitch. Is truus dan een bitch, of niet? Even hier verderop woont een j.n. l.l eerste klas, is hij dat dan omdat ik dat vind omdat ik hem zo ken, of is hij dat daadwerkelijk. Als wij vriendinnen van elkaar zijn en ik zeg jou dat hij een jan lul is, is hij dat dan ook of vind jij dat dan omdat ik dat vind. Etc etc etc. en dat werkt overal door. Van wie moet je dan uitgaan? Van die 3 fokkers die jij kent die zeggen dat die ene slecht is of gewoon je gevoel volgen en dingen met eigen ogen zien en met eigen ogen meemaken en voelen? Ik kies voor het laatste eerlijk gezegd.
Er heerst nogal wat afgunst in de wereld, en al helemaal in werelden van bijv. fokkers (van specifieke rassen)
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ja dat ga je dan zelf uitvogelen natuurlijk, beetje moeite mag je er wel voor doen tochduitse herder schreef:Diezelfde tamtam wordt ook altijd geheimzinnig over gedaan, alles blijft achter gesloten deuren. Gelukkig kom ik nog wel via via achter dingen maar wat is er van waar?renee-uk schreef: en laat ik dat nou bedoelen met de tamtam
daar kom je heel erg veel van te weten, al is dat natuurlijk ook niet allemaal waar.
Maar als je écht wil weten en er ook een beetje moeite voor wil doen blijft er weinig verborgen hoor.

Maar ik heb de ervaring dat er wanneer er rook is ook altijd vuur is!
En zelfs hier in Engeland bereikt me die tamtam nog hoor.....

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
Nou ik ben er op de harde manier achter gekomen -het resultaat ligt hier nu lekker te slapen- en heb toen voor mezelf gezworen dat me dat nooit meer zal gebeuren.malinois schreef: Ik ben gaan informeren bij mensen die een pup van een bepaalde fokker hadden, wat de ervaringen waren, hoe de pups zijn, kijken, vragen, bij andere fokkers vragen etc.
Ook ik weet wel waar ik een dh vandaan zou halen als ik er ooit nog een van het vaste land zou willen hebben en wat nog belangrijker is waar vandaan heel zeker niet!
Voor een ander ras waarvan ik totaal niet op de hoogte ben zal ik me aan alle kanten laten informeren voordat ik me er aan zal wagen.
Maar ja zulke dingen gaan niet op natuurlijk als je vandaag besluit dat je eigenlijk al gisteren een hond wilde hebben.......

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
daar heb ik geen prive gegevens voor nodig, daar heb je internet voor (zoek op kennelnamen, heel simpel, veel mensen hebben een HP), wedstrijden bezoeken vragen waar de pups vandaan komen die mensen bij zich hebben bladibla.. heel simpel dus en heel gebruikelijk overigens. Ik krijg regelmatig vragen over mijn honden bijvoorbeeld. Kreeg ook ineens een mailtje uit Amerika van een agent die een zus dacht en naar later bleek ook te hebben van mijn hond. Leuk toch?!smoekie schreef:
Dus jij hebt zomaar privé gegevens van mensen gekregen die elders een pup hebben gekocht om via hen te vragen wat hun ervaringen met de fokker en pups e.d. waren.Persoonlijk zou ik het heel raar vinden als er ineens een of andere troela aan mijn deur zou staan om aan mij te vragen hoe jantje de fokker is en hoe de pup het doet.
Daarbij zou ik het nog veel raarder vinden dat jij zomaar aan mijn “privé” gegevens bent gekomen DAT je het überhaupt na “kunt” vragen.
ik ben de eerste die dat zal toegeven, maar dat wil niet zeggen dat men altijd oneerlijk is tov elkaar..Jij bent zo te lezen bij een goede fokker terecht gekomen, maar zo zijn er echt nog wel meer hoor, daar hoef je echt geen jaar voor uit te trekken, en daar heb je normaliter echt geen jaar voor nodig om daar achter te komen, daarbij gaat het nu niet om de fokker maar om de (voor) ouders van de pups waarvan jij beweerde dat je dergelijke informatie via internet en met vragen e.d. te weten komt. Nogmaals, mooi dat jij dat weet, maar ook nogmaals dat geld 9 van de 10x niet zo. Jij vind wat men wil dat jij vindt, en je hoort wat men wil wat jij wil horen. Uiteraard uitzonderingen daargelaten, en wat je daarvan dan moet geloven, tja dat hangt ook weer van alles af.
Ik kan heel goed opschieten met truus die ik verschrikkelijk lief vind en die in mijn ogen alles over heeft voor alles en iedereen, jij leert truus kennen als een rasechte bitch. Is truus dan een bitch, of niet? Even hier verderop woont een j.n. l.l eerste klas, is hij dat dan omdat ik dat vind omdat ik hem zo ken, of is hij dat daadwerkelijk. Als wij vriendinnen van elkaar zijn en ik zeg jou dat hij een jan lul is, is hij dat dan ook of vind jij dat dan omdat ik dat vind. Etc etc etc. en dat werkt overal door. Van wie moet je dan uitgaan? Van die 3 fokkers die jij kent die zeggen dat die ene slecht is of gewoon je gevoel volgen en dingen met eigen ogen zien en met eigen ogen meemaken en voelen? Ik kies voor het laatste eerlijk gezegd.
Er heerst nogal wat afgunst in de wereld, en al helemaal in werelden van bijv. fokkers (van specifieke rassen)
Als Carmen hier wat schrijft over een bepaalde hond of bepaalde lijn vraag ik haar (of via telefoon of pb of in het topic) waarom ze dat vind en wat ze weet over bepaalde honden, fokkers etc.
Mocht het ergens anders een keer ter sprake komen zal ik een ander hier zijn of haar mening over vragen en zo leer je in de loop der tijd genoeg over bepaalde mensen, fokkers, honden etc.
Mijn fokker en mijn trainer waren water en vuur... concurrent fokkers, spraken elkaar niet aan door een ruzie van 20 jr. geleden, ontliepen elkaar alleen maar. Toch was mijn fokker blij dat ik bij hem ging trainen... want als ik ergens goed kon trainen was dat bij hem... Kijk dat is eerlijk.

Nu praten ze gelukkig weer met elkaar (heeft heel wat bloed zweet en tranen gekost) maar dat heeft dus ruim 20 jaar geduurd, met het voordeel dat ze elkaars honden weer kunnen gebruiken en dat is alleen maar bevorderlijk voor het ras.
Beiden hebben overigens NOOIT slecht over elkaar gesproken, ondanks hun meningsverschil. Ook niet voor dat ik bij de een trainde. En ik ken wel meer dan 3 fokkers en ik spreek er op een wedstrijd al vele malen meer dan 3...

Dat gaat als een lopend vuurtje.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
precies... dat bedoel ik...renee-uk schreef:Nou ik ben er op de harde manier achter gekomen -het resultaat ligt hier nu lekker te slapen- en heb toen voor mezelf gezworen dat me dat nooit meer zal gebeuren.malinois schreef: Ik ben gaan informeren bij mensen die een pup van een bepaalde fokker hadden, wat de ervaringen waren, hoe de pups zijn, kijken, vragen, bij andere fokkers vragen etc.
Ook ik weet wel waar ik een dh vandaan zou halen als ik er ooit nog een van het vaste land zou willen hebben en wat nog belangrijker is waar vandaan heel zeker niet!
Voor een ander ras waarvan ik totaal niet op de hoogte ben zal ik me aan alle kanten laten informeren voordat ik me er aan zal wagen.
Maar ja zulke dingen gaan niet op natuurlijk als je vandaag besluit dat je eigenlijk al gisteren een hond wilde hebben.......
Als ik ergens iets niet van weet, en dat is bijv. de DH dan laat ik me daarover heel goed informeren... en dat is niet alleen door een goede bekende, dat kan ook een keurmeester zijn bijv. en nog heel veel anderen.

- smoekie
- Zeer actief
Ik zeg ook niet dat men “altijd” oneerlijk is t.o.v. elkaar maar ongebruikelijk is het zeer zeker niet. Wat jij verteld over je fokker en je trainer, het kan best dat ze water en vuur zijn, maar als het “eerlijke” mensen zijn, wat ze ook zijn zoals ik uit jouw verhaal opmaak ongeacht hun mening over elkaar erkennen ze desondanks toch de professionaliteit over elkaar.malinois schreef:daar heb ik geen prive gegevens voor nodig, daar heb je internet voor (zoek op kennelnamen, heel simpel, veel mensen hebben een HP), wedstrijden bezoeken vragen waar de pups vandaan komen die mensen bij zich hebben bladibla.. heel simpel dus en heel gebruikelijk overigens. Ik krijg regelmatig vragen over mijn honden bijvoorbeeld. Kreeg ook ineens een mailtje uit Amerika van een agent die een zus dacht en naar later bleek ook te hebben van mijn hond. Leuk toch?!smoekie schreef:
Dus jij hebt zomaar privé gegevens van mensen gekregen die elders een pup hebben gekocht om via hen te vragen wat hun ervaringen met de fokker en pups e.d. waren.Persoonlijk zou ik het heel raar vinden als er ineens een of andere troela aan mijn deur zou staan om aan mij te vragen hoe jantje de fokker is en hoe de pup het doet.
Daarbij zou ik het nog veel raarder vinden dat jij zomaar aan mijn “privé” gegevens bent gekomen DAT je het überhaupt na “kunt” vragen.
Ten tijde dat mijn ouders nog fokte had je nog geen internet, maar ik kan me niet voorstellen, tuurlijk zal het wel gebeuren, dat fokkers de kopers van pups open en bloot met naam en gegevens op hun site of wat dan ook plaatsen of dat ze jou zomaar klakkeloos indien jij daarom vraagt de adresgegevens geven zonder eerst contact daarover met hen te hebben gehad, lijkt mij persoonlijk wel zo netjes eerlijk gezegd.
Op shows e.d. kun je idd mensen tegen komen en via via weer in contact met….. komen dat geloof ik direct en dat is 1 van de manieren maar de kans daarop is nou ook weer niet zo groot hoor. Dus zo heel erg gebruikelijk vind ik het persoonlijk niet en is ook zeker mijn ervaring niet. Dat jij die ervaring wel hebt meegemaakt wil ook niet zeggen dat dat dan ook direct “standaard” is voor de manier om aan je informatie omtrent fokkers-pups en (voor)ouders van pups te komen.ik ben de eerste die dat zal toegeven, maar dat wil niet zeggen dat men altijd oneerlijk is tov elkaar..
Jij bent zo te lezen bij een goede fokker terecht gekomen, maar zo zijn er echt nog wel meer hoor, daar hoef je echt geen jaar voor uit te trekken, en daar heb je normaliter echt geen jaar voor nodig om daar achter te komen, daarbij gaat het nu niet om de fokker maar om de (voor) ouders van de pups waarvan jij beweerde dat je dergelijke informatie via internet en met vragen e.d. te weten komt. Nogmaals, mooi dat jij dat weet, maar ook nogmaals dat geld 9 van de 10x niet zo. Jij vind wat men wil dat jij vindt, en je hoort wat men wil wat jij wil horen. Uiteraard uitzonderingen daargelaten, en wat je daarvan dan moet geloven, tja dat hangt ook weer van alles af.
Als Carmen hier wat schrijft over een bepaalde hond of bepaalde lijn vraag ik haar (of via telefoon of pb of in het topic) waarom ze dat vind en wat ze weet over bepaalde honden, fokkers etc.
Mocht het ergens anders een keer ter sprake komen zal ik een ander hier zijn of haar mening over vragen en zo leer je in de loop der tijd genoeg over bepaalde mensen, fokkers, honden etc.
Mijn fokker en mijn trainer waren water en vuur... concurrent fokkers, spraken elkaar niet aan door een ruzie van 20 jr. geleden, ontliepen elkaar alleen maar. Toch was mijn fokker blij dat ik bij hem ging trainen... want als ik ergens goed kon trainen was dat bij hem... Kijk dat is eerlijk.![]()
Nu praten ze gelukkig weer met elkaar (heeft heel wat bloed zweet en tranen gekost) maar dat heeft dus ruim 20 jaar geduurd, met het voordeel dat ze elkaars honden weer kunnen gebruiken en dat is alleen maar bevorderlijk voor het ras.
Beiden hebben overigens NOOIT slecht over elkaar gesproken, ondanks hun meningsverschil. Ook niet voor dat ik bij de een trainde. En ik ken wel meer dan 3 fokkers en ik spreek er op een wedstrijd al vele malen meer dan 3...Wat wil dat zeggen dan? Ik hoor ook de ervaringen van andere mensen, nogmaals dat hou je niet verborgen... het wereldje is te klein.
Dat gaat als een lopend vuurtje.
Dingen gaan idd altijd als een lopen vuurtje, maar als het ergens begonnen is als een aangestoken lucifertje is het uiteindelijk een uitgebrande stad geworden als je snapt wat ik bedoel, mensen halen er altijd veel meer dingen bij dan er daadwerkelijk te vertellen valt al was het alleen maar om dingen “interessant” over te doen komen en daarom ga ik zelf nooit zomaar af op wat mij verteld wordt. Dat vraag ik dan liever als het even kan aan de “bron” zelf.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb het niet over fokkers die gegevens op hun site zetten, pupkopers... ik heb zoveel broertjes en zusjes van mijn honden via internet teruggevonden bijv. of zij mij...smoekie schreef:
Ten tijde dat mijn ouders nog fokte had je nog geen internet, maar ik kan me niet voorstellen, tuurlijk zal het wel gebeuren, dat fokkers de kopers van pups open en bloot met naam en gegevens op hun site of wat dan ook plaatsen of dat ze jou zomaar klakkeloos indien jij daarom vraagt de adresgegevens geven zonder eerst contact daarover met hen te hebben gehad, lijkt mij persoonlijk wel zo netjes eerlijk gezegd.
En zo zoek ik dus ook naar andere eigenaren die een hond met een bepaalde kennelnaam hebben bijv.
Dat is tegenwoordig met een paar seconden gevonden.
Op shows e.d. kun je idd mensen tegen komen en via via weer in contact met….. komen dat geloof ik direct en dat is 1 van de manieren maar de kans daarop is nou ook weer niet zo groot hoor. Dus zo heel erg gebruikelijk vind ik het persoonlijk niet en is ook zeker mijn ervaring niet. Dat jij die ervaring wel hebt meegemaakt wil ook niet zeggen dat dat dan ook direct “standaard” is voor de manier om aan je informatie omtrent fokkers-pups en (voor)ouders van pups te komen.
voor jou niet wellicht, voor ons is dit een hele normale gang van zaken. Wedstrijden zijn er niet alleen om clubgenoten te bekijken of zelf mee te doen maar ook om honden te bekijken, wat doen bepaalde honden van een bepaalde kennel etc.
Hoe en wat laten ze zien, waar komt dat door etc.
ook maar zeker niet alleen aan de bron, zeker ook aan de mensen er omheen.Dat vraag ik dan liever als het even kan aan de “bron” zelf.

- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Een BV kost geen 18.000 euro, dat is het minimale kapitaal wat je zou moeten storten, de BV zelf kost hooguit 1000 euro. Dat startkapitaal kun je rustig na een dag weer laten verdwijnen zolang je je onderneming maar goed runt, anders is het in theorie mogelijk dat je toch nog privé aansprakelijk gesteld wordt. Een BV is helemaal niet de voordeligste rechtsvorm voor ondernemers, een en ander is heel erg afhankelijk van de brutowinst, de omzet en het risico.Rezza schreef: Een beetje goede BV, de voordeligste rechtsvorm voor ondernemers, kost je echter wel minimaal 18.000 euro ineens en heeft een onderpand nodig dat een starter alleen doorgaans niet kan dragen.
Sponsoren??? Hallo, wie wil mijn bedrijf sponsoren!!!Rezza schreef: Hier zijn wel diverse regelingen voor te bedenken maar daar een borgstelling verkrijgen is zeer verstandig.
Dat kan een kennis zijn die al ondernemer is en je wilt sponsoren, maar waarschijnlijker zijn dat toch je ouders.

Wat heeft de bank hier mee te maken? Bij een goed plan willen ze je eventueel aan een start kapitaal helpen, als je echt goed met je bank overweg kunt blokkeren ze je rekening, storten 18.000 euro en krijg je een bankverklaring, die 18.000 euro gaat weer weg en de rekening is weer voor jouw, je kunt dan leuk je BVtje opstarten.Rezza schreef: De bank is daar niet erg happig op tenzij je een heel goed ondernemingsplan hebt waar de bank voor garant wilt staan.
Tussen het 23ste jaar en het 27ste jaar is wel het moment om een eigen onderneming te starten:
dan heb je nog de velen voordelen van het zijn van een jonge starter, zoals gratis of goedkope begeleiding, bemiddeling, kwijtscheldingen / kortingen en subsidies.
[/quote]
Echt

Het eerste deel zal ik niet ontkennen, maar wie kan wanneer bepalen dat een ondernemingsplan goed is? Het zijn prognoses (met name het financiële deel), dat kun je pas achteraf, na 3-5 jaar bepalen... Daarnaast heb je niet altijd een bank of krediet verstrekker nodig, ook niet iemand die borg staat. Met een hoop creativiteit, doorzettingsvermogen en hard werken kom je ook ver.Rezza schreef: Geloof me: die heb je nodig. Er is niet 1 ondernemingsplan dat zonder fouten wordt opgesteld.
De financiele opzet in een ondernemingsplan is bijna altijd incorrect.
De maximum leeftijd van 27 jaar wordt overigens gezien als dé leeftijd waarop je de basis van je cariére reeds moet hebben opgezet.
Je bent daarna namelijk niet langer goed bemiddelbaar naar een ander soort arbeid.

- renee-uk
- Zeer actief
ik zou juist pas als laatste naar die bron gaan, die zal van zichzelf vast niet vertellen dat ie verkeerd bezig is....malinois schreef:ik heb het niet over fokkers die gegevens op hun site zetten, pupkopers... ik heb zoveel broertjes en zusjes van mijn honden via internet teruggevonden bijv. of zij mij...smoekie schreef:
En zo zoek ik dus ook naar andere eigenaren die een hond met een bepaalde kennelnaam hebben bijv.
Dat is tegenwoordig met een paar seconden gevonden.
Op shows e.d. kun je idd mensen tegen komen en via via weer in contact met….. komen dat geloof ik direct en dat is 1 van de manieren maar de kans daarop is nou ook weer niet zo groot hoor. Dus zo heel erg gebruikelijk vind ik het persoonlijk niet en is ook zeker mijn ervaring niet. Dat jij die ervaring wel hebt meegemaakt wil ook niet zeggen dat dat dan ook direct “standaard” is voor de manier om aan je informatie omtrent fokkers-pups en (voor)ouders van pups te komen.
voor jou niet wellicht, voor ons is dit een hele normale gang van zaken. Wedstrijden zijn er niet alleen om clubgenoten te bekijken of zelf mee te doen maar ook om honden te bekijken, wat doen bepaalde honden van een bepaalde kennel etc.
Hoe en wat laten ze zien, waar komt dat door etc.
ook maar zeker niet alleen aan de bron, zeker ook aan de mensen er omheen.Dat vraag ik dan liever als het even kan aan de “bron” zelf.

Maar de beste stuurlui staan zoals gewoonlijk weer aan wal, mensen die geen enkel idee hebben van hoe het in het hondenwereldje toegaat weten het weer leuk te vertellen

Hoe moeilijk is het om achter kennelnamen te komen?
Die staan in iedere catalogus op een show.... met de naam van de eigenaar en de fokker

In de sportwereld is de eerste vraag over een hond 'waar komt die over' en dan zouden mensen daar geen antwoord op mogen geven want de fokker is geheim net zoals de ouders van een hond?
Get real, get your facts straight and get a f*cking life!!

- sjaak-k
- Zeer actief
Ik heb nog ~ 150 nieuwe en gebruikte PC's/servers staan, die mag rezza wel voor een schappelijk prijsje kopen, leuk met winst verkopen.Marion. schreef:Verder heb ik een vraagje. Sjaak-k heeft je diensten niet nodig, maar ik kan eigenlijk momenteel wel een tante Agaath gebruiken? Interesse om op een belasting-technisch zeer interessante manier je spaargeld te beleggen?

- smoekie
- Zeer actief
En als jij je eigen woorden nou eens toepast "Get real, get your facts straight and get a f*cking life" zie je dat het niet alleen maar over "rashonden" gaat en dat is wat men (mal-jij) er nu van maken. Alsof iedereen met zijn of haar honden shows afstruinen in de hoop op een of andere debiele vermelding vanrenee-uk schreef:ik zou juist pas als laatste naar die bron gaan, die zal van zichzelf vast niet vertellen dat ie verkeerd bezig is....
Maar de beste stuurlui staan zoals gewoonlijk weer aan wal, mensen die geen enkel idee hebben van hoe het in het hondenwereldje toegaat weten het weer leuk te vertellen
Hoe moeilijk is het om achter kennelnamen te komen?
Die staan in iedere catalogus op een show.... met de naam van de eigenaar en de fokker![]()
In de sportwereld is de eerste vraag over een hond 'waar komt die over' en dan zouden mensen daar geen antwoord op mogen geven want de fokker is geheim net zoals de ouders van een hond?
Get real, get your facts straight and get a f*cking life!!

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
welke debiele vermelding, ik heb nog nooit met mijn mechelaars op een show gestaan dus waar heb je het in vredesnaam over. Deze opmerking zegt weer ruim voldoende over jou.smoekie schreef:
En als jij je eigen woorden nou eens toepast "Get real, get your facts straight and get a f*cking life" zie je dat het niet alleen maar over "rashonden" gaat en dat is wat men (mal-jij) er nu van maken. Alsof iedereen met zijn of haar honden shows afstruinen in de hoop op een of andere debiele vermelding vanHet gaat over gewone simpele hondjes zowel stamboomloze als "broodjes" alswel rashonden met boom en daarbij werd gezegd dat zelfs van honden met "goede" voorouders (dus die met boom) niet altijd maar alles van terug te vinden is. Voorbeelden genoeg zou ik zeggen. Dus nogmaals. Get your facts straight and get a fucking life .....!!!!!!!!!!!!!!

Jij zegt dat je niks kan vinden en je kunt dus genoeg vinden over stamboomhonden want daar ging de oorspronkelijke opmerking over, stamboomhond en toch nesten eventueel in duitsland wat Duitseherder zei...
ter uwe info want blijkbaar weet je zelf niet meer waar het over gaat:
dat percentage is maar heel klein, je mag nl niet elke loopsheid fokken met stamboom.
Maar ook bij de boomfokkers heb je hele slechte dat geef ik direct toe... je moet zelf je gezonde verstand ook gebruiken
Dan doe je ene keer in Nederland, andere keer nestje in Duitsland

daar ben je toch zo achter als je je een beetje verdiept in de fokker en de namen van de honden?
Hoe? Zulke fokkers hangen die dingen niet aan de grote klok natuurlijk
Renee heeft gewoon gelijk, zo ervaar ik het al jaren en dan kun jij wel zeggen dat het niet zo is, ik weet zeker dat het wel zo is aangezien ik me wekelijks in dit wereldje begeef dit itt jou....
En gelukkig zijn de mensen hier niet zo zielig dat ze niets over de fokker of namen kwijt willen, die zijn over het algemeen trots op hun pup/hond en vertellen hier graag over.

- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Wat een topic is dit geworden zeg ...... van verzekeringen, naar hypotheken, naar hoeren, naar servers, naar rashonden of niet, naar fokkers ...... 

- sjaak-k
- Zeer actief
Gaat lekker heflatcoat schreef:Wat een topic is dit geworden zeg ...... van verzekeringen, naar hypotheken, naar hoeren, naar servers, naar rashonden of niet, naar fokkers ......

- renee-uk
- Zeer actief
Och Smoekie toch, nu al last van je korte termijn geheugen?
tsktsk en dat op jouw leeftijd is eigenlijk wel triest hoor

smoekie schreef:Ten tijde dat mijn ouders nog fokte had je nog geen internet, maar ik kan me niet voorstellen, tuurlijk zal het wel gebeuren, dat fokkers de kopers van pups open en bloot met naam en gegevens op hun site of wat dan ook plaatsen of dat ze jou zomaar klakkeloos indien jij daarom vraagt de adresgegevens geven zonder eerst contact daarover met hen te hebben gehad, lijkt mij persoonlijk wel zo netjes eerlijk gezegd.

Werke de negeerfuncte niet meer ,is die stuk?
Ik vind een verzekering ook niet zo verkeerd voor een hond,heb het nu niet bij onze honden ,maar zou er een pup bij komen ,en eens komt die ,dan zou ik het zeker doen.

Ik vind een verzekering ook niet zo verkeerd voor een hond,heb het nu niet bij onze honden ,maar zou er een pup bij komen ,en eens komt die ,dan zou ik het zeker doen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Maar wat ook zo is, de ene ervaring is de andere nog niet. Als ik sommige hoor over bepaalde fokkers, die prijzen ze in de hemel. Terwijl ik daar zelfs geen dooie hond ervan zou willenrenee-uk schreef:ja dat ga je dan zelf uitvogelen natuurlijk, beetje moeite mag je er wel voor doen tochduitse herder schreef:Diezelfde tamtam wordt ook altijd geheimzinnig over gedaan, alles blijft achter gesloten deuren. Gelukkig kom ik nog wel via via achter dingen maar wat is er van waar?renee-uk schreef: en laat ik dat nou bedoelen met de tamtam
daar kom je heel erg veel van te weten, al is dat natuurlijk ook niet allemaal waar.
Maar als je écht wil weten en er ook een beetje moeite voor wil doen blijft er weinig verborgen hoor.
Maar ik heb de ervaring dat er wanneer er rook is ook altijd vuur is!
En zelfs hier in Engeland bereikt me die tamtam nog hoor.....

- smoekie
- Zeer actief
Tja, en zo heeft iedereen zijn eigen mening. Jij begeeft je in dat kleine“wereldje” van voornamelijk herders. Dat is natuurlijk algeheel bepalend voor de rest van de (stamboom)Fokkers van andere rassen. Sorry dat ik dat ik niet besefde Mal. Excuse moi. Dat die mensen trots op hun pup/hond zijn lijkt mij dan ook niet meer dan logisch en dat zij daar graag over vertellen is net zo logisch. Maar daarmee is nog niet gezegd dat wat eerder aangehaald werd dat er zowel hier als in Duitsland gefokt werd niet gebeurt of dat je dergelijke dingen “gewoon” kunt terug vinden. Nogmaals jou is dat gelukt, dus nogmaalsmalinois schreef:welke debiele vermelding, ik heb nog nooit met mijn mechelaars op een show gestaan dus waar heb je het in vredesnaam over. Deze opmerking zegt weer ruim voldoende over jou.smoekie schreef:
En als jij je eigen woorden nou eens toepast "Get real, get your facts straight and get a f*cking life" zie je dat het niet alleen maar over "rashonden" gaat en dat is wat men (mal-jij) er nu van maken. Alsof iedereen met zijn of haar honden shows afstruinen in de hoop op een of andere debiele vermelding vanHet gaat over gewone simpele hondjes zowel stamboomloze als "broodjes" alswel rashonden met boom en daarbij werd gezegd dat zelfs van honden met "goede" voorouders (dus die met boom) niet altijd maar alles van terug te vinden is. Voorbeelden genoeg zou ik zeggen. Dus nogmaals. Get your facts straight and get a fucking life .....!!!!!!!!!!!!!!
![]()
Jij zegt dat je niks kan vinden en je kunt dus genoeg vinden over stamboomhonden want daar ging de oorspronkelijke opmerking over, stamboomhond en toch nesten eventueel in duitsland wat Duitseherder zei...
Jij betrekt alles keer op keer op keer steeds alleen maar op jezelf Mal. Dat zou je eens af moeten leren. Als mensen iets schrijven bedoelen ze jou “persoonlijk” daar niet mee hoor. Dan hebben ze het vaak over iets “algemeen” genomen, zo ook wat ik hierboven schrijf, dus voel je aub niet persoonlijk aangesproken zeg.
Jij zegt dat je alles terug kunt vinden en ik bestrijd dat niets meer niets minder. Duitse Herder schreef dat het “ook” bij stamboomhonden voorkomt dus niet “alleen maar” bij stamboomhonden, dat is wat jij er van gemaakt heb. En van die andere vind je niets tot weinig terug, en over die “rashonden” vind je ook niet alles terug hoor,nogmaals dat dat jou die ene keer gelukt is omdat jij ergens je zinnen op had gezet en je wel een jaar wilde wachten is mij best, maar je bent toch niet in de veronderstelling dat iedereen een jaar bezig is om alles en nog wat uit te zoeken vooraleer een pup aan te schaffen en zeker te zijn dat er niet elders nestjes zijn gefokt![]()
ter uwe info want blijkbaar weet je zelf niet meer waar het over gaat:
dat percentage is maar heel klein, je mag nl niet elke loopsheid fokken met stamboom.
Maar ook bij de boomfokkers heb je hele slechte dat geef ik direct toe... je moet zelf je gezonde verstand ook gebruiken
Dan doe je ene keer in Nederland, andere keer nestje in Duitslandgebeurd ook bij stamboomhonden hoor
daar ben je toch zo achter als je je een beetje verdiept in de fokker en de namen van de honden?
Hoe? Zulke fokkers hangen die dingen niet aan de grote klok natuurlijk
En zoals je zelf hierboven kunt lezen zie je dus wat ik al eerder zei, dat het niet “alleen maar” over stamboomhonden ging. Dergelijke dingen (fokken zowel in ned als in bijv Duitsland gebeurt o.a. “ook” bij de stamboomhonden en dat zijn en blijven dingen die ze toch echt niet aan de grote klok gaan hangen, maar goed ook hier val ik blijkbaar weer in herhaling want jij weet alles te vinden, jij weet dat want jij bent Mal The Magnificent![]()
Renee heeft gewoon gelijk, zo ervaar ik het al jaren en dan kun jij wel zeggen dat het niet zo is, ik weet zeker dat het wel zo is aangezien ik me wekelijks in dit wereldje begeef dit itt jou....
En gelukkig zijn de mensen hier niet zo zielig dat ze niets over de fokker of namen kwijt willen, die zijn over het algemeen trots op hun pup/hond en vertellen hier graag over.

- smoekie
- Zeer actief
Zou je misschien ook je punt duidelijk kunnen maken, want wat de bedoeling van bovenstaande is ontgaat mij een klein beetje. Persoonlijk vind ik jouw hele manier van reageren hier op het forum vaak genoeg triest dus ja zijn we beide triestrenee-uk schreef:Och Smoekie toch, nu al last van je korte termijn geheugen?
smoekie schreef:Ten tijde dat mijn ouders nog fokte had je nog geen internet, maar ik kan me niet voorstellen, tuurlijk zal het wel gebeuren, dat fokkers de kopers van pups open en bloot met naam en gegevens op hun site of wat dan ook plaatsen of dat ze jou zomaar klakkeloos indien jij daarom vraagt de adresgegevens geven zonder eerst contact daarover met hen te hebben gehad, lijkt mij persoonlijk wel zo netjes eerlijk gezegd.Op shows e.d. kun je idd mensen tegen komen en via via weer in contact met….. komen dat geloof ik direct en dat is 1 van de manieren maar de kans daarop is nou ook weer niet zo groot hoor. Dus zo heel erg gebruikelijk vind ik het persoonlijk niet en is ook zeker mijn ervaring niet. Dat jij die ervaring wel hebt meegemaakt wil ook niet zeggen dat dat dan ook direct “standaard” is voor de manier om aan je informatie omtrent fokkers-pups en (voor)ouders van pups te komen.

Edit:
Is allemaaltineke schreef:Werke de negeerfuncte niet meer ,is die stuk?![]()
![]()
.

- smoekie
- Zeer actief
Dat is wat ik bedoel met als jij iemand mag dat nog niet inhoud dat diegene ook daadwerkelijk aardig is, of daadwerkelijk een kreng is. Jij kan iemand wel aardig vinden en iemand de hemel inprijzen maar of dat ook "gerechtvaardigd" is, is een 2e.duitse herder schreef:Maar wat ook zo is, de ene ervaring is de andere nog niet. Als ik sommige hoor over bepaalde fokkers, die prijzen ze in de hemel. Terwijl ik daar zelfs geen dooie hond ervan zou willenVraagt iemand op een forum naar een fokker, dan zie je alleen maar jubel verhalen en nooit de werkelijkheid
Alles valt en staat met je eigen ervaringen. Als jij positieve ervaringen hebt met klaassie de fokker en Mal heeft daar negatieve ervaringen mee gehad of van horen en zeggen wat klopt dan?

Er zijn hier fokkers op het forum waar ik respect voor heb voor de manier hoe en waarmee zij fokken, maar er zijn hier ook echt wel fokkers waarbij ik me op mijn hoofd

Overal heb je nou eenmaal goede en slechte fokkers tussen zitten. Goede fokkers bij de boomloze "pret" hondjes en slechte fokkers bij de zogenaamde "rashonden".
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat ben ik niet met je eens...duitse herder schreef: Maar wat ook zo is, de ene ervaring is de andere nog niet. Als ik sommige hoor over bepaalde fokkers, die prijzen ze in de hemel. Terwijl ik daar zelfs geen dooie hond ervan zou willenVraagt iemand op een forum naar een fokker, dan zie je alleen maar jubel verhalen en nooit de werkelijkheid
Als Pietjes schrijft dat hij een hond heeft of wil van kennel A. en vraagt hier meningen (wat regelmatig gebeurd bij MH topics o.a.) dan krijgt hij ook meningen, ook meningen dat ik of crutz of wie dan ook bijv. liever geen hond van kennel A. zou willen. Met onderbouwing, en dat kan heel persoonlijk zijn of algemeen. Als het iets is wat het daglicht niet kan verdragen zal ik dat diegene mailen of via pb sturen. Aangezien ik geen zin heb in een lastercampagne op internet. Mag ook niet trouwens. Maar diegene krijgt wel het antwoord.
Tja ik zou bijv. van het type duitsers wat jij mooi vind absoluut geen hond willen hebben, al zouden ze toebetalen... maar dat hoeft in principe niets met de fokker te maken te hebben. Ik hoef fokkers niet persoonlijk te kennen dat was bij mn eerste hond ook niet. Je hoort genoeg van collega fokkers, mensen die met honden trainen van die fokkers etc. Een DH op dit moment zou ik ook maar bij 2 fokkers hier willen in NL en dat zullen vast fokkers zijn waar jij OF nog nooit van gehoord hebt of helemaal niks vind. Ik baseer dat dan puur op wat ik zie van honden van die kennel, verhalen van mensen die daar een hond gehaald hebben, andere fokkers, wat ik zelf van de fokker weet (ken er 1 persoonlijk vrij goed) etc.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
daar ben ik dan wel heel benieuwd naar, ik zou nl hier geen slechte fokker kunnen opnoemen. Ik zie hier geen fokkers die het ene nest na het andere produceren nl. Noem eens namen dan?smoekie schreef:
maar er zijn hier ook echt wel fokkers waarbij ik me op mijn hoofden me afvraag waarin zij zich onderscheiden van de "broodfokkers" zeg maar. Het ene nestje na het andere nestje wordt gefokt, aldus onder het mom van rasverbetering terwijl als je dan de combinaties bekijkt waarmee gefokt wordt of met wat voor teef er mijn inziens toch echt geen sprake is van "rasverbetering" maar simpelweg van "vermeerderen" van het ras
![]()

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
malinois schreef: daar ben ik dan wel heel benieuwd naar, ik zou nl hier geen slechte fokker kunnen opnoemen. Ik zie hier geen fokkers die het ene nest na het andere produceren nl. Noem eens namen dan?
Daar ben ik dan ook wel heel benieuwd naar....

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- smoekie
- Zeer actief
malinois schreef:daar ben ik dan wel heel benieuwd naar, ik zou nl hier geen slechte fokker kunnen opnoemen. Ik zie hier geen fokkers die het ene nest na het andere produceren nl. Noem eens namen dan?smoekie schreef:
maar er zijn hier ook echt wel fokkers waarbij ik me op mijn hoofden me afvraag waarin zij zich onderscheiden van de "broodfokkers" zeg maar. Het ene nestje na het andere nestje wordt gefokt, aldus onder het mom van rasverbetering terwijl als je dan de combinaties bekijkt waarmee gefokt wordt of met wat voor teef er mijn inziens toch echt geen sprake is van "rasverbetering" maar simpelweg van "vermeerderen" van het ras
![]()
Wel iets goed formuleren Mal en niet zomaar klakkeloos woorden gaan verdraaien of er iets anders van maken dan ikzelf heb gezegd. Ik zeg nergens dat het "slechte" fokkers zijn zoals jij nu aangeeft. En met "broodfokkers" bedoel ik niet de broodfokkers die ergens in een achteraf schuurtje onder erbarmelijke omstandigheden de moeder met pups herbergen e.d.
En fokker die maar aan blijft fokken onder het mom van "rasverbetering" terwijl daar gezien de combinaties geen sprake van is mijn inziens gewoon een "vermeerderaar" van het ras terwijl er al te veel van zijn.
Bovenstaande is wat ik geconstateerd heb en dat jij (jullie) graag namen zien kan ik heel goed begrijpen, maar tot het moment dat het ter sprake komt of diegene er iets over zegt terwijl mijn inziens het tegendeel waar is kun je blijven gissen en of vragen maar komt er van mij geen naam uit het toetsenbord.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
smoekie schreef:malinois schreef:daar ben ik dan wel heel benieuwd naar, ik zou nl hier geen slechte fokker kunnen opnoemen. Ik zie hier geen fokkers die het ene nest na het andere produceren nl. Noem eens namen dan?smoekie schreef:
![]()
Wel iets goed formuleren Mal en niet zomaar klakkeloos woorden gaan verdraaien of er iets anders van maken dan ikzelf heb gezegd. Ik zeg nergens dat het "slechte" fokkers zijn zoals jij nu aangeeft. En met "broodfokkers" bedoel ik niet de broodfokkers die ergens in een achteraf schuurtje onder erbarmelijke omstandigheden de moeder met pups herbergen e.d.
En fokker die maar aan blijft fokken onder het mom van "rasverbetering" terwijl daar gezien de combinaties geen sprake van is mijn inziens gewoon een "vermeerderaar" van het ras terwijl er al te veel van zijn.
Bovenstaande is wat ik geconstateerd heb en dat jij (jullie) graag namen zien kan ik heel goed begrijpen, maar tot het moment dat het ter sprake komt of diegene er iets over zegt terwijl mijn inziens het tegendeel waar is kun je blijven gissen en of vragen maar komt er van mij geen naam uit het toetsenbord.
dat je dit bedoelde was mij al geheel duidelijk.
totaal oninteressant en alleen maar interessant doenerij zolang je geen naam noemt. zeg dan niks

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dus je lult weer uit je nek in het kort gezet... want als je A zegt moet je ook B. zeggen. Je zegt letterlijk dat je hier mensen broodfokkers vind omdat je ze er niet vind onderscheiden... Dan moet je ook zoveel lef in je donder hebben om te zeggen wie je bedoeldsmoekie schreef:malinois schreef:daar ben ik dan wel heel benieuwd naar, ik zou nl hier geen slechte fokker kunnen opnoemen. Ik zie hier geen fokkers die het ene nest na het andere produceren nl. Noem eens namen dan?smoekie schreef:
![]()

- renee-uk
- Zeer actief
de negeerfunctie werkt uitstekend, maar helaas niet als er gequote wordt en zoals je kunt zien reageer ik ook alleen daar op.tineke schreef:Werke de negeerfuncte niet meer ,is die stuk?![]()
![]()
Ben het met je eens dat ik dat beter niet had kunnen doen trouwens